Zwanger worden vanaf oktober 2015 - 3.0

14-10-2015 10:22 1332 berichten
Voor de overzichtelijkheid is de tabel op dit moment vol.

Iedereen is natuurlijk wel van harte welkom om gezellig mee te kletsen!



NaamLeeftijdGestopt met ACRondeN.O.D.BijzonderhedenZwanger!BijzonderhedenUitgerekende DatumMamel28Mei 2015163 dec1e kindjeRosekapje27Juli 20155 feb1e kindje21 juli 12 weken echoAardbei-banaan24Aug 201511e kindjeTwilight8431Aug 2015911 juni1e kindjeGiraffe90252014127 okt1e kindje15 feb 20 weken echo04-07-2016Airballoon8827201211 feb1e kindjeKnuffelkat2820156 - maart1e kindjeMoniek2424okt 2015319 jan1e kindje11 mei 20 weken echo29-09-2016Newbridge8431aug 2015315 december2e kindje23 maart 20 weken echo13-08-2016Poosje8134okt 201517 nov2e kindje8 maart 20 weken echo25-07-2016Juultje2833 feb1e kindje1 aug 30w echo08-10-2016Bloem-0123mei 2015510 maart1e kindjePinkLady9025okt 2015715 juni1e kindje12 sept echo20-02-2017





* Aan te passen gegevens voor in de tabel graag vetgedrukt plaatsen! :-)



@Moondancer: we hebben al even geen update van je gezien voor in de tabel. Als je nog meeleest en met recente gegevens weer in de tabel wil dan hoor ik het graag! Dan stop ik je gelijk weer terug ;)
Ten eerste: Moniek van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat fijn dat je bevalling zo "meeviel"!! Fijn om te lezen ook ;) haha. Ik hoop dat jullie lekker genieten met elkaar (ondanks het slaaptekort).

Goed dat je duidelijk je grenzen hebt aangegeven naar je oom. Voor mensen is vooral duidelijkheid belangrijk denk ik, juist om misverstanden te voorkomen terwijl familie en vrienden vaak alleen maar goede bedoelingen hebben en zich niet bewust zijn van jouw irritaties en grenzen.



Rosekapje wat een heerlijk bericht om te lezen. Je kunt het eigenlijk nooit voor iedereen in alle gevallen goed zeggen. Als je wilt voorkomen dat je iemand voor het hoofd stoot kun je eigenlijk helemaal niks meer zeggen haha. Ik maak mezelf ook vaak schuldig aan van die voor mij voor waar aangenomen feiten/belevingen terwijl dat voor een ander weer heel anders kan zijn... Leuk om jouw visie op het niet willen weten van het geslacht te horen. Zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht!



Giraf ook jij bedankt voor je aardige berichtje.

Raar eigenlijk he dat er een soort taboe op zit over hoe lang je er over gedaan hebt. Ik denk niet dat ik dat zou verzwijgen maar zelfs actief zou benoemen. Iets in de trand van we zijn heel blij en we hebben er lang op moeten wachten. Ik vraag me af wat de reden is dat andere mensen dat toch voor zich houden.

Misschien bedenk ik me ook nog wel en vind ik het als het ooit ineens zo ver is ook niet meer nodig om te benoemen dat we er wel ... jaar over hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Moniek!!!

Wat fijn dat het een goede bevalling was.

Mijne was ook geen horror. Alleen het doet wel flinke pijn natuurlijk...



Haha dat typen tijdens het voeden... ik ken het! Je heeft ook borstvoeding? En gaat dat goed?

Ja korte nachten. Ik ken het. Al hebben we hier nu best lange nachten (vaak van 10 tot 5 en soms zelfs tot 8!).



Gek dat hij zo foto's ging maken. Vind ook dat je dat vraagt. Maar mijn moeder deed dat ook. Terwijl we zeiden dat we geen foto wilde (zeker ik en mijn vriend wilde niet op de foto. Voelde me hartstikke smerig, had een nacht lang liggen zweten en nog niet gedoucht). En toch ging ze foto's maken of in ieder geval willen maken. Wat snap je niet aan nee? Maar goed... langzaam aan instrueren dat we dus niet willen dat anderen foto's van haar maken (tenzij ze toestemming hebben...).



Geniet van elkaar Moniek!! En veel sterkte met alle drama die gaat komen (kraamtranen, regeldagen, slapeloze nachten, ongevraagde bemoeienissen, ziekte en wat nog meer..). Als hij straks naar je gaat lachen, is het toch allemaal weer goed (bij mij dan).
Alle reacties Link kopieren
@mamel, best raar dat taboe. Maar ergens snap ik het ook wel. Ik vertel ook niet iedereen dat het meteen raak was. Sommige dingen bespreek je alleen met goede vrienden en familie. Maar van mij zou het meer bekend mogen worden dat het echt wel even kan duren!
Alle reacties Link kopieren
Collega van mij maakte ook nog een opmerking van de week: baby's maken is zo moeilijk niet. De bevalling is pas het moeilijke deel....

Ik had echt zo iets van wtf! Heb me maar stil gehouden. Maar eigenlijk had ik wel willen reageren: fijn dat het bij jou zo makkelijk is, is niet bij iedereen na 1x klaar.



Moniek! Gefeliciteerd! Geniet ervan!!
Alle reacties Link kopieren
Moniek, gefeliciteerd!! fantastisch en fijn om te horen dat het allemaal zo goed is gegaan.. jouw verhaal geeft hoop Nu lekker genieten met z'n drietjes



Ik heb er ook helemaal geen taboe van gemaakt, heb gewoon verteld (ook op m'n werk) dat we in het ziekenhuis liepen en net een operatie hebben "voorkomen" en dat we superblij zijn dat het eindelijk gelukt is. Zou niet weten waarom iemand daar raar van op zou kunnen kijken. Iedereen was juist heel blij voor ons dat het gelukt is



Hier willen we toch wel weten wat het wordt hoor, ben daar veel te nieuwsgierig voor haha. 28 oktober gaan we erachter komen, ben zo benieuwd!!



Hoop dat alles goed met jullie gaat en leuk om zo af en toe weer iets te horen
Gefeliciteerd moniek! Wat fijn dat je het als niet al te zwaar hebt ervaren! Mag ik vragen hoe lang het bij jou heeft geduurd voordat hij er was? Omdat je zegt dat de ontsluiting niet op schoot.

En zonder ruggeprik oid gedaan dus? Ik hoop het ook thuis en zonder middelen te kunnen doen, maar zou het van mezelf ook niet erg vinden als ik overrompeld word en toch die ruggeprik wil en naar het ziekenhuis wil. Binnenkort ook voorlichti gsavond op het ziekenhuis om daar even rond te kijken.

Idd raar dat mensen niet even vragen he of ze fotos mogen maken. Ze zullen zich van geen kwaad bewust zijn denk ik inderdaad.



Airballoon spannend! Leukleuk! Is het dan de 20 weken echo wat je hebt?



Twilight: oef... kan me voorstellen dat je daar wel heel wat reacties op kan bedenken zo die niet al te vriendelijk zijn..



Giraffe fijn dat jouw dochter al wat meer doorslaapt. Lijkt me dan allemaal wel een stuk beter te doen dan in het begin die gebroken nachten!



Ik hoop dat het voeden bij mij ook gaat lukken en dat de bevalling me meevalt!



Rosekapje dat alles opzuigen als een spons, giga veel erover lezen en dan maar denken en afvragen zal dat het zijn of zal dat helpen? Herken ik heel erg! Erg he hoe het je gedachten ook kan beinvloeden over bijv. Je partner. Ik dacht ook pfff hij rookt ook en komt misschien wel daardoor dat t nog niet gelukt is? nu maar losgelaten en gelukkig is t uiteindelijk ook gelukt. Maar ik merk wel dat ik er ook niet graag open over ben over hoe lang het heeft geduurd. Weet ook niet wat daar precies achter zit. Misschien ook stukje privacy ofzo.
@moniek gefeliciteerd! fijn om te horen dat je bevalling mee viel! om een of andere reden denken mensen dat het oké is om alle horrorverhalen die ze kennen te gaan spuien zodra je zegt dat je zwanger bent...



@airballoon spannend he die echo! over twee weken hebben we er nog een voor de fun met oma erbij, die wordt gratis uitgevoerd door studenten. ik ben benieuwd of ze dan het geslacht ook tactisch weten te ontwijken, wie weet zien we toch wel een tipje van de sluier... er zijn wel veel mensen in onze omgeving die allemaal denken dat we een meisje krijgen, ik denk dat zo'n 80% zegt dat het een meisje wordt.. zo gek om te horen, ik heb zelf echt helemaal geen voorgevoel of iets. Wel 2 zwangere vriendinnen waarvan ik gewoon denk dat het jongens worden, geen idee waarom, heeft niets te maken met alle clues die je op internet kan vinden over hoe je het draagt, of je misselijk bent, puistjes hebt etc. (ja hier heb ik dus OOK al op gegoogled..)



@pinklady ja! haha dat roken en drinken, ik ging ineens zo veel op hem letten... erg he, alsof al die tips de magische trucjes zijn... het internet kan je helemaal gek maken.

ik heb trouwens dezelfde bevallingsvisie, hopelijk thuis maar ga ook voor de zekerheid even op de open avond kijken hoe het bij het ziekenhuis in zijn werk gaat... ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen dus ik denk wel dat ik me daar minder comfortabel voel..



@twilight jeetje wat een ondoordachte opmerking van je collega... stoom zou uit mijn oren komen als ik in jouw schoenen stond!



@ mamel ik heb het nog niet echt als taboe ervaren maar mensen praten er wel pas over als je zwanger bent heb ik het idee... ik heb zelf een aantal keer de vraag gehad of het gewenst was (gek he, en dat terwijl je eind twintig bent...) en dan zei ik gelijk ja we hoopten er al een tijdje op. Vanochtend weer met een collega gesproken die de eerste keer spontaan zwanger raakte en de tweede zwangerschap liet 5 jaar op zich wachten. Ze gaf aan dat je er dan wel totaal anders mee om gaat, de eerste keer vrij nonchalant en de tweede keer super voorzichtig. maar goed, tot nu toe een aantal fijne open gesprekken hierover gehad met mensen, en had van te voren ook al een voorzichtige houding omdat we twee familieleden hebben bij wie de kinderwens niet vervuld is, misschien ligt het daar ook wel aan, dat de problemen rondom een kinderwens voor hen gewoon een ver van hun bed show zijn?

Voor ik zwanger was praatte ik er ook niet over trouwens, alleen hier was de wens bekend, en bij een vriendin in het buitenland. Mijn man wilde dat zo, dat familie en vrienden er geen weet van hadden. ik weet niet of ik dat nog lang zou hebben volgehouden, het is wel iets wat echt aan je vreet... hoe zit dat met de niet zwangere dames onder ons? hebben jullie het inmiddels al gedeeld met je omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Oké zal mijn verhaal even in het kort doen



Zaterdag om 10.00 verloor ik mijn slijmprop en braken mijn vliezen. Man opgebeld die zat 6 uur verderop in Duitsland voor werk.

Half 5 was mijn man er en om 5 uur kwam de vk weer kijken hoe het ging. Weeën zetten nog niet door dus om 6 uur ging ze weer naar huis. Half 7 toch maar weer opgebeld dat ze moest komen en uiteindelijk gaan douchen. Daar zakten de weeën van af en dat vond ik niet zo'n goed plan dus maar weer onder de douche weg.

Half 12 had ik 4cm ontsluiting en kreeg ik rugweeen. Omdat ik thuis was kon ik geen ruggenprik of infuus krijgen maar wel steriel water injecties. Dat zijn 4 prikjes in je rug met steriel water. Klinkt heel onwaarschijnlijk maar hielp ontzettend goed!

Tussen de weeën door lag ik lekker te tukken en om half 2 begonnen de injecties uit te werken.

Helaas in 2 uur tijd maar 1cm ontsluiting dus dat schoot niet op.

Maar omdat mijn vliezen als 1e waren gebroken moest ik binnen 18 uur bevallen ivm mogelijke infecties etc. Ik had toen dus nog maar 4,5 uur om 5cm ontsluiting te krijgen en te persen zonder dat we aan de antibiotica zouden hoeven.

Op dat moment dacht ik laat ik maar verstandig zijn en naar het ziekenhuis gaan voor wee opwekkers.

Wel toen gezegd dat als het daar nog steeds 5cm was ik iets voor de pijn wilde want ik was best moe en vond het niet zo heel fijn meer.

Maar....

In het ziekenhuis aangekomen bleek ik tijdens het autoritje 9cm te hebben. Dus geen infuus of pijnstillers meer.

Vk mocht het afmaken dus ben niet officieel overgedragen aan het ziekenhuis.

Iets over 3 begon ik te persen en in minder dan 20 minuten was onze zoon er.

Geen hechtingen en weinig bloedverlies moesten alleen even blijven omdat ik wat verhoging had maar om 9 uur mochten we naar huis.
Bedankt voor t delen moniek! Heb idd nog nooit gehoord van steriel water injecties! Wat gek he hoe dat dan zo helpt. .



Wel super fijn dat je eigen vk het kon afmaken toen je eenmaal in het zhuis was.



Fijn dat alles verder goed is gegaan en dus geen traumatische beelden van bloed en knippen en hechten dus hihi. Gelukkig dat dat ook nog zo kan



En hoe doet je zoontje het nu? En voel jij je alweer een beetje goed?
Alle reacties Link kopieren
Ja echt fijn want ik hen een hekel aan bloed en naalden.



Hij doet het super. Borstvoeding gaat goed en hij groeit goed. Alleen het slapen snachts is nog lastig meneer wil niet in zijn eigen bed. Blijf het proberen maar elke x weer krijsen
Alle reacties Link kopieren
Zal ook even proberen bij te lezen en te reageren op anderen trouwens.



Nu toch maar weer een poging om zoon in zijn wieg te leggen. Ligt heerlijk opgerold op min borst na een voeding maarja hij moet ooit in zijn eigen bedje want hier aan wennen is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Moniek!!

Ik was wel een beetje ingescheurd maar 't hechten heb ik maar half meegekregen. Was afgeleid door een klein meisje aan mijn borst!



Het is niet gek dat hij niet in de wieg wil, na negen maanden in jouw buik is dat koud en eenzaam en stil.

Wat bij mij hielp was inbakeren in een hydrofiele luier.

En wat nu helpt (ze wil s avonds niet gaan slapen) is een hand op haar hoofd en buik leggen. En dan heel lang wachten. Tussendoor zeg ik steeds ga maar lekker slapen. En af en toe geef ik mijn pink als ze erg hard huilt en niet meer zelf rustig wordt. Duurt nu vaak een half uur voor ze slaapt.



Heel veel succes!
Nou ik ben inmiddels weer ongesteld.

Moet zeggen dat ik toch echt de hoop dat het nog vanzelf gaat lukken wel een beetje kwijt ben.



In onze omgeving is nog niemand op de hoogte van onze kinderwens. Tot nu toe heb ik daar nog niet echt last van maar ik heb wel momenten dat ik er bijvoorbeeld wel met mijn moeder over zou willen praten. Mijn vriend wil het eigenlijk nog het liefst tussen ons houden. We hebben nu afgesproken dat als we in januari het medische gebeuren in gaan we onze ouders waarschijnlijk wel op de hoogte willen brengen. Maar ik denk dat we het op dat moment bekijken. Aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat ik door niemand 'lastig word gevallen' of geconfronteerd met vragen of goede bedoelingen t.a.v. onze kinderwens. Ik kan me voorstellen dat het steunend kan zijn als iemand in je omgeving op de hoogte is, maar ook tot last.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel mamel.



Kwamen er kortgeleden achter dat mijn schoonzus ook al in de medische molen zit. Niemand weet het behalve mijn man (haar broer) en ik nu. Ik vraag verder niet aan haar hoe het is want lijkt me super vervelend als er continue iemand vraagt en hoe is het, maar merk wel dat ze af en toe zelf even komt om wat te vertellen en er over te praten als ze daar behoefte aan heeft.



Je moet voor jezelf echt kijken of je graag wilt dat iemand het weet. Iemand die je kan vertrouwen en waarbij je je op je gemak voelt.



Hou vol meid! Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
@Mamel. Het kan zeker vervelend zijn om 'lastig gevallen' te worden. Het wordt natuurlijk goed bedoeld, maar je wilt er niet altijd over praten en over nadenken. Juist wat afleiding lijkt me erg fijn! Je kunt er dan ook voor kiezen om alleen een goede vriend/vriendin in vertrouwen te nemen en aangeven dat je het er alleen over wilt hebben als jij dat aangeeft. En verder gewoon veel leuke dingen doen!

Gelukkig is het einde van het jaar inzicht en kun je gauw overstappen van zorgverzekering!

Dikke knuffel voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
ahhh Mamel



Hier nog een weekje wachten!

Eergisteren uit eten geweest, en heb een beetje carpaccio gehad. Later dacht ik: misschien niet eens slim mocht ik wel zwanger zijn Nooit aan gedacht dat je zoiets dan niet mag eten, eet ik ook echt nooit!
Alle reacties Link kopieren
Ach twilight niet te druk om maken. Die ene x.

Zijn zoveel vrouwen die de halve zwangerschap niet weten dat ze zwanger zijn en gewoon roken en drinken.



Ik heb begin januari tijdens uiteten ook nog wijntje gehad voelde ik me inderdaad ook schuldig over helemaal omdat ik toen achteraf net zwanger was. Kind doet het prima hoor (betekend niet dat je daarom maar los kunt gaan haha).
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik ben weer ongesteld geworden. Was een jaar geleden! Is even wennen maar verklaart wel mijn hevige snoep behoefte de afgelopen dagen.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is denk ik wel weer wennen ja!



Ik hoop zondag niet ongesteld te worden!

Voelden jullie van te voren ook iets toen jullie zwanger bleken?
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde helemaal niets! In tegenstelling tot al die andere maanden waarin ik vanalles dacht te voelen.. was het deze keer best een verrassing omdat ik er juist niks meer van verwachtte Maar iedereen is anders natuurlijk.. hoe voel jij je? Anders dan andere maanden?



Lijkt me echt raar Giraffe om weer ongesteld te worden! Lekker excuus om te snoepen onder een dekentje hihi



Volgende week heb ik alweer de 20 weken echo, ben zo benieuwd of het een jongetje of meisje is! Kan niet meer wachten
Alle reacties Link kopieren
Andere maanden dacht ik inderdaad telkens wat te voelen. Nu helemaal niets.

Alleen afgelopen dinsdag aardig kramp in mijn buik wat ik anders nooit heb.

Maar misschien had ik wel gewoon honger



Net wat jij zegt, iedereen is anders. Dus we wachten gewoon af.



Ohhhh spannend!! Dan kun je ook gericht gaan shoppen!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Twilight!! Ik hoop het zo voor je, ga hard voor je duimen wanneer is je NOD? Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten!



Ja gericht shoppen idd, maar ook dat laatste stukje wat het echt helemaal een persoontje maakt. Zodra we weten wat het wordt heeft hij/zij ook meteen een naam



Verder langzaam aan het voorbereiden op de verhuizing, 1 dec krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en kunnen we aan het kamertje gaan beginnen, ook zo'n zin in
Alle reacties Link kopieren
Ahhh leuk verhuizen! Moet er veel gebeuren??



Wij zijn ons hele huis aan het opknappen, nu wonen we dus in een stofnest



Zondag is nod.. Dus bijna!!
Alle reacties Link kopieren
Laten we het hopen twilight! Ik nu ongesteld dus jij niet. Dat zou mooi zijn!



Spannend Airballoon!! 20 weken alweer. Wat super snel gaat dat zeg.



Van de week naar verhaal gehoord van de ex van mijn vriend. (Dus als je geen naar verhaal wilt weten, dit even overslaan!)Met bijna 23 weken zwangerschap moeten afbreken. Kindje had een hartafwijking waar niks aan te doen was. Dus bevalling opgewekt en kindje is gestorven. Kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn... Ben dan wel weer extra dankbaar dat het hier zo goed is gegaan eigenlijk.



Nare verhaal is voorbij dus je kan veilig verder lezen!



Wij willen binnenkort ook gaan verbouwen. Zijn nog opzoek naar een aannemer die het wilt doen. We hadden er een gevonden maar die wilde het toch niet doen (baalde echt enorm!). Wil al een lange tijd nieuwe keuken, maar dat schiet zo dus echt niet op.
Alle reacties Link kopieren
@twilight

Ik voelde het wel meteen. Dag van bevruchting was ik misselijk. En toen 8 dagen erna begon de misselijkheid weer. En dat heeft drie maanden aangehouden. Gelukkig was de misselijkheid daarna over, maar kwam er wel van alles en nog wat bij. Ik wist dus eigenlijk meteen dat ik zwanger was, maar kon het toch niet geloven toen ik de positieve test had (maandag is dat precies een jaar geleden.. hoe bizar!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven