Zwanger worden vanaf september 2014

09-08-2014 14:14 2184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames die vanaf september 2014 zwanger proberen te worden!



NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenmarg8135/441e 9-5-2015 bevallen van een jongen!

Zwanger van nummer twee!San8235/361e 12-6-2015 bevallen van een meisje!hamstertje7726/291e 14-10-2015 bevallen van een jongen!Noortje1231/351e 30-11-2015 bevallen van een jongen!Linda10131/351e 18-12-2015 bevallen van een meisje!Aspasiaa36/371e 4-2-2016 bevallen van een meisje!wolkje8235/371e 31-12-2016 bevallen van een jongen!feeeriek34/341eMan onbeweeglijke zaadcellen na hersteloperatie en besloten niet voor tesa/icsi te gaan.

Bezig met tweede hersteloperatie
@wolkje: wat fijn dat alles goed gaat! Lekker geshopt? Wel grappig; jouw datum ligt dicht bij mijn datum vorig jaar; dat was 27 december.



@san: dat gaat wel allemaal supersnel zo! Niet verkeerd natuurlijk. Hopelijk is het dan ook snel opgelost!



@hier; we zijn gestopt met inbakeren! En dat is me 100 % meegevallen. In het begin was het een kwestie van handjes strak onder de deken als ze moest slapen, maar nu went ze gelukkig steeds meer aan losse handjes. Helaas is s nachts doorslapen sindsdien wel verleden tijd. Al komt dat ook deels door een korte verkoudheid denk ik. We ontkomen in ieder geval niet aan een fles s nachts. Ik vind het niet zo'n ramp, maar het CB was er niet zo blij mee. Die vond dat ze minder flessen moest krijgen en meer vaste voeding... daar ben ik het mee eens; voor over een tijdje! Ze is nu net 6 maanden en ik ben net blij dat er fruit en wat groente in gaat. Maar een maaltijd is dat echt nog niet... Dus we gaan stiekem lekker zo door.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie ervaringen te lezen!



@linda: we hebben lekker geshopt en toch al een leuk babypakje gekocht. Maar we hebben ons goed ingehouden! Het echte shoppen zal wel komen als we het geslacht weten

Goed dat je je niet al teveel aantrekt van het cb. Het is prettig dat ze meekijken en advies geven, maar ieder kindje is anders. Mijn zus wijkt soms ook wel een beetje af van hun adviezen en hun kleintje doet het ook prima!



Overigens zagen vriend en ik wel bij de nekplooimeting 'iets' tussen de beentjes... Dus wij dachten meteen een jongetje! Terwijl wij van begin af aan het gevoel hebben dat het een meisje gaat worden. Maar de echoscopiste zei dat dit absoluut nog niet zeker is. Blijkbaar lijken de geslachtsdelen van een jongen en meisje enorm op elkaar in deze periode, dus we moeten ons niet erop vast pinnen dat het een jongen wordt. Over ruim 2 weken moeten we terug naar de verloskundige en die kan dan een voorzichtige gok doen Overigens maakt het voor ons helemaal niet uit, jongen / meisje allebei welkom!
Oh leuk Wolkje! Die kleine kleertjes zijn zo schattig. Ben benieuwd of jullie het goed hebben gezien op de echo. Volgens mij is het bij een jongentje wel veel duidelijker. Ik kon er bij mijn echos zelf nooit iets van maken. Alleen bij een goede echoafdruk als ik wist waar ik naar kijken moest zag ik het geslacht. Maar mijn schoonzusje is nu zwanger van je jongetje en toen zij een afdruk de geslachtsecho liet zien zag ik het gelijk.



@aspasiaa: volgens mij lees je hier niet veel, maar ik ben toch benieuwd hoe het bij jou gaat met het afbouwen van het inbakeren. Zijn jullie daar al verder mee?
Alle reacties Link kopieren
@wolkje: wat leuk allemaal zeg! Leuke vooruitzichten nu! Ik help je hopen dat het allemaal verder goed gaat! Wat betreft buikje: bij mij kon je pas zien dat ik zwanger was toen ik ongeveer 26 weken was. Het duurde heel lang haha. Wat betreft voelen..om en nabij 20 weken dacht ik. Geniet er van in ieder geval. Het komt allemaal vanzelf en het laatste stuk gaat veel sneller dan het eerste deel!



@linda: wat fijn dat het inbakeren afbouwen is gelukt! Ik zou me nog even niet druk maken over het CB. Gewoon rustig ja en amen knikken als je daar bent en thuis doen wat jou het beste lijkt. Het ene kind is het andere niet en je voelt als moeder toch het beste wat je kind nodig heeft. Muppet heeft altijd te weinig gedronken volgens hun maar hij was prima op gewicht..ik ga het dan echt niet forceren hoor...als het er niet in gaat, gaat het er niet in. klaar.



@san: hoelang moet DL nu in het gips? Moet het elke week gewisseld? of krijgt ze komende week ander gips?



@hier: muppet heeft nu ook zijn hoektanden door. Nog vier kiezen en dan zijn we klaar met het tanden gedoe. Daarnaast is hij zich aan het ontwikkelen tot een echt tsunami plasser. Hij plast in 2 uur tijd zijn luiers overvol. Met de wasbare luiers moeten we hem dus echt op de klok verschonen want zelfs met drie boosters, redt hij het maar net 2 uurtjes. Ik ben dus erg blij dat we binnenkort gaan proberen of hij zoetjes aan ook op het potje wil. Het potje staat al een week of drie ongebruikt in de kamer en hij is er inmiddels aan gewend en speelt er mee. De blokken moeten er meestal in dus hij heeft al door dat dat het doel is haha.

Hij slaapt momenteel van 20:00 tot 08:00 en doet nog een dutje van 2 tot 3 uur ergens tussen 11:00 en 15:00.

Over vier weken moeten we weer naar het CB en dan krijgt hij voorlopig zijn laatste prik. Daarna pas weer als hij drie is.
Alle reacties Link kopieren
@linda, fijn dat je meisje zonder inbakerslaapzak kan. Toch weer een stapje verder. Ik zou me ook niks aantrekken van het cb, je eigen gevoel dat is vaak het beste.



@wolkje, ben ook benieuwd wat jullie krijgen, ga je dat hier delen? Zegt soms nog niks wat je op zo'n echo ziet. Ik kon er met de 13 weken nog niks van maken.



@marg, wat gaat jullie ventje snel met tanden, ik dacht dat eerst de 1ste kiezen doorkomen en dan pas hoektanden. Hier gaat het niet zo snel, 4 boven en 3 onder al meer dan een maand, die 4de komt maar niet.

Woensdag weer naar ziekenhuis, denk dat ze gaan kijken wat de stand van haar voetje al is en verwacht dat er weer een week gips om moet of langer maar denk dat ze elke week willen checken, we horen het woensdag allemaal wel.



@de rest ook alles goed?



@hier, Pffff toch wel paar zware dagen achter de rug. Onze meid heeft overdag weinig last van haar gips, ze doet er alles mee. Maar 'Snachts waar haalt ze de energie vandaan... Het blijft een beetje gissen of het nu door het gips komt of dat we gewoon weer even in een fase zitten. Ze wordt soms wel 2 keer wakker en niet meer willen slapen. Dan geven we haar gewoon ook nog een fles.



Ja hier nog iemand die weinig van het cb aantrekt. Het eten en drinken heeft even op een lager pitje gestaan om het zo te zeggen vanwege haar voetje. Maar ik krijg onze meid niet aan de gewone melk en ook diksap drinkt ze erg weinig. Alleen de opvolgmelk gaat er goed in, en die geef ik haar soms echt wel even wat extra dat ze tenminste goed vocht binnenkrijgt. Ik weet niet hoe we van die avondfles afkomen maar geef m toch liever dan dat we er Snachts een paar keer eruit moeten, wat in de afgelopen dagen dus zelfs met avondfles zo was.

Ook het inslapen gaat op het moment zo moeilijk, vanavond was het 22.15. Heb ook het idee dat ze helemaal niet moe was. 'Smiddags slaapt ze vaak 2,5 uur misschien is dat dan toch te lang.



Dus ja af en toe hebben de handen wel even vol.
Alle reacties Link kopieren
@san: heb je al geprobeerd of ze karnemelk wil drinken met een beetje diksap? Of optimel yoghurtdrink? Of anders gewoon water? Onze muppet drinkt bijna alleen maar water. Sochtends krijgt hij brinta gemaakt met melk en smiddags krijgt hij een banaan met een pakje optimel. Verder alleen water. Je zou ook de laatste fles kunnen gaan mengen met gewone melk zodat ze er aan kan wennen. Gebruik dan wel volle melk want dat heeft wat meer smaak dan halfvolle of magere melk.



Wat betreft tanden: hij heeft al vier kiezen. De hoektanden zijn nu net door dus hij hoeft alleen nog een tweede setje kiezen en dan zit alles er.



Gaat het met inslapen en wakker worden dat ze echt huilt en brult? Of is ze gewoon alleen maar wakker? Heeft ze een paar knuffels in haar bedje waar ze evt een beetje mee kan spelen? Muppet is snachts regelmatig eventjes kort wakker maar blijft gewoon stil. Hij speelt dan een beetje met de knuffels in zn bedje en valt dan na tien minuutjes ofzo weer in slaap.



Succes!
@san: dat klinkt niet fijn! Maar ook niet gek, is natuurlijk niet niets zo'n gipsbeentje. Lijkt me ook niet fijn slapen. Succes morgen in het ziekenhuis!



@hier: even klagen hoor. Ik ben er achter gekomen dat het feit dat dochter groente niet zo lekker vindt, ligt aan mijn kookkunsten

Mijn vers gemaakte groentehapjes gaan er niet of nauwelijks in, maar de potjes die meneer Olvarit maakt die lust ze wel, kwam ik vorige week achter. En dan ook nog de meest vieze smaken zoals bruine bonen. Hebben jullie dat wel eens geroken?! Dat stinkt een uur in de wind... Ik hoop dat de smaakpapillen zich nog gaan ontwikkelen
En vannacht ineens weer heerlijk doorgeslapen van 11 tot half 7!
Alle reacties Link kopieren
@san: zodra we het weten, ga ik zeker hier delen wat het wordt



@linda: mijn zus heeft een leuk boek: opperdepop (van de Albert Heijn). Schijnbaar staan daar eenvoudige en lekkere recepten in voor kinderen van 0 tot 6 jaar. Haar vriendinnen zijn in ieder geval lyrisch over de recepten.



@hier: wij hebben de uitslag gekregen van de combinatietest: de kans op een kindje met down, edwards of patau is kleiner dan 1:5000. Een hele goede uitslag dus. We beseffen wel dat dit natuurlijk maar een schijnzekerheid is, want het is maar een kansberekening, maar we waren toch wel opgelucht. Volgende week weer een echo en ik kan niet wachten om de kleine weer even te zien. Ik geniet nu wel meer van de zwangerschap dan de eerste 12 weken, maar toch blijft de onzekerheid er nog wel. Nog een weekje geduld
Alle reacties Link kopieren
@wolkje, fijn te lezen dat het genieten begonnen is, maar ik snap natuurlijk die onzekerheid ook nog hoor. Wel fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt en leuk zoveel echo's. Ben ook benieuwd mijn gevoel zegt een meisje Maarja wie ben ik haha. En wat een mooie uitslag zoiets had ik volgens mij ook!



@linda, lekker dat je meisje goed doorslaapt. Ik weet nu ook weer wat gebroken nachten zijn, Pffff. Maar het gekke is je wend er ook wel weer aan.

Bruine bonen vinden kinderen vaak erg lekker, vind die nog niet eens heel erg stinken, broccoli of bloemkool is erger. probeer gewoon wat verschillende groenten uit is vast wel iets wat ze lekker vind en anders potjes is altijd handig om in huis te hebben.

Hoe gaat het verder zelf met jou nu? Kun je het allemaal beetje een plekje geven?



@marg, bedankt voor de tips qua drinken. Heb het nog niet allemaal uitgeprobeerd maar moet er idd toch weer even meer mee bezig. Ben er ook beetje lui in geworden toen even haar voetje prioriteit nr 1 had.



@lis hoe is het met jou? En met de rest?



@hier, nog steeds gebroken nachten. Inslapen gaat gelukkig wel weer stuk beter. Denk toch dat het met het gips te maken heeft. Overdag heeft ze er geen last van, maar denk dat ze er met draaien toch het gips heel erg voelt.

Dinsdag weer naar ziekenhuis en dan mag het eraf. De arts vond het niet nodig om nog een week langer door te gaan. Ik heb zelf een beetje m'n twijfels en vind wel heel erg makkelijk van die arts. Hij heeft niet eens gezien hoe onze meid staat want ja ze begon hard te huilen toen er zo'n vreemde man aan haar voetjes zat. We houden het zelf in de gaten en anders bel ik meteen weer heen. Dus nog even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Even een kort berichtje: vandaag weer controle gehad en alles is goed! Toch weer een opluchting iedere keer. En de verloskundige kan nog niet zeggen of het een jongetje of meisje wordt. Ze neigt naar een jongetje, maar ze durft het echt niet zeker te zeggen. De geslachtsorganen lijken nog te zeer op elkaar, dus we mochten nog geen verf / kleertjes kopen



Maar we zijn helemaal gelukkig, het wordt nu steeds echter
Wat fijn wolkje, ik vond de echo's ook altijd een fijn moment. Later in je zwangerschap ga je het kindje meerdere keren per dag (of net als jij lekker wil gaan slapen) voelen en dat geeft dan ook al een veilig/goed gevoel.



Straks verwachten we van jou natuurlijk ook buikfotos op Facebook hè!
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Hoe gaat het met iedereen, komen jullie de warme dagen wat door. Gisteren had onze meid er toch wel last van, huilen om niks en erg moe en niet willen en kunnen slapen. Vandaag een betere dag.



@marg, gaat het verbouwen mooi z'n gangetje? Alles goed met de kleine man? Klets hij ook de oren al van je kop hihi.



@wolkje, nog nieuws, weet je al wat het wordt en wat denk jezelf? Voel je nog steeds goed?



@hamstertje, gaat het met jullie ook goed?



@linda, Ook alles goed, lukt het eten van groente al wat beter?



@de rest ook alles goed?



@hier, onze meid heeft nog steeds een spalk, zelf zijn we er niet heel positief over. Als het af is staat ze in 5 minuten al weer scheef. Hebben niet het idee dat dit het juiste effect heeft. We zullen zien en anders moet er naar een andere oplossing gezocht worden.



Onze meid is nog steeds een nachtbrakertje, bijna alle nachten is ze nog steeds wakker. Soms slaapt ze door tot 5 uur maar meestal wordt ze rond 11 uur wakker en soms ook nog een kreeg tussen 3 en 4.

Ze heeft niet altijd honger dat is het niet altijd gelukkig. Maar ik zal het wel heerlijk vinden als onze meid weer eens klokje rond ging slapen tot 7 uur ofzo. Zal het ook wel eens bespreken als ik weer naar het cb moet.



Onze meid is aan het kletsen, ze zegt al zoveel woordjes echt heel veel. Ze praat je gewoon na en sta er af en toe echt van te kijken hoe goed ze dat al doet. Laatst was ik met haar bij een dierenparkje met geitjes, zegt de kleine meid waf waf waf. Ik moest zo lachen snapte haar link wel. En ze hoeft maar een eend te zien en het is kwak kwak kwak.



En onze meid nog steed een moeilijke eter qua stukjes en een slechte drinker. De opvolgmelk heb ik nog steeds in huis maar ik meng het wel met gewone melk en dat gaat gelukkig goed. Maar diksap of iets anders hooguit 2 slokjes meer krijg ik er niet in bij haar. Met deze dagen maar wat extra melk.



Een heel verhaal maar is iedereen weer op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
@san: jammer dat de spalk nog niet het juiete effect heeft. Hopelijk is het een kwestie van afwachten want ik zou anders alleen een operatie zien als oplossing en dat is natuurlijk niet leuk voor zon klein wurmpje.

Wat betreft drinken: wil ze ook geen water drinken? Onze smurf drinkt eigenlijk alleen water en 1 keer per dag krijgt hij een pakje optimel yoghurt drink.



@kletsen: hij brabbelt wel veel maar nog weinig echte woordjes. Hij zegt veel papapapapapa en tatata. Volgens andere mensen zijn jongetjes vaak wat trager met praten. Meiden kletsen vlotter.



@verbouwing: we zijn nu in het stadium van behangen, lampen ophangen, lichtschakelaars monteren enz. De afwerking dus. Het zal nog wel even duren voordat het helemaal klaar is ondat we afhankelijk zijn van vrije dagen om te kunnen werken en met een veeleisende muppet in huis kom je toch slecht aan dingen toe.



@muppet: eten gaat prima. Hij eet bijna alles. Het enige wat hij lastig vindt zijn harde dingen zoals appel, nootjes, ananas, rauwe wortel enz.

We wachten nu nog op de laatste vier kiezen, want alle andere tanden en kiezen heeft ie al.



@warmte: muppet slaapt prima. Snachts de klok rond van half acht savonds tot ongeveer zeven uur in de ochtend en tussen de middag een dutje van 1,5 tot 2,5 uur. De afgelopen dagen heeft hij smiddags gespeeld in een badje met water en dat koelde hem goed af. Verder gaan we aan het einde van de middag vaak nog even op stap voor een boodschap oid om de zeur periode tussen vier en etenstijd te overbruggen en dat werkt ook prima.



@wolkje: wanneer is je 20 weken echo? Laat je ons nog even weten hoe dat gaat?

Hoe voel je je verder? Is je vermoedheid inmiddels wat minder?



Fijn weekend meiden! Het blijft nog even mooi weer!
Alle reacties Link kopieren
Wolkje, wat fijn om te horen dat het zo goed gaat en dat je er eindelijk meer van kan genieten. Heel leuk om nu vanaf de zijlijn jouw zwangerschap te volgen. En ik ben ook razend benieuwd naar het geslacht, dus houdt ons op de hoogte :-) ennuhh idd wel buikfoto's op fb heh ....en niet anoniem zonder hoofd, ben nog steeds benieuwd naar wie er schuil gaat achter 'wolkje' haha



Linda, ben ook zo benieuwd hoe het met jullie gaat en hoe het afscheid is geweest van je neefje. Zal wel heel ingrijpend en emotioneel zijn geweest. Heb er veel aan gedacht. Sterkte voor jullie en dikke knuf.
Alle reacties Link kopieren
San, wat vervelend zeg van dr voetje, het klinkt nog niet alsof ze er veel baat bij heeft gehad. Wel typisch hoor dat ze er zo makkelijk mee omgaan in het ZH. Kan me voorstellen dat je het er niet bij laat zitten, juist nu ze in de fase komt van het leren lopen. Sterkte ermee, niet fijn voor je kleine meid.



Hier gaat het goed met ons meisje, ze is nu 5,5 maand. Alleen de nachten zijn nog steeds gebroken. Ze krijgt nog volledig borstvoeding en komt makkelijk nog 2x in de nacht. Ook als we wel eens gewoon een flesje kunstvoeding geven voor het slapen, blijft ze komen Daarnaast vindt ze ook dat de dag om 6:00 prima kan beginnen * gaaaaaapppp*

We bakeren niet meer in, maar ze ligt nu in een flexibel slaapzakje van Ergo cocoon, dan heeft ze een armpje los en de andere in het slaapzakje maar kan ze die wel gewoon bewegen en zichzelf ook opvangen als ze draait.

Ze draait veel en we hebben ook het idee dat ze beter slaapt op dr buik, dus we leggen dr ook vaak op dr buik te slapen.



Naast dat dr mama dus een chronisch slaap tekort heeft is het genieten van een heel vrolijk, lief en ondernemend meisje.
@san: wat vervelend dat ook het spalkje nog niet brengt wat je er van hoopt. Hoe lang moet ze die nog om? En moet ze dan ook voor controle naar het ziekenhuis, dat je daar je twijfel aan kunt geven?



Wat leuk dat ze al zoveel zegt! Dat is best snel toch?



@marg; als ik je verhalen zo lees, heb je een heerlijk makkelijk jochie. Goed eten, goed slapen. Klinkt heerlijk! Ennuh, nu de verbouwing klaar is, is er ruimte voor een tweede muppet?



@aspasiaa: leuk om weer wat van je te lezen! Wat goed dat je zo lang borstvoeding kunt geven! Is je verlof inmiddels ten einde? Bevalt het om weer te werken?

Dagen die starten om 6 uur zijn heel herkenbaar... Ik kan er nog niet echt aan wennen. Heeft het nog veel moeite gekost om over te gaan van inbakeren maar slaapzak?



@wolkje; jaaaa buikfotos op Facebook!



@hier: zo'n uitvaart hakt er wel in... In plaats van bezig met babietje bewonderen en beschuit met muisjes is het ineens een uitvaart. Dan bedenk je je dat het een half jaar geleden bij je eigen bevalling ook heel anders had kunnen gaan en het doet ook terugdenken aan de uitvaarten die het afgelopen jaar al zijn geweest. Maar dat is puur kijkend naar mijn eigen situatie. Voor de ouders is het echt hartverscheurend op dit moment.



Dochter doet het super. Slapen gaat steeds beter, al begint de dag soms wel wat te vroeg... Ik kan er niet aan wennen om rond 6 uur al op te staan. De nachtvoeding heeft ze al een tijdje niet meer gehad. Alleen de fles om 23 uur lukt nog niet om af te bouwen, maar dat is weer een volgende stap.



Eten gaat ook steeds beter. Ik heb een tijdje mijn eigengemaakte prakjes gemixt met potjes. Dat was een goede zeg om aan echte groente te laten wennen. Vandaag zelfs drie 'ijsblokjes' bloemkool gegeten! Het boek opperdepop heb ik inmiddels ook in huis, maar helaas nog geen tijd gehad om er iets uit te maken.



Zijn er eigenlijk nog mensen die op vakantie gaan met de kleine? Van feeëriek heb ik mooie vakantiefotos voorbij zien komen. Maar verder nog niemand!
Jaaa... Eindelijk vakantie en eens tijd om het forum bij te lezen.



@san, gezellig die kletspraatjes! Hier is het vooral papapapa en haphaphap. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met haar voetje.



@ marg, jouw tip om eind van de middag om een boodschap ga ik ook eens uitproberen. Wij zitten net op het moment van wel/niet slapen aan het eind van de middag. Leuk dat jullie verbouwing bijna klaar is. Zet je wat foto's op Facebook?



@ aspasiaa en Linda, ook hier begint de dag vaak rond zes uur. Ik geef hem dan z'n fopspeen nog even en meestal haal ik hem dan rond kwart voor zeven uit bed.



@ Linda, zodra ze meer avondeten op kunnen hebben ze hun buikje lekker vol en vervalt die laatste fles vanzelf. Wij hebben hem vrij vlot af kunnen bouwen met steeds 1 schepje minder totdat het de moeite niet meer was om voor wakker te worden. We hebben nog wel een tijdje gehad dat hij dan om 21u huilend wakker werd maar met een fopspeen was hij tevreden. Deze liet hij dan na verloop van de tijd weer los.



@ hier, nu lekker 6 weken vakantie. Mijn man moet gewoon werken maar half augustus is hij vrij en gaan we met de caravan richting Frankrijk. Ons mannetje is inmiddels 9 maanden, sinds gister tijgert hij op z'n buik. Hij zwaait terug en eet s avonds ongeveer 150 gr warm eten (handig om te vergelijken). Neef en nicht hebben een behoorlijk zwembad in de tuin staan dus met de warme dagen duiken we daar s middags even in. Verder weinig bijzonderheden. Met z'n huidje gaat het goed en zelfs met de warmte heeft hij geen extra veel last, gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,



Hoe gaat het met jullie?



San: hoe gaat het met jullie kleine meid? Heeft de spalk inmiddels al wat meer effect?



@marg: fijn dat de verbouwing op zijn einde is hè? Zoiets kost zoveel tijd en energie! Maar je krijgt er wel iets moois voor terug ;)



@aspasiaa: fijn dat jullie zo genieten van jullie kleine meid, ondanks het slaaptekort...



@fb: tsjaaa... Ik had jullie al aangegeven dat ik niets met Facebook heb en dat bewijs ik nu weer...



@hier: alles goed! Ik blijf alleen wel erg vermoeid, maar verder weinig kwaaltjes dus ik mag echt niet klagen! Ik begin nu ook (eindelijk) een buikje te krijgen! Nog wel bescheiden, maar het is te zien! Deze week zei de eerste keer iemand, ben je zwanger? Dus ik helemaal blij! Eindelijk iemand die het ziet zonder dat ik het verteld heb!



Over iets meer dan een week heb ik nog een afspraak bij de VK en dan horen we het geslacht. En over 2 weken de 20 weken echo al! Ik ben toch een klein beetje nerveus ervoor, ikhoop dat alles gewoon goed is. En uiteraard laat ik even weten hoe het was
Alle reacties Link kopieren
Even een echopost.



Hebben jullie tips voor slaapproblemen?

Onze meid heeft het sinds 2 dagen in haar hoofd om niet meer te willen slapen. Savonds drama en nu ook met middagslaapje.

Zelf vind ik het erg moeilijk om haar te laten huilen. Ze raakt zo overstuur tot ze het zweet overal heeft staan en heb niet het idee dat het juiste effect heeft. En m'n moederhart breekt.



Gisteren is ze op m'n arm in slaap gevallen en toen in bed gelegt maar het was wel 23 uur voordat ze sliep. Vanmiddag heeft ze 2 keer een kwartier op m'n arm geslapen wanneer ik haar in bed leg was ze weer klaarwakker.



Misschien is het een fase die hopelijk snel over is maar misschien is ze ook gewoon niet fit en komen er kiezen aan ofzo. Soms is het ook zo lastig.



Tips zijn welkom.



Binnenkort reageer ik wel weer even op iedereen.
Alle reacties Link kopieren
@san: in mijn ervaring met muppet kan het zijn dat ze je uitprobeert. Door haar in slaap te laten vallen op je arm, wordt ze afhankelijk van je aanwezigheid om in te kunnen slapen. Dus dan wordt het elke keer een grotere klus of je houdt het in stand. Er zijn een aantal dingen die je kunt proberen.

Je kunt haar even troosten en dan weer terugleggen. Niet te lang en niet praten tegen haar. En dan op een stoel naast haar bedje gaan zitten en dat afbouwen naar steeds verder weg. Totdat het niet meer nodig is. (Ik heb dit geprobeerd met muppet maar werkte niet)



Je kunt haar uit bed halen en het een half uurtje later nog eens proberen. Dit doe ik af en toe met middagdutjes als hij niet wil slapen.



Wat bij ons erg effectief was, was toch het laten huilen. (Savonds naar bed) De eerste keer duurde het bijna een uur, de tweede dag twintig minuten en de derde dag 5 minuten. Daarna was het over. Het huilen van wat ik zie bij muppet, is hoofdzakelijk boosheid. Dat hij zijn zin niet krijgt of omdat ik weg ga. Ze worden nu ook wat eenkennig hè? Onze muppet gaat op dit moment ook brullen als een misthoorn als er een vreemde te dicht in de buurt komt.
Wat vervelend San! Ik heb helaas geen tips je, maar ik wil je wel even een hart onder de riem steken. Slapen laat zich helaas moeilijk afdwingen. Als mijn dochter moeilijk wil slapen, houd ik mezelf altijd voor dat ik zeker weet dat ik 'de strijd' altijd ga winnen; uiteindelijk vallen ze altijd in slaap. De ene keer duurt alleen langer dan de andere keer. Ik hoop voor je dat deze periode snel over is!



@hamstertje; 150 gram warm eten, idd fijn om dat eens te kunnen vergelijken. Maak je altijd vers? Fijne vakantie alvast!



Wij gaan vanaf volgende week 3 weken op vakantie en ik sta een beetje in dubio hoe ik dat ga doen met het avondeten van dochter; potje of vers. Potje is een stuk makkelijker, dochter vindt het lekkerder en ze eet er een stuk meer van. Zelf zullen we vooral bbqen en makkelijk eten. Ik zou dus voor dochter steeds apart iets moeten maken. We hebben alleen de beschikking over een koelkast dus ik kan niet veel verse prak van tevoren maken. Potje klinkt dus een stuk handiger, maar ik voel me daarover bij voorbaat al schuldig... Daarnaast ben ik bang dat als ze drie weken regelmatig potjesvoeding krijgt dat ik er straks helemaal geen vers meer in krijg... En het ging nu juist steeds beter... Dilemma dus. Wat is jullie advies?
Alle reacties Link kopieren
@linda: je moet je niet schuldig voelen over potjes. Op dezelfde manier moet er geen schuldgevoel zijn als het gaat om flesvoeding ten op zichte van borstvoeding. Je voedt je kindje en er is geen goed of fout. Je zorgen over of ze na de vakantie geen verse prak meer wil eten kan me wel voorstellen. Is jullie meid niet inmiddels een klein beetje toe aan wat meer vaste voeding? Dus heel gaar gekookte groente zodat het zacht te bijten is. Dan kan ze oefenen met textuur en smaken.



En gewoon even als info: ik ben na een tijdje toch wat smaak op de groente gaan doen. Wat zout of kruiden...wij eten de groente ten slotte ook met een smaakje er op dus waarom je kind dwingen het helemaal zonder te eten?

Wortel doet het trouwens erg goed als begin hapje. Smaakt een beetje zoetig. Net als zoete aardappel. Erg zacht dus makkelijk te eten.
Linda, over potjes of vers op vakantie heb ik ook nagedacht. Ik kan me goed voorstellen dat je voor potjes kiest, is veel makelijker. Onze uk heeft nog nooit een potje gehad en hij eet zn avondeten al een tijdje geprakt ipv gepureerd dus ik ben van plan om ook op vakantie vers te maken. Mocht ik geen zin hebben dan verkopen ze in de franse supermarkt ook vast wel potjes. Waar ga jij heen? Als je je schuldig voelt (wat echt niet nodig is) dan kan je ook een beetje afwisselen. Zo voorkom je misschien ook dat bij thuiskomst geen vers meer wordt gegeten. In principe is het één pannetje, eerst aardappeltje koken en na verloop van tijd groente erbij. Onze uk krijgt ook niet elke dag vlees hoor.



Als je een moeilijke eter hebt; hier gaat courgette en doperwten er altijd goed in.



@San, hoe zijn de nachten nu?
Alle reacties Link kopieren
@linda, Ik zou toch ook voor makkelijk gaan en lekker potjes geven op vakantie. Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. In een potje zit ook echt alles wat ze nodig hebben, is goed spul is mijn mening. Wij geven onze meid het grootste deel van de week ook gewoon potjes hoor. Ze snoept weleens wat mee maar potjes gaan er ook hier beter in. Wij hebben ook een beetje een moeilijke eter maar maak me er niet te druk om.



@marg, bedankt voor de info op fb. Sterkte met jullie muppet, hopelijk zijn de kwaaltjes weer op zn retour.

Toch even nieuwsgierig, kriebelt het jullie alweer voor een 2de?



@hamstertje, heerlijk vakantie. Geniet ervan.



@wolkje, nog heel even geduld... ben ook nieuwsgierig hoor. Leuk dat anderen het ook beginnen te zien nu.



@aspasiaa, Hoe gaat het bij jullie? Ik vind het mooi te lezen hoe goed de borstvoeding gaat, ondanks de nachten dan even.



@de rest ook alles goed?



@hier, Gaat gelukkig wel iets beter met slapen, maar we zitten even in een moeilijke fase. Snachts is ze vaak ook nog wel een keer wakker, dus klokje rond zit er nog niet in.



Hoe gaat het verschonen bij jullie? Op het moment drama, ze wil gewoon niet blijven liggen. Heel fijn bij poepluiers. Van alles geprobeerd, dingen die ze eigenlijk niet hebben mag in de handen geven maar na 2 keer is daar de lol er ook vaak alweer vanaf. Ja wij hebben wel een pittige meid op het moment. Ze zit nog net in een leeftijd dat ze nog niet snapt waarom ze liggen moet blijven.



Met haar voetje gaat het toch wel beter, hebben we het idee. We zijn er nog niet maar vanmiddag hele poos zonder spalk en ze stond erg goed. Dus daar zijn we wel blij mee, maar het is nog niet constant. Eind augustus moeten we weer naar het ziekenhuis dus hebben nog even.



Ondanks onze meid in een wat moeilijkere fase zit, is ze een schat van een meid. We zijn zo trots wat ze allemaal al kan. Maar tuurlijk heb je ook weleens dagen dat je er weleens doorheen zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven