Zwanger worden vanaf maart 2016

01-03-2016 07:44 455 berichten
LET OP!



[edit: dit topic is "gesloten" voor nieuwe meiden die mee willen schrijven. We houden het clubje meiden graag overzichtelijk 🙂]



Hoi dames,



Ik ben Nova, 28 jaar.



Mijn eerste zwangerschap eindigde helaas in februari in een miskraam. We zijn erg verdrietig, maar proberen moedig te zijn en hoop te houden op een nieuw wondertje.



Daarom pakken we de draad weer op, en proberen we opnieuw in verwachting te raken.



Het lijkt me leuk hier met meiden te schrijven die ook vanaf maart proberen in verwachting te raken! Wie schrijft er mee?



Liefs, Nova



NaamLeeftijdN.O.D. / U.D Zwanger 🍼Wanneer uitgerekend?NovaEve28/2825/4 ❌❌Elastigirl32/2523/4 ❌❌Deesje8431/3517/4 ❌❌Modji23/29geen idee ❌❌Karzou33/53geen idee ❌❌Shirles28/?5/4 ❌❌Ukkie1630/28? ?NiekjeElastiekje28/3017/4 ❌❌
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu Nova...

Ik schrijf graag mee.

Mijn vriend en ik zijn sinds kort ook aan het proberen een kindje te krijgen.

Vanaf deze maand wat serieuzer :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nova, wat verdrietig voor jullie Maar jullie gaan er weer voor. Hopelijk mag je snel weer zwanger raken en gaat dat helemaal goed!



Mijn vriend en ik willen ook heel graag een kindje. Ik ben er achter gekomen dat ik geen natuurlijke eisprong heb en heb daarom medicijnen gekregen. Wij probeerden het dus al een tijdje, maar als het goed is heb ik nu dus vanaf deze maand voor het eerst een eisprong en dus ook echt een kans zwanger te raken :-) Ik heb er een positief gevoel bij rn schrijf dus heel graag mee!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Karzou! Hoe ben je erachter gekomen?

Hopelijk doen de medicijnen snel wat ze moeten doen en heb je snel een positieve test!



Heb je al weer een beetje positieve gevoelens Nova? Ik kan me voorstellen dat het heel heftig is, zeker nadat je eerst zo blij bent...
He bah Nova!



Wij willen na mijn volgende menstruatie (half maart) voor een 2de kindje gaan!

Hebben al een zoontje van 9 mnd en willen heel graag een broertje of zusje voor ons kleine mannetje!

Ik heb altij gezegd dat ik niet heel snel voor een 2de wilde gaan maar ons mannetje is (redelijk) makkelijk en zo'n lekker ding dat ik eigenlijk meteen voor een 2de wilde gaan. Maar toch maar een wijs besluit genomen en gewacht tot hij 9 mnd was. Dan zit er minimaal 1,5 jaar tussen als het meteen lukt. Daar gaan we niet vanuit want met de eerste duurde het 5 mnd voor ik zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
quote:elastigirl schreef op 01 maart 2016 @ 14:22:

Wat spannend Karzou! Hoe ben je erachter gekomen?

Hopelijk doen de medicijnen snel wat ze moeten doen en heb je snel een positieve test!



Thanks! Mijn menstruatie kwam niet op gang, dus naar gynaecoloog gegaan.

Ik vond het wel extra schrkken omdat ik een tijd terug een eiceldonatie heb gedaan voor mijn zus. Had totaal niet zien aankomen dat het bij mij zelf misschien ook lastig zou worden.



Voor jullie ook eerste kindje elastgirl dus? :-) Inderdaad spannend he? Ik vind t best apart om er nu zo mee bezig te zijn. Maar ook heel leuk!



En niekjeelastiekje, leuk dat jullie al vlug voor een tweede gaan. Heeft ook zo zn voordelen als ze niet veel schelen lijkt me?
Hi meiden!

Wat leuk al zo snel reacties!



Elastigirl; met vlagen. Er zijn momenten dat ik nog erg verdrietig ben. We hebben best een tijdje geduld moeten hebben, zijn sinds augustus echt gaan proberen. Vanwege mijn lange een onregelmatige cyclus was dat voor mij extra onzeker. Toen het eenmaal zover was hebben we 2 weken mogen genieten van de roze wolk, voelde ons zo gelukkig. Hadden al voorbereid om het aan onze ouders te vertellen dat aankomende weekend. Mijn beeld van een miskraam was veel heftiger dan ik heb ervaren, in de vorm van bloedverlies dan.

Het duurde bij mij 4 dagen en was qua bloedveries te vergelijken met de laatste dag van een menstruatie. Geen heftige buikkramp of pijn, alleen 1,5 dag last gehad van lage rugpijn.

In mijn hart was ik al mama, en mede ook met het idee dat het best weer een poosje kan duren voor het raak is, willen we er weer meteen voor gaan.
En Karzou; wat bijzonder dat je dit voor je zus hebt gedaan! Respect hoor.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Fijn om jullie verhalen en ervaringen te lezen.

Karzou, wat mooi dat je je zus kon helpen op deze manier, dat hoor je niet dagelijks.



Niekjeelastiekje, leuk een tweede. Ik heb meer mensen in mijn omgeving die 2 kinderen kort na elkaar hebben gekregen. Druk, maar zo gezellig hoor ik meestal!



Nova, mooi beschreven, zo kan ik me iets beter inleven in hoe het voor jou is geweest.



Het is inderdaad ons eerste kindje als het lukt!

Door ervaringen van anderen weet ik dat het niet vanzelfsprekend is dat het lukt.

Ik ben vanaf de zomer gestopt met de pil, vanaf november gebruiken we geen condooms meer. Door mijn werk in een andere regio slaap ik niet elke nacht bij mijn vriend, we wonen wel samen.

Daardoor is het soms lastig om goed te timen.

Ik heb nu wel meer inzicht gekregen in mijn cyclus en weet dat die handige apps niet de juiste eisprongdag vermelden...

Een vriendin van mij is doktersassistente en een poosje zwanger, door met haar erover te praten weet ik nu wel waar ik op moet letten.

Ik heb nu mijn eisprong en gisteravond hebben we seks gehad, dus wie weet zijn we deze keer wel op tijd (Volgens de app is mijn eisprong zaterdag pas).
Bij de eerste bleek mijn eisprong ook niet te zijn op de dag dat de app aangaf, maar ook een paar dagen eerder. Toen we daarachter waren was het in een keer raak.



Ik vind het idee van een 2de heeeeel spannend! Hoe gaan we dat allemaal doen maar dan zie ik soms op tv/krant verhalen voorbijkomen dat ik denk...als zij het kunnen kunnen wij het ook!

Het zal echt wel pittig zijn maar met de eerste hebben we eigenlijk geen slapeloze nachten gehad. Hij sliep met 1-2 weken snachts al door (het was ook een flinke beer van 4430) en is altijd vrij makkelijk geweest. We zien het wel. Als je een paar jaar langer wacht kan het net zo goed "tegenvallen"
Alle reacties Link kopieren
Thanks ladies. Ben ook heel blij dat ik dit voor mn zus kon doen. Voelt heel bijzonder.



Elastgirl, wat zijn dan de dingen waar jij nu oo let mbt je eisprong? Ik zou t ook nu moeten hebben dus naar dan opgewekt door de medicijnen. Maar ben benieuwd of ik die tekenen dan ook herken. Over een week moet ik bloed laten prikken en dan kunnen ze zien of ik daadwerkelijk eisprong heb gehad!



Kan me best voorstellen dat t feustrerend kan zijn als jullie dan niet samen slapen! Maar zou t echt op een dag aan komen? Of slaap je soms ook meer nachten niet thuis?



Niekje, spannend ja een tweede maar je weet idd toch nooit hoe het loopt! Wel fijn dat het bij jullie eerte zo rustig is gegaan zodat jullie er in vertrouwen in hebben. Ik vind de eerste al zo spannend, maar herken helemaal wat je zegt dat je soms verhalen leest en ziet en denkt nouuuu dan kan ik het ook!! Haha



Nova, ligisch dat je ook nog verdrietig bent om de miskraam. Lijkt me echt een klap als je, zoals jij aangeeft, voor he gevoel al mama was... heftig hoor. Mooi als het verdriet er nu ook gewoon mig mag zijn, ook als je ondertussen toch weer een poging waagt.



Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Karzou, gistermiddag/avond had ik een beetje buikpijn, zelfde gevoel als je ongesteld bent maar dan minder heftig.

Vanmorgen was mijn afscheiding slijmeriger, dat merk je meer met afvegen.

Dit heb ik allemaal uitgebreid met die vriendin besproken vorige maand. Het kan ook een soort sliert zijn (net als sperma) wat je ook wel eens hebt tijdens je menstruatie.

Sorry voor de details, maar ik heb hier eerder nooit bewust op gelet en dacht dus ook dat ik niets merkte van een eisprong.

Ik ben nog niet begonnen met ovulatietesten, eerst maar eens kijken of dit lukt.

Een beetje spontaan vind ik toch fijner dan dat het "moet".

Ik ben 3 nachten per week weg, waarvan 2 achter elkaar. Als dan nét die eisprong is wat 12-24 uur duurt ben ik toch te laat...

We hebben geen haast, het is fijn als het lukt en anders oefenen we gewoon verder :-)
Mijn ervaring met apps is dat ze vaak geen goed beeld geven van wanneer je eisprong zou zijn. Deze word berekend op basis van gemiddelden, en is dus lang niet altijd correct.



Het checken van je cerfix slijm (of billingsmethode) is dan een meer vertrouwbare manier, gebaseerd op de signalen die je lijf geeft. Al gaat dit niet altijd op, want bij de ene vrouw blijft dit slijm "onzichtbaar", maar is er wel degelijk. Bij mij is het maar 1x gelukt het te ontdekken, terwijl ik wel iedere maand ovuleerde.



Lijkt me lastig als je veel weg bent voor je werk elastigirl! Misschien is het een idee om de avond voor je vertrek te vrijen? Het sperma van je man kan best een tijdje overleven bij jou :-)
Alle reacties Link kopieren
We proberen het zo goed mogelijk te timen, maar soms is dat gewoon niet haalbaar...

Mijn vriend werkt als chef kok, hij is vaak laat thuis en dan is hij moe of ik ben niet meer wakker te krijgen haha. Maar waar een wil is, is een weg!

Ben jij bezig met schema's en/of apps Nova?



Toevallig ontdekte ik vorige maand het slijm en nu weer, geen idee of dit ook zo duidelijk is tijdens het slikken van de pil. Het is me nooit opgevallen toen, maar heb er ook nooit bewust op gelet.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik met jullie meeschrijven ?

Ik ben al mama van 3 kinderen maar mijn wens is nog 1 kindje erbij.



Helaas ook veel problemen met cyclus bloedverlies tussendoor gehad. Ook met pil / implanon / prikpil



Hier mee gestopt en ik werd eindelijk weer mezelf en de wens werd steeds sterker



Ik heb met mijn man afgesproken dat we het de komende paar maanden aanzien en anders over 2/3 maanden terug naar Gyn voor nieuwe pil

(Veel klachten als ik geen anticonceptie gebruik en meer redenen)



@nova: wat heftig :( kan me je gevoel heel goed voorstellen. Leven gaat verder bij iedereen maar voor jezelf staat het stil. Mijn eerste was van een 2ling dus ken het gevoel



@karzou : wat mooi dat je dit voor je zus deed. Is het ook gelukt ?

Wat balen dat het zelf wat minder gaat dan



@ niekje: leuk een 2de. Hoelang heeft het bij de eerste geduurd eer je zwanger werd?



@elastigirl: spannend zeg. Wat jammer dat je soms 2 nachten/dagen weg bent lijkt me lastig idd met je ovulatie
Alle reacties Link kopieren
Ps 2de ronde voor ons
Sure, Deesje! Welkom!



@elastigirl; wow chef! Mijn eerste reactie is; je kan het slechter treffen, wat heerlijk een man die kookt! Maaaaar... In dit geval helemaal niet zo "handig" dus!

Ja ik heb de app period calender gebruikt - om mn cyclussen in bij te houden. Als je zwanger bent wil de vk van alles van je weten, en inzicht in je cyclus is sowieso handig.

Slik je al foliumzuur?



@deesje; het is inderdaad écht een verlies! We zijn gister naar de vk geweest voor een check. Alles was "schoon", mn baarmoeder heeft alweer een mooie slijmlaag aangemaakt en ze zag zelfs een naderende eisprong! We zijn opgelucht! Het leek me vreselijk om nog weefsel te moeten laten verwijderen.

Vond het wel heel moeilijk - in die wachtkamer vol met gelukkige zwangere stellen. Overal posters en Geboortekaartjes!



Anticonceptie is bij mij ook altijd een drama geweest. Op mijn 15e met de pil begonnen vanwege huidklachten. Nooit echt prettig bij gevoeld. Op mijn 21ste gestopt met de pil omdat ik geen gemeenschap had en wilde kijken hoe mijn lijf reageerde. Toen ik later dat jaar mijn man leerde kennen een mirena spiraal laten plaatsen. Eerste maanden waren pittig, hormoon schommelingen, infecties etc, maar de 5 jaren daarna nergens last meer van gehad. Ook 5 jaar lang niet meer ongesteld geworden, heel vreemd maar ook prettig! Na 5 jr spiraal laten verwijderen, weer over op de pil, en in januari 2015 overgegaan op vrijen met condoom. In augustus ook de condooms de prullenbak in! Nu ronde 8 - eigenlijk 7 vanwege mn eerdere zwangerschap.



Liefs,

Nova
Alle reacties Link kopieren
@nova: dat is echt niet leuk :(

Ik had dan ook altijd het gevoel dat iedereen je dan aankijkt.



Gelukkig bleek bij mij op de echo toen dat er 2 bleken te zijn en eentje was blijven zitten.



Wat fijn dat je eitje al in aantocht is. Kon ze daar ook over zeggen in hoeveel dagen het zou zijn?



Mijn slijmlaag is altijd heel dun vandaar het bloedverlies. Dit zou beter worden als je stopt met A-C maar slik er toch maar tarwekiemolie bij
Alle reacties Link kopieren
Deesje Welkom een vierde wat bijzonder! vervelend dat je dus eigenlijk niet met en noet zonder ac kan... krijg je zonder pil weer last van huidklachten?



Nova fijn dat het 'schoon' was volgens de vk. En dat er alweer een eitje aankomt. Kan me voorstellen dat het je geruststelt.

Ik herken je gevoel in de wachtkamet. Door mijn traject met medicatie zit ik daar ook regelmatig... en het is toch confronterend dan!
Stom he, Kazou! Ik kan me voorstellen dat het niet te doen is - twee w8kamers... maar dit is ook niks!



Fijn weekend alvast dames!
Trouwens, Karzou en Deesje, willen jullie een avatar/profielfoto toevoegen?

Via mobiel is het dan makkelijker om jullie te herkennen ;)
Alle reacties Link kopieren
Deesje welkom!

Nova, fijn dat het positief was bij de vk! Snap dat het verder heel dubbel is om daar te zijn...



Ik ben heel blij dat mijn vriend kan koken, maar doordat hij veel werkt kookt hij thuis niet zoveel hoor... Maar altijd handig om dingen te vragen aan hem!



Fijn weekend! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik zou ook graag mee willen schrijven.

Eind Feb ben ik gestopt met de pil. Vind het echt super spannend, hopelijk is het snel raak..



Ik heb 3 jaar geleden een miskraam gehad. We hebben toen niet opnieuw geprobeerd, omdat ik nog bezig was met een studie. Zwangerschap was onverwachts maar wel super gewenst.

Ben zelf best bang dat ik opnieuw een miskraam krijg, als ik eenmaal zwanger ben. Pfoe al die onzekerheid...



@ NovaEve, echt super jammer hoe het is gelopen. Je verwacht iets en stelt binnen een korte tijd je hele leven erop in en dan gaat het helaas mis..



Mijn vriend wil het ook zo spontaan mogelijk en het niet doen, omdat het goed is voor dat moment. Ik sta er een beetje anders in maar wil er niet teveel op leggen. Ga nu wel echt overalll over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
@karzou: nee vooral bloedverlies tussentijds. En hele wisselende cyclussen



We geven het een paar maanden. Anders vind ik ook nog dat er teveel leeftijdsverschil komt. En vind ik mezelf te oud 😁



@modji: welkom

Wat vervelend :( hoever was je toen?

En er niet teveel mee bezig zijn was ik ook van plan maar is heeeeel moeilijk



Ik heb m'n avatar aangepast naar m'n favo merk haha hopenlijk werkt het zie het zelf nog niet



Dag 9 hier vandaag test wel al want heb wel eens een cyclus van 21/22 dagen gehad

Voor mijn oudste zelfs tegen de 50 dagen dus dan zou het een duur grapje worden



Fijn weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!!!



Al heel wat verhalen. Ik zou graag met jullie mee lezen en schrijven!



@NovaEve, wat vervelend! Kan me voorstellen dat jullie zo gelukkig waren en dan ineens is het over. Wat je zegt herken ik zelfs zonder zwanger te zijn; je voelt je al moeder. Lijkt me lastig ja bij de verloskundige. Hopelijk zit je daar snel met een ander gevoel!



@elastigirl; spannend! Lijkt me inderdaad lastig al je toch zo moet plannen. Dat doe je liever niet maar is wel handiger hihi.



@Karzou; wat lief dat je dat voor je zus gedaan hebt!! Maar dat maakt het nu wel extra spannend voor jullie zelf... hopelijk werken de medicijnen goed!



@niekjeelastiekje; wat leuk een tweede! Kort op elkaar maar dat kan ook heel leuk zijn en vooral als jullie ook het gevoel hebben dat je er weer voor wil gaan . Na 2 weken doorslapen... dat was een luxe!!!



@deesje84; maakt niet uit hoeveel kids het is iedere keer weer spannend toch?? En al helemaal als het nu een beetje alles of niets is... Duimen duimen!!!



@Modji; spannend! Wat vervelenddat je toen een miskraam kreeg. Dan heb je je er op ingesteld en dan gaat het mis. Nu 3 jaar later ben je hopelijk snel zwanger en gaat alles goed!!!



Voor ons begint het allemaal ook nu... We zijn gestopt met de pil en nu is het wachten op de eerstvolgende ovulatie. Mijn cyclus is altijd regelmatig geweest en ik voel de ovulatie dus dat is handig! Maar we er gaan er vanuit dat we geduld moeten hebben. Al zijn we er helemaal klaar voor en mag het van ons de eerste keer wel lukken ;).



Leuk om het zo te kunnen delen en er nu echt mee bezig te zijn! Hopelijk in deze groep snel leuke en goede berichtjes

Ik ben 30 jaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven