Zwanger worden vanaf najaar 2014 - Nieuw

03-07-2014 11:07 2543 berichten
TABEL IS VOL :-)



Een topic voor de dames met een zwangerschapswens die zijn gestart in het najaar van 2014.



Gezelligheid ten top!

(angel, winterteen, boulu, dootjenootje; je bent uit de tabel, mocht je er weer in willen staan, laat maar weten)



NaamLeeftijdBegonnen? NOD? BijzonderhedenFreexx25 / 27 2 mrt 1e kindje, 6e/7e ronde ourea 31 / 34 +- 18-2 4e ronde; 1e kind, 38-34-32-31-44 Deni308 25 / 28 - 22-02 gezondheid man nu even op plaats 1.



Zwanger

NaamLeeftijdEcho / Uitgerekend?Bijzonderheden? Ponny 26 / 27Uitgerekend 2 april '15 Eerste kindje, dochter EvaViva32 Uitgerekend 28 mei 2015 Eerste kindje, zoon bibi86 28 / 31 Uitgerekend 14 juni 2015 / 13 november klopt, 11 december afspraak VK, 20 december geslachtsecho Eerste kindje, zoon Saraa 28 /31 Uitgerekend 27 juni 2015 / 11 november 1e echo Tweede kindje Sofietje8331 / 30 Uitgerekend 23 juli Eerste kindje Pien198727 / 29 27 september 2015 positief in ronde 6; eerste kindje Winterteen 27/31 23 september 2015 Eerste kindje! Woehoee! Myrna1504 22 / 23 10-2015 6-9 een MK gehad Zomermeiske 25 / 33 22-10-2015 positief in ronde 9, eerste kindje! Deb84 31 / 34 04-11-2015 positief in ronde 1, eerste kindje!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
2.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Dootje en Myrna



@Boulu ..: zou nu toch eens fijn als het doorkomt !!

mijn eerste cyclus was 64 dagen ik kan je zeggen dat ik me toen ook totaal niet prettig voelde..



@Bibi.. jeetje wat een domper van die hypotheekadviseur...



@Eva... wat leuk zeg al die enthousiaste reacties... en het vertelle aan je broer zal idd ook wel weer geweldig worden dan !!! Leukkk !!! :D



@Pien... die ovulatietesten vind ik eigenlijk ook niks.. maar ik maak ze nu op en dan ben ik er klaar mee.. dan haal ik ze ook niet meer...



@Saraa.. balen dat je nu zo'n afknapper had.. hoop dat hij bijtrekt en dat hij idd zn dag niet had ofzo.. ;)



@Zomermeiske.. logisch dat je gespannen bent voor de gyn.. je weet niet wat er verteld gaat worden... duim hier gewoon met je mee op goede berichten..



@Hier ; Dag 4 van de knipperende smileys... er zou toch nog een stilstaande smiley moeten komen volgens de gebruiksaanwijzing.. Manlief is een stuiterbal sinds de knipperende smileys.. erg lachwekkend ;) we genieten er maar van haha.. :D



@Bijna weekenddd !! :D wij gaan lekker griezelen.. in walibi
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
@deni Geniet er van... van de smileys en je man En veel plezier in Walibi!



Ja ik ben erg benieuwd naar de reactie van mijn broer. Hij heeft al zo vaak gezegd dat hij het zo leuk zou vinden als wij een kindje zouden krijgen... dan zou hij heel vaak komen spelen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me er gewoon bij neer gelegd dat ik deze ronde niet zwanger ben geraakt.

Toen ik vorige keer zwanger was werd ik 's morgens vroeg wakker met het gevoel van ik moet NU testen want NU ben ik zwanger. Dat was dus ook zo.. Ik ga niet meer testen tot ik dat gevoel heb..

Hopen dat nu ik er minder mee bezig ben dat m'n menstruatie dan sneller op gang komt..



@deni: geniet lekker van het weekend!



@weekendplannen: ik mag weer lekker een weekendje werken. Verder weinig bijzonders geplant..



@Eva: heel veel plezier met het vertellen tegen je broer en morgen de zussen van je man!! Dat zijn de leuke dingen!
Alle reacties Link kopieren
He wat jammer van de negatieve testen dames!



Eva: wat een feestje telkens, heerlijk geniet ervan!!



Boulu: ik heb echt met je te doen..



Saraaa: rot zeg die misselijkheid!



Hier: volgens mij ben ik ziek aan het worden. Misselijk, hoofdpijn, dikke keel en ik kan nauwelijks praten. Voelde het vanmiddag al maar had nog een paar hele kleintjes. En dan ga je toch sneller je stem oversturen. Pijnnn! Nu maar even verplicht niet praten en hopen dat t morgen minder is.
Ja idd balen van die negatieve testen, je hoopt er zo op dan hè!



Myrna ik hoop mee dat je gauw ongesteld wordt en een beetje regelmatige cyclus krijgt!



Winterteen: sterkte, hopelijk "waait" het over...



Tja hier weinig te melden, ik lees wel netjes mee hoor haha. Ovulatietesten binnen maar wanneer ik m'n vermoedelijke eisprong heb zit man een week in buitenland. Ik twijfel dus nu om die testen wel te gebruiken. Ga er vanuit dat deze ronde toch niets wordt.... Ik had trouwens eerst van die midstream testen die je dus zeg maar in de urinestraal kan houden, maar bij deze moet ik het dus opvangen in een bekertje. Vind het bij voorbaat alweer teveel gedoe haha.
Alle reacties Link kopieren
@sofietje: lief dankjewel! Haha ik snap dat dat teveel gedoe is. Die haal ik ook bewust niet!
Alle reacties Link kopieren
Hai dames, ik heb een pittige keelontsteking te pakken hoor.. Mijn keel doet zo'n pijn dat ik niet kan praten.



Hilarisch natuurlijk want normaal gesproken lul ik de avond vol. Mijn vriend zei al een paar keer: wel raar hoor, dat je niks kunt zeggen. Rn hij vertelt ook niks uit zichzelf, dus het is hier best wel STIL.



Onze conversaties zijn nu teruggebracht tot schriftelijke berichtjes van mij + een soort hints. Supergrappig en af en toe lach ik me dood om de stupide interpretaties van mijn vriend, maar ik ben er na 1 dag alweer klaar mee. Hopelijk is het morgen minder. Nog even geen gevrij ook, mijn lichaam is echt helemaal niet lekker.



Hoe is het verder hier?
Alle reacties Link kopieren
@Deni :Heb je inmiddels al een stilstaande smiley gehad? En hoe was Walibi? Dat lijkt me echt zo leuk! Volgend jaar misschien maar eens heen.



@Eva: Hoe reageerde je broer?!



@Myrna: Dat doe je goed. Een beetje loslaten is nooit verkeerd. Ik lees wel eens dat vrouwen onbewust een en ander tegenhouden doordat ze er te veel mee bezig zijn.



@Winterteen: Beterschap! Hopelijk knap je snel weer op!



@Sofie: Jaaaa, veel gedoe! Lijkt mij ook!



@Hier: weinig te melden! Ik hoop dat het snel november is. En dan het liefst 11 november........... ;)
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Pfff... die dromen van mij, ik wordt er gek van! Vannacht is m'n vriend bij me weggegaan en 2 huizen verder gaan wonen, binnen een week had hij een nieuwe vriendin en hij wilde niet meer met me praten. Wat een nachtmerrie. Gelukkig heeft hij het vanmorgen goedgemaakt met een lief ontbijtje met knuffeltje :-)



Vandaag aan de poets.

Misschien deze week de verloskundige een bellen; ben nu bijna 18 weken en voel nog geen enkel schopje ofzo. Helemaal niks. De placenta ligt dan wel aan de voorkant maar dit is wel rijkelijk laat geloof ik... ?



Fijne zondag!
Haai Meiden,



@ponny: de meeste vrouwen voelen het kindje tussen de 18 en 20 weken bewegen! dus je bent nog niet laat:) dit staat tenminste op internet. Dus wees gerust..

Wat bizar van die rare dromen.. slaap je er ook slechter door?



@Myrna : klote dat jij ook een negatieve test hebt:( hopen dat je menstruatie snel op gang komt.. want een lange cyclus hebben we niks aan.



@Saraa: pff hoop dat het spugen snel over gaat meis.. lijkt me echt heel naar:(



@Eva: hoe reageerde je broer? je je schoonzussen?



@Winterteen: Beterschap!!!!



@hier: Gister ochtend weer een test gedaan.. weer negatief. Maar ook nog niet ongesteld. Ik denk dat ik iets te vroeg heb gejuigd... mijn eerste cyclus was namelijk gelijk 28 dagen.

Wel gek.. ik had vorige week zoveel klachten.. en alles is weg nu.. ook geen ongesteldheids gevoel of iets.

Maar ik ga er maar vanuit dat ik niet zwanger ben en dat ik het maar even los moet laten zodat die ongesteldheid op gang komt.



Werk ze allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hai dames,



Goed weekend gehad ?





@Ponny..ahh lief van je vriend!! :D Dat zijn zulke vervelende dromen.. echt bizar af en toe hoe ver dat kan gaan..



@Winterteen.. voel je je al iets beter ? Keelontstekingen zijn zooo %*$



@ Eva , hoe was de reactie van je broer ?? :D



@Myrna, hoe is het bij jou ?



@Hier, lekker stil.. mijn hele stem is naar de knoppen van het gegil bij halloween... Het was top..

Na 6 knipperende smileys.. vanochtend een stilstaande smiley Precies bij mn laatste test... nu zijn ze op.. hahaha.. we gaan er maar gebruik van maken..
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
haha go deni!



@dootje: ik had dat vorige maand exact hetzelfde. waarschijnlijk was ik er gewoon teveel mee bezig en kreeg ik daarom allemaal van die verschijnselen die daarna ineens verdwenen. Uiteindelijk ben ik toen ongesteld geworden op dag 34 volgens mij. En dat terwijl mijn cyclus in de maanden daarvoor eigenlijk altijd 28 tot 30 dagen is geweest. Loslaten lijkt me dus idd de sleutel...



@ponny: vervelend die dromen!!



@myrna: goed dat je het een beetje loslaat. Ik probeer dat ook. Maar het gaat niet vanzelf. En vervelend he, dat wachten? allemachies!





@hier: ik kan weer praten!!!

Het was ZO stil het afgelopen weekend! En ik maar berichtjes typen voor mijn vriend... hij zegt uit zichzelf ook niks dus als ik dan mijn mond hou.. is het wel errug rustig. Vandaag nog wel een beetje in de lappenman: snotneus, bibberig etc, maar niet meer zo ziek ziek als dit weekend. Lekker, ben ik straks weer beter als ik aan het werk moet (werk 4 dagen, maandag is standaard vrij).. typisch weer .
Hee meiden!! Sorry ik heb al een tijdje niets gepost maar heb een privékwestie die even al mijn tijd en energie opslokt.

Ik lees wel mee hoor!







Tot snel weer!
Alle reacties Link kopieren
@winterteen Oh wat vervelend dat je niet kon praten zeg! Keelontsteking is echt pijnlijk :(.

Fijn dat het weer iets beter gaat.



Mijn broer en de zussen van mijn man waren dolblij met ons nieuws :D. Was weer een geweldig weekend haha.



@dootje Op hoeveel cyclusdagen zit je nu dan?



@ponny Wanneer je de baby moet gaan voelen, geen idee, sorry!



@sofietje Jammer dat deze ronde waarschijnlijk niks wordt... maar goed, je weet het nooit zeker he, wanneer je ovulatie is, gewoon proberen als je vriend er wel is ;).

Ik ben waarschijnlijk 'bevrucht' op een dag waarvan ik helemaal niet verwacht had dat ik mijn eisprong had!



En die plas opvangen in een bakje voor de ovulatietestjes, tja het is even een gedoe. Maar ik vond dat over een stick heen plassen ook een heel gedoe, niet? Ik vond het bijna niet te doen om goed te richten haha! Daarom deed ik op een gegeven moment bij alle testen eerst opvangen in een bakje. Dacht dat dat bij alle soorten testjes een optie was?
Alle reacties Link kopieren
@deb Sterkte!
@ deb : Sterkte!! hoop dat het niets ernstigs is?



@ eva: zit nu op de 32 dagen.. dus valt nog mee gelukkig! als ik andere verhalen hier lees moet ik echt niet klagen!
Alle reacties Link kopieren
@dootje Hmm 32 dagen is eigenlijk nog heel keurig inderdaad. Maar goed, ik snap toch dat je ongeduldig bent .
Alle reacties Link kopieren
@Deb: Sterkte meid! Hopelijk valt het allemaal mee.



@Dootje: 32 dagen is inderdaad nog keurig, maar ik snap dat iedere dag boven de 28 er één te veel is. Voel je niet schuldig om dat te zeggen, want iedereen moet hier gewoon haar ei kwijt kunnen!



@Ponny: Maak je niet al te veel zorgen hoor meid. Het is helemaal niet gek dat je de baby nog niet voelt. Gaat echt komen ergens in deze weken. MAAR als jij twijfelt, of gerustgesteld wilt worden.. gewoon altijd de VK bellen.



@Deni: Have funnnn ;)



@Hier: Even een kort bericht hoor meiden. Ik ben echt heel erg moe van mijn dag werken vandaag.Ik duik er zo ook lekker in!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
@deni: nog steeds niet ongesteld.. Maar probeer me er minder mee bezig te houden.. Vrijdag de echo dus nog even geduld. Hoop dat ze kan kunnen kijken of er al iets in zicht is..



@deb: sterkte meis!



@dootje: ga je nog een keer testen van de week?



@eva: leuk zeg, die reactie!! Ben super blij voor je!!



@andere: hoe is het met de rest?
@ Dootje en Saraaa thanks voor de geruststelling! Ik hoorde van een kennis dat ze haar baby met 15 weken al voelde (ook t eerste kindje) en dacht daarom dat ik een uitzondering ben, maar misschien is zij wel de uitzondering als 18 weken gemiddeld is. Ik had hier nog niet op gezocht op internet; probeer dat niet zoveel meer te doen als in het begin, je leest per ongeluk toch ook vaak rare dingen.

Heb met vriendlief afgesproken als ik met de 20 weken echo nog niets gevoeld heb dan gaan we dat wel even bespreekbaar maken. Dat is al op 13-11 dus duurt niet meer zo lang. Ben verder niet ongerust omdat ik me prima voel, dat scheelt wel natuurlijk.

Mijn buik wordt steeds ronder en harder nu, waardoor het echt zichtbaar wordt.



Ik maak me wel een beetje zorgen over onze financiën. Als de baby er straks is ga ik van 5 dagen naar 3 dagen werken (1 dag ontslag, 1 dag ouderschapsverlof). Dat is natuurlijk een flinke verdienste minder. Voor de dagen dat ik ga werken hoeven we dan maar 1 dag betaalde opvang, de andere 2 dagen passen onze ouders op. We houden dan natuurlijk een stuk minder over om te sparen, en ik vraag me af of dat wel goedkomt allemaal. Hebben jullie hier al naar gekeken? Afgelopen week hebben we het allemaal op een rijtje gezet en daarom leeft het nu wat meer voor mij.

Misschien maak ik me zorgen om niets; we kunnen namelijk nog steeds sparen (zo'n 1000 euro per maand, hoe zit dit bij jullie?) en hebben een aardig potje opgebouwd voor onvoorziene omstandigheden. Ik dacht misschien kan ik thuiswerk gaan doen naast mijn andere baan. Ook om thuis wat meer om handen te hebben; heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ik bedoel geen sexlijn ofzo hoor, maar brieven in enveloppen doen e.d.



Verder slaap ik door de heftige dromen niet slechter, slaap juist heel diep. Maar omdat de dromen veel energie kosten rust ik niet zo goed uit en ben ik best moe. Nu hoorde ik dat het groeien van een kindje in je buik zo'n 2 uur aan energie kost per dag. Als je dus 8 uur werkt heb je het gevoel dat je 10 uur hebt gewerkt. Nou dat kan dus wel eens kloppen! Het zal met elkaar samenvallen, en de hormonen natuurlijk



@Deb: sterkte hopelijk komt het goed!



@Saraaa: hoe is het met de misselijkheid?



@Winterteen: Gezellig zo'n stilte in huis maar je zal er wel echt flink last van hebben gehad als je niets kan zeggen, pijnlijk ook. Sterkte en hopelijk weer snel er bovenop!



@EvaViva: Leuk leuk! Ontroerend he dat iedereen zo enthousiast is? Vond ik zulke mooie momenten!



@Dootje sterkte met wachten!



@Deni: Veel plezier met je ovulatie



@Free: hoe was het vriendenweekend? moeilijke gesprekken?
Alle reacties Link kopieren
@Ponny, hé wat naar die gekke dromen.. het is soms ook zo levensecht he? Super naar. Hopelijk zijn die dromen snel voorbij.

En is het niet heel normaal dat je bij een 1e het kindje pas laat voelt? Je weet ook nog niet precies wat je moet voelen en het zal in het begin heel erg zacht zijn. Hopelijk geeft ze straks ferme schopjes!

Ik snap je zorgen om de financiën, maar 1000 euro per maand sparen is toch hartstikke veel (?..!), dat redden wij niet hoor. Nou zijn wij ook een aantal kredieten/leningen/rottige schulden aan het afbetalen, wat gelukkig heel goed gaat. Ik probeer zo'n 300/400 per maand te sparen. Als we straks zoveel hebben afbetaald kan ik ook meer sparen gelukkig.



@Boulu, gat wat naar die cyclus van jou! Je blijft hier gezellig meeschrijven hoor, je bent ten slotte 'begonnen', al doet die cyclus niet helemaal mee. Slik je teunisbloemolie?



@Saraaa, gatver heel erg vervelend!! Kan je er iets tegen nemen? Ik heb een periode wat paniek aanvallen gehad icm misselijkheid en toen nam ik druppels van meneer vogel (haha), deze hielpen mij heel erg goed.. en droge crackertjes blijven eten. Maar je zal vast al wat geprobeer hebben. Hopelijk is het snel klaar met de misselijkheid. Hoe voel je je verder?



@Eva, ja dat vond ik ook fijn om te horen van mijn moeder

Ze zit er nu wel bovenop, iedere keer als ik iets anders neem dan een wijntje zie ik haar al kijken en lachen. Best vervelend maar wel lief bedoeld denk ik dan maar.

En haha, dat geschrans.. nu mag het even toch? Misschien wordt dat straks hard minder..

Wat leuk dat je broer en schoonzussen zo blij zijn!



@Deni, lief van je! En leuk dat je man zo enthousiast is bij de smileys! En de stilstaande, grijp je kans!!



@Myrna, slim..misschien werkt dat loslaten wel als een trein, ik ga deze ronde ook mijn best doen om meer los te laten. Wel rottig dat de ongesteldheid op zich laat wachten. Ben je nerveus voor de echo vrijdag? Ik hoop dat het er allemaal goed uit ziet voor je.



@Winterteen, ai keelontsteking zo rot! En inderdaad, ik ben ook altijd ziek in het weekend of in de vakantie.. maar zodra ik naar het werk mag ben ik er weer haha. Werkse morgen en hopelijk ben je snel weer topfit!



@Sofietje, ik vang het op in een plastic bekertje.. staand op het toilet een beetje en daarna verder zittend uitplassen (haha, sorry voor de informatie). Dat bekertje kan ik dan gewoon weg mikken.



@Deb hopelijk is het niet heel ernstig. Hoop je snel weer gezellig bij ons te lezen!



@Hier, niet zoveel nieuws. De ongesteldheid is weer gestopt, gelukkig. Volgende week weer een vruchtbaar weekje en het bezoek aan de gyn. Ik heb besloten om de teunisbloemolie toch even te laten staan.. ik wil m'n cyclus het liefst zo natuurlijk mogelijk houden als dat lukt (28/29 dagen, prima). De tarwekiemolie neem ik wel. Ik ben zo nieuwsgierig naar de uitslagen van volgende week! Hopelijk is alles tot dusver gewoon goed, dan kunnen we in principe rustig door proberen. Geeft ook al een hoop rust denk ik. Bij de kijkoperatie wordt ook gekeken naar de doorgankelijkheid van de eileiders middels doorspuiten met vloeistof. Het moet na de menstruatie en voor de eisprong of we moeten een maand veilig vrijen. Het liefst laat ik geen kans voorbij gaan natuurlijk! Ik wil vragen of we de operatie in januari of februari kunnen plannen. Dit jaar even rustig uitzitten en alles laten bezinken en een goede datum plannen.



@Werk/financiën, zoals jullie in mijn reactie aan ponny kunnen lezen zijn wij wat kredieten e.d. aan het afbetalen. Vriendlief heeft wat stomme dingen gedaan in het verleden (gokken op internet) waardoor we flink in de shit zijn geraakt, ontzettend zonde. Je vult dan het ene gat met het andere. Daar komen we nu gelukkig uit met z'n tweeën. Wat geweest is is geweest, we zijn nu op het goede pad geraakt. 1000 euro sparen per maand redden wij niet, jullie dan? Wat is gemiddeld?

Ik werk nu 5 dagen, maar soms maar een paar uurtjes, veel eind v/d middag en 's avonds. Ik verdien goed met het werk wat ik doe, ook veel losse klussen op scholen waar ik gerust 50 euro netto per uur krijg. Ik wil het proberen vol te houden om 4 dagen een paar uurtjes te blijven werken waardoor we er niet heel veel op achteruit zullen gaan. Als we dit met het werk van vriendlief kunnen blijven combineren zou dat mooi zijn. Af en toe een paar uurtjes naar de gastouder en verder zoveel mogelijk met z'n tweeën oplossen. Gelukkig kan vriendlief ook flexibel zijn uren indelen op het werk.
Erger je niet, verwonder je slechts.
He zomermeiske, nou het is ook wel veel, maar er zijn natuurlijk lasten waar je nu nog niet zo goed rekening mee kan houden in de begroting zoals bijvoorbeeld luiers. Ik begreep dat 10 euro per week aan luiers redelijk gemiddeld is. Geen idee of dat klopt en huismerk of A-merk zal ook nog wel verschillen. Niet dat 40 euro per maand zoveel uitmaakt voor ons spaargeld, maar ik vraag me dan af; wat als een van ons werkloos wordt of arbeidsongeschikt (wat als, wat als, stel nou dat...; het zullen de hormonen wel zijn).



Wat naar dat jullie druk zijn met het afbetalen van het verleden Dat is erg vervelend. Mijn vriend is echt een krent, soms erger ik me eraan, maar het leidt er wel toe dat we dus best wel wat kunnen sparen. Als we een dure uitgave willen doen, maakt hij daar een heel plan voor en ik maar uitgeven; dat zal wel veranderen als straks alle financiën op 1 hoop gaan (nu hebben we nog ieder een eigen rekening + 1 gezamenlijke). Dat gaat veranderen als de baby er straks is, lijkt me praktischer.



Is je vriend wel veranderd? Als in; doet hij dat nu niet meer, gokken op internet?
Alle reacties Link kopieren
@ ponny: woohoo 1000 euro per maand sparen weinig?! Dat is echt veel hoor!



Ik spaar heel wisselend. Ik probeer standaard 200 te sparen, maar soms spaar ik ook wel eens niks (soms ook gewoon wel eens 2 maanden achter elkaar haha) en soms ineens heel veel. Ligt aan mijn maand en mijn eigen kooplustigheid . Ik heb geen idee wat mijn vriend spaart. Hij gooit af en toe een bonus op zijn spaarrekening en vakantiegeld, verder geen vast spaarbedrag. Hij verdient wel behoorlijk beter dan ik en is erg verstandig.



@ zomermeiske: fijn dat t weer over is. Heel veel succes bij de gyn, ik hoop dat jullie gewoon op normale wijze verder kunnen en dat het dan een keer gaat lukken. Ik snap dat je het even wilt laten bezinken. Ik denk dat dat ook goed is. Loslaten is sowieso heel belangrijk heb ik afgelopen maand gemerkt, al is het helaas ook heel moeilijk.



Schattig van je moeder, maar ik zou op den duur aangeven aan haar dat het niet altijd leuk is. Zou die van mij iig best begrijpen denk ik.



@werk en financiën: ik wil proberen om 4 dagen te blijven werken maar ik wil het dan wel wat praktischer in te richten. Bijvoorbeeld door mijn administratie uren achter elkaar te plakken zodat ik deze dan thuis kan doen. Mijn cliënten kan ik dan ook achter elkaar plakken en dan zou ik minder geld kwijt zijn aan een gastouder.

Als het niet gaat zou ik eventueel wel terug willen naar minder dagen, maar dat zien we dan wel. Kan ook wel hoor, wij letten nu echt veel te weinig op onze uitgaven dus zouden best wat bewuster kunnen leven.



Voor opvangoplossingen denken wij wel echt aan een gastouder. Daarnaast zou ik willen proberen om het op een akkoordje te gooien met vrienden die in de buurt wonen en ook kinderen hebben. Ik pas nu al wel eens op bij hen, dus wie weet kunnen we tegen die tijd iets regelen. Onze ouders wonen helaas te ver uit de buurt. Bovendien is mijn moeder naast haar baan weer aan een master begonnen en lijkt ze nog niet toe aan het vullen van haar dagen met oma-activiteiten .
Alle reacties Link kopieren
@Ponny, ja zeker is hij daar klaar mee. Het past ook echt totaal niet bij hem en bij ons. Omdat hij zo bang was dat ik bij hem weg zou gaan heeft hij het heel lang stil gehouden, totdat ik erachter kwam dat ook mijn spaargeld weg was..(was toen nog niet zoveel, maar toch). Super zonde en hij heeft gigantisch veel spijt gehad en nog! Ik merk altijd nog wel dat hij gevoelig is voor dat soort dingen, loterijen e.d... gelukkig kan hij nu met zijn verstand kiezen. Het is gewoon zonde om er zo'n lange nasleep van te hebben.. omdat ik ook studeerde bleef er weinig over om weg te zetten. Dat is gelukkig de laatste maanden veranderd



@Winterteen, lijkt mij ook heel lastig maar heel goed. Lukt het jou een beetje? Je hebt gelijk wbt mijn moeder hoor, maarja, voel me nu toch al op de vingers gekeken. Had eigenlijk gewoon niks moeten zeggen in het verleden maar gebeurd is gebeurd.

Ik denk dat ze het zelf wel aanvoelt wanneer het genoeg is.
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
@zomermeiske: ja wel een beetje maar met genoeg afleiding is het wel te doen. Nog totaal geen klachten wat op menstruatie of zwangerschap kan lijken. Op maagzuur na.. Daarmee begon m'n mn vorige zwangerschap ook..

Wel heftig van die periode met gokken etc! Maar blij dat dat nu achter de rug is!!



@financien: wij sparen gemiddeld ook 300/400 per maand. Dit wordt straks meer omdat ons huurhuis meer kost dan de hypotheeklasten zometeen.



@ponny ik heb ook gelezen dat het zo gemiddeld rond de 18/19e week ongeveer de eerste keer is dat je je kindje kan voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven