Zwanger worden vanaf oktober 2015 - 3.0

14-10-2015 10:22 1332 berichten
Voor de overzichtelijkheid is de tabel op dit moment vol.

Iedereen is natuurlijk wel van harte welkom om gezellig mee te kletsen!



NaamLeeftijdGestopt met ACRondeN.O.D.BijzonderhedenZwanger!BijzonderhedenUitgerekende DatumMamel28Mei 2015163 dec1e kindjeRosekapje27Juli 20155 feb1e kindje21 juli 12 weken echoAardbei-banaan24Aug 201511e kindjeTwilight8431Aug 2015911 juni1e kindjeGiraffe90252014127 okt1e kindje15 feb 20 weken echo04-07-2016Airballoon8827201211 feb1e kindjeKnuffelkat2820156 - maart1e kindjeMoniek2424okt 2015319 jan1e kindje11 mei 20 weken echo29-09-2016Newbridge8431aug 2015315 december2e kindje23 maart 20 weken echo13-08-2016Poosje8134okt 201517 nov2e kindje8 maart 20 weken echo25-07-2016Juultje2833 feb1e kindje1 aug 30w echo08-10-2016Bloem-0123mei 2015510 maart1e kindjePinkLady9025okt 2015715 juni1e kindje12 sept echo20-02-2017





* Aan te passen gegevens voor in de tabel graag vetgedrukt plaatsen! :-)



@Moondancer: we hebben al even geen update van je gezien voor in de tabel. Als je nog meeleest en met recente gegevens weer in de tabel wil dan hoor ik het graag! Dan stop ik je gelijk weer terug ;)
Alle reacties Link kopieren
@airballoon gefeliciteerd met je nieuwe huis! Spannend zeg al 20 weken



@twilight ik had de maanden daarvoor elke keer het gevoel dat het niet zo was en de maand dat het raak was zei ik tegen mijn man...volgens mij ben ik zwanger. Terwijl ik die maanden ervoor meer "kwaaltjes" had. Dus het zegt echt niks. Had wel gelijk trouwens waarschijnlijk had ik dat moment mijn innesteling.



Hier gaat alles goed. Borstvoeding goed op gang, bijna te goed. Kleine man zit mooi gemiddeld op de groeicurve. Hebben echt nik te klagen. Hij huilt weinig en doet het hartstikke goed. Alleen de nachten soms nog niet helemaal geweldig maar ook dat gaat beter.



Fijn om weer even wat van jullie te lezen!
Oh dat is een naar verhaal inderdaad giraffe. Gelukkig gaat het heel vaak allemaal ook goed en ook al wordt er iets gezien bij de 20 weken echo wat niet 100% goed is, is dat bijna nooit zo ernstig dat zo'n moeilijke beslissing gemaakt dient te worden. Er kan tegenwoordig al heel veel gedaan worden. Gek weer ofniet dan, weer ongesteld na een jaar maargoed, goed teken dat het weer op gang komt, die normale cyclus.



Airballoon, spannend die 20 weken echo! Maar super leuk tegelijk omdat je dan eindelijk weet wat t is he!



Twilight ik Duim met je mee! Ik voelde me ook niet anders de maand dat ik zwanger bleek, dus voor mij kwam het juist toen ook als verrassing haha. Had de maanden daarvoor steeds kwaaltjes waardoor ii dacht dat het wel eens raak zou zijn maar toen t dus uiteindelijk zo was, verwachtte ik het niet haha!



Maar kramp had ik ook wel in t begin in de eerste paar weken dus dat zal inderdaad van een eventuele zwangerschap kunnen zijn.



Moniek, echt super dat je ventje het zo goed doet! Ik hoop ook echt zoo ontzettend dat de bevalling normaal gaat verlopen en ik een gezond kindje op de wereld kan zetten en dat het dan ook nog eens een happy baby is. Hoop dat het me allemaal gegund is!



Zag vandaag iets voorbij komen over waterbevallingen in een bevalbad. Ergens spreekt me dat dan ook wel weer aan. Ben maar begonnen met een paar goedkope tweedehands boeken scoren over bevallen en babys. Ik lees graag en ach, kan er altijd wat van opsteken :p maar zon bevalbad klinkt heel zen, maar denk niet dat ik al die moeite ga doen. Wil wel echt heel graag thuis bevallen, dat gevoel wordt steeds sterker. Hopelijk lukt het allemaal.



Hier gaan we ook nog de badkamer aanpakken. Het maakt me wel wat stressig dat het snel moet gaan gebeuren want het lijkt me horror als ik straks verlof heb en dan nog in de verbouwing zit hier. Terwijl ik zou moeten nestelen en uitrusten haha.
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het twilight? Ongesteld geworden of nog niet??
Twilight ben heel benieuwd! Ik hoop het zo voor je!
Alle reacties Link kopieren
Helaas, vanochtend ongesteld geworden
Alle reacties Link kopieren
Oh nee he wat verdrietig
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer twilight!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer twilight :(
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,



Even een update van mijn kant vanmorgen hebben we de 20 weken echo gehad en we krijgen een lieve gezonde baby! En tegen alle verwachtingen in, is het een meisje



Gek gevoel, dit was echt het laatste stukje wat het helemaal echt maakt kan niet wachten tot ze er is!!



Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Airballoon, wat fijn dat alles goed was!! En een meisje, joepie! Ben ik niet meer de enige met een dochter.

Heb je de babykamer al ingericht of ga je daar nu mee beginnen? En meteen kleertjes gekocht of niet? (Dat was het eerste wat ik de dag erna ging doen na m'n werk, ook om mezelf op te vrolijken na een rot dag).



Hier gaat het opzich wel goed. Erg moe. Mijn vriend zit vanaf zondag tot komende maandag in het buitenland. Het is echt heel zwaar om alleen te doen. Gelukkig krijg ik wel hulp van ouders, schoonouders en vriendinnen. Maar dat is toch niet hetzelfde. Die moet je eerst alles uitleggen enzo. Maar beter iets dan niets natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Leuk airballoon! Eindelijk gericht shoppen/namen zoeken en de rest!



Hier gaat ook alles goed! Trotse mama want zoonlief heeft vandaag voor het eerst uit zijn fles gedronken dus vanaf nu kan ik een kolfvoorraadje aan gaan maken en ook een keer de deur uit zonder kind als het moet.

In de wieg slapen lukt nog niet goed maar daar zijn we ook druk mee bezig.



Over anderhalve week gaat mijn man voor een week naar het buitenland voor werk en heb ik kind en hond alleen. Zie ik best wel tegen op maar gelukkig heb ik nog verlof dus dat gaat vast goedkomen en ook ik heb net als giraffe een hoop lieve mensen om me heen.
Gefeliciteerd airballoon fijn dat alles er goed uit zag. Nu dus spulletjes inslaan



Giraffe lijkt me pittig idd die kleine alleen verzorgen. Gelukkig kun je dan terugvallen op je omgeving, maar dat gaat dan allemaal helaas niet helemaal vanzelf. Misschien kan je voor jezelf ook even een momentje plannen volgende week dat je wat tijd voor jezelf hebt? Dan kan je er daarna ook weer even iets beter tegenaan misschien.



Moniek bij jou dus ook even wat spannende dagen dat je alleen bent met de kleine. Gelukkig ook hulp vanuit je omgeving, dat zal vast erg schelen! Gaat het bij jullie goed samen met de hond? Fijn dat je kleine uit de fles drinkt, dan komen die kleine beetjes vrijheid een beetje dichterbij
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker pittig zo alleen! Ben echt doodmoe. Maar goed, nog twee nachtjes en een dag. Maandagochtend gaan we hem ophalen op schiphol!!



Gisteren rolde ze opeens van haar buik naar rug! De eerste keer zag ik niet. Ik legde haar neer en draaide met even om, om speelgoed te pakken en ze lag opeens op haar rug! Dus ik legde haar weer op haar buik en ze rolde meteen weer om! Daarna niet meer dus ik dacht even dat het toeval was. Maar vandaag lag ze een tijdje op haar buik en toen rolde ze weer om! Super trots natuurlijk haha.
Alle reacties Link kopieren
Al een hele tijd niet op het forum gezeten. Druk van de kleine aan het genieten en inmiddels weer aan het werk.



Hoe is het hier?
Alle reacties Link kopieren
Hee Moniek! Het is weer even geleden hé alles goed met de kleine? En hoe bevalt het werken je weer?



Hier alles goed! Over 2,5 week ga ik alweer met verlof de baby groeit goed en een tevreden klein meisje



Ben ook wel benieuwd hoe het met de rest gaat
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds niets veranderd.

Nog steeds samen met vriend en katten....



Fijn dat het bij jullie zo goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je dat jammer om te horen twilight :( hoe lang zijn jullie nu bezig? Hoop echt dat er snel goed nieuws komt voor je!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer twilight :(
Moniek, fijn dat het bij jullie goed gaat! En zelfs alweer lekker aan het werk, wat gaat de tijd snel he!



Airballoon, schiet bij jou ook al mooi op dus! Fijn dat alles goed gaat. Ik heb sinds een week ook verlof. Bij mij groeit de kleine alleen niet zo heel goed en ik ben sinds gisteren opgenomen in het ziekenhuis vanwege verhoogde dopplermetingen. Dat gaat over de weerstand in de navelstreng, die is verhoogd waardoor er moeilijker bloed doorheen stroomt. Per dag wordt nu met ctg's en twee keer per week dopplermetingen gekeken of de baby misschien ook beter af is buiten de buik. Voor nu mag hij er nog even blijven zitten! Wel zal het niet zo lang meer gaan duren en mijn uitgerekende datum zal ik sowieso niet gaan halen, maar dat wist ik al wel haha.



Wat vervelend twilight om te horen dat het bij jullie nog niet gelukt is. Zijn jullie bezig met een traject/onderzoeken of proberen jullie het zonder mmm?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Pink Lady! Hoop dat alles goed blijft gaan!



Hier nu vanaf augustus/september 2015 bezig.

Dit is de laatste maand dat we het zo proberen. Is het weer niet raak, dan gaan we richting huisarts.



Leuk om weer van jullie te horen/lezen!
Ik hoop dat het jullie snel gegund is twilight! Veel succes!
Hallo allemaal, fijn om de goede berichten te lezen. En fijn dat ze jou goed in de gaten houden pink lady!



Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig (in april).

Inmiddels overgestapt van verzekering en nu hebben we morgen eindelijk het intake gesprek in het ziekenhuis.

Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om weer wat van jullie te horen/lezen.

Balen Mamel en twilight dat het nog niet is gelukt...





Hier gaat alles z'n gangetje. Heb volgens mij de perfecte dochter. Alweer bijna 7 maanden oud, groeit zo hard, kan al zoveel. Ze eet alles wat los en vast zit, en o wee als we haar willen voeren, mevrouw wil alles zelf doen! Slaapt meestal door. Helaas vandaag al om 5 uur klaar wakker.

Ben ondanks dat ze zo lekker slaapt toch doodmoe, geen idee hoe dat komt. Misschien doordat ik sinds 3 weken weer werk. Het zijn maar 2 dagen, maar het valt me erg zwaar! Is een nieuwe school, nieuwe klas. Mis enorm mijn oude school en groep, had het daar zo naar mijn zin en goed voor elkaar. En nu alle verantwoordelijkheden er weer bij vallen me zwaar. Maar goed, ben net begonnen dus hopelijk met een paar weken gaat het beter met de klas, kost het minder energie en ben ik er weer aan gewend.

Gelukkig geniet ik enorm van mijn kleine meisje. Ze is zo heerlijk vrolijk. En daar word ik ook vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
Mamel, ondertussen ben je al in het ziekenhuis geweest? Hoe ging het gesprek? Hoop zo dat ze iets voor je kunnen doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven