Zwanger worden vanaf januari 2017

01-01-2017 22:51 1556 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Dit topic is bedoeld voor de meiden die, net zoals ik, vanaf nu (januari 2017) voor een 1e, 2e, 3e (of meer) kindje gaan! Geef je gegevens door dan zet ik ze in de tabel!

Groetjes Lise24



NaamLeeftijdHoeveelste kindje?Hoeveelste rond?Wanneer N.O.D.?ZwangerSabeintje27/?1e4e 1 mei 2017Stier1992?/?1e5e 4 mei 2017Travelexplorer27/331e4e ? mei 2017Rissie8630/?2e5e ? mei 2017 Mieksie?/331e4e ? mei 2017Mamavantweeboys25/273e3e ? mei 2017 NinjaToby29/311e6e? mei 2017Hendrika8729/301e4e ? Mei 2017G-power198928/302e15e ? Mei 2017Vossenest32/343e6e ? Sarina8729/322e3e ? Juni 2017Mei 2017November2014201424/?2e5e17 januari 2017Zwanger (ronde 5)Belgischmeisje27/281e2e31 januari 2017Zwanger (ronde 2)Madelief0828/33 2e1e15 februari 2017Zwanger (ronde 1)1976isa41/49 1e?11 maart 2017Zwanger (ronde ?)SterreWaterman32/321e3e17 maart 2017Zwanger (ronde 3)Lise2431/372e3e23 maart 2017 Zwanger (ronde 3)Maris8927/311e3e 28 Maart 2017Zwanger (ronde 3)
anoniem_107904 wijzigde dit bericht op 13-05-2017 20:15
3.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geniet van je dagen weg sterre!
Alle reacties Link kopieren
Dank dames!



@foliumzuur: ja, ik begon idd met slikken hiervan ongeveer 1 maand voordat we voor het echie gingen zegmaar. Ook na mijn MK doorgeslikt want ik zou immers toch weer doorgaan.

Ik vergeet het wel soms af en toe maar dan neem ik hem later in. Bovendien denk ik dat als je hem over het algemeen goed inneemt je wel een soort foliumzuur 'spiegel' in je lichaam opbouwt. En idd genoeg baby's gezond geboren zonder foliumzuur!!



@Floor: jaa samen met je vriendin zwanger zijn zou super leuk zijn he? Heb ook twee vriendinnen zwanger en 2 met kinderwens en bezig!



@madelief: ook mijn eerste dus heb geen idee hoe het de tweede keer zou zijn. Kan mij voorstellen dat je dan wellicht wel eerder symptomen denkt te herkennen of je hier juist op focust..
Alle reacties Link kopieren
Hoi

ik zou graag mee willen schrijven.

Ben 24 en hebben al 1 kindje van 1,5. We gaan nu voor de tweede, zodat er niet een groot leeftijdsverschil tusesn zit.

Ben nu in ronde 5. Mijn nod is 17-1.

Hopelijk hebben we allemaal snel suc6
.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik zou ook graag meeschrijven!

Ik ben 34 jaar, mijn man is 36 jaar. We hebben nog geen kinderen. Eind mei ben ik gestopt met de pil, met het idee van we zien wel, waarschijnlijk duurt het nog wel een jaar.. maar half juli was ik al zwanger. Helemaal enthousiast natuurlijk, maar helaas kreeg ik na 6 weken een miskraam. Nu zijn we alweer een aantal maanden verder en de frustratie loopt wel steeds meer op..

Zo vervelend als je lichaam spelletjes met je speelt door enkele dagen overtijd toch weer ongesteld te worden.. Als het dan gewoon meteen komt is het toch minder vervelend ofzo...

NOD is trouwens 19 jan.. 5e ronde na miskraam.

Fijn om deze dingen te kunnen delen met jullie, aangezien jullie in het zelfde schuitje zitten.. Hopelijk gaat 2017 jullie allemaal een mooie verrassing brengen!
Alle reacties Link kopieren
@Vossenest Vieze verhaaltjes zijn ook welkom hoor. Hier is het de perfecte plek om je hart te luchten. Hopelijk heb je goed nieuws binnen 2 weken!

Welkom @cheese-cake , hopelijk is het snel raak bij jullie. Lijkt me zo erg om een miskraam te moeten meemaken. Je gaat dan echt van de het ene uiterste naar het andere. Kop met snot herken ik hier ook Veel beterschap alvast. Hoop dat ik er zelf ook snel door ben.



@SterreWaterman Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Had afgelopen maand voor de eerste keer ook die spanning en vond het zelf moeilijk om hiermee om te gaan. Was er onbewust toch heel de tijd mee bezig in m'n gedachten
Alle reacties Link kopieren
@belgischmeisje: ja bah! Vandaag de hele dag lopen stomen en sprayen haha.



@miep: heel herkenbaar wat je vertelt over de MK, hier ook direct in 1e ronde raak, toen MK en nu alweer in de 3e ronde. Je wil het nu ook weer meteen zo snel he? Al helemaal als je leest dat zoveel mensen snel(ler) zwanger worden na een MK. Laten we hopen dat het lukt!



@
Alle reacties Link kopieren
Kan ik nog mee doen aan dit topic? Ik ben 31 en mijn vriend is 33. In september ben ik gestopt met de pil, de eerste twee maanden na het stoppen met de pil ben ik gewoon en op tijd ongesteld geworden. Afgelopen maand was ik een week over tijd, wat vond ik dit ontzettend spannend..... Na 4 dagen over tijd hebben we zelfs een test gedaan maar die was negatief. Menstruatie kwam erg moeizaam op gang. Ben erg benieuwd of ik deze maand dezelfde periode als afgelopen maand ongesteld word. Vind het allemaal erg spannend en alles is ook zo nieuw, je denkt je lichaam te kennen maar die kan je ook goed voor de gek houden. Het lijkt mij erg fijn en leuk om eea met jullie te delen.
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag maar waar staat NOD voor en tellen jullie de eerste keer ongesteld worden na het stoppen met de pil al als ronde 1?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Wen,

NOD staat voor Niet Ongesteld Dag volgens mij ..de dag waarop je ongesteld zou moeten worden, maar liever dus niet...

Mijn NOD is rond 16 januari en kom net uit de vruchtbare periode, dan beland je dus op het wachtbankje: wachten tot je kan testen... Waar zit jij in je cyclus?



Miep en cheesecake wat lijkt mij een MK vreselijk, hopelijk brengt dit jaar meer geluk. Ik heb ook ooit een soort mk gehad, tijdens de spiraal had ik op een dag ineens bloed verlies met een overduidelijk propje, de HA ontkent de mogelijkheid, maar ik weet zelf wel wat ik zag. Het heeft mij verder emotioneel niet geraakt, we waren niet toe aan een zwangerschap, de spiraal deed zijn werk. Maar dat het is gebeurt last ik niet ontkennen. Een vriendin was ook kort na haar mk weer zwanger, misschien klopt het dus wel dat je dan vruchtbaarder bent...
Just do it
Alle reacties Link kopieren
@november, miep en Wen welkom leuk dat jullie ook mee willen schrijven.



o miep jij ook al een MK lijkt me echt verschrikkelijk idd.



@vossenet wat raar dat de huisarts dat ontkent..



@wen wat vervelend is dat dat je lichaam je dan voor de gek houd. Daar zit je helemaal niet op te wachten als je zwanger wilt worden..
Alle reacties Link kopieren
Mijn NOD is 24 januari, ronde 4... Erg spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het toevoegen in de lijst!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad heel moeilijk zo'n miskraam, t ene moment ben je helemaal hyper van geluk en als dit dan gebeurt, stort je helemaal in. Toen pas besefte ik dat ik het wel heel graag wil.

Maargoed het is met een reden dat het misgaat natuurlijk, anders hadden we misschien een kindje gekregen met allerlei problemen.



Vossenest, bizar dat dit ontkent wordt door een HA. Met alle voorbehoedsmiddelen is er altijd nog een kans dat je zwanger wordt.

Spannend dan weer, hopelijk is het raak! Test je trouwens elke keer al vóór je NOD?



Inderdaad Cheesecake, na die miskraam kan ik niet meer zo goed denken, het komt wel.. Ben er nu misschien wel teveel mee bezig, terwijl ik voorheen altijd zei dat anderen dat niet moesten doen haha. Iemand nog tips om dit niet te doen



Frustrerend was het met oudjaar, we waren met een groep vrienden, allemaal met kleintjes inmiddels (behalve wij), waar veel over werd gepraat en ook een stel dat vertelden dat zij een tweede kleintje verwachten... Dit vond ik best confronterend.. Maarja zo lang zijn we ook weer niet aan het proberen, gemiddeld staat er volgens mij een jaar voor toch?? We blijven gewoon positief, het gaat vast goedkomen dit jaar voor ons allemaal!
Hoi allemaal,



Nog plek voor iemand? Zou graag mee willen lezen en schrijven...

Wij gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 31, verloofde is 35.

Ben echt net vers gestopt met de pil, 1 jan. Dus nog geen idee wat mijn cyclus gaat doen. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen



Wat leuk om op deze manier met elkaar ervaringen te delen.

Persoonlijk ben ik al 2,5 maand gestopt met de pil en heb het tot januari veilig gedaan.

Vanaf nu (januari) willen mijn vriend 28 en ik 25 graag voor ons eerste kindje gaan.

Mijn cyclus hou ik bij door middel van een app. Deze app geeft aan dat ik een cyclus heb van 28 dagen en dat mijn vruchtbare dag op de 21ste van deze maand is.

Ook ben ik deze maand gestart met foliumzuur (davitamon compleet) voor de rest laat ik het ook wel een beetje op mij af komen.

Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik wel enorm gevoelige borsten hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Draakje en Schaduwbloempje! Spannend zeg! Hopelijk hebben jullie meteen een stabiele cyclus!

Ik gebruik ook een app om het bij te houden, wel handig, want ik heb anders echt geen flauw idee wanneer het zover is.. Merken jullie wel iets van je ovulatie?

@ schaduwbloempje Gevoelige borsten heb ik alleen tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden.. Misschien moet je lichaam de pil ontwennen?
Alle reacties Link kopieren
@ miep82 Het zou best nog met de pil te maken kunnen hebben wist niet dat ontpillen zo lang kon duren!

Voor de rest heb ik het idee dat ik wel een stabiele cyclus heb ben alleen deze maand 2 dagen eerder ongesteld geworden (dus misschien toch niet zo stabiel )



Het zwanger worden ik vind ik het best spannend en ik ben blij dat ik dit forum heb ontdekt om zo met andere "lotgenoten" te praten zonder mijn plannetje te verklappen aan de buitenwereld.

Hoe zit het bij jullie met de spanning? voelt soms best tegenstrijdig ik wil heel graag een kindje maar ik vind het ook dood eng!
Alle reacties Link kopieren
Welkom draakje en schaduwbloemetje, leuke namen



De gevoelige borsten zijn bij mij een terug komend iets elke keer na de ovulatie, ik zit nu in ronde 3,in ronde 1 viel het minder op dan in ronde 2, blijkbaar ga ik er steeds meer op focussen.

Miep ik test niet elke keer voor mijn NOD , maar ik voel me steeds ongeduldiger worden en dit keer voelde ik mijn ovulatie heel vroeg. Bij mijn beide zwangerschappen teste ik ook toevallig vroeg en knalde de strepen met een paar seconden van t scherm, ik ben ook altijd erg beroerd van de hormonen, ik denk dat ik ze vroeg en in grote getallen aanmaak dit keer zou ik daarom graag met moeders voor moeders mee doen. Hebben jullie daar ook al naar gekeken?
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Welkom november miep draakje schaduwbloempje en Wen! Gezellig dat jullie ook mee schrijven!



Wat betreft een app...die gebruik ik nu nog niet. Heb er bij de 1e wel 1 gebruikt en vond dat erg fijn. Met name omdat ik toen ookn of niet goed wist waar ik op moest letten hoenmijn cyclus precies liep. Na de 1e zwangerschap is deze een stuk regelmatiger geworden en weet ik beter waar ik op moet letten dus hou het nu op mijn telefoon bij. Maar wie weet ga ik straks ook wel weer over op de app!



Wat naar cheesecake en miep dat jullie een miskraam hebben doorgemaakt. Stond er voordat we aan kinderen wilden beginnen nooit bij stil Hoe vaak dit voorkomt. Bij mijn 1e had ik erg veel bloedverlies en gingen we uit van een miskraam, maar ze is gelukkig blijven plakken. Maar het idee na al die blijdschap dat je het weer kwijt bent....Zo naar. Hopelijk vanaf nu alleen nog maar gezonde zwangerschappen die goed aflopen!



Hier ook wel spanning over weer zwanger worden. Blijft toch spannend!
Alle reacties Link kopieren
welkom schaduwbloempje en draakje! leuk dat jullie meeschrijven,



@miep o dat is zeker frustrerend en hun weten natuurlijk niet dat jullie ook bezig zijn,, Erg lastig lijkt me dat en dan maar leuk blijven lachen..



@schaduwbloempje ik heb vaak net dat ik voor ik ongesteld moet worden gevoeligere tepels. en ja ik vind het ook dood eng . Waarom dat is weet ik niet want ik wil het zo graag maar toch is het iets nieuws waar je dus geen grip op hebt .. Misschien vinden we het daarom zo "eng".



@vossenet ik denk niet dat ik mijn eisprong voel.. en over moeders voor moeders wel al dingen gehoord maar nog niet over opgezocht ik denk wel dat ik dat zou willen doen want ik gun het iedereen ook mensen die niet zelf zwanger kunnen worden.. ( bij ons is dat natuurlijk ook maar afwachten of we wel zwanger kunnen raken)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even op de website gekeken van moeders voor moeders ik wil daar zeker aan mee gaan werken.

Maar eerste maar eens zelf zwanger zien te worden..



Ik ben altijd zo bang dat het niet lukt.. straks ben ik juist de gene die moeders voor moeders nodig is om zwanger te raken.. Maar je moet er niet teveel over na gaan denken want dan wordt je gek!
Alle reacties Link kopieren
Welkom voor de nieuwe schrijfsters ;)



In moeders voor moeders heb ik me nog niet zo verdiept eerlijk gezegd. Iemand die er hier iets meer over kan vertellen?



@Floor789 herkenbaar die angst dat het niet zo makkelijk lukt. Geen idee waar dat aan ligt, meer een gevoel denk k.
Alle reacties Link kopieren
@mini ja een stom gevoel is dat.



Moeders voor moeders is een organisatie die urine verzamelt van net zwangere vrouwen (tot 16weken) in deze urine zitten stofjes waar ze medicijnen van kunnen maken voor vrouwen die niet zwanger kunnen worden.

Ik heb op de site gezien dat er iemand langs komt voor een intake en dan krijg je flesjes waar je de urine in kan opvangen. Deze komen ze dan omruilen bij je thuis voor nieuwe ( Met een anonieme auto natuurlijk)



Wel erg goed om aan mee te werken natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meedoen aan moeders voor moeders. In mijn vriendinnengroep 2 meiden die al 6 en 3 jaar bezig zijn...Helaas nog zonder resultaat, maar die super blij zijn met de kansen die ze wel krijgen met de injecties die mede mogelijk zijn gemaakt door moeders voor moeders.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar de spanning! Ik vind het ook erg spannend omdat het allemaal nieuw is en je lichaam je af en toe goed voor de gek kan houden. Afgelopen maand kwam mijn menstruatie heel moeilijk op gang en heb ik twee keer een test gedaan, helaas waren die negatief. Volgens mijn app moet ik rond de 24e van deze maand weer ongesteld worden en is komend weekend mijn ovulatie, ben heel benieuwd hoe het zal gaan deze maand en of eea klopt. Ik zit nu in ronde 4. Wil proberen om het een beetje van me af te zetten, er niet al teveel mee bezig te zijn maar dat is best wel lastig, zeker in de periode dat je ongesteld moet worden en hoopt dat je het niet wordt. Afgelopen maand ben ik er wel achter gekomen dat je na een paar dagen overtijd niet direct blij moet zijn want ik ben uiteindelijk gewoon ongesteld geworden maar wel een week later!! Volgens mijn moeder zat de eerste twee maande na het stoppen met de pil de pil nog in mijn lichaam en werd ik daarom zo regelmatig ongesteld. Hopelijk is die pil nu uit mijn lichaam, heb ik een regelmatige cyclus en word ik snel zwanger!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven