Zwanger worden vanaf augustus '15

20-08-2015 09:54 391 berichten
Hallo dames,



Ik ben 28 jaar en mijn man en ik zijn vanaf augustus aan het proberen om zwanger te worden.



Sinds januari slik ik geen pil meer en hebben we alleen met condoom gevreeën, wilde graag dat mijn lijf "ontpilt" was, voor we écht aan de klus gingen Sinds dien is mijn cyclus is behoorlijk onregelmatig geweest; 28-29-39-43-36

Ik zit nu op dag 34, en weet dus eigenlijk niet wanneer mijn NOD is. Denk dat ik het beste mijn langste cyclus aan kan houden, maar ik weet niet of ik zo lang kan wachten met testen! Ik maak mezelf wijs allemaal signalen te voelen... al zouden die ook best wel eens kunnen zijn omdat ik het zo graag wil



SPANNEND! Na heel veel meelezen op fora heb ik besloten om een eigen topic aan te maken.

Het lijkt me leuk om ervaringen met wat meiden te delen die in hetzelfde schuitje zitten :-)



Wie schrijft er mee?

Liefs,

NovaEve
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook " Bezig " we hebben wel zo iets van komt als het komt. Mijn cyclus is meestal 26 dagen vind het ook super spannend.

Zit jij toevallig aan het foilumzuur? Dat lees ik dat dat beter is.
Lekker korte cyclus, lalabebie

Ja, op aanraden van vriendinnen die mama zijn ben ik ook begonnen met het slikken van foliumzuur. Gekocht bij Etos, kleine platte pilletjes die je 1 x per dag rond de maaltijd in kunt nemen. Kan sowieso geen kwaad dacht ik, dus waarom niet



Wanneer is jouw NOD?
Hallo dames!



Ik wil mij ook graag aanmelden. Mijn cyclus is op het moment een beetje ontregeld. In juni ben ik helaas met 4 maanden bevallen van mijn zoontje. Alle moed bij elkaar geraapt en toch besloten om er weer voor te gaan.

Na de bevalling kwam mijn menstruatie na 29 dagen alweer op gang. Mijn 2e menstruatie was op dag 26 (normaal 28 dagen) dus of mijn nod is op 30 augustus of 28 augustus. Ook ik slik al een lange tijd foliumzuur.

Ook van de Etos. Ik sta er heel relaxed in, ik geniet al van de weg naar een eventuele zwangerschap.
Het lijkt mij trouwens erg vervelend als je werkelijk geen pijl kunt trekken op je menstruatiecyclus Nova
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad NovaEve, dus de spanning is eerder maar soms ben ik dan ineens 27-28 dagen en dan weer heel lang 26.



Oh misschien moet ik dan ook maar eens aan die tabletjes beginnen.

Gebruik je ook meer vitamines of is je eet-drink gewoonte veranderd?



Mijn NOD zou tussen 2 en 4 september moeten zijn.



Dit is onze eerste ronde. Heb verder geen anticonceptie gebruikt in het verleden op condooms na. ( angst dat ik door de anticonceptie niet zwanger zou kunnen raken)



Ik heb nu steeds last van vreetbuien en denk dan ja dat is niet gezond voor " het kindje wat misschien in mijn buik groeit " hoe ga jij daar mee om?



Dit is overigens wel de laatste maand voorlopig waarin ik biefstuk en vis ( voorgepakt ) gegeten heb dit geld ook voor alcohol ik ben gek op advocaattaart etc 😉 en taart of ander eten met rauw ei.

Verder gebruik ik zelden alcohol.



Heb jij nog tips wat ik beter niet kan nemen of juist wel.
Alle reacties Link kopieren
Oh Ana Isabel wat naar! Sterkte nog! Voelt het soms een beetje dubbel of dat niet?



Is foliumzuur zowizo goed voor je eigen gezondheid? Of is het alleen maar goed voor het kindje?



Wel spannend allemaal he!
quote:lalabebie schreef op 20 augustus 2015 @ 11:07:

Oh Ana Isabel wat naar! Sterkte nog! Voelt het soms een beetje dubbel of dat niet?



Is foliumzuur zowizo goed voor je eigen gezondheid? Of is het alleen maar goed voor het kindje?



Wel spannend allemaal he!



Dankjewel..! De acceptatie kwam vrij snel. Dat vond ik ook heel bijzonder; ben wel erg verdrietig geweest, maar nooit ontroostbaar of hysterisch. Voor mijn zoontje was ik opgelucht dat hij niet zou moeten lijden als hij het toch gered zou hebben.

Ik vind het ook superspannend! Kijk er echt naar uit. Een eventueel nieuw kindje zal nooit zijn plek innemen. Het is gewoon een onbeschrijfelijk oergevoel wat elke vrouw wel heeft denk ik die graag een kind wil

Foliumzuur kan nooit kwaad. Het zit ook in sommige etenswaren, maar te weinig om je baby ervan mee te geven.

Wanneer ga jij testen denk je?
quote:lalabebie schreef op 20 augustus 2015 @ 11:04:

Ja inderdaad NovaEve, dus de spanning is eerder maar soms ben ik dan ineens 27-28 dagen en dan weer heel lang 26.



Oh misschien moet ik dan ook maar eens aan die tabletjes beginnen.

Gebruik je ook meer vitamines of is je eet-drink gewoonte veranderd?



Mijn NOD zou tussen 2 en 4 september moeten zijn.



Dit is onze eerste ronde. Heb verder geen anticonceptie gebruikt in het verleden op condooms na. ( angst dat ik door de anticonceptie niet zwanger zou kunnen raken)



Ik heb nu steeds last van vreetbuien en denk dan ja dat is niet gezond voor " het kindje wat misschien in mijn buik groeit " hoe ga jij daar mee om?



Dit is overigens wel de laatste maand voorlopig waarin ik biefstuk en vis ( voorgepakt ) gegeten heb dit geld ook voor alcohol ik ben gek op advocaattaart etc 😉 en taart of ander eten met rauw ei.

Verder gebruik ik zelden alcohol.



Heb jij nog tips wat ik beter niet kan nemen of juist wel.Herkenbaar😊 ik let nu ook al op wat ik eet.
@Ana, knuffel voor jou! Kan me moeilijk voorstellen hoe zwaar dat moet zijn geweest.

Knap van je dat je relaxed de nieuwe ronde in gaat! En welkom natuurlijk



@Lalabebie;

Hieronder een stukje over foliumzuur:

Fo­li­um­zuur voe­dings­sup­ple­ment. Etos fo­li­um­zuur 400 mi­cro­gram. Dit voe­dings­sup­ple­ment fo­li­um­zuur is be­doeld voor vrou­wen die zwan­ger wil­len wor­den. Fo­laat draagt bij tot de groei van het on­ge­bo­ren kind tij­dens de zwan­ger­schap. Fo­laat draagt bij tot de vor­ming van de pla­cen­ta en tot de weef­sel­groei tij­dens de zwan­ger­schap. Fo­laat helpt de nor­ma­le wer­king van het im­muun­sys­teem, helpt ver­moeid­heid en moe­heid te ver­min­de­ren en draagt bij aan de weer­stand te­gen stress.



Vitamine D zou er ook nog bij kunnen nemen, dat doe ik zelf niet. Geen bijzondere reden voor overgens.



Ik ben nu 2 maanden gestopt met roken, en aan het minderen met drinken. Ik hou wel van een drankje ;) maar om "toch een beetje mee te doen" heb ik alcohol vrije biertjes in huis gehaald en neem wel eens 1 wijntje op een borrel of een andere sociale gelegenheid waar ik niet aan de grote klok wil hangen dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn.

Verder eet ik geen rauwe vis, al heb ik gehoord dat het zolang er nog geen bloed baan is aangelegd tussen moeder en kind, dat niet heel veel kwaad kan.
Sorry lala ik bedoelde wanneer Nova ging testen



En bedankt voor je knuffel Nova



Ik heb een hele fijne achterban die mij nog elke dag alle mooie kanten van het leven laten zien. Mijn verlies heeft mij niet gevormd gelukkig.
quote:NovaEve schreef op 20 augustus 2015 @ 11:20:

@Ana, knuffel voor jou! Kan me moeilijk voorstellen hoe zwaar dat moet zijn geweest.

Knap van je dat je relaxed de nieuwe ronde in gaat! En welkom natuurlijk



@Lalabebie;

Hieronder een stukje over foliumzuur:

Fo­li­um­zuur voe­dings­sup­ple­ment. Etos fo­li­um­zuur 400 mi­cro­gram. Dit voe­dings­sup­ple­ment fo­li­um­zuur is be­doeld voor vrou­wen die zwan­ger wil­len wor­den. Fo­laat draagt bij tot de groei van het on­ge­bo­ren kind tij­dens de zwan­ger­schap. Fo­laat draagt bij tot de vor­ming van de pla­cen­ta en tot de weef­sel­groei tij­dens de zwan­ger­schap. Fo­laat helpt de nor­ma­le wer­king van het im­muun­sys­teem, helpt ver­moeid­heid en moe­heid te ver­min­de­ren en draagt bij aan de weer­stand te­gen stress.



Vitamine D zou er ook nog bij kunnen nemen, dat doe ik zelf niet. Geen bijzondere reden voor overgens.



Ik ben nu 2 maanden gestopt met roken, en aan het minderen met drinken. Ik hou wel van een drankje ;) maar om "toch een beetje mee te doen" heb ik alcohol vrije biertjes in huis gehaald en neem wel eens 1 wijntje op een borrel of een andere sociale gelegenheid waar ik niet aan de grote klok wil hangen dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn.

Verder eet ik geen rauwe vis, al heb ik gehoord dat het zolang er nog geen bloed baan is aangelegd tussen moeder en kind, dat niet heel veel kwaad kan.Wat knap dat je gestopt bent met roken!👍
Alle reacties Link kopieren
Ana, wat mooi opschreven ik gun het je van harte :-) hopelijk zijn we allemaal snel zwanger :-)



Ik begrijp uit jullie berichten dat foliumzuur zeker erg nuttig is om ook vooraf te nemen.

Dat word naar de Etos binnenkort



Ik ga met 28 dagen testen. ( als ik het zolang uit houd ) haha maar het lijkt me fijn dat mijn man er ook bij is als ik ga testen :-)



Begrijpelijk Eve niet iedereen hoeft te weten dat je " bezig " bent. Bij ons weet ook nog niemand het alleen mijn man en ik :-) en dat wil ik graag zo houden tot we het nieuws kunnen vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Oh daar had ik overheen gelezen super dat je gestopt bent met roken! Eerste goede stap
quote:lalabebie schreef op 20 augustus 2015 @ 11:28:

Ana, wat mooi opschreven ik gun het je van harte :-) hopelijk zijn we allemaal snel zwanger :-)



Ik begrijp uit jullie berichten dat foliumzuur zeker erg nuttig is om ook vooraf te nemen.

Dat word naar de Etos binnenkort



Ik ga met 28 dagen testen. ( als ik het zolang uit houd ) haha maar het lijkt me fijn dat mijn man er ook bij is als ik ga testen :-)



Begrijpelijk Eve niet iedereen hoeft te weten dat je " bezig " bent. Bij ons weet ook nog niemand het alleen mijn man en ik :-) en dat wil ik graag zo houden tot we het nieuws kunnen vertellen.



Vandaag nog kopen

Je moet een soort "spiegel" creeren. Ze adviseren een maand van te voren met slikken, omdat het juist in de eerste weken zo belangrijk is ivm de aanleg van cellen ed van je kindje. En omdat je natuurlijk nooit precies weet wanneer je zwanger bent geworden.
@ana, je bent sterk!



Ik heb geen idee wanneer ik wil gaan testen. Ik heb een test in de la liggen, die me al een paar dagen probeert over te halen hem te pakken



Ik ga proberen het weekend af te wachten. Het gemiddelde van mijn cyclussen is 35 dagen, en als ik die aanhoud dan ben ik maandag 3 dagen over tijd. Hoop zo dat mn ongesteldheid niet doorzet dit weekend...
quote:NovaEve schreef op 20 augustus 2015 @ 11:34:

@ana, je bent sterk!



Ik heb geen idee wanneer ik wil gaan testen. Ik heb een test in de la liggen, die me al een paar dagen probeert over te halen hem te pakken



Ik ga proberen het weekend af te wachten. Het gemiddelde van mijn cyclussen is 35 dagen, en als ik die aanhoud dan ben ik maandag 3 dagen over tijd. Hoop zo dat mn ongesteldheid niet doorzet dit weekend...



Wat lief zijn jullie



Oooh die zwangerschapstesten die in je la liggen te branden...vreselijk he..

Ik ben nu gewoon zenuwachtig voor jou!

Hoop dat ik mij ook in kan houden tot volgende week vrijdag...ik " moet" wel testen want zaterdag daarop heb ik een heel leuk feest waar ik niet ongesteld naar toe wil, dus ik heb een goed excuus eerder te testen
Alle reacties Link kopieren
Haha we hebben zoiets van komt het dan komt het ana, maar eigenlijk hoop ik dat het in 1 x raak is vanmiddag toch nog boodschappen halen daar zit een kruidvat maar even een doosje mee nemen.

vandaag zit ik op 13 dagen dus in principe zou het rond deze tijd moeten gebeuren als de eisprong netjes in het midden is



maakt het uit of je foliumzuur eigen merk of davitamon neemt? Er zit nogal prijs verschil tussen



Haha ik heb laatst 6 testen gekocht 😂

Dacht dan zijn ze tenminste in huis haha.



Haha voorlopig niet ongesteld zijn lijkt mij ook wel wat :-)



hebben jullie ook al namen bedacht enz? Ik al wel maar kan bij mij altijd nog 10 x veranderen haha
quote:lalabebie schreef op 20 augustus 2015 @ 11:47:

Haha we hebben zoiets van komt het dan komt het ana, maar eigenlijk hoop ik dat het in 1 x raak is vanmiddag toch nog boodschappen halen daar zit een kruidvat maar even een doosje mee nemen.

vandaag zit ik op 13 dagen dus in principe zou het rond deze tijd moeten gebeuren als de eisprong netjes in het midden is



Haha ik heb laatst 6 testen gekocht 😂

Dacht dan zijn ze tenminste in huis haha.



Haha voorlopig niet ongesteld zijn lijkt mij ook wel wat :-)



hebben jullie ook al namen bedacht enz? Ik al wel maar kan bij mij altijd nog 10 x veranderen haha



Ik begrijp je helemaal hoor..verstandelijk weet je ook dat je geen keus hebt, dan te moeten wachten, maar dat gevoel he...



Bij het kruidvat zijn de testen het goedkoopst en net zo goed. Ik koop in ieder geval geen predictor meer; duur en onduidelijk. Welke heb jij gekocht?



De namen zijn wij ook al over uit. Vaak hardop zeggen tegen elkaar. Ook in zinnen verwerken. Dan "hoor" je of hij nog wel of niet leuk is.



Niet ongesteld zijn is top! Maargoed, daar staat overgeven weer tegenover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze besteld via Internet thuistest oid. Geen idee hoe ze heten



Maar die tabletten van kruidvatmerk zijn ook prima?



Haha niet iedereen is misselijk he. Ik hoop dat ik ook onder de doelgroep niet misselijkzwanger zijn valt





Oh in zinnen heb ik het niet verwerkt maar wel al een hele leuke jongens naam en meisjesnaam geen idee. Kom vanzelf wat leuks tegen hoop ik
quote:lalabebie schreef op 20 augustus 2015 @ 12:05:

Ik heb ze besteld via Internet thuistest oid. Geen idee hoe ze heten



Maar die tabletten van kruidvatmerk zijn ook prima?



Haha niet iedereen is misselijk he. Ik hoop dat ik ook onder de doelgroep niet misselijkzwanger zijn valt





Oh in zinnen heb ik het niet verwerkt maar wel al een hele leuke jongens naam en meisjesnaam geen idee. Kom vanzelf wat leuks tegen hoop ik



Ik heb foliumzuur van Davitamon. Kleine witte pilletjes die naar pepermunt smaken. Vergeten te melden;ik heb al 4 kindjes, waarvan 3 bij mij en eentje in de hemel. Bij de eerste drie was ik echt , maar dan ook echt kottttttsmisselijk. Spuugde mij ongans de hele(!) dag. Tot ong. 4 maanden. Bij de laatste had ik nergens last van... dus dit kindje zou mijn vijfde worden



Kruidvadtesten zijn 2 voor 5 euro. Denk dat jij goedkoper uit bent?



Wordt dit trouwens je eerste?
Alle reacties Link kopieren
Ja het word inderdaad onze eerste :-)

Heb er echt heel veel zin in maar zo onervaren als wat. Ja ik heb neefjes en nichtjes en werk ook nog eens in de kinderopvang. Maar dit gaat wel over een eigen kind en daarvoor moet ik gezond eten aangezien het in mij groeit en om heel eerlijk te zijn vind ik het mega spannend!



Ja deze testen waren 6 voor 10 of 12 euro.

ik kijk straks wel even bij de kruidvat alles voor ons kindje ( hoop ik )



Maar woow dat is wel flink balen. Hopelijk heb je nu er geen last van en mag je over 8-9 maanden je kleintje verwelkomen 😊



Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

Pilletjes oid.
quote:lalabebie schreef op 20 augustus 2015 @ 12:20:

Ja het word inderdaad onze eerste :-)

Heb er echt heel veel zin in maar zo onervaren als wat. Ja ik heb neefjes en nichtjes en werk ook nog eens in de kinderopvang. Maar dit gaat wel over een eigen kind en daarvoor moet ik gezond eten aangezien het in mij groeit en om heel eerlijk te zijn vind ik het mega spannend!



Ja deze testen waren 6 voor 10 of 12 euro.

ik kijk straks wel even bij de kruidvat alles voor ons kindje ( hoop ik )



Maar woow dat is wel flink balen. Hopelijk heb je nu er geen last van en mag je over 8-9 maanden je kleintje verwelkomen 😊



Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

Pilletjes oid.



Wat leuk kinderopvang! Heb ik ook jaaaaren in gewerkt! Ik dacht bij mijn eerste ook;" wat moet ik in hemelsnaam met een baby doen na 6 uur in de avond" (want na zes uur kwamen de ouders de kinderen ophalen en was mijn expertise ook voorbij )



Ons laatste zoontje zou ook echt onze laatste zijn. Daarom willen wij (nu het nog kan) toch nog een kindje. Moeilijk om uit te leggen, maar het zou een soort van "afsluiting" zijn van een nare periode...ik zweef er nu zo een beetje tussen.



Foliumzuur is wel het belangrijkste en vooral niet drinken. Ook geen rauw vlees of verpakte vis. Op internet vindt je ook veel producten wat je niet mag eten (of beperkt) waarvan je get niet eens wist. Zoals bepaalde kazen, rauwe melk, ananas en nog veel meer. Natuurlijk is een gezonde dosis nuchterheid ook belangrijk, anders durf je niks meer te eten.



Ik ga nu mijn oudste van school halen. Lijkt mij leuk je hier vaker te treffen!
Ik heb een lijstje in mn telefoon met namen, jongens en meisjes.

Het is inmiddels een hele lijst, als ik een leuke hoor dan zet ik hem erbij



Ja, wij gaan voor ons eerste kindje. Lijkt me fijn als je verschijnselen een beetje kunt vergelijken, al gaat dat dus lang niet altijd op! Vreemd zeg helemaal nergens last van, haha!



Mijn lichaam is erg gevoelig voor hormonen, heb jaren de mirena spiraal gehad en daar had ik soms ineens ondragelijk pijnlijke borsten van, veel infecties gehad ook. Na het stoppen met de pil heeft mn lijf er ook weer een showtje van gemaakt door me opvliegers te geven, misselijk te maken, en me het gevoel te geven dat mn borsten uit elkaar zouden spatten. Hoort er allemaal bij vertelde mn huisarts. Gelukkig verdwenen die klachten inderdaad weer en werd ik gewoon ongesteld.



Nu heb ik sinds vorige week regelmatig pijn in mn onderrug, opgezette borsten (ze doen geen pijn), meer puistjes, en soms bij het plassen voel ik rechts onder in mn buik een steek. Deze houdt soms aan voor een paar minuten, en soms voel ik hem een hele tijd niet. Kom mn bed smorgens echt niet uit, en ben dooooood moe op sommige dagen. Twee weken geleden had ik een hele dag last van "borrels", verder geen krampen of iets maar echt borrels de hele dag. Zo raar.



Maaarrr... zoals ik in m'n eerste berichtje al zei, ik heb een beetje het idee dat ik er meer op let en alle "kwaaltjes" onder een vergrootglas leg omdat ik zo hoop dat het meteen raak is...



Die kruidvat testen zijn een goede tip! Ik heb er nu 1 van clear blue zonder indicator.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb deze maand nog biefstuk en zalm ( verpakt )gehad ( als afsluiting dat ik het voorlopig niet meer eet)

En maak dit weekend nog taart met rauw eigeel en dan ist over en uit.



Waarom is annanas niet goed dan? En geld dit voor vers of blik? Dat wist ik namelijk niet? Vind ananas namelijk ook erg lekker.

Ben gek op lekker eten haha





Ik begrijp je al te goed hoor! En als het nog kan en mag komen is het juist heel mooi!



Ja ik blijf actief hier ( als het niet een mega grote groep word anders raak ik het overzicht een beetje kwijt 😉)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven