Zwanger worden vanaf Maart 2016 - deel 2

28-05-2016 17:35 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de overzichtelijkheid is de tabel in deze topic momenteel vol, meelezen/schrijven mag wel. Dit is het tweede deel van onze topic.





NaamLeeftijdN.O.DZwangerUitgerekende datumBijzonderhedenUkkie1630/28x 13 dec 6 sept controle VK Elastigirl31/35? xxxDeesje8431/35x ? Modji23/29x 18 Januari Karzou33/53x xxxShirles28/29 9 maart 6 sept combinatie test NiekjeElastiekje28/30x 20 januari
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m gevonden!



Gisteren toch niet getest, ik wacht gewoon even af. Als ik een cyclus van 29 dagen zou hebben (gemiddelde van afgelopen tijd) zou komende vrijdag m'n nod zijn. Dus hou mijn nod op 3 juni.



Af en toe vreemd gevoel in m'n buik, maar misschien valt dat alleen maar op omdat ik er mee bezig ben. Dus zal wel weer niks zijn. Ga uit van een ongesteldheid.



Heb echt een beetje een naar voorgevoel over het hele zwanger worden, weet niet waarom en m'n vriend zegt ook al dat ik niet zo gek moet doen maar dat zit nou eenmaal in m'n hoofd..



Oh trouwens, voor de tabel: mn vriend is 29
Alle reacties Link kopieren
Heey daar is een nieuw topic,fijn!! Thanks Ukkie.



Oh shirles ik herken dat gevoel wel hoor. Ik heb soms ook dat onbestemde. Het is ook niet niks om mee bezig te zijn hé?! Mij lukt t toevallig deze maand iets beter om het los te laten. Maar ik blij ook denken van jeetje t zal toch wel goedkomen??

Spannend om dan wel tot einde vd week te wachten met testen. We duimen allemaal voor je!

Hoe is het met de zwangere dames??

En Elastgirl hoe vaar jij?



Ik heb nu weinig tijd verder maar kom snel weer terug.

Fijne dag meiden xx
Alle reacties Link kopieren
Top dit nieuwe topic Ukkie!

Even voor de tabel. Ik heb ook 13 Juni mijn echo, met 9 weken.



@ Shirles. Vind het echt heel knap dat je uiteindelijk toch kunt wachten. Nog 5 daagjes!



Ik ben deze dagen zo enorm moe. Ik ga slapen rond 12 uur en sta om 9 uur weer op. Om 13 uur begin ik echter weer moe te worden. Het liefste slaap ik een uurtje en soms kan dat, maar zoals vandaag niet. Ik moet nu werken tot half elf en echt ik weet niet hoe ik het ga trekken. Zat net in de auto, wat eigenlijk niet veilig is want mijn ogen vallen soms gewoon dicht!

Pff sorry hoor, ik moet gewoon even zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben ook steeds extreem moe, maar dat komt bij mij door de hooikoorts...

Maar ik snap hoe je je voelt modji!



Op dit moment ben ik niet zo bezig met zwanger worden.

We zijn druk met ons huis, er spelen wat andere dingetjes die nu aandacht vragen, en ik wil er niet zo'n heel ding van maken.

Ik zit nu wel in mijn vruchtbare week, qua timing hebben we op tijd gesext en verder maar weer afwachten... Ik wil het dolgraag, maar het helpt me niet als ik er meer mee bezig ga zijn. Ik hoop dat deze instelling me meer rust geeft én sneller resultaat!

Voor alle meiden die wel al zwanger zijn ben ik blij!

Voor de anderen... 2017 duurt nog lang, 2016 gaan we niet meer redden qua uitgerekende datum, maar 2017 heeft nog 11-10 maanden dus geen stress! Toi toi toi!
Alle reacties Link kopieren
Elastigirl, hier ook verschrikkelijke hooikoorts. Elke dag met dikke ogen, benauwd en moe (heel moe). Irritant eh?!



Modji, als je op de heenweg al zware ogen krijgt snap ik dat het zwaar is om de dag door te komen. Vervelend! Maar ook aan dat komt wel weer een einde, even doorzetten!



Ik zit vandaag op cyclusdag 28. Vind t erg lastig of k nou moet afwachten met testen of gewoon moet gaan testen. Geen idee wanneer precies m'n nod is. Gemiddeld genomen zou t 3 juni zijn, dus denk dat ik afwacht tot zaterdag en als er dan nog geen tekenen zijn van een menstruatie ik dan ga testen.

Zaterdag festival, dus wel praktisch om te weten... En zeeeer onpraktisch om ongesteld te zijn dus nóg een reden dat t fijn zou zijn om een positieve test in handen te hebben..
Alle reacties Link kopieren
Egopost..



Vandaag cyclusdag 30 en nog niks te bekennen. Langere cyclus of...



Pff waarom staat t niet gewoon op m'n voorhoofd geschreven?!
Alle reacties Link kopieren
Super spannend shirles..... morgen testen dus? Duim voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Ben inmiddels super saggo, op oorlogspad en een ontevreden gevoel. En aangezien ik dat afgelopen 2 menstruaties ook zeer heftig had ben ik vang dat dit een aankondiging is. Jammer maar helaas..



Ga nu de stad in om te shoppen en zonnebankje pakken. Knap k vast van op! Haha!
Alle reacties Link kopieren
En ja hoor.. Ongesteld. Wederom cyclus van 30 dagen.



Laten we t van de positieve kant bekijken, best netjes na het stoppen met de pil. Het kan ook heel anders zijn!



De negatieve kant, vandaag festival. Super relaxed op zo'n dixi.. NOT!
Alle reacties Link kopieren
Ah shit shirles!! Wel goed dat je er zo positief naar kunt kijken.. Hopelijk heb je een leuke festivaldag gehad!



Elastgirl nog zo'n last van je hooikoorts? Hoor inderdaad veel mensen klagen erover deze periode!



Ik druk weekendje. Kom binnenkort wel weer wat uitgebreider schrijven... xx
Alle reacties Link kopieren
@karzou, heb een super festival gehad!



Dit keer iets meer ongesteld dan vorige keren. Nog niet echt noemenswaardig maar t stelt me wel gerust.



We hebben besloten komende maand even niet bewust met zwanger worden bezig te zijn. Ik ben sinds vorige week ineens ontzettend aan t twijfelen aan mezelf of ik het wel kan en ik word er gewoon heel erg zenuwachtig van. Dus komende maand even geen ovulatietesten en we laten het lekker op z'n beloop.



Hoe is t met de rest? Lekker genoten van het prachtige weekend?
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,



Ik ben nu in Praag. Mijn vriend moet hier twee weken zijn voor zijn werk, dus ben ik voor vier dagen overgevlogen. Een stedentrip zwanger is niet echt aan te raden. Na twee meter lopen al moe en kan er daardoor ook minder van genieten. Maar ook goed nieuws, want over precies een week is de echo waar ik enorm naar uitkijk!



Shirles, Misschien beter om er minder mee bezig te zijn. Waarom twijfel je aan jezelf of je het wel kan? ik heb dat ook weleens hoor, maar dat komt puur omdat ik geen ervaring heb met het hebben van kinderen. Volgens mij zijn dat soort gevoelens heel normaal.



niekjeelastiekje, schrijf je nog mee? en hoe gaat het ermee?
Alle reacties Link kopieren
Hey modji wat leuk dat je je vriend daar opzoekt! Kan me wel voorstellen dat een stedentrip niet ideaal is in jouw toestand.... Maar wel leuk nu jullie nog even samen zijn zonder kleintje?!

Wat fijn dat je volgende week echo hebt. Echt iets om naar uit te kijken!

Veel plezier nog in Praag ondanks de ongemakken.



Shirles heel goed dat je er even wat minder focus op hebt. Voor mij geldt hetzelfde hoor. Ben blij dat de obsessie nu een beetje weggezakt is. En ook ik heb af en toe zo'n gevoel van lukt het wel, kan ik het wel? Volgens mij horen die onzekerheden er ook een beetje bij. Maar goed dat je oorbel jezelf herkent dat je er even wat minder mee bezig wil zijn!



Ik heb zelf nog helemaal geen ovulatietesten gedaan en zie dat ook niet zo zitten. Misschien dom... maar denk dat ik dan ook weer te veel er mee bezig ben.

Intussen wel bijzonder nieuwtje. Ik heb jullie al verteld over mijn eiceldonatie aan mijn zus. Zij heeft nu een positieve test in handen en gaat morgen naar dokter voor bevestiging maar het lijkt erop dat ze zwanger is!! Nu hele spannende periode want het is al 2x misgegaan. Ik hoop zooooo dat het goed gaat. En als ik dan zelf ook nog zwanger mag raken is het extra speciaal



Voor nu fijne avond ladiesss
Alle reacties Link kopieren
En Karzou? Al wat van je zus gehoord??

Wat spannend zeg, zou fantastisch nieuws zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hey! Ja de dokter bevestigt de test!! Maar helaas is ze vannacht opgenomen met enorme buikklachten en weten ze nog niet precies wat het is. Hoop zo dat alles goed gaat komen.... Het is zo'n moeilijke weg voor haar. Australië is nu echt veeeeel te ver weg!
Alle reacties Link kopieren
He meiden reageer snel uitgebreider. Laatste dagen gingen niet zo lekker blegh.

maar Karzou wat een dubbel nieuws. Ga super hard duimen dat het goed gaat!!!! Wat is Australië dan verweg inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Karzou, al meer van je zus gehoord? Hoop dat het allemaal goed gaat deze keer!!



Modji, spannend hoor bijna de echo!! Ik zou gek worden van het wachten!!

Wat betreft de twijfel, het is geen twijfel of ik het wel wil maar inderdaad meer of ik het wel kan en wat brengt het allemaal met zich mee? Wat me vooral bezig houd is wat veranderd er allemaal? Ik snap dat er een hoop veranderd en dat het een hele grote verantwoordelijkheid is. Ik en mijn vriend hebben het zo leuk samen en we hebben zo veel lol en gekke spontante acties, en ik ben heel bang dat er tussen ons iets veranderd in negatieve zin. Ik ben zo bang dat het minder leuk gaat worden. En ik weet dat dat onzin is, want het word helemaal niet minder leuk maar gewoon anders leuk. Maar t maakt me wel heel zenuwachtig wat heel vervelend is. Gelukkig kan ik er goed over praten met m'n vriend en weet hij me ook wel weer een beetje gerust te stellen.



Maargoed, menstruatie is alweer achter de rug, nu (heel relaxed hoop ik) op naar de volgende nod op 3 juli
Alle reacties Link kopieren
@ Karzou, wat fijn dat gelukkig de laatste poging raak is! Heb je al meer nieuws over of het goed met haar en de baby gaat? Wat zou het bijzonder zijn als jullie tegelijk zwanger zijn!

Over die ovulatietesten. Als je regelmatig seks hebt, dan hoeft dat volgens mij niet echt.. Je bent er dan wel zeker meer mee bezig. Aan de andere kant geeft het ook wel weer duidelijkheid over of je eisprong is geweest of niet.



@Shirles, Snap wel dat je niet onzekerheid over verandering eng vindt. Het is inderdaad een verandering in je leven en niet zo een kleine ook. Aan de andere kant heb ik altijd het idee van: hoe flexibel je zelf bent, hoe makkelijk je kind is. En er zullen heus nog wel momenten zijn voor jullie twee als de kleine uit logeren gaat of dergelijke. Konden we soms maar in de toekomst kijken hè, om te zien dat alles goed uitpakt.



@ Ukkie, Ik zie dat je in Juli de geslachtsbepaling hebt!? Hoeveel weken ben je op dat moment? Spannend, spannend.



Ik was echt heel relaxed onder de echo die komt.. maar zit net weer te googlen op miskramen en dat moet ik gewoon echt niet doen. Dan lees ik iemand die schrijft dat het tussen de 9 en 12 weken nog steeds mis kan gaan (kan altijd misgaan.. maar toch).

Moet nog even wat dingen plannen voor het weekend, anders zit ik mezelf op te vreten tot maandagavond.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Het is niet toegestaan om andere forummers uit te sluiten / te weigeren van je topic. Dit topic 'sluiten' voor nieuwe meiden is dus niet de bedoeling. Graag zien we dat jullie de OP aanpassen.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ok mod! Ik zie dat ukkie het al heeft aangepast :-)

Ik ben lekker een weekendje op pinkpop dames, kom van de week weer even schrijven!

Morgen de echo toch modji? Veel succes! Laat je ons weten hoe het was?



Xx
Alle reacties Link kopieren
@elastigirl; fijn dat je we een beetje ontspannen mee bezig zal zijn. Wel weer bijna NOD nu? Spannend!



@shirles; lastig al die gevoelens! Hoort erbij! En heel fijn dat je er met je vriend goed over kan praten. Dat is het belangrijkste, dan komt het echt wel goed! Duimen dat je snel goed nieuws komt brengen!



@karzou; Ow heerlijk genieten! Heb je al nieuws over je zus? Hoop echt dat alles goed is. Wat zou dat fijn en mooi zijn. Vooral al jullie dan ook snel zwanger mogen zijn!!!



@modji; Ow je eerste echo morgen! Wat fijn is dat he!!!! Eindelijk weet je dan of alles goed gaat. Duurt lang he?

Wij hebben 4 juli geslachtbepaling ja! We hebben als vaak naar spulletjes gekeken en vinden het toch leuker als we gericht kunnen kopen!!! Ik ben dan 16 weken en 6 dagen! We hadden de oma's meegevraagd maar mijn vader wilde ook super graag mee, kei lief!! Dus we gaan met zn allen kijken of ukkie een jongen of een meisje is!

Heel veel succes morgen en ik hoop ook plezier natuurlijk!



@Deesje84 en NiekjeElastiekje; hoe gaat het met jullie?



Met mij ging het gelukkig de laatste dagen weer wat beter. Moet goed mn rust pakken optijd maar de misselijkheid was minder. Dat geeft weer goede moed! Mn buik begint nu ook echt meer te groeien .

Dinsdag ga ik lekker met een vriendin 4 dagen naar Barcelona! Even lekker geen werk!!! (En hopelijk weinig misselijk hihi).



Truste!!
Alle reacties Link kopieren
De echo was goed!

Ik ben 8 weken en 5 dagen, volgens mijn berekening zou ik 9 zijn, dus dat klopt wel.

Het hartje klopte en alles zag er verder goed uit.

Over twee weken weer een echo, om echt de juiste datum te bepalen en hopelijk is er dan ook wat meer te zien. Nu was het vooral een zwarte vlek waar je alleen het hoofdje een beetje kon onderscheiden.



ik reageer later op de rest! Wilde nu alleen even laten weten dat alles goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, even een tijdje wat afwezig geweest. Even wat relaxter en wat meer met andere dingen bezig.

Ergens deze week eisprong denk ik, doe geen ovulatietesten meer dus ga er maar vanuit dat het zo is!



Modji, wat fijn dat de echo goed was! Moet vast erg bijzonder geweest zijn!!



Niekje, hoe was jouw echo??



En Deesje, hoe staat het bij jou?



Ukkie, wat heerlijk een paar daagjes weg! En bizar, 4 juli a geslachtsbepaling en dan al ruim 16 weken! Bizar hoe snel dat gaat!!



Karzou, hoe is het? En met je zus??



Ik ben begonnen met vitamine E, schijnt volgens sommige fora een wondermiddel te zijn. Ach, baat het niet, schaadt het niet. We'll see!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!



Modji wat fijn dat de echo goed was, gefeliciteerd! En over 2 weken weer, jeee... hopelijk kun je dan inderdaad echt al een stuk meer zien :-)



Shirles, fijn dat het je lukt om er relaxter in te staan deze maand. Doet je vast goed.



En ukkie nu lekker in Barcelona aan het rondbanjeren? Wat e er nog heerlijke stad he?! Hopelijk heb je lekker weer en kun je lekker ontspannen ennnnn niet te misselijk



Van mijn kant helaas geen goed nieuws over mijn zus. Het is toch weer misgegaan hebben ze op de echo gezien en ze verwacht op korte termijn een miskraam. Ik ben heel verdrietig, vooral voor haar en haar man natuurlijk. Kan t niet helpen dat ik dan ook gelijk weer aan mezelf ga twijfelen en of het mij wel zal lukken..... even een rotbui dus vandaag.



Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven