Zwanger worden vanaf januari 2017

01-01-2017 22:51 1556 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Dit topic is bedoeld voor de meiden die, net zoals ik, vanaf nu (januari 2017) voor een 1e, 2e, 3e (of meer) kindje gaan! Geef je gegevens door dan zet ik ze in de tabel!

Groetjes Lise24



NaamLeeftijdHoeveelste kindje?Hoeveelste rond?Wanneer N.O.D.?ZwangerSabeintje27/?1e4e 1 mei 2017Stier1992?/?1e5e 4 mei 2017Travelexplorer27/331e4e ? mei 2017Rissie8630/?2e5e ? mei 2017 Mieksie?/331e4e ? mei 2017Mamavantweeboys25/273e3e ? mei 2017 NinjaToby29/311e6e? mei 2017Hendrika8729/301e4e ? Mei 2017G-power198928/302e15e ? Mei 2017Vossenest32/343e6e ? Sarina8729/322e3e ? Juni 2017Mei 2017November2014201424/?2e5e17 januari 2017Zwanger (ronde 5)Belgischmeisje27/281e2e31 januari 2017Zwanger (ronde 2)Madelief0828/33 2e1e15 februari 2017Zwanger (ronde 1)1976isa41/49 1e?11 maart 2017Zwanger (ronde ?)SterreWaterman32/321e3e17 maart 2017Zwanger (ronde 3)Lise2431/372e3e23 maart 2017 Zwanger (ronde 3)Maris8927/311e3e 28 Maart 2017Zwanger (ronde 3)
anoniem_107904 wijzigde dit bericht op 13-05-2017 20:15
3.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wouwie wat is er veel geschreven en gebeurd dit weekend!



Sterre van harte gefeliciteerd!! Wat een geluk! Dat had je goed aangevoeld.



Mamavan klinkt als een ovulatie (of idd sperma.) Ik heb va dag 7 tot de ovulatie op dag 20 geregeld spotting en bruine afscheiding gehad, echt lang, steekjes en pijntjes heb ik ook gehad, maar denk dat dat meer aan Mn darmen ligt. Die op dag 20 was wel anders en toen was mijn cervixslijm pas rekbaar.. en daarna geen druppeltje meer verloren . Overigens mijn hele vruchtbare periode vreselijk verkouden geweest,..



Mijn NOD is komende week , zit nu op dag 29 en Mn langste was 37. Aangezien Mn ovu op dag 20 was gok ik nu op dag 34 , dus dit weekend . En dit weekend viert mijn man zijn verjaardag, kids uit logeren, heel veel bier en zo... ik moet wel een vroege test gaan doen dus als ik niet al ongesteld ben...
Just do it
Alle reacties Link kopieren
Mamavantweeboys die afscheiding dat heb ik ook hoor, soms echt het gevoel dat ik aan het vloeien ben tijdens mijn vruchtbare dagen...dus ik denk dat dat wel normaal is.

En die steek tsjaa ik zou het niet weten, we zijn er allemaal zo mee bezig dat ons lichaam ons af en toe ook gewoon voor de gek houdt heb ik het idee haha!!



Ik moet 20kg kwijt maar ik neem al genoegen met 15kg...ik wil gezond eten en minimaal 2x per week naar de sportschool....het zal een hele omschakeling zijn maar ik wil dit gewoon ook inderdaad om niet alleen met het zwanger worden bezig te zijn maar ook het afvallen wat ik heel belangrijk vind. 1 april vieren we de verjaardag van onze zoon die alweer 3 wordt dus daar ben ik ook druk mee, net voor zijn verjaardag mijn vruchtbare periode....ik probeer het maar wat los te laten.

Ik zag een paar dagen geleden iets voorbij komen over dat december niet een leuke maand is om te bevallen, haha dat vind ik ook maar ik heb iets in mijn hoofd gezet dat ik in 2017 nog wil bevallen want dan schelen mijn tweede kindje en ik precies 30 geboortejaren en mijn man en zoon schelen ook 30 geboortejaren... klinkt gek maar ik heb iets met cijfers enzo...sorry voor het lang bericht , fijne dag allemaal xxx
Alle reacties Link kopieren
Oh! Mijn NOD is nu 12 april x
Alle reacties Link kopieren
Nog geen overduidelijke eisprong gevonden, maar sinds ik de paar uur van te voren niet drinken iets serieuzer neem heb en ik wel een tweede streepje! Nog niet zo donker als de controle streep, maar nu zie ik tenminste iets ????
Alle reacties Link kopieren
Dan zou het streepje toch moeten oplopen in kleur? Test sowieso 2 x per dag! X
Alle reacties Link kopieren
@Sarina87 Haha ik zoek ook vaak verbanden tussen bepaalde data, of waarom een bepaalde uitrekeningsdatum perfect zou zijn :D Meer voor de lol en omdat ik zo graag wil geloven dat het raak is denk ik, haha. Succes met sporten, heb je een leuke les die je kunt volgen of ga je aan de fitnessapparatuur?



@Maris89 succes met de ovutesten!



@Vossenest Je geduld wordt wel getest met die lange cyclussen! Goed idee om een early test te doen voor het feest begint



Denk dat ik mogelijk vandaag mijn eisprong heb gehad, vanochtend een licht zeurende pijn aan de rechterkant (vorige maand was het links) en in de namiddag last van hoofdpijn. Dat laatste heb ik normaalgesproken niet, misschien niet genoeg water gedronken vandaag. We hebben gisterochtend geklust dus qua timing zou het in ieder geval kunnen maar ik ben er (nog ;) behoorlijk ontspannen over. Mijn NOD komt wel net als ik op een business trip ben, wellicht helpt dat om niet gelijk te testen :D



Slaap lekker
Alle reacties Link kopieren
@travelexplorer: ik doe gewoon fitness, heb een programma gekregen van de fysio nog van mijn revalidatie voor mijn bekken.

Spannend, hopelijk goed nieuws binnenkoer voor jou!! Xxx
Alle reacties Link kopieren
@Sarina87: Handig van het fitnessprogramma! Beetje leuke sportschool in de buurt?



Hebben jullie weleens last van onderrugpijn tijdens je eisprong? Ik heb al de hele dag een zeurderig gevoel in mijn onderrug, het is vrij licht maar wel irritant genoeg om op te merken haha. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik woon er achter haha!!!

Ik heb wel eens echt beetje mesntruatieklachten dus ja ook onderrug....na mijn miskraam in januari moet ik zeggen dat ik mijn eisprong niet meer voel. X
Alle reacties Link kopieren
He meiden! Hoe gaat het met iedereen? Lekker weer komt eraan. Zorgt bij mij toch voor meer afleiding.



Ik loop sinds deze week met een heel groot dillema!

Ik ben al 1,5 jaar actief op zoek naar ander werk. Veel sollicitaties en zelfs al een hoop gesprekken maar kwam elke keer bij de laatste drie en dan werd ik het toch net niet.



Nu had ik het maar geparkeerd vanwege alle frustraties die het mee nam (werd er niet gezelliger op) en om het feit dat we nu voor een derde kindje gaan en ik een vast contract heb.



Ik wil echt heel graag weg bij mijn werk vanwege het feit dat ik veel te weinig uren kan maken en mijn bazin alles behalve medelevend is (heb moeten vechten om vrij te zijn toen een familie lid overleed binnen mijn eigen gezin)/niks gehoord bij geboorte tweede zoon. En ga zo maar door..



Nu ben ik deze week gebeld door een eerdere sollicitatie maar toen was het alleen om een verlof over te nemen.. nu zoeken ze iemand vast voor drie volle dagen (werk nu drie halve) . Heeeele leuke werkgever (ken haar persoonlijk) .. echt de ideale baan dus eigenlijk....



Maar nu zitten we midden in nr 3 .. help wat moet ik doen!!!



Ik ben al oo gesprek geweest en daar ben ik al door mag al een ochtend mee gaan draaien Vrijdag...

Ze hebben snel iemand nodig dus als ik het word ben ik daar binnen nu en een maand aan de gang.



Hele andere vraag dus maar wat zouden jullie hiermee doen.



Xxx
Alle reacties Link kopieren
Maar is dit dan dezelfde baan dat je iemand moet vervangen of is dit wel voor langere tijd? Ik vind wel dat het heel belangrijk is dat je het naar je zin hebt, want het is echt niet oke om iedere dag met tegenzin naar je werk te gaan x
Alle reacties Link kopieren
@mama. Zal je net zien heb je een nieuwe baan waar je het naar je zin hebt, ben je zwanger(en is dat niet net wat je wilt)



Ik heb na 35 dagen eindelijk het wachtbankje bereikt. Vraag me zeer af of ik überhaupt wel een eisprong heb. Achja nog 10 dagen wachten en we zullen het zien.



Toch maar een zomervakantie geboekt. Zijn jullie dit soort dingen toch ook maar gewoon voor uit aan het plannen? Wij willen graag een verre reis(Azië). Durfde het eerst niet aan, maar nu denk ik achja we zien wel.
Alle reacties Link kopieren
@mamavantweeboys Ah qua timing niet helemaal ideaal maar als dit een leuke job is waar je voor langere tijd aan de slag kan, dan waarom niet!? Met plezier naar je werk en een leuke manager en collega's maken zo'n groot verschil! En een zwangerschap duurt lang, dus tegen de tijd dat je met verlof gaat heb je vast je waarde al lang bewezen En dan heb je ook weer iets leuks om naar terug te keren na verlof, als dat je plan is althans?

Hoe lang is de proefperiode en wat voor soort contract zou je hebben? Al moet je je daar natuurlijk ook niet blind op staren ;) Wat zijn je eigen afwegingen?



@Sarina87 ideaal zo dichtbij de sportschool!!



Beetje late post overigens maar net thuis van een concert haha, nu snel naar bed!
Alle reacties Link kopieren
@sarina nee nu zoeken ze iemand voor vast! En inderdaad met tegenin naar je werk gaan os verschrikkelijk!



@stier ja echt he maar aan de andere kant het moet eerst maar eens lukken en dadelijk lukt het niet en laat ik de perfecte baan schieten.



@travelexplorer nee de timing is niet fijn maar ik dacht inderdaad ook als ik nu deze ronde zwanger ben werk ik daar nog minstens een half jaar voor ik met verlof zou gaan. Ik ga vrijdag horen wat precies inwerk tijd enz is. Maar ik neig wel meer naar er gewoon voor gaan. Het voordeel is dat ze op mijn huidige baan al jaren met een tekort aan personeel zitten en ik daardoor wel meteen terug zou kunnen komen stel m'n contract zou niet worden verlengd. Maar scheelt ook wel dat dit 100% ons laatste kindje gaat worden .. dus dat ze daarna wen vast vast iemand hebben haha!



Snappen jullie mijn ingewikkelde verhaal nog hihi



Welk concert ben je heweest? Word inderdaad meteen laat dan he haha
Alle reacties Link kopieren
Mama ik zou er ook gewoon voor gaan hoor! Voor hetzelfde geld duurt het nog even voordat je zwanger bent en dan heb je een super leuke baan laten schieten. En niet lekker ijsje vel zitten, met tegenzin naar je werk gaan is ook niet bevorderlijk voor het zwanger willen worden. En mocht je nu wel zwanger zijn deze maand..Dan zie je dat dan wel weer en kom je er vast wel uit met de werkgever!



Travelexploer leuk concert gehad?



Stier, groot gelijk Heb je ok gewoon lekker de vakantie te boeken. Mocht het Ivm zwangerschap niet gaan dan kun je hem vast wel annuleren om die reden en anders heb je een super gave vakantie!



Hier bijna 9 weken inmiddels en wordt nu wel steeds pittiger qua misselijkheid. Overdag gelukkig nog wel te doen, maar vanaf een uur of 15 wordt het steeds erger. Ga nu iedere dag maar rond 20 uur/20.30 naar bed..Dan tenminste minder lasterk vd misselijkheid..
Alle reacties Link kopieren
@mamavantweeboys Ja, als het voor vast is en je kan meer uren werken zoals je wilt, dan zie ik alleen maar voordelen. Zeker als je huidige baan eventueel ook nog als back-up kan dienen. Spannend aankomende vrijdag! Is er eventueel nog iets wat je kan voorbereiden om aan te tonen dat je erg geïnteresseerd en proactief bent etc.?



Concert was van Dave Matthews, hij speelt normaalgesproken in een band maar nu de hele avond acoustisch in een theater, was ontzettend mooi. Vroeg opstaan vanochtend was minder haha.



@madelief08 Lastig met de misselijkheid! Merk je het ook sterker bij bepaalde voeding of verschilt dat heel erg?



Fijne dag allemaal!



@Stier1992 Gaaf een reis naar Azië!
Alle reacties Link kopieren
@stier Ah leuk inderdaad gewoon boeken gaan wij ook doen (als we ooit eruit komen waarheen haha!!)



@madelief jeetje balen van de misselijkheid hopelijk trekt dat het tweede trimester weer weg!

En inderdaad ik dacht ook waarom een bana laten schieten. Hun hebben mij zelf benaderd om op gesprek te komen en ik ken hun persoonlijk dus ook! Zijn de tegenoverburen van mijn ouders namelijk haha ..



@travelexplorer ja ik ga dus wel vragen vrijdag voor hoelang het precies is. Een drie maanden contract zie ik niet zitten. Ik heb al geregeld dat m'n schoonmoeder van oppas dag kan ruilen heb ik ook al tegen hun gezegd dus ze weten dat ik echt graag wil. Vrijdag extra m'n best doen.



Fijne woensdag iedereen
Alle reacties Link kopieren
@mamavantweeboys: ik zou er zeker voor gaan!!! Snap dat je twijfelt maar je weet toch niet wanneer het raak is. Xxx



@madelief08: oh wat vervelend die misselijkheid, sterkte ermee xxx
Alle reacties Link kopieren
@stier1992: ik ga inderdaad gewoon door met dingen plannen etc. Super leuk een reis naar Azië!!

Gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit morgen alweer op dag 41. Heb niet echt bloedverlies gehad het blijft 1x donkerrood en voor de rest steeds wat lichte bruine afscheiding. Ga morgen ochtend maar eens testen en mocht dat negatief zijn dan begin ik met teunisbloemolie. Dat maakte in mijn vorige uiteindelijke zwangerschap mijn cyclus wat korter. We gaan het zien..vind het wel weer spannend want heb allerlei kleine kwaaltjes
Alle reacties Link kopieren
@rissie. Vervelend zo'n lange cyclus. Succes met testen morgen! Kleine kwaaltjes klinkt hoopvol!! Hoelang heb je de vorige keer teunisbloemolie gebruikt? Ik ben er deze cyclus de eerste drie weken mee begonnen, maar zit nu op dag 38 en nog steeds niks.... of is het een kwestie van paar cyclussen volhouden?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat is er weer een hoop geschreven.



Madelief vervelend van de misselijkheid. Hopen dat het snel voorbij is.



Rissie succes met testen morgen! Een te lange cyclus is dus ook niet fijn.



Ik heb eindelijk mijn eisprong gevonden! Alleen beetje jammer dat mijn luteale fase waarschijnlijk te kort is.

Postieve ovulatietest op dag 20 en een cyclus van 28/29 dagen. Dat is volgens mij veel te kort. Volgende maand nog eens testen. Als het weer zo kort is misschien naar de huisarts. Of zou dat te snel zijn? Zit nu pas in ronde 3, maar als de eisprong altijd te laat is moet ik dan nu vast actie ondernemen?
Alle reacties Link kopieren
Rissie86: ben jij gewoon niet hartstikke zwanger? 41 dagen is echt absurd lang!! Hoop het zo voor je xxx
Alle reacties Link kopieren
@maris89: ik zou het echt niet weten, geen ervaring mee, sorry xxx
Alle reacties Link kopieren
@Rissie86 Spannend! Hoe lang was je vorige cyclus? Kan idd heel goed zwanger zijn, hoop het voor je!!



X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven