Zwanger worden vanaf oktober 2015 - 3.0

14-10-2015 10:22 1332 berichten
Voor de overzichtelijkheid is de tabel op dit moment vol.

Iedereen is natuurlijk wel van harte welkom om gezellig mee te kletsen!



NaamLeeftijdGestopt met ACRondeN.O.D.BijzonderhedenZwanger!BijzonderhedenUitgerekende DatumMamel28Mei 2015163 dec1e kindjeRosekapje27Juli 20155 feb1e kindje21 juli 12 weken echoAardbei-banaan24Aug 201511e kindjeTwilight8431Aug 2015911 juni1e kindjeGiraffe90252014127 okt1e kindje15 feb 20 weken echo04-07-2016Airballoon8827201211 feb1e kindjeKnuffelkat2820156 - maart1e kindjeMoniek2424okt 2015319 jan1e kindje11 mei 20 weken echo29-09-2016Newbridge8431aug 2015315 december2e kindje23 maart 20 weken echo13-08-2016Poosje8134okt 201517 nov2e kindje8 maart 20 weken echo25-07-2016Juultje2833 feb1e kindje1 aug 30w echo08-10-2016Bloem-0123mei 2015510 maart1e kindjePinkLady9025okt 2015715 juni1e kindje12 sept echo20-02-2017





* Aan te passen gegevens voor in de tabel graag vetgedrukt plaatsen! :-)



@Moondancer: we hebben al even geen update van je gezien voor in de tabel. Als je nog meeleest en met recente gegevens weer in de tabel wil dan hoor ik het graag! Dan stop ik je gelijk weer terug ;)
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is zondag! Spannend! Soms denk ik van alles te voelen, en dan weer niet.

Ik stel me maar gewoon in op niet, dan kan het altijd heel erg meevallen



Hier weten beste vriendinnetje en 2 collega's dat we bezig zijn.

Familie verder niet verteld, maar hebben echt wel een vermoeden.



Mamel ik hoop ook zooooooo voor jullie dat het snel lukt!
Is ook wel lastig hoor airballoon. Het is ook vooral omdat mn vriend het gewoon nog heel graag tussen ons twee wil houden.



Nou spannend twilight ik hoop het voor je in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo denk je trouwens dat je eileiders dicht zitten? Zomaar een gok?



Ik denk dat ik ongesteld word, te voelen aan mijn buik :( :(
Hoe is het ondertussen twilight? Ongesteldheid doorgezet of niet?
Alle reacties Link kopieren
Jup kut
Oohhh, wat vreselijk jammer (en verdrietig). En dat terwijl je deze maand eindelijk een positieve ovulatietest had. :Hug:
Alle reacties Link kopieren
Ja vet balen!

Rare vraag misschien: Zou er ook nog verschil zijn in welk standje het beste werkt?

Of andere dingen die je in bed juist wel of niet moet doen?
Twilight wat balen! :(



En ik denk dat van die verstopte eileiders omdat ik twee jaar lang met chlamydia heb rond gelopen (zonder klachten en dus wist ik het niet)
Twilight, bepaalde standjes zijn niet bewezen effectiever. Wel kan glijmiddel zaaddodende stoffen bevatten dus daar even mee opletten. Staat geloof ik altijd op de verpakking als dit zo is. Andere soorten glijmiddel die die stof niet bevatten, kunnen er desondanks voor zorgen dat het zaad minder snel/effectief wordt. Dat is iets om evt rekening mee te houden als je glijmiddel gebruikt in de slaapkamer. Maaar verder proberen er het beste van te maken en het gezellig te maken met elkaar, denk dat dat wel het belangrijkste is :-).
Alle reacties Link kopieren
Moniek! Vandaag de uitgerekende dag. Hoe voel je je? Hou je het nog vol?

Wat is de tijd super snel gegaan zeg..





Hier groeit de kleine mega hard! Nachten worden ook beter maar heb nog steeds slaap tekort.. maar vannacht heeft ze van 10 tot half 8 geslapen met een onderbreking rond 3 uur. Dus dan ben ik wel wakker en paar keer heen en weet om speen te geven. En ik ben daarna steeds wakker geworden en was verbaasd dat ze nog steeds sliep!!! Maar wie weet gaat ze nu steeds zo lang slapen en kan ik de slaap eindelijk inhalen (maar dat zal wel niet..)



Hoe is het met de rest?
Oh ja inderdaad moniek, ben benieuwd hoe het met je is!



Giraffe hopen dat de nachten zo door zetten, kun je straks fijn weer wat slapen. Je moet er nog een beetje in gaan geloven volgensmij haha dan word je ook niet meer steeds wakker hopelijk
hee lieverds! ik weet niet of het voor lang is maar ik ben ook weer even aan het forummen.

de baby groeit goed, 20 weken echo is al achter de rug en de uitgerekende datum is vastgesteld op 5-2-2017.

ik zit nu al uit te kijken naar mijn verlof, waarschijnlijk ga ik met de kerst al, die tussenliggende tijd is toch een beetje leeg op het werk. de afgelopen tijd was bizar druk met opzetten van projecten maar nu alles loopt heb ik rust en beginnen de voorbereidingen voor projecten volgend jaar, waarvan ik dus automatisch geen aanspreekpunt kan zijn... ik assisteer nu dus mijn collega's, heel gek en rustig dus. beter voor de baby maar ik val elke middag in slaap hoor! haha ook van de vermoeidheid natuurlijk.

misschien ga ik straks nog even terug lezen om te kijken wat jullie allemaal hebben beleefd de afgelopen tijd, dat vult mijn uren weer op en dan val ik zeker niet in slaap!

nu even @Twilight over standjes: bij ons was het pas raak in de maand dat ik er totaal niet mee bezig was, het eigenlijk beu was en we veel lol hadden in bed zonder ejaculatie in mij (de maanden daarvoor waren we heel erg gefocust op het 'bevruchten' dus handwerk en oraal werd afgekort tot voorspel waardoor de lol er wel wat van af ging). We dronken meer (hadden een vriendenweekend en een vrijgezellenfeest) en waren veel losser, ontspannen is het beste medicijn. Oh en die drank raad ik niet aan hoor, voelde ik me achteraf wel schuldig over!

gek he, als je het juist niet denkt dat het gelukt zou kunnen zijn is het ineens raak... succes en vooral veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Hey rosekapje leuk dat je wat laat horen! Oehhh dat schiet ook alweer mooi op!

Weten jullie ook wat het gaat worden?



@mamel: Ach sorry ja, had je ook al eens getypt.



@moniek: oehhh spannend! Ben benieuwd!



@standjes: Plezier hebben we nog steeds in bed. Gelukkig Soms voelt het wel eens als een verplicht nummertje. Als je weet dat de eisprong er is/bijna is dan wil je toch wel extra je best doen. Los laten is dan wel eens lastig. Helemaal omdat je ook weet dat de eisprong er is. Vooral mijn vriend is elke maand echt super teleurgesteld. Ik natuurlijk ook, maar doordat ik voel dat ik ongesteld word, kun je het al weer sneller een plekje geven.

Maar de stap om daadwerkelijk naar de huisarts te gaan, vind hij dan wel weer lastig.
Ha allemaal leuk weer wat te lezen en Rosekapje fijn dat het goed met jou en de kleine gaat!



Er moet me wel even wat van het hart.

Ik merk dat ik het heel vervelend begin te vinden als mensen zeggen ontspannen is het beste medicijn, of gewoon een leuke tijd hebben met elkaar en dan komt het vanzelf goed, en het lukt pas als je er niet mee bezig bent.

Onzin. Ik kan oprecht zeggen dat ik er afgelopen 1,5 jaar niet echt mee bezig ben geweest en dat het allemaal ontspannen ging en er was geen sprake van verplichte nummertjes. Er zijn zelfs maanden geweest dat we helemaal niet bezig waren met zwanger worden. En toch ben ik nog steeds niet zwanger.



Mijn vriend vertelde dat op het werk van de week iemand had verteld een kinderwens te hebben. Toen gaf een andere collega aan ja bij ons was het in 2 maanden raak maar bij mn schoonzus heeft het 2.5 jaar geduurd. Die waren er veel te veel mee bezig en ja dan lukt het niet. Gewoon ontspannen dan is het in twee maanden raak. Dan denk ik echt waar zit het verstand van die mensen?
Mamel helemaal met je eens ondanks dat ik denk dat je doelt op mijn opmerking. Ik bedoel het niet alsof dat HET middel is om zwanger te raken, want nee zo is dat niet. Er kunnen gewoon andere zaken aan de hand zijn die een zwangerschap in de weg staan en dan nog kunnen vrouwen ook zwanger raken na bijv. Een verkrachting, waar dus ook geen sprake is van ontspanning.



Met mijn opmerking richting twilight bedoel ik meer dat naast de praktische tips van let even op glijmiddel, standjes maakt niet uit, het belangrijk is voor de mensen zelf dat het zo goed als mogelijk ontspannen en toch ook een beetje plezierig blijft in de slaapkamer. Niet omdat het dan beter zal lukken, maar meer gericht op de relatie. Snap dat het op meerdere manieren te lezen is.



En ik weet dat veel mensen dat zeggen, van ontspannen is het beste medicijn, ook tegen mij toen, en daar geloof ik dus totaal niet (meer) in. Dus vraag in het vervolg eerst wat meer duidelijkheid voordat je het anders opvat dan hoe het bedoeld is .
Het was niet specifiek op ene opmerking van jou bedoeld hoor pinklady! Zo heb ik je bericht ook helemaal niet gelezen of geinterpreteerd. Wat ik met mijn bericht alleen maar wilde zeggen/en van me af wilde schrijven is dat ik me "ineens" vreselijk erger aan opmerkingen zoals die collega van mijn vriend bijvoorbeeld maakte.



Vooral als het op een manier gezegd wordt dat ontspannen en vooral niet denken aan zwanger worden de magische manier is om zwanger te raken.



Ik ben het wel volledig met je eens dat een ontspannen houding het beste is voor jezelf en je relatie. Zwanger worden moet ook leuk zijn en blijven natuurlijk. Maar hoe verder je in zon proces komt hoe meer of vaker je je zorgen gaat maken over of het je uberhaupt wel gegund is en dan is het logisch dat er steeds meer druk op seks, vruchtbare dagen en zwanger worden komt te liggen. Waar mensen voor moeten waken is dat ze realistisch blijven en dus niet te snel die ontspannen sfeer verliezen. Het blijft immers een feit dat de meeste mensen binnen 1 jaar zwanger zijn en nog een percentage binnen 2 jaar.



Maar mensen die zelf dat hele proces nooit hebben doorstaan (dus na 2 maanden al zwanger) die kunnen zich daar gelukkig niks bij voorstellen. Maar om dan alsof hun de kunst van het zwanger worden hebben uitgevonden op basis van lekker ontspannen een beetje seksen gaan roepen dat dat de manier is dan voel ik een boosheid in me opkomen hahaha.
Ah oke mamel ik dacht dat je op mijn opmerking doelde, dacht al even wat ophelderen hoe ik t bedoelde



Maar inderdaad, vind zulke opmerkingen erg storend. Zei vriendin van mij ook: "niet over nadenken" en "gewoon" ontspannen". Zij was de eerste maand meteen zwanger dus heeft ook niets van die spanning ervaren, of hoe je lichaam je voor de gek kan houden. Snap ook echt niet wat mensen daarmee denken toe te voegen. Die boosheid die dat oproept snap ik dan wel weer



Klopt, voor de relatie en de "ontspannen sfeer" in de slaapkamer wordt het steeds wat moeilijker/meer beladen. Dat was dus waar ik op doelde inderdaad richting twilight.
Hier 20 weken echo gehad trouwens. Alles leek er goed uit te zien. Moet alleen nog een keer weer komen omdat hij niet goed wilde liggen om nog wat laatste dingen te bekijken en te beoordelen.
Fijn dat alles er goed uit zag Pinklady!!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik moet niet lezen tijdens het borstvoeden.. dan plaats ik per ongeluk iets haha!



Fijn dat alles goed was PinkLady!

Bij mij lag ze ook steeds vervelend. Moest ik rondjes gaan lopen en springen enzo. En dan was ze weer te veel gedraaid haha. En ze is nog steeds zo eigenwijs!



@Mamel ik kan me voorstellen dat het je irriteert. Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik was ook 'in een poep en een scheet' zwanger (was toch echt seks voor nodig ). Maar kan me voorstellen dat je aan zo'n 'advies' niks hebt. Ik ken wel verhalen waarbij het wel zo was, waren ze er niet bewust mee bezig en poef zwanger. Maar ook verhalen dat het nu na 3/4 jaar nog niet is gelukt. En volgens alle onderzoeken zou het wel moeten lukken, maar toch is het nog niet zo. Het is een kwestie van heel veel dingen en soms gaat het snel en soms niet.

Ik ga er nu ook niet vanuit dat het met een tweede weer direct raak zal zijn. Dat kan dan toch anders zijn en wel langer duren.

En veel mensen bij wie het lang heeft geduurd, zeggen er niks over. Alsof het een beetje taboe is om te zeggen hoe lang je het geprobeerd hebt voor het lukt... En lijkt het dus alsof iedereen snel zwanger raakt.



Het enige dat ik kan zeggen Mamel, is dat ik echt heel hard hoop dat het voor jullie binnenkort raak is (of in het nieuwe jaar onderzoek jullie duidelijkheid kan geven).
@ twilight, nee we willen het niet weten! daar hebben we lang over gedubt... leek ons eerst wel handig met kleertjes en dekentjes enzo, maar we hadden al namen voor beide geslachten (4 namen in totaal dus we kunnen nog switchen haha, man vond sommige namen meer passen bij een tweede kindje en andere meer voor een oudste, hij plant alvast vooruit) en hoorden vooral van veel oudere mensen dat die verassing juist zo leuk is!

op een dag vlak voor de echo ging ik ergens een tweedehands kinderstoel ophalen, die vriendin zei dat ze het bij de eerste niet wist en bij de tweede wel, en mocht er nog een derde komen wilde ze het weer niet weten want ze merkte dat het vooral tijdens de bevalling als een soort extra motivatie werkte, die nieuwsgierigheid. dat vond ik ook wel een mooie reden, gelijk aan de vlos vertelt dus die zit straks de hele tijd te roepen wat zal het zijn kom op, nog even en we weten het! hahahaha!

@giraffe haha ik moest ook schudden en springen, dacht eerst dat die vrouw een grapje maakte, dus ik heel langzaam op die tafel heen en weer, zegt ze nee joh hup staan en springen! hahaha voel je je ook idioot in je blote buik, onderbroek op half elf en broek op je knieën...



ik snap jullie opmerkingen heel goed, sorry dat ik zei dat ontspannen bij ons de trick deed maar het was wel echt het enige wat we anders deden die maand... maar ik weet hoe irritant het is om dat te horen en te lezen want dat gaat eigenlijk helemaal niet automatisch als je zwanger wilt worden. eigenlijk is er niets goeds om te zeggen als ik er zo over na denk... mijn man zou zeggen veel bidden en onthouden dat het komt als God het geeft maar dat vind ik ook niet kunnen, stel dat je dat zegt tegen iemand bij wie het medisch niet kan... die denkt dan ook wat heb ik God aangedaan dat ik geen kinderen mag krijgen...

en wat pink lady zegt... het kan echt aan je relatie gaan trekken zeg... niet dat ik het serieus overwoog maar ik dacht in mijn vruchtbare periodes wel eens goh misschien ligt het aan mijn man, zou het met de buurman wel lukken? dat soort idiote gedachten brengen die rammelende eierstokken voort...

die ervaringsverhalen vind ik altijd wel moeilijk trouwens hoor, ik zoog alles op als een spons in onze 'probeerperiode' en hoorde van collegas een aantal keer dat ze na een onderzoek met vloeistof in de eileiders ineens spontaan zwanger waren... soort van eileider uit laten spuiten zeg maar, en ook hier op het forum kon ik daar wat verhalen over lezen... ging ik ineens denken goh laten we maar naar de dokter gaan want misschien is dat het 'trucje'. er is geen trucje.. elk lichaam is anders daarom zien we er ook allemaal anders uit... zal van binnen net zo zijn... stom he?

knuffels voor degene bij wie het nog niet zo ver is...
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Heel lang niks laten horen.



18 september bevallen van een prachtige zoon na een niet al te zware bevalling.

Ontsluiting duurde wat langer dan gepland dus voor de laatste anderhalf uur nog naar het ziekenhuis waar ik toch al 9cm ontsluiting bleek te hebben en binnen 20 minuten persen was onze zoon er

Alles nog heel geen hechtingen en weinig bloedverlies dus bevallingen hoeven niet altijd horror te zijn.



Het gaat hartstikke goed met ons alleen de nachten zijn soms wat kort. Meneer wil nog niet in zijn eigen wiegje slapen snachts
Alle reacties Link kopieren
Ho.. drukte al op verzenden type met 1hand want ben aan het voeden.



Ook dat gaat goed.

Ondanks alle goede dingen toch ook nog wel veel onzeker als New born mama of ik alles wel goed doe. Alles is nieuw en moet je ondanks alle goede en lieve adviezen zelf ontdekken.



Zal even bijlezen maar heb weinig tijd momenteel om overal op te reageren.



Hoop dat het goed gaat met iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@giraffe over social media, wij hebben 1 foto er op gezet om te vertellen dat hij geboren is en verder wil ik niks op internet.

Gisteren een oom op kraamvisite en die begon als een gek foto's te maken heb meteen gezegd dat ik niks op Facebook of wat dan ook wilde.

Ergerde me mateloos..dat vraag je toch eerst even? Maargoed de hint was duidelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven