Zwanger worden vanaf najaar 2014 - Nieuw

03-07-2014 11:07 2543 berichten
TABEL IS VOL :-)



Een topic voor de dames met een zwangerschapswens die zijn gestart in het najaar van 2014.



Gezelligheid ten top!

(angel, winterteen, boulu, dootjenootje; je bent uit de tabel, mocht je er weer in willen staan, laat maar weten)



NaamLeeftijdBegonnen? NOD? BijzonderhedenFreexx25 / 27 2 mrt 1e kindje, 6e/7e ronde ourea 31 / 34 +- 18-2 4e ronde; 1e kind, 38-34-32-31-44 Deni308 25 / 28 - 22-02 gezondheid man nu even op plaats 1.



Zwanger

NaamLeeftijdEcho / Uitgerekend?Bijzonderheden? Ponny 26 / 27Uitgerekend 2 april '15 Eerste kindje, dochter EvaViva32 Uitgerekend 28 mei 2015 Eerste kindje, zoon bibi86 28 / 31 Uitgerekend 14 juni 2015 / 13 november klopt, 11 december afspraak VK, 20 december geslachtsecho Eerste kindje, zoon Saraa 28 /31 Uitgerekend 27 juni 2015 / 11 november 1e echo Tweede kindje Sofietje8331 / 30 Uitgerekend 23 juli Eerste kindje Pien198727 / 29 27 september 2015 positief in ronde 6; eerste kindje Winterteen 27/31 23 september 2015 Eerste kindje! Woehoee! Myrna1504 22 / 23 10-2015 6-9 een MK gehad Zomermeiske 25 / 33 22-10-2015 positief in ronde 9, eerste kindje! Deb84 31 / 34 04-11-2015 positief in ronde 1, eerste kindje!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
2.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@zomermeiske Oh nee, balen zeg. Sterkte meid!



@myrna Ik ben nu 12 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren
@ evaviva: de termijnecho is volgens mij altijd tussen de 9 en de 12 weken, dus die van mij heb ik al gehad. Inwendige echo viel me echt honderd procent mee, hoewel ik wel echt even mezelf over schaamte heen moest zetten op het moment waarop de echoscopiste vrolijk zei: zooo, nu ga ik even uw schaamlippen spreiden.



@ dootjenootje: wat naar meis. Al die verrotte bezuinigingen overal. Ik hoop dat je snel iets anders vind waar je je net zo op je plek voelt. Laat je wel nog af en toe van je horen?



@ sophietje: heel herkenbaar dat kijken in je onderbroek of er echt geen bloed zit. Pas sinds de echo doe ik dat minder. Hoe gaat het met het sporten? Ik werk op de derde verdieping en er is geen lift. Sinds deze week ben ik alleen ineens heel snel buiten adem. Succes met aftellen tot aan de echo, gelukkig zitten er veel leuke dingen (sint en kerst) tussen, dus hopelijk gaat de tijd snel!



@ myrna: wat ontzettend naar die onzekerheid.



@ freexx: veel plezier met je vruchtbare periode!



@ ponny: het klinkt alsof je een fantastische dag hebt gehad. En natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!



@ zomermeiske: Wat balen van je menstruatie, het is je zo gegund.



@ winterteen: kerstmarkten zijn echt supergezellig. Gewoon hard aan de slag gaan. Bij mij blijkt de eisprong ook 3 dagen eerder te zijn geweest dan we dachten, dus gewoon vanaf het moment dat de menstruatie weg is aan de slag!



@ saraa: wat lijkt me dat ontzettend naar. Had je daar bij je eerste zwangerschap geen last van? Hopelijk kan de medicatie snel verlaagd worden en voel je je dan weer beter.



@ deb: wat ontzettend balen, maar gewoon mee blijven schrijven hoor!





@ hier: ik dacht vorige week alle spannende dingen gehad te hebben maar deze week blijkt weer net zo spannend. Morgen krijgen we te horen of we in de tijdelijke woning kunnen die we willen (dan zijn we niet meer dakloos vanaf 1 januari) en we hebben een afspraak over de nieuwbouwwoning die we graag zouden willen.

Verder erg druk met inpakken. Moeten uiterlijk 4 december ons huis uit dus dat schiet al aardig op.

Ik heb trouwens op marktplaats gereageerd op een heel pakket zwangerschapskleding. Ik merk dat mijn broeken vooral ’s avonds echt niet meer lekker zitten. Dus ben benieuwd of ik daar wat van hoor.

Fijne werkweek iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@bibi Whahaha ja dat is wel even een vreemd momentje haha. Bij mij zei ze gelukkig niets over schaamlippen of andere intieme zaken. Eentje deed zelfs het licht dimmen en keek niet eens tussen mijn benen! Kon het blijkbaar 'op gevoel' haha. Vond ik wel prettig!



Goed idee zo'n tweedehands zwangerschapskleren!



Wel spannend zeg die woning en verhuizen/inpakken, veel succes!
Och, zomermeiske, wat ontzettend balen! leef met je mee! Hopelijk is ronde 7 raak!



Bibi zeker spannend allemaal, wat een gedoe is verhuizen ook altijd! Leuk een nieuwbouwwoning! Hopelijk wordt het wat!



Hier: ik ga morgen de stoute schoenen aantrekken of ik niet toch vlak voor kerst al een echo mag. Ze stelde namelijk eerst zelf de 24e voor maar die kwam ons niet zo goed uit, alleen eerder was niet handig zei ze, ze wilde wel dat ik minimaal 10 weken was. Maar we hebben wat kunnen puzzelen en nu zouden we wel in de ochtend kunnen, dus morgen een poging wagen! Hebben we wat meer zekerheid wanneer we het vertellen met kerst!

Verder nog steeds die steken de hele dag, ze zijn dus weer gewoon terug.
@Sophietje hopelijk lukt het om de echo te verzetten! Zou fijn zijn dan heb je met kerst een extraatje voor je familie



@Bibi; ik vond het best wel raar dat mijn vriend (haha inmiddels man) bij die inwendige echo zeg maar aan de kant stond waar het uitzicht het beste was... een andere plek was er niet echt in die kamer waar hij ook nog het scherm kon zien, dus hij bleef maar aan het voeteneind staan. Had dus goed uitzicht.... Moest ik me even overheen zetten



@Zwangerschapskleding: Ik heb ook veel gekocht via Marktplaats! Ook losse dingen shirtje hier, jurkje daar. Zelf kon ik geen pakketten vinden voor een goede prijs die ook echt mijn smaak waren. Wel heb ik 2 dames gevonden via Marktplaats (1 vlakbij werk en 1 vlakbij huis) waar ik voor 2,50 per kledingstuk mocht komen passen en uitzoeken. Met name broeken vond ik lastig. Ik heb 1 kledingstuk nieuw gekocht en dat was een broek van de C&A (aanrader) voor 30 euro.

Verder raad ik jullie aan om de voedingsbh's bij H&M een maat groter te kopen (dit is tevens een meegroeiBH, en die kan je dus langer aan als je ook nog borstvoeding wil geven. Die van mij zitten eigenlijk te strak. Ze staan ook op marktplaats 85C.

Positiepanty's vind ik erg duur (15 euro bij Prenatal, voor 1 panty). Ik koop nu gewoon een paar maten groter bij de Hema en die trek ik dan lekker hoog op. Maat 48-52 past echt nog perfect



Onze trouwdag was geweldig, ik had niet eens een positiejurk aan... gewoon een wat ruimer vallend jurkje dus. Ik kan overigens nu (20 weken, buik al goed zichtbaar) nog steeds mijn eigen shirtjes aan. Die draag ik dus nog gewoon, want die positiespullen kan ik nog lang genoeg dragen. Heb 2 goede spijkerbroeken en 1 minder mooie. Een spijkerrokje en positielegging. Verder wat jurkjes.



De trouwdag was geweldig! Ben echt aan het nagenieten! Foto zou ik wel willen maar vind ik een beetje eng ivm herkenbaarheid...

Zometeen op controle bij de verloskundige, ben benieuwd naar bloeddruk en gewicht (hopelijk valt t mee)
Alle reacties Link kopieren
@sofietje Ik zal voor je duimen of de afspraak tòch voor kerst kan!! Zou fijn zijn!



@ponny Hmm dat lijkt mij ook wat minder, als manlief aan de andere kant staat bij een inwendige echo. Bij mijn verloskundige was er gelukkig alleen plek naast mijn hoofd ;).



Fijn dat je nog veel gewone eigen kleding aan kan. Ik denk wel dat ik nieuwe basis shirtjes moet kopen want veel van mijn hemdjes en T-shirts die ik ergens onder draag, zijn niet lang genoeg. Die kruipen dan omhoog met een dikkere buik vrees ik. Heb jij dan allemaal langere shirts?
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn schatten.



Ik zit er even door..ik snap het gewoon niet, alles is goed, heel goed zelfs.. uitstekend zaad kwaliteit, al 6 maanden bezig, ovulatie testen en de hele rambam.. ik heb zelfs losgelaten deze maand (pffff, haha). En toch kwam de ongesteldheid net zo hard binnen vanmorgen.

Lief beurt me op, hij heeft een sexy R&B playlist gemaakt voor de komende ronde.



Iemand noemde hier eerder de 3 maanden grens..die had ik eerst ook en toen dacht ik, ach 70% is binnen een half jaar zwanger en ook die grens is nu voorbii :(.

Vind het even lastig merk ik.

Duurt maar even hoor dames, dan gaat het wel weer..
Erger je niet, verwonder je slechts.
Zomermeiske, begrijp ik heel goed! En je mag ook best verdrietig zijn en het klote vinden!! Elke keer die hoop en dan die teleurstelling.... Soms is de reden er gewoon niet, het is maar iets raars dat zwanger worden. Want inderdaad, op het goede moment, goed zaad, waarom dan niet? Maar blijkbaar werkt het toch gewoon anders. Jullie tijd komt echt wel hoor! Wie weet de volgende ronde al!
Alle reacties Link kopieren
Even een knuffel voor zomermeiske!



En @sofie: ik duim voor je!



@buik: ik kan al bijna m'n positiebroeken uit de kast. Bolle buik. Komt vast omdat t de tweede is?? Darmen enzo.. Van de baby kan het niet zn! En aangekomen ben ik ook niet door al dat spugen
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
@bibi: wat ontzettend fijn dat jullie dag zo mooi was!



@ Sofie: hoop dat je m mag verzetten!! Zou wel heel leuk zijn!



@sara: voel je je alweer wat beter?



@eva: de 12-wekengrens dus voorbij! Gefeliciteerd! Een mijlpaal in de zwangerschap
Ohhh joepie! Ik kan de 24e! Blij dat ik toch gebeld heb!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk zeg, @sofie!
Alle reacties Link kopieren
Ah zomermeiske dat snap ik heel goed! Echt balen hoor!! Maar het gaat goed komen, je weet alleen niet wanneer..



En deb, ook balen.. Ik snap dat jullie het meeschrijven op een lager pitje willen zetten hoor! Ik duim voor jullie allemaal!



Eva: joepie, 12 weken!!



Sofietje: fijn dat je m kan verzetten! Echt superspannend en leuk!!!



Zwaai @ de rest!
Alle reacties Link kopieren
@sofietje Joepie de afspraak verzet! Dat wordt een leuke kerst!!!



@zomermeiske Hopelijk baal je snel weer wat minder :(. Kan het me goed voorstellen hoor!

Lief van je vriend die muziek playlist <3.

Dit wordt dus jullie 7e ronde? Hebben jullie het er al eens over gehad of jullie op een bepaald moment de stap naar de huisarts ofzo zullen zetten? Ik hoor wel eens dat het rust geeft als je bijv. afspreekt "na 11 rondes maken we eens een afspraak" ofzo. Of wil je dit helemaal niet horen nu? Sorry dan, niet slecht bedoeld uiteraard! Het zal vast zo wel lukken voor jullie hoor!!



@sara Ben je juist afgevallen door het vele overgeven zeker? Ik sta er eigenlijk van te kijken dat ik nog niet meer dan 2 kilo ben aangekomen omdat ik zoveel meer eet en snoep dan normaal.



Zojuist de nekplooimeting van de combinatietest gehad. Vooralsnog zag het er goed uit (1,5 mm). Maar nu natuurlijk nog wachten op de resultaten van het bloedonderzoek. Ik vond het toch wel erg spannend, moest na afloop een beetje huilen ervan. Mijn man snapte er niks van, hij maakte zich totaal niet druk en dacht alleen maar: leuk een extra echo :P. Nu was die echo ook wel heel leuk. Het kon eindelijk uitwendig (gelukkig!) en de kleine was weer lekker actief. Er moest nog even gedraaid en gepord worden om hem/haar de goede kant op te laten draaien. Vervolgens hield-ie niet op met bewegen en kon ze weer geen goed beeld krijgen haha. Maar uiteindelijk gelukt en mooie foto's mee gekregen.
Alle reacties Link kopieren
@Eva: wat fijn zo'n goede echo!! Ik hoop dat de uitslag van het bloedonderzoek ook goed is!!



Zou een handicap van een kindje een reden zijn om een zwangerschap te verbreken?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn Eva! Niet gek hoor, die emoties. Je hebt je misschien toch zorgen gemaakt en daarnaast.. hormonen spelen ook een rol misschien?



Saraa: ik hoop echt dat je deze periode goed doorkomt. Heel naar, dat gespuug..
Alle reacties Link kopieren
@myrna Dat vind ik een erg moeilijke en gevoelige vraag... Weet ik zelf ook het antwoord niet op.



@ winterteen Ja zeker ik ben toch al sneller geëmotioneerd door de hormonen de laatste tijd!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een hele moeilijke vraag Myrna..



Goede vrienden van mij hebben onlangs een zwaar gehandicapt kindje gekregen. Het is ongelooflijk om te bedenken hoe hun leven zal veranderen. Heel erg heftig.



Het antwoord op je vraag kun je denk ik pas geven als je daadwerkelijk in die situatie zit.
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou het voor mij geen reden zijn doordat ik door m'n werk weet wat er allemaal wel mogelijk is voor die kinderen. Ben wel vaker in contact gekomen met mensen die dat juist daarom wel weg zouden laten halen.. Was dus vooral benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties dames.. ik probeer het een beetje positief te bekijken, ik zit alweer op dag 2 van deze cyclus en we gaan er weer volop voor.

De ongesteldheid kwam wat later op de ochtend waardoor ik weer goede opbouw voelde en het met een paar paracetamolletjes heb gered. Daar was ik heel blij mee. Hopelijk neemt de heftigheid weer wat af (de vorige x ging het ook al beter).



@Bibi, weet je al meer? Ik hoop dat het door gaat!



@Sofietje, fijn dat je toch voor de kerst terecht kan voor de echo! Goed gedaan



@Ponny, slim van je! De kleding via marktplaats, zou ik ook doen geloof ik.. je hebt het maar zo kort aan. Hoe voel je je verder? Heerlijk, dat nagenieten.. hou vast dat gevoel!



@Saraaa, dat hoor je inderdaad vaker dat het bij een tweede kindje sneller gaat met de buik! Ook wel mooi toch?



@Winterteen, hoe is het met jou?



@Eva, nou eigenlijk hebben we die stap al gehad he? Ik ben bij de huisarts geweest en ze heeft me doorgestuurd voor de menstruatie en omdat ik bang was voor het moeilijke zwanger worden. We zijn bij de fertiliteitsarts geweest.. echo, bloedonderzoek en zaadonderzoek. De standaard onderzoeken als je na een jaar nog niet zwanger bent. En die uitslagen waren helemaal goed. In combinatie met de goede echo verwacht ze ook geen endometriose. Als ik in april nog niet zwanger ben moet ik terug komen en dan gaan ze toch nog een kijk operatie doen om zeker te zijn dat het daar niet aan ligt (bloed haarden op de eierstokken bijvoorbeeld).

Op papier ziet het er heel goed uit. Als we dus in april niet zwanger zijn gaan we direct terug naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Dan heeft het voor mijn gevoel ook wel lang genoeg geduurd!

En dat mag je natuurlijk gewoon vragen!



@Hier, verder niet zoveel nieuws. Druk aan het werk en mn zinnen verzetten. Vandaag zwangere collega getroffen, ik had even geen zin er naar te vragen of te kijken. Even over wat anders gehad. Zij weet van onze wens, dit hebben we t eens besproken tijdens een etentje samen. Zij had wel 2 maanden gewacht en dat vond ze erg lang.. pff.. ik zeg maar niks haha.

Ook niet zoveel last van mijn buik dus daar ben ik heel erg blij mee. Nu lekker onder de wol, morgen weer een werkdag van 10.30-21.30! Lang zat

Slaap lekker dames
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, @zomermeiske! Goed dat je het nu kan redden met paracetamol! Zwangere collega's zijn lastig he.. Collega van me, zijn vrouw is 4 weken langer in verwachting dan ik als ik geen MK had gehad.. Hij laat geregeld foto's van de echo's zien etc.. Is soms best wel lastig..



@hier: nog geen nieuws.. Geen menstruatie.. Zit er aan te denken om tarwekiemolie te halen.. Dat stimuleert een innesteling en zorgt voor een regelmatige cyclus..

Iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
@Myrna: Het gaat een beetje op en af. Het ene moment kan ik me heel goed voelen en het andere moment kan het weer helemaal mis zijn. Ik merk dat als ik maar rustig blijf dat het dan het beste gaat. Maar ik kan niet altijd rustig op de bank blijven zitten natuurlijk. Het is heel frustrerend.



@Eva: Wat fijn dat de nekplooimeting goed was! Nu nog even het bloedonderzoek afwachten, maar dat is vast ook helemaal goed!



@Gehandicapt kindje: Ik denk dat je pas een goede beslissing kan nemen op het moment zelf. Wij doen sowieso geen combinatietest o.i.d. Hebben we bij mijn dochter ook niet gedaan.



@Zomermeiske: Ik weet zeker dat je collega het wel begrijpt hoor. Ik snap ook dat je het fijn vindt dat er in ieder geval weer een afspraak gepland staat in april, mocht het dan nog niet gelukt zijn. Dat heeft je toch een soort van datum waar je naartoe kan werken. Ik had dat ook na de miskraam, toen ik niet ongesteld werd. De gynaecoloog gaf mij een soort van deadline en als ik dan niet ongesteld was geworden moest ik weer komen. Dat gaf mij heel veel rust.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
@myrna Mijn man heeft zowel privé als via werk ook veel ervaring met gezinnen met gehandicapte kinderen. En hij heeft juist gezien hoe zwaar en erg dat is voor zowel ouders als kind. Hij zou dat dus eigenlijk niet willen voor onszelf. Maar goed, zo zie je, over zo'n onderwerp heeft iedereen een andere mening en ervaringen...



@zomermeiske Dat is waar, jullie zijn al eens door een medisch traject gegaan. Dus er staat al een termijn voor als het niet gelukt is over een poosje... maar laten we hopen dat het voor april gewoon al gelukt is inderdaad!! Ik blijf duimen . Sterkte met je menstruatie verder...
Jeetje dat zou een moeilijke keuze zijn, een gehandicapt kindje laten komen. Ik zou het niet weten.... Mocht het ons overkomen dan weten we het hopelijk wel.. Ligt er misschien ook aan wat het kind heeft en in welke mate, als dat al te zeggen valt? Een gezond kindje is wel een hele zege!



Zomermeiske, moeilijk hoor. Maar gelukkig zijn de 'randvoorwaarden' wel goed. Vriendin van mij heeft het ook een poosje bij geduurd, daar was ook alles goed maar toch werd ze niet zwanger. Na 14 maanden toch zwanger en nu een prachtige dochter! Hopelijk gebeurt het voor jullie wat sneller. Ik kan me je angsten overigens wel voorstellen hoor....



Hier: blegh moé! 2 avonden rapportgesprekken gehad en nu straks een cursus. Geen zin! Vind ik normaal ook wel pittige weken maar nu hakt het er extra in. Zodra ik thuiskom lekker douchen en m'n bedje in, morgen weer een zeer vroege dag!
Alle reacties Link kopieren
@zomermeiske: dat snap ik van die collega's hoor! Ik zou dat ook wel even lastig vinden denk ik.



@ sofietje: Ik snap dat het druk is. Hier zijn de kinderen ook een beetje van de rel vanwege Sinterklaas. Lekker uitrusten vannacht!



@ hier: alles gaat goed. Mijn werk is me alleen wel een beetje teveel. Ik heb 2 banen en werk binnen die banen ook op verschillende locaties. Ik wordt daar helemaal Gallisch van en merk dat mijn agenda's, software-systemen, bedrijfsstructuren- en verschillende vormen van beleid + iedereeen waar ik contacten mee moet onderhouden me doen overlopen. Hierdoor houd ik gewoon te weinig tijd over om inhoudelijk en creatief te groeien. Terwijl...dat is nou juist wat ik het liefste doe.



Ik heb dat eerder al besproken met mijn leidinggevende op de organisatorisch meest veeleisende baan. Ik heb toentertijd besloten om het een jaar aan te kijken. We lopen nu tegen het einde van dat jaar aan en... ik zie het niet zitten. Ik wil 1 baan. Het is geschift hoe ik nu op twee plekken alle vergaderingen en andere extra zaken bij probeer te wonen terwijl ik bij beide parttime werk en dus nooit echt lekker kan 'doorwerken'. Om de dag zit ik namelijk ergens anders.



Dussss.... Ik heb de knoop doorgehakt en neem bij 1 baan ontslag. Ik kan bij mijn andere baan een extra dag krijgen per 2015 (dan zit ik daar op 3 dagen in totaal) en dan mag ik vervolgens zelf gaan werken aan cliëntenopbouw om zo een 4e en wellicht 5e dag bij elkaar te sprokkelen.



Ik vind het best eng, maar ik ben ook enorm opgelucht. Ik kan niet wachten totdat ik gewoon meerdere dagen achter elkaar op dezelfde plek werk! Jeej! Overzicht! 1 lijn, 1 beleid! Ik heb ADD! Ik lijk rustig maar believe me:

HET IS EEN ON-GOING CHAOS IN MIJN HOOFD.



Dus echt superfijn dat we dat nu kunnen gaan indammen . Ik heb dat uiteraard ook gedaan met het oog op een toekomstig kind. Ik dacht: hell no, deze geschifte werkstructuur + een kind... dat gaan we niet doen.



Ik kan niet anders zeggen dat ik echt tevreden ben over mijn besluit, al is het best nog spannend hoe lang ik er over ga doen voordat ik die 4e dag weer terug heb. Op zich levert dat financieel geen problemen op, maar het is meer voor mezelf zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven