Zwanger worden vanaf oktober 2015 - 3.0

14-10-2015 10:22 1332 berichten
Voor de overzichtelijkheid is de tabel op dit moment vol.

Iedereen is natuurlijk wel van harte welkom om gezellig mee te kletsen!



NaamLeeftijdGestopt met ACRondeN.O.D.BijzonderhedenZwanger!BijzonderhedenUitgerekende DatumMamel28Mei 2015163 dec1e kindjeRosekapje27Juli 20155 feb1e kindje21 juli 12 weken echoAardbei-banaan24Aug 201511e kindjeTwilight8431Aug 2015911 juni1e kindjeGiraffe90252014127 okt1e kindje15 feb 20 weken echo04-07-2016Airballoon8827201211 feb1e kindjeKnuffelkat2820156 - maart1e kindjeMoniek2424okt 2015319 jan1e kindje11 mei 20 weken echo29-09-2016Newbridge8431aug 2015315 december2e kindje23 maart 20 weken echo13-08-2016Poosje8134okt 201517 nov2e kindje8 maart 20 weken echo25-07-2016Juultje2833 feb1e kindje1 aug 30w echo08-10-2016Bloem-0123mei 2015510 maart1e kindjePinkLady9025okt 2015715 juni1e kindje12 sept echo20-02-2017





* Aan te passen gegevens voor in de tabel graag vetgedrukt plaatsen! :-)



@Moondancer: we hebben al even geen update van je gezien voor in de tabel. Als je nog meeleest en met recente gegevens weer in de tabel wil dan hoor ik het graag! Dan stop ik je gelijk weer terug ;)
Ik ben trouwens 'Mamel', ik ben begin deze maand 28 geworden en ik woon samen met mijn vriend van 29 in een boerderijappartement op het platteland van Brabant.

We hebben al een tijdje een kinderwens en net voor mijn afstuderen (juli 2015) hebben we de anticonceptie (AC) de deur uit gedaan. Inmiddels hebben we besloten er ook echt voor te gaan, vandaar dit 'zwanger worden vanaf oktober' topic.



Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen met andere dames die ook reeds besloten hebben er voor te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Mamel, wat klinkt dat idylisch, een boerderijappartement. Ben je inmiddels aan het werk?



Ik wil ook wel meeschrijven. Ik ben dus Moondancer, 28 jaar, woon samen met vriend en hond in een jaren 30 huis aan zee. Hoewel het geen haast heeft wat mij betreft zijn we wel sinds deze maand met AC gestopt. We zien wel hoe het loopt. Wat betreft bijzonderheden: ik krijg een medische indicatie omdat ik Colitis Ulcerosa heb (cronische darmziekte) en ik zou tijdens een zwangerschap met bepaalde medicatie moeten stoppen wat risico's voor mijzelf opleverd. Ook mag ik niet proberen zwanger te worden als mijn darmen onrustig zijn. Gelukkig gaat dat nu wel goed, vandaar dat we het maar eens gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mamel



Ik heb speciaal een profiel aangemaakt omdat ik net mijn spiraaltje heb laten verwijderen.

Alleen mijn zusje weet het en daarom lijkt het me fijn om er hier over te kunnen kletsen. Mijn vriend

en ik willen graag onze familie en vrienden verrassen als het pas zover is. Ik wil je schema graag

invullen maar wat betekent NOD?



groetjes Lizan (schuilnaam ;) )
Sharing is Caring
ik wil wel meelezen!

ik zat in een september topic maar dat is gestrand omdat er op fb verder wordt gekletst.

ook leuk maar het viva forum vind ik ook heel fijn!



kom ook uit het brabantse land, 27, getrouwd en we zijn dus in september begonnen!

maar ik denk dat ik meer meelees dan zelf klets als dat goed is!

succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens 27, heb 4 jaar een relatie en woon in een grote stad. We wonen nu 2 jaar samen. Mijn vriend

wilde al langer proberen zwanger te worden (hij is wat ouder) maar ik sport op hoog niveau en stelde het daarom steeds uit. Nu wil ik

er helemaal voor gaan, heb echt last van rammelende eierstokken haha. Ik heb 17 september mijn spiraaltje laten verwijderen.

Daarna 1 dag OG geweest maar dit weet ik niet zeker, het kan ook een nabloeding van het verwijderen zijn. Met een Mirena heb je wel gewoon een ei sprong dus je bent meteen vruchtbaar. Ik heb totaal geen idee wat nu mijn cyclus is dus we vrijen gewoon om de dag. Ik heb een zwangerschapstest gekocht en moet me steeds inhouden om hem al te doen, want de kans dat ik nu al zwanger ben lijkt me erg klein. Ik merk wel dat nu we er voor gaan het me ook niet snel genoeg kan gaan. Maar ik ken genoeg vrouwen bij wie het een jaar of langer heeft geduurd dus ik ga daar gewoon van uit dan kan het alleen maar meevallen.

Mijn vraag aan jullie; hebben jullie je ovulatie berekend? Of gaan jullie ovulatietesten doen? Ik twijfel hier nog over, berekenen kan ik nog niet, dan moet ik eerst OG worden. Maar twijfel of ik testen zal bestellen, ben bang dat de seks dat minder wordt omdat je dan te gefixeerd raakt op wanneer je wel/niet vruchtbaar bent. Voor nu stel ik dat dus nog even uit!

Iemand btw enig idee hoe ik een profielfoto kan instellen?
Sharing is Caring
plaatje instellen: rechtsboven in de zwarte balk op het witte figuurtje klikken en dan instellingen. dan kan je een plaatje uploaden!



ik hou mijn cyclus bij in Glow, een app waarin je ook bij kan houden wanneer je seks hebt gehad en of je symptomen hebt etc.



ik ben met de pil gestopt in juli maar ben nog niet regelmatig... ik stel dus elke keer opnieuw de eerste dag van mijn menstruatie (NOD is niet ongesteld dag, waarop je ongesteld zou worden/niet wil worden) in en de app zegt dan wanneer mijn meest vruchtbare periode is met handige percentages... maar het is dus nog niet regelmatig dus ze kunnen er ook flink naast zitten.

nu zegt de app bij mij NOD 23-10 maar ik heb het gevoel dat het ook al eerder kan zijn..

testen ga ik nog niet doen, nu eerst relaxed proberen zonder te veel druk... mijn man is overigens voor zijn werk vaan in het buitenland, dus als ik dan ovuleer is dat alleen maar heel frustrerend, dan wist ik het liever niet haha!
Welkom allemaal!



@Moondancer ja we wonen geweldig! Het is een grote boerderij waar we van de voormalige schuur een zelfstandig appartement hebben gemaakt. Dus daar heb ik het woord boerderijappartement voor in het leven geroepen haha. We wonen niet heel groot, maar hebben wel een heerlijke tuin tussen fruitbomen, met zicht op koeien. En er is qua woonruimte net genoeg plaats voor een babytje :D. Ik ben wel aan het werk maar niet in het werkveld van mijn studie. Als het volgens plan verloopt start ik naast mijn werk binnenkort met een werkervaringsplek binnen een organisatie gerelateerd aan mijn studie en dat is voor mij eigenlijk wel prima.

Jullie huis klinkt ook heerlijk. Wat fijn dat het op het moment goed gaat met je darmen en jij en je partner gewoon gaan zien hoe het loopt.



@Lizan NOD staat voor Niet Ongesteld Dag (heb ik zelf ook pas kort geleden begrepen via dit forum). Dus als je weet hoe je gemiddelde cyclus is dan weet je ook de dag dat je normaal gesproken ongesteld moet worden (tenzij je zwanger bent natuurlijk, dan word je op die dag niet ongesteld en kun je gaan testen).

Ik heb half mei mijn laatste pil gebruikt, daarna zoals normaal gesproken een onttrekkingsbloeding en toen wachten op de eerste echte menstruatie. Van dag 1 van de onttrekkingsbloeding tot dag 1 van de eerste echte menstruatie zaten 27 dagen. In de maanden daarna was dat, 26 dagen, 26 dagen, 26 dagen en de laatste keer 25 dagen. Mijn gemiddelde cyclus is dus 26 dagen.

23 september was de eerste dag van mijn laatste menstruatie + 26 dagen, dan kom ik uit op een NOD van 19 oktober :-)

Lang verhaal, maar even ter uitleg :D

Ik heb in juni met een ovulatie test geprobeerd mijn eisprong op te sporen. Dit kwam precies overeen met het moment dat mijn app (period tracker) daarvoor aangaf. Ik vond dat wel prettig om te weten! Tot nu toe hebben we vervolgens veilig gevreeën, maar inmiddels dus besloten er gewoon voor te gaan.

Ik denk dat ik zelf wel rekening ga houden met de vruchtbare periode. Nu we eenmaal het besluit genomen hebben er voor te gaan kunnen we bij wijze van ook haast niet meer wachten. Met name mijn vriend, die er twee jaar terug al klaar voor was heeft zoiets van we vrijen wanneer we zin hebben maar in ieder geval ook op het moment wanneer het zin heeft haha. Ik verwacht juist dat dat dagen zijn waarin de zin er ook echt is omdat alleen het idee dat het raak zou kunnen zijn al spannend is.

Maar wat jij ook zegt, het kan evengoed behoorlijk lang duren en daar zijn we ons wel van bewust.



@Rosekapje, ook welkom. Lees gezellig mee, wil je wel in de tabel?



Zijn er al meiden die gestart zijn met foliumzuur en eventuele andere tabletten? Ik heb zelf Gravitamon in huis gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Bedankt voor de uitleg! & welkom iedereen!

Ik slik zelf al een tijdje foliumzuur, ook van Gravitamon.

Ben ook gestopt met drinken, maar ik dronk al bijna nooit vanwege het sporten dus dit valt ook niemand op gelukkig.

Heel herkenbaar Mamel dat ''niet meer kunnen wachten''. Spannende tijden voor jou dus, met de 19e in aankomst.

Stiekem droom ik ervan dat het snel raak is en dat ik dat met de kerst mijn moeder een ''oma cadeautje'' kan geven (ze heeft nog geen kleinkinderen) ik heb hier zelfs al over gedroomd hihi. tip; op youtube staan super leuke filmpjes van mensen die hun familie op bijzondere manieren vertellen dat ze zwanger zijn. Maar goed, een gezond kindje is natuurlijk het allerbelangrijkst.

Hebben jullie ook dat mensen vaak onbeschaamd vragen wanneer er een kindje komt? Mijn schoonmoeder vraagt

het bijna wekelijks. Ik zeg nu steeds dat ik mijzelf te jong vind en dat ik nog een spiraaltje heb etc.. maar ik vind eig

dat mensen dit helemaal niet moeten vragen. Je weet namelijk helemaal niet of mensen er misschien al tijden mee bezig

zijn en het misschien niet lukt, en niet iedereen wil daar open over zijn. Ik hoop dat dit ons bespaard zal blijven.

Wat ik wel heel leuk vind is dat mijn vriend en ik er veel pret om hebben dat we samen nu dit geheim hebben van het proberen

zwanger te worden, voelt heel speciaal. We hebben een konijn die we echt als baby behandelen om onze gevoelens op kwijt te kunnen haha.. ook kijken we soms al een beetje naar namen en fantaseren we samen over namen en uiterlijk.

Mocht ik gaan ovulatietesten dan denk ik niet dat ik mijn vriend het ga zeggen wanneer ik het vruchtbaarste ben, hij heeft altijd wel zin en ik wil niet dat hij de druk voelt om te moeten presteren of dat hij het gevoel krijgt dat ik alleen maar seks wil voor een baby.



In hoeverre zijn jullie al bezig met namen enzo? Hebben jullie ook veel zwangeren in je omgeving? Bij mij zijn nu 2 vriendinnen zwanger, dit heeft ook wel meegewogen in de beslissing, wilde niet de eerste zijn ;)
Sharing is Caring
ooh lastig... ik hou van tabellen...

doe maar dan! ik heb alle info toch al gegeven..

ik slik al sinds een maand voordat ik met de pil stopte Etos zwanger worden, daar zit foliumzuur in maar ook andere vitamines.

ik zeg niet tegen mijn man wanneer de app de vruchtbare periode aangeeft maar hij merkte pas wel op dat het toch wel opviel dat ik dan ineens heel veel initiatief neem, dan ben ik nog iets enthausiaster zeg maar haha oeps...

ik heb al jaren namenboekjes en lijstjes... we hebben daar al eerder af en toe over gepraat gewoon voor de leuk, man verandert vaak van mening dus er is nog geen vast lijstje van ons samen..

ik had graag de eerste willen zijn, wil altijd al moeder worden en iedereen weet dat ook, maar er zijn nu ineens al heel veel zwangeren en kleine kinderen in de omgeving/vriendengroep/familie...

ook een aantal stellen waarbij het niet lukt dus daarom zeggen we niets tegen anderen, eerst maar eens kijken.

die druk om te presteren had mijn man in de eerste ronde wel... 3 weken erg moeizaam geprobeerd maar hij kwam nooit klaar in mij, te veel stress eromheen denk ik. Nu is dat gelukkig weggevallen na een paar goede gesprekken.
Dat fantaseren herken ik zeker haha. Ook heb ik al een aantal jaren een lijstje met namen die me aanspreken.

Vorig jaar is de eerste vriendin uit mijn vriendinnen groep bevallen van een tweeling. Helaas zijn beide kindjes in het uur daarna overleden. De vrienden van mijn vriend zijn al vader. De laatste vriend is toevallig eergisteren vader geworden! Met een hele leuke naam voor hun dochtertje, maar helaas wel een naam die heel veel lijkt op de naam die ik onze eventuele dochter graag zou geven haha, een Hettie en Bettie zaak zeg maar...



Ik verwacht niet dat ik deze maand al zwanger ben, maar het zou eventueel kunnen als ik kijk naar wanneer mijn eisprong is geweest en wanneer mijn vriend en ik het gezellig hadden.

Verder wordt hier ook regelmatig gevraagd hoe het er bij ons voor staat, tot een paar maanden terug riepen we dan altijd dat ik voorlopig nog studeer. Voor nu roep ik dat ik eerst maar eens op zoek moet naar werk haha. Het is wel leuk om samen met mijn vriend zo'n geheim te hebben. Net als wat jij zegt Lizan; het voelt heel speciaal.

Toen we de Gravitamon gingen kopen was dat ook al echt zo'n 'bijzonder' momentje. Ik vind het heel leuk dat mijn vriend ook zo enthousiast is.



Zelf hebben we een kat en een pup (bijna 1 jaar oud nu) en dat zijn ook echt onze beessies. Het is maar goed dat andere niet zien hoe wij ze 's avonds in 'bed' stoppen hahaha. Ik ben dan altijd blij om te zien dat mijn vriend zich niet te stoer voelt om zo vol liefde met onze dieren om te gaan. Ik verwacht dat hij een hele lieve vader zal worden.



Fijn dat dat nu beter gaat Rosekapje, met je man. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat de boel blokkeert als er veel (zogenoemde) druk wordt ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook mee praten? Ik zat ook in het september topic maar was erg rustig en ging inderdaad verder op facebook.



Ik ben 24 jaar en mijn vriend 31 jaar. Zijn vier en een half jaar samen en wonen anderhalf jaar samen. Ik heb 31 augustus mijn laatste pil gehad. Daarna 1 keer ongesteld geworden maar sindsdien niet meer... vraag me dus af of mijn lichaam aan het ontpillen is omdat er verder niks gebeurd.



Bij ons in de vriendengroep een aardige babyboom. Een stel heeft een kindje van 2 jaar en er zijn dit jaar 4 baby's geboren en begin 2016 komt er nog een!
Welkom Aardbei-banaan, gezellig dat je mee praat!

Ja ik weet niet zo goed of dat van het 'ontpillen' is. Ik had zelf direct weer een normale cyclus. Ben je al echt een keer ongesteld geweest, of heb je na het stoppen alleen je onttrekkingsbloeding gehad?

En er is geen mogelijkheid dat je misschien al zwanger bent? :-)
Mamel jeetje wat heftig van die tweeling!! Wisten ze al tijdens de zwangerschap dat de kindjes zwak waren of was het onverwachts?

Lastig he als je namen worden gekaapt door vrienden en familie! Mijn neefje heet zoals ik vroeger mijn zoon wilde noemen, had het aan schoonzus verteld toen ze zwanger was dus toen was ik bestwel pissig daarna… had het even gevraagd ofzo… dat is nu al weer 6 jaar geleden, en nu is het een populaire naam hier in de buurt dus ik vind het niet zo erg meer…



Ik vind het nu wel spannend worden, het zou goed kunnen dat het raak was deze maand… natuurlijk denk je daardoor al snel veel dingen te voelen dus ik ben een beetje voorzichtig met het hopen, wacht in spanning af…
Rosekapje: Nee het was heel onverwacht, ze hadden net 1.5 daarvoor de 20 weken echo gehad waarop alles er heel goed uit zag. Ook hebben ze toen gekeken of ze een ring (als ik het goed heb begrepen) moesten plaatsen ter voorkoming van vroeggeboorte, dat hing schijnbaar af van haar baarmoedermond en word geloof ik standaard bekeken wanneer je zwanger bent van een tweeling. Maar ook dat was niet nodig want alles zag er goed uit.

1,5 week later kreeg ze spontaan weeën en weer twee dagen later werd het eerste kindje geboren, er was de hoop dat de tweede evengoed zou blijven zitten, maar ook die werd kort erna geboren, ik geloof dat ze net een half uurtje geleefd hebben voordat ze geen adem meer kregen. Beide meisjes zagen er verder goed en gezond uit dus de oorzaak van de vroeggeboorte is onbekend.

Het was een hele trieste periode, zoiets wens je niemand toe.



Wat bizar dat ze die naam ook echt gebruikte nadat jij aangaf die naam in je hoofd te hebben! Tenzij ze hem zelf ook al in hun hoofd hadden, dan is het toch wie het eerst de kans krijgt, die geeft hem.

Bij ons en die vrienden is het gewoon toeval. Niemand weet dat wij überhaupt al met namen in gedachten lopen, laat staan welke.



Voor jou spannende dagen dus, met een NOD van ongeveer 23 oktober en misschien zelfs eerder :D (ik zet het even in de tabel!)
Mamel jouwe is nog dichterbij! een paar dagen nog!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik wil wel meeschrijven hier!

Ik ben mvdl en zowel mijn partner als ik zijn 26 jaar oud. We hebben een zoon van 8 maanden en hebben sinds gisteren besloten voor de 2e te gaan! Zometeen foliumzuur halen en starten maar ☺️

Spannend hoor allemaal en fijn om te kunnen delen!



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Mamel, ik heb alleen een ontrekkingsbloeding gehad... heb de laatste week wel wat puistjes in mn gezicht wat ik normaal eigenlijk nooit heb. En heb van de week al een zwangerschap test gedaan maar die was negatief ;).



Heftig zeg van die vriendin met die tweeling. Zoiets gun je niemand.



Welkom mvdl!
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar verhaal Mamel, dat gun je niemand. Zelf heb ik ervaring met een eerste zwangerschap die ook tot een vroeggeboorte is gekomen en waarbij het kindje het niet overleefd heeft (een aantal jaren geleden) en een goede zwangerschap waar onze zoon uit is voortgekomen. Je staat nooit meer onbevangen in een zwangerschap als zoiets je overkomt, maar hoop dat ik van de volgende zwangerschap weer meer zal kunnen genieten.



Spannend dat sommigen van jullie al richting NOD gaan, dat is bij mij nog even niet van toepassing. Eerst maar weer een eerste bloeding afwachten.
Dag dames!

Ik zou graag met jullie mee willen schrijven..



Ik ben zelf 24 en mijn man is 34.

Zijn sinds September '15 bewust bezig met zwanger worden.

Spiraal verwijderd op 28 Juni

Laatste menstruatiedag : 19 September '15

Cyclus van 35 dagen

NOD: 24 Oktober ( nog enkele dagen geduld hebben, spannend!)

Bijzonderheden: 1ste kindje

Ronde 1



Heb al sinds vorige week "symptomen" zoals, ochtendmisselijkheid (ook wanneer ik met een lege maag rond loop) , extreem vermoeid, krampen ( net ongesteldheidskrampen), duizeligheid, hoofdpijnen, maagzuur en al 3 keer een bloedneus gehad nadat ik mijn neus heb gesnoten..



vraag me af of ik mezelf gek aan het maken ben of dat het daadwerkelijk mijn lichaam is..

Groetjes, Kit01
@Mamel: heel heftig wat je vrienden meemaken. Lijkt me verschrikkelijk.



@Mamavandeliefste: Kan me er niets bij voorstellen maar gelukkig dat jullie nu een gezond kindje hebben. Na het horen van zo'n verhalen dan besef je wel dat het niet altijd makkelijk gaat.



Namen hebben we al jaren hahah heel raar maar we lopen er al een tijdje mee rond en het zijn niet de meest gangbare namen.



Liefs Kit01
Welkom mamavandeliefste en Kit01!

Ik ben een weekendje weg geweest maar heb jullie nu toegevoegd aan de tabel.

Wat naar mvdl van die eerste ervaring. Ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad niet meer onbevangen in een zwangerschap kan staan. Gelukkig hebben jullie daarna een gezonde zoon gekregen en wellicht dat een volgende zwangerschap daardoor toch weer meer een ´roze wolk´ kan zijn.



Spannend zeg Kit01, zo met al die klachten/symptomen.

Ik heb zelf helemaal geen symptomen of iets dergelijks máár ik ben ook nog niet ongesteld. Een spannende dag vandaag dus.
Alle reacties Link kopieren
Kit en Rosekapje al zo dichtbij de NOD, nog even wachten en jullie weten of het raak is ☺️



Spannende dagen Mamel, ben benieuwd! Fijn weekendje weg gehad?

Bedankt voor het in de tabel zetten!
Mamel en en en en? Al iets?

Ik had vannacht/vanochtend ongesteldkrampen en heb nu al vanaf 5 uur lichtbruine afscheiding maar het is nog niet doorgebroken dus ik heb nog een heel klein beetje hoop. Heel klein beetje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal



En welkom leuk dat jullie meeschrijven!

@ kit01 & aardbei-banaan: spannende tijden, al een test gedaan? Of nog even afwachten?

@mamavandeliefste: Leuk een mama in de groep Heftig verhaal over je eerste kindje, kan goed begrijpen dat je daardoor minder onbevangen bent, ik hoop dat je van deze zwangerschap weer meer kan gaan genieten inderdaad. Wat ik me afvroeg; praat je er nog veel over? Mijn moeder heeft dit ook meegemaakt en kreeg vrij snel daarna mijn oudste zus en toen had ze het gevoel dat ze er niet meer over mocht praten/zeuren want ze had toch een gezond kindje? Ze heeft het daar nog vaak moeilijk mee gehad want je verliest wel een kind, maar ze had het gevoel dat ze daar niet verdrietig om mocht zijn.



@ mamel wat heftig van die tweeling, doet me weer beseffen dat een gezond kindje niet vanzelfsprekend is. Zie in mijn eigen omgeving (niet directe vrienden gelukkig!) ook zwangere vrouwen die gewoon roken en vrouwen met obesitas .. ik kan dat niet begrijpen..

Leuk om te lezen hoe iedereen al namen in z'n hoofd heeft!

Ik ben helaas ongesteld geworden, al zou het wel erg veel geluk zijn geweest als het meteen raak was geweest. Goede nieuws is dat ik nu mijn cyclus weet, precies 28 dagen. Morgen is als het goed is de laatste dag van mijn ongesteldheid en ik ga toch straks de ovulatietesten doen; vind het toch wel fijn om te weten wanneer ik op mijn vruchtbaarst ben. Ronde 2 is begonnen

Mijn NOD is dus 17-11
Sharing is Caring

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven