Zwanger worden vanaf februari 2016 - vervolg

20-05-2016 23:02 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het over genomen van schuifspeltje. We gaan in deze tabel / forum verder..

Ik zal hem bewerken als nodig is.

Wat moet veranderen zet dat dikgedrukt dan pas ik hem aan.



Schuifspeltje sterkte en tot snel



Naam Leeftijd Leeftijd partner Ronde NOD Opmerkingen UD 1992Mel 23 27 4 zwanger , Afgelopen december gestopt met de pil beebie1 22 24 10 2/11 November gestopt met de pil, regelmatige cyclus Bloemm26 26 29 5 26/06 Laatste cyclus 22 dagen dennen 29 31 ronde 8 7/11 Regelmatige cyclus van 29 dagen Eefsz 25 26 2 0ndertussen moeder geworden. Van boy Positieve test op 26/02! 24/05 volgende echo 24/10 eskee 29 45 3 23/04 positieve test! Fopspeen 32 30 5 24/05 02/01 met pil gestopt lalabebie 23 7 Positieve test 10 februari, 3 maart echo, 1 april echo Linnie123 26 Begin januari gestopt met de pil Marijeens25 31 37 cyclus onbekend 2 x miskraam. Voorde miskraam cyclus tussen 27 en 32 dagen. Nu verder onderzocht medi-cirui gaan we in.vanaf jan 2016 bezig met zwangerworden nikki87 28 30 3 19/04 positieve test - termijnecho op 13 juni.- uitgerekend datum 29 dec Penguinlove 29 28 2x miskraam pluis85 30 41 4 20/04 R000sje 27 30 3 14/03 In december spiraal eruit, 2 juni echo silvia84 3 04/05 Gestopt met de pil juni 2014, miskraam gehad Zuster038 24 26 1 bevallen. 29/01 pil gestopt, 05/03 pos. test! 31/03 eerste echo: klopt, 28/04 termijnecho Streepje 29 30 okt postief test , november 2015 gestopt , onduidelijk cyclus over 2,5 week afspraak gynogoloog Jj 29 23 eind april uitgerekend, 2 echo 12-9 , zwanger , gestopt met pil sinds februari , cyclus onduidelijk viooltje-1990 26 29 5 Zwanger van jongen. ! 30/10 -20 weken ego 1 /11 normaal controle, Positief 18/7 , Cyclus regelmatig brillady 27 29 10 29/9 schuifspeltje Zwanger. Cyclus erg onregelmatig loopt bij een arts .
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik daar niet de enige in dan



@silvia jaaaaa google moet mijn vriend eigenlijk afsluiten voor mij haha! daar word je knettergek van. in het begin deed ik dat wel meer met ik zeggen dat valt nu opzicht wel mee. Er valt niet zoveel meer te googlen heb alles al opgezocht :p



@streepje een aantal vriendinnen weten ervan. maar die laten ons wel vrij en vragen gelukkig niet elke maand en en en?? Ze stonden er ook niet van te kijken want wat dat betreft ben ik een open boek. en dat ik jong kinderen wil dat is altijd al zo geweest. en dat is inmiddels dus acht maanden geleden dat ik het erover gehad heb dus mocht het nu gebeuren zal dat nog steeds als verrassing komen



Mijn nod mag trouwens 10-6 worden ronde 6



fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Silvia wat heerlijk een vakantie in het vooruitzicht, jaloers!! En je nod is dit weekend zie ik in de tabel, spannend! Durf je ergens op te hopen...



Beebie; wat fijn dat je er echt optimaal gebruik van hebt kunnen maken deze ronde, ik duim voor je!



Ik moet zeggen dat ik heel blij ben dat er geen babynieuws in mijn omgeving is, het lijkt me heel moeilijk. En het is niet dat je het iemand niet gunt, alleen die grote vraag waarom? Waarom lukt t hen wel en ons niet.



Bij ons weet alleen m'n zusje en m'n buurvrouw dat ik gestopt ben met de pil. Zij zijn ook de enige die weten van mij miskraam, omdat ik wil dat mijn zwangerschap zoveel mogelijk een verassing moet blijven voor de opa's en oma's Alcohol wordt bij mij serieus 't grootste probleem om 't straks geheim te houden, haha.
Alle reacties Link kopieren
bij mij wisten best veel mensen dat ik zwanger was, daarvoor niet dat we probeerde.

dit kwam eigelijk doordat we een kloppend hartje hadden en we er niet vanuit gingen dat het nog fout kon gaan.

Dus iedereen weet wel dat we nu bezig zijn maar niemand vraagt. Zou het wel raar vinden als iemand het aan je vraagt! (Ik durf na alles wat ik er nu over weet het nooit meer aan iemand te vragen).



Puiguing mijn ovulatie is morgen. door mijn mk zijn mijn cyslusen wat raar geworden. Vorige was mijn sprong opeens paar dagen later

Ik hoop deze maand natuurlijk gewoon, maar als het niet lukt en ik mag gewoon aan de cocktails op de vakantie vindt ik het ook niet erg, dan die maand erop maar weer.

wanneer is jou ovulatie weer?
Alle reacties Link kopieren
Sorry Silvia, dan klopt de tabel niet helemaal meer, hoop het te kunnen onthouden, maar als het goed is zit ik dan rond jou met ovulatie



Ik twijfel heel erg of ik ovu-testen ga gebruiken .. dit omdat ik ook geen idee heb of mijn cyclus is als voor de mk (lees zoveel van niet, dus grote kans dat hij bij mij verandert is) en omdat mijn vriend echt een drukke week heeft met werk, leren en examen. Vind het 'zonde' om deze ronde aan ons voorbij te laten gaan, maar aan de andere kant geen zin om hem te belasten met een positieve test.



Je bent door deze gebeurtenis wel voorzichtiger geworden met dit soort dingen denk ik. Ik zou nooit meer naar zoiets vragen ook al weet ik dat mensen er mee bezig zijn..

Mijn buurvrouw vroeg er wel na .. nam een wijntje op een verjaardag na een tijdje geen alcohol te hebben gedronken; ze vroeg 3 dagen nadat ik wist dat ik niet meer zwanger was; goh, ik dacht eigenlijk al dat je zwanger was. Ik ging door de grond, heb m'n koffie opgedronken en ben naar huis gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag ladies. ben ik weer.



@Streepje. wat fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen. Weet je al wanneer je terecht kan ?

@Silvia. Heerlijk zeg bijna vakantie ! Lekker genieten en je even met wat anders bezig houden.

Ik moet nog 6 weken werken.



@Jaloerse gevoelens. Merk dat ik het op mijn werk slechter trek. Waar meisjes van 15 doorverwezen willen worden voor een abortus of vrouwen die melden zwanger te zijn maar nog niet weten of ze er wel blij mee zijn. Dan moet ik mij inhouden , ze moesten eens weten. maar goed tot 10 tellen en professioneel zijn.



Hier weet mijn beste vriendin het en mijn schoonzus (daarbij mijn broer ook) Zij hebben ook een actieve kinderwens. Dus kan je af en toe heerlijk frustraties naar elkaar uiten.



Mijn NOD mag naar 26 juni . Ik had nu een cyclus van 29 dagen.
Alle reacties Link kopieren
@jaloerse gevoelens, ken ik ook wel..helaas. Maar het is allemaal heel natuurlijk, en het gaat ons ook lukken als het zo mag zijn.

@wie de actieve zwangerschapswens weten; bij ons weet in principe niemand dat we er al actief mee bezig zijn, de wens is wel bekend =) we hopen ook de familie te verrassen als het zover is.



Ik zit dus op het wachtbankje voor zaterdag of zondag..vandaag waarschijnlijk 7 dagen na ovulatie.

Ik ben bang dat ik er weer af ga vallen. Gewoon omdat ik de teleurstelling weer moeilijk vind. Ik merk trouwens niet echt iets anders, weer vanaf de dag na mijn eisprong enorm zere (vaak rode,harde ) tepels en nu worden mijn borsten zelf ook iets gevoelig. Verder ben ik heel moe, maar dat heeft ook alles te maken met mijn werksituaties. Ik tel af tot dat ik daar klaar ben en afscheid neem.. Zware laatste loodjes maar het eind komt meer in zicht. 29 juni zal mijn laatste werkdag zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

beebie ik het aan gepast



Streepje mag ook gegevens van jou in voeren zo ja wat ?



Rest? Klopt de rest nog in tabel hoor ik graag ?



Ja ik vraag ook wel eens zou ik. De laatste zijn? Zal bij ons lukken ooit. En zie je elke vooral Facebook mensen zwanger worden of zwanger vrouwen opstaat of plaatjes.

Viooltje. Succes hoor met laatste mnd dat toch beetje goed afscheid kun nemen





Succes
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik merk dat ik het erg fijn vind om hier op het forum met elkaar te kunnen praten en ervaringen te kunnen delen.

@ Marijeens25: de volgende gegevens mogen van mij ingevoerd worden: mijn leeftijd 29, mijn vriend 30. tja van wege mijn onregelmatige cyclus is er niet echt een ronde of NOD aan te hangen. Ik ben november 2015 gestopt met de pil en over 2,5 week afspraak bij gynaecoloog.



@ Vi00ltje-1990: succes de laatste weken op het werk en sterkte op het wachtbankje...
Alle reacties Link kopieren
Bloemm; dat lijkt me ook verschrikkelijk om te moeten horen. En vaak is het er daar dan 'per ongeluk' ingeschoten?! Ik kan daar gewoon niet meer in geloven -_-



Spannend vi00ltje, dat je niks voelt zegt volgens mij echt niets ik kan het weten, maar snap het wel dat je er niet meer op durft te rekenen, dan is de teleurstelling minder.



Lijkt me overigens heel zwaar om nog ergens zo lang te moeten blijven werken terwijl je weet dat je weg gaat, hopelijk vallen de weken mee voor je en kun je met een opgeheven hoofd weggaan.



Fijn dat die afspraak staat denk ik streepje! Dan heb je in ieder geval een soort houvast.



Ik heb gister toch een ovulatie test gedaan, die was knal positief, dus hebben er toch maar gebruik van gemaakt. Vandaag echt een soort menstruatie achtige steken, eisprong??, ik hoop 't. Dus ik ga ook maar weer m'n tijd uitzitten. Aan de ene kant hoop ik raak, aan de andere kant vind ik niet zo erg als het niet het geval is ivm jaarmarkt en de nodige rosé'tjes die dan gedronken gaan worden. Relaxed dus.
Alle reacties Link kopieren
@Pinguin , ik merk dat ik me daar steeds meer aan irriteer. Maar goed thats life !

Wat fijn van je knalpositieve test zeg !! :D dan wordt het nu weer wachtbankje. Dubbel is dat he als je ook iets leuks heb staan. Ik heb ook steeds wel iets waardoor ik nog niet hevig in een dip zit als het niet raak is.



@ Marije ; bij mij mag mijn NOD gewijzigd worden naar +- 26-juni .



@Viooltje ; hoop voor jou dat deze maand er snel opzit. :( Zo naar deze laatste loodjes.



@streepje; 2,5 week is nog best snel toch ? Hoop dat de dagen in ieder geval snel voorbij gaan en dat je daar snel duidelijkheid krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Graag zou ik bij jullie forum willen aansluiten als dat kan? :-) ik ben in februari gestopt met de pil en tot nu toe nog zonder resultaat. Ik hoop hier een beetje mijn ei kwijt te kunnen, aangezien mijn man af en toe wel gek van me wordt, haha.



Na het stoppen met de pil bleef mijn menstruatie een maand uit, de eerste twee keer had ik een regelmatige cyclus, maar nu lijkt hij wat van slag te zijn, vorige maand was ik 8 dagen over tijd (helemaal blij want de gedachte was dat het gelukt was) maar helaas. Gisteren had ik overigens mij eisprong moeten hebben, maar mijn ovulatietesten hebben dit niet bevestigd. Dus ik hoop dat het deze week nog komt :-).



Mijn man is 29 en ik ben 23, wellicht zullen sommige misschien denk "wat jong!", gezien de prestatiemaatschappij van tegenwoordig. Maar voor ons klopt alles, we zijn inmiddels 5 jaar samen, we wonen in een ruim koophuis, hebben allebei een leuk inkomen& een vast contract en we zijn vorig jaar getrouwd. Gek eigenlijk, zit ik me toch te verantwoorden, haha :-)



Oja, we gaan voor ons eerste kindje en we kijken er erg naar uit!
Alle reacties Link kopieren
Welkom JJ! Leuk komt te lezen. Wat fijn dat jullie er helemaal klaar voor zijn. wanneer verwacht jij jouw volgende menstruatie?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel viooltje! Als het goed is 16 juni, maar ik pin mij er maar niet teveel op vast. Anders wordt het weer zo'n teleurstelling. Zojuist een nieuwe ovulatietest gedaan, streepje is al wat donkerder dan gisteren, maar nog niet donker genoeg.



Wat ik mij afvroeg: weet jullie omgeving dat jullie bezig zijn? Bij ons niet, ben daarom wel blij dat er dit soort forums zijn!
Alle reacties Link kopieren
Welkom in dit Topic JJ, leuk wel, wat nieuwe meiden die meeschrijven!



Wat stom dat je cyclus na 2 maanden ineens weer 'onregelmatig' is dan :( lang leven de ovulatietesten dan maar.!



Vi00ltje; heb je al gezonde spanningen in je lijf, morgen of zondag NOD toch? Jij bent uit de tabel gevallen zie ik, haha, maar heb je post teruggezocht.



Bij ons weten alleen m'n zusje en buurvrouw het, ook omdat ik m'n nare ervaringen met hen heb kunnen delen. Verder wil ik dat niemand het weet.

Roosje hoe was jullie eerste echo??
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad, maar ik moet zeggen dat ik ook wel last heb gehad van het ontpillen. De eerste twee maanden had ik na me ovulatie tot aan m'n menstruatie rot weken, veel last soortgelijke kwaaltjes zoals bij een zwangerschap, maar heb gelezen dat dit vaker voorkomt.



Leuk om te lezen dat er al wat meiden zwanger zijn, ik hoop dat alles bij jullie goed verloopt, geniet van deze bijzondere tijd! :-)
Alle reacties Link kopieren
JJ, welkom!

En je hoeft je uiteraard helemaal niet te verdedigen voor je leeftijd. De een is er eerder klaar voor dan de ander.

als mijn man en ik elkaar eerder hadden leren kennen waren we waarschijnlijk ook al jaren eerder begonnen. Maar het loopt zoals het loopt.



Wegens eerder fout gegane zwangerschap weten mensen het bij ons wel.

We krijgen gelukkig geen vragen of het nu al weer is gelukt.



Ik had mijn ei afgelopen woensd. verwacht, maar nog niks, denk vandaag aan slijm te zien.of morgen ochtend.

Wel balen want dan wordt ik tijdens mijn vakantie ongi. pffff....



viool hoe gaat het op jou werk? heb je er uberhaubt nog wel zin in nu je weet dat je weg moet? voel je al wat qua zwnagerschap of ongi?
Alle reacties Link kopieren
Welkom jj wat leuk dat je ook meeschrijft! in dat verantwoorden herken ik mezelf! Mijn vriend en ik hebben ook een koophuis, zijn veel minder lang samen maar dan maak ik me ook druk wat de omgeving zegt.. echt nutteloos en zo niet nodig haha! ik ben 22, maar net als wat silvia ook al zegt de ene is er eerder klaar voor dan de andere, en je voelt en weet zelf dat het goed zit



@silvia, vervelend he dat je nu geen controle hebt over je ongesteldheid :( ik ga volgend weekend n weekendje weg en ja hoor ook dan :p maar we hopen natuurlijk van niet ;)



hier gaat alles goed.. wachten.. wachten.. wachten.. haha
Alle reacties Link kopieren
nou beebje hopelijk voor ons geen bloed tijdens vakantie



ps hatelijk hè het wachtbankje
Alle reacties Link kopieren
silvia thanks! Ben het met je eens hoor! Snap ik dat mensen het dan weten, lijkt me best pittig om mee te maken. Gaan jullie voor de eerste? Ik zal duimen voor je!



beebie wat grappig dat je ook wat jonger bent, maar inderdaad. De ene is er eerder aan toe dan de ander. Ik wilde altijd al wat jonger kinderen (voor mijn 30e) zodat ik nog lekker actief met de kinderen kan zijn (niet dat dat na je 30e niet kan hoor, maar dat is hoe ik het zelf als kind een heb ervaren heb met wat oudere ouders). En aan die reactie van de ander moet je maar niet teveel denken, het gaat om jullie eigen geluk tenslotte! :-) dat wachten duurt altijd lang hè, tenminste zo ervaar ik het. Als ik iets wil, wil ik het het liefst direct. Maar dat is uiteraard geen realistische gedachte aangezien een kind zich niet laat plannen.



Leuk om jullie reacties allemaal te lezen, erg lieve woorden allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Welkom jj, ik,zal je morg in zetten en uit gebreid reageren
Alle reacties Link kopieren
Welkom JJ, bij mij weet ook niemand het in onze omgeving. En ik ben, net als jij, idd blij met dit soort forums.

Ik herken je kwaaltjes bij het ontpillen, heb daar ook last van gehad. Heb je inmiddels je eisprong al ontdekt?



@ Silvia84: heb je inmiddels al een eisprong gehad?



Pinguinlove en Beebie, succes met wachten, dat blijft elke keer toch weer spannend.



Ik merk dat ikzelf nu wat meer rust heb, nu ik over twee weken naar de gynaecoloog mag (ondanks dat ik nu dag 90 van mijn cyclus in ga.....). Ben gestopt met het testen en we doen lekker waar we zin in hebben
Alle reacties Link kopieren
Leuk om alle verhalen weer te lezen!

Hier hebben we besloten om de kinderwens even uit te stellen.. Ik begin over 2,5 maand met mijn nieuwe baan en wil daar niet zwanger aankomen. Het voelt heel dubbel want we zijn er echt aan toe om voor een kleine te gaan. Ik ben alleen zo bang dat ik vergeetachtig wordt tijdens mijn zwangerschap (dat was bij mijn vriendin namelijk zo) en dat ik op mijn nieuwe werk niet kan laten zien wat ik kan..

Ik blijf jullie wel volgens en hoop mij binnenkort weer aan te sluiten.. Hoewel ik eigenlijk hoop dat jullie deze ronde allemaal zwanger worden! Dan zoek ik wel een andere groep;)
Alle reacties Link kopieren
@marijeeens: is goed, heeft geen haast hoor. Ik zie het wel verschijnen :-)



@streepje: fijn om jouw verhaal te lezen. Ik heb mijn eisprong denk ik vrijdagavond gevoeld, gelijk een test gedaan, beide streepjes waren even donker. Nu maar weer op het wachtbankje. Wat pittig dat je cyclus nu als 90 dagen duurt, maar fijn dat je bij de gynocoloog terecht kan. Ik heb wel eens gelezen toen ik net stopte met de pil dat het soms lang duurt voordat je lichaam weer normaal functioneert. Ik merkte dat ik er erg onzeker van werd ondanks dat mijn menstruatie maar iets langer dan een maand uit bleef. Vervolgens helemaal blij toen de "rode dagen" uitbraken, ik heb zelfs mijn man gebeld terwijl hij aan het werk was om dit te mededelen, haha. Ik gok dat weinig vrouwen zo reageren iedere maand .



@dennen: moedig besluit, maar wel begrijpelijk hoor. Ik denk dat ik dezelfde keuze had gemaakt, ondanks dat het tegen je gevoel in gaat. Heb je wel al een idee hoelang je het wilt uitstellen? Ik wens je veel succes met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
Dennen Succes met nieuw baan, snap hel goed dat dilemma is.



Jj je staat er in hoor.
He dames!



Ik was bij een andere groep gaan schrijven omdat er niet zoveel geschreven werd.. En nu zie ik dat jullie inmiddels verhuisd zijn!



Vinden jullie het leuk als ik mee blijf schrijven? Dan ga ik van de week even goed teruglezen wat er allemaal gebeurd is!



Bij mij veel, want ik ben zwanger!



Ik hoor het wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven