Zwanger worden vanaf september 2014

09-08-2014 14:14 2184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames die vanaf september 2014 zwanger proberen te worden!



NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenmarg8135/441e 9-5-2015 bevallen van een jongen!

Zwanger van nummer twee!San8235/361e 12-6-2015 bevallen van een meisje!hamstertje7726/291e 14-10-2015 bevallen van een jongen!Noortje1231/351e 30-11-2015 bevallen van een jongen!Linda10131/351e 18-12-2015 bevallen van een meisje!Aspasiaa36/371e 4-2-2016 bevallen van een meisje!wolkje8235/371e 31-12-2016 bevallen van een jongen!feeeriek34/341eMan onbeweeglijke zaadcellen na hersteloperatie en besloten niet voor tesa/icsi te gaan.

Bezig met tweede hersteloperatie
@ San, hier ook een paar dagen gehad bij het verschonen of bijv broek aandoen op de bank. Sinds onze uk kan tijgeren wil hij geen moment meer op zijn rug liggen. Ik ben altijd van rust en regelmaat en heb dus volgehouden dat hij op zijn rug moet liggen op de commode. Steeds als hij wilde draaien heb ik hem terug gelegd of tegen gehouden. Dat was soms even stoeien maar met resultaat want na een paar dagen gaf hij het op. Steeds na afloop van het verschonen overdreven uitgelegd dat we klaar waren en dat hij nu best even op zijn buik mocht liggen. Vaak had hij daar al geen belangstelling meer voor. Misschien helpt een nieuw speeltje bij het verschonen. Dan hebben ze afleiding, of tijdens het verschonen kiekeboe spelen met een doekje... Succes ennuh... Ze zit vast in een sprongetje van oei ik groei!
Alle reacties Link kopieren
@hamstertje, onze meid draait zich niet op haar buik maar wil meteen zitten en het liefst gaan staan. Gelukkig gaat de ene keer beter dan de andere maar af en toe een heel karwei. Bedankt voir je tips!
Alle reacties Link kopieren
@linda: jij hebt nu vakantie? Ik ben benieuwd of je toch gekozen hebt voor potjes. Lijkt mij in ieder geval wat praktischer!



@san: fijn dat het met het voetje nu wat beter gaat. En ik ben heel benieuwd wat ons allemaal te wachten staat met gebroken nachten, niet willen liggen bij verschonen. Wel fijn alle tips hier!



Met mij alles goed! Maandag horen we wat het wordt, spannend! En voor de 20 welen echo ben ik ook wel een beetje nerveus. Hopelijk is alles goed!



Ik zou wel graag jullie mening willen horen over het volgende:

Ik heb heel erg zitten twijfelen wat we moeten doen qua werk en indeling (teruggaan?) in uren. Vriend en ik werken beiden 40 uur, waarvan 36 betaald en 4 uur verlof p.w. Nu er een kleine aankomt zou ik best wat minder willen werken, het gaat allemaal zo snel en ik wil van ieder moment genieten. Maar op de een of andere manier vind ik het (nu nog) heel moeilijk om een stap terug te doen qua uren. Financieel zet je dan een stap terug (hoewel we het wel moeten redden hoor), maar wat ook meespeelt is dat als ik nu in contracturen terug ga, ik deze uren later niet of heel moeilijk terug krijg. Dan wordt dat gewoon gezien als een bezuinigingsmaatregel.



Nu hebben mijn vriend en ik het volgende idee: leidinggevende is overigens ook al akkoord. Ik blijf 40 uur werken, 4 x 9 uur en 1 x 4 uur. Maandag neem ik dan ouderschapsverlof (9 uur), op dinsdag werk ik 4 uur thuis (deze mag ik over de hele dag verdelen, zoals het uitkomt met slaapjes e.d. van de kleine). Wel met kanttekening dat ik op locatie kom werken als het nodig is ivm een vergadering etc. En dan woensdag t/m vrijdag 9 uur van 7.15 tot 16.45 uur. Voordeel is dat ik mijn contracturen hou ?n nog steeds veel verlof opbouw. En ik hoef maar voor 2 dagen oppas te regelen (is ook al geregeld met ouders en schoonmoeder). Mijn vriend neemt op donderdag ouderschapsverlof, dus deze dag is ook gecoverd.



Met name een collega vind het onverstandig en is ervan overtuigd dat ik daarop terug kom, 40 uur werken met een kleine zou onmogelijk zijn. Ikzelf zie het niet als 40 uur, aangezien ik 1 dag volledig thuis ben en 1 dag 4 uur thuiswerk, maar dat zie ik nou niet bepaald als een enorme belasting. Die 3 x 9 uur is wel 'pittig' maar ik denk dat ik dat wel aankan. Ik hoef maar 20 min. te reizen naar het werk (enkele reis) dus ben dan niet op onmogelijke tijdstippen thuis. En door het vele verlof kan ik altijd wel een uurtje snipperen als dat nodig is.



Ik denk dan, als het niet gaat, kan ik er altijd nog op terugkomen en evt alsnog in uren teruggaan. Maar ik wil het wel eerst een kans geven. En als het ouderschapsverlof op is, kijken we dan wel weer verder. Wie weet wat er dan allemaal speelt en er voor een ontwikkelingen zijn. En teruggaan in uren kan dan ook nog.



Maar wat denken jullie: denk ik hier te licht over? Zie ik iets over het hoofd en is het teveel? Hebben jullie nog tips waar ik aan kan / moet denken?
Alle reacties Link kopieren
@wolkje: op zich merk je niet super veel van een terugstap van 40 naar 32 uur bijvoorbeeld. Wat je vooral merkt is minder pensioenopbouw. Je netto salaris gaat wel achteruit maar minder in vergelijking met een terugstap van 32 naar 24 uur. Dit heeft vooral te maken met loonheffingen.

Je kunt inderdaad ouderschaps verlof opnemen. Dit is onbetaald maar je contract wordt daarbij niet aangepast. Houd er wel rekening mee dat je met 9 uur verlof in de week vrij vlot door je uren heen gaat. Je hebt een beperkt aantal ouderschapsverlof uren per kind. Als het op is, moet je of contract uren inleveren of terug naar 40 uur.

Vooral zolang de kleine snachts wakker wordt zal het best zwaar zijn om met gebroken nachten ook nog 9 uur te werken. Een keertje zal niet zo veel verschil maken maar wekenlang, elke nacht er uit is zelfs met een baan van 24 uur wel een uitdaging. Nu ging onze muppet met drie maanden al de hele nacht door slapen maar lang niet alle kindjes doen dat.

En heb je al nagedacht hoe je dat wilt gaan doen met evt borstvoeding/flesvoeding? Als je 9 uur werkt op een dag is borstvoeding best lastig. Je moet dan een aantal keer per dag op je werk kolven om je productie goed te houden.
@wolkje, het lijkt mij pittig. Weet even niet wat voor werk je doet maar je gezin kost een hoop energie. Als je het zo wil gaan proberen zou ik sowieso een huishoudster inhuren mocht je die nu niet hebben. De vrije uren die je hebt ben je bezig met je baby'tje en heb je echt geen zin in de schoonmaak. Ik ben het wel met Marg eens, de gebroken nachten hakken er flink in.

Bij mij is het zo dat mocht ik na mijn ouderschapsverlof uren in willen leveren dat ik dan een soort van boete moet betalen over het teveel ontvangen verlof. Dat is wel iets om even te checken.

Fijn dat je oppas al geregeld is!
Alle reacties Link kopieren
@marg: bij ons wordt het ouderschapsverlof voor een groot gedeelte doorbetaald. En ik heb recht (als ik 36 uur blijf werken) op 2 jaar lang iedere week een dag ouderschapsverlof.



Gebroken nachten is idd iets om rekening mee te houden, ik ben sowieso al iemand die voldoende slaap nodig heeft... En wat betreft borstvoeding: dat wil ik in ieder geval proberen de eerste periode. Maar als het niet lukt, dan stap ik net zo makkelijk over op flesvoeding. En dat wou ik sowieso gaan doen zodra ik weer ga werken, zodat ik niet hoef te kolven e.d.



@hamstertje: ik werk bij Rijksoverheid. Fysiek geen zwaar werk. Maar wel werk waar ik mijn hoofd bij moet houden. We hebben er idd over gedacht om dan wel iemand te vragen om bij ons te poetsen, alleen nog niet echt concreet. Meer van, als we dat tegen die tijd willen dan kan dat altijd nog. En ik zal me idd eens verdiepen of ik ook een boete moet betalen na inleveren uren. Ik ben het nergens tegengekomen, maar zal het voor de zekerheid navragen. Bedankt voor de tips alvast! Geeft toch weer stof tot nadenken!
Alle reacties Link kopieren
@wolkje, Het lijkt mij ook best wel pittig zoveel werken. Ik vind het lastig te zeggen of ik het je af zou raden maar wat jezelf ook zegt. Je kan het altijd nog bijspijkeren en het is het proberen waard.



De laatste week van mn verlof had ik echt een brok in mn keel, zag er tegenop om weer te werken. Maar toen het zover was viel het me wel heel erg mee.

Het enige wat misschien een puntje is als je kindje ziek is of een periode van krampjes dat vond ik altijd wel lastig om niet fulltime bij je kindje te kunnen zijn.



Ik ben het niet gewend om zoveel te werken als jij maar denk zelf dat je best wel wat mist van je kindje. En lijkt mij niet altijd leuk te horen van de oppas van goh baby kan dit of dat terwijl je dat zelf nog niet hebt gezien.

Maar ik snap het ook wel dat je zoveel mogelijk uren wil houden.



Schoonmaken dat is echt heel lastig af en toe. Vooral als ze wat groter worden. Hier blijft ook weleens wat liggen.



Succes ermee, snap dat het wel een lastige keuze is. En heel veel succes maandag!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Hier weer even een update! De afspraak bij de verloskundige was weer prima! Echt geweldig om de kleine weer te zien!



En we weten nu dat we een jongetje krijgen

Hij lag met z'n beentjes opgetrokken, dus het was erg lastig te zien, maar hij kon ons toch niet voor de gek houden. Wij zijn helemaal blij en gelukkig. Dit weekend gaan we kijken voor een babykamer en waarschijnlijk ook meteen bestellen. Het kamertje wat we gaan inrichten is nu helemaal leeg, dus deze week gaan we alvast verven zodat alles klaar is als alles geleverd wordt. Maar dat duurt nog wel even.



Ik heb ook nagedacht qua werk en veel met vriend gesproken, ook door jullie berichtjes. Maar we gaan het gewoon proberen. En als het niet gaat, dan zullen we ook niet aarzelen om de keus te maken om in uren terug te gaan. Misschien denk ik nu te makkelijk, maar ik kan altijd nog terug. Het is niet in beton gegoten, gelukkig



Ik ga nu genieten van onze blauwe wolk en zal jullie volgende week sowieso even een update geven na de 20 weken echo
Alle reacties Link kopieren
@wolkje, gefeliciteerd een jongetje!

Fijn dat het ook allemaal weer goed was. Is het standaard bij jullie dat jij zoveel echo's krijgt of eigen keuze? Ik heb er in totaal 5 gehad en wist het geslacht pas met 20 weken.

Succes en we horen hoe het was! Nu lekker shoppen, dat vond ik ook zo fijn toen we het wisten. Lekker gericht shoppen.



@marg, hoe is het met jullie ventje? Alweer opgeknapt? Niks aan he. Hij heeft het maar weer achter de rug. Ik zie ook wel wat op tegen de prikjes.



@hier, gisteren de eerste kies ontdekt en de 2de is ook al door. In de onderkaak zijn ze doorgekomen maar volgens "het boekje" moet toch eerst boven komen?? Onze meid wil ook niet dat ik in haar mond kijk maar met een op de kop hang spelletje lukt het me aardig.

Misschien is dit dan ook de verklaring van de slapeloze nachten. Hopelijk komt daar nu dan ook snel verbetering in.
Alle reacties Link kopieren
@wolkje: wat leuk een jongetje! Veel plezier met shoppen dit weekend! En veel succes met de 20 weken echo! Krijg je nu al die extra echos omdat je vorige zwangerschap niet goed ging?



@san: tandjes komen door wanneer het je kindje uitkomt. Onze muppet kreeg er op een bepaald moment zes tegelijk. Hier kwamen de kiezen onder en boven ook tegelijk.



@prikjes: de koorts is al een paar dagen weg en de vlekjes zijn nu ook weer verdwenen. Muppet is eigenlijk weer helemaal de oude.



@hier: verbouwing is bijna klaar. Behang zit op de muur, lampen hangen, stopcontacten zijn voor een deel gemonteerd. Gisteren kwam het dakraam gordijn voor onze nieuwe slaapkamer en morgen hangen we het rolgordijn op bij het andere raam en dan verhuizen we dit weekend onze slaapkamer naar de zolder. De andere slaapkamer is nog niet klaar. Wel behangen maar een deel moet opnieuw omdat je er een beetje doorheen kijkt dus er komt een ander kleurtje op. Betekent dus dat een deel van het behang wat er op zit er weer af moet maar dat komt dan wel na onze vakantie.

Die nieuwe slaapkamer is voorlopig nog gewoon reserve dus dat heeft geen haast.



Er komt mooi weer aan na het weekend dus geniet er van allemaal! Ik zal binnenkort een klein filmpje op facebook zetten van onze nieuwe zolder.
Alle reacties Link kopieren
Yeeeeeh Wolkje wat leuk, een jongentje

Zo ontzettend fijn voor jullie en nu komt idd de leuke fase met het shoppen en alles inrichten en klaar maken. En we zitten nog steeds te wachten op de foto's op FB heh ben je nu al bijna 20 weken?



Hier hebben we een doorbraak betreffende de nachten. Ik ben de borstvoeding nu aan het afbouwen na een half jaar en voor de nachten geven we haar een fles kunstvoeding 180 CC met rijstebloem. En ze slaapt gewoon doorrrrrrr, nu al een week lang??? Ik weet echt niet wat me overkomt. Ze kwam voorheen 2 a 3 x in de nacht en nu slaapt ze bijna het klokje rond van 19:00 tot 6;30 ongeveer. Mijn productie was dus al niet meer optimaal want ze kwam dus gewoon omdat ze steeds honger had en nu is ze zo voldaan dat ze door kan slapen. De eerste nachten moest ik haar rond 4 nog wakker maken omdat mn borsten dan op klappen stonden, maar de productie loopt nu heel hard terug en ik kan zelf nu ook heel de nacht doorslapen zonder kolven en klappende tietuhhh haha

Echt wat een heerlijkheid



San hoe gaat het slapen nu bij jou, was toch even zn probleem
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,



De 20 weken echo was goed! Alles erop en eraan en het is nog maar even bevestigd dat we een zoontje krijgen



Ik was toch weer zenuwachtig, maar het was erg mooi om hem weer te zien, dit keer wat langer dan normaal



We zijn nu ook begonnen met verven en opknappen van de babykamer, meubels zijn besteld, dus het wordt nu een stuk tastbaarder! Heel leuk om mee bezig te zijn. Het gaat me aan de ene kant niet snel genoeg maar aan de andere kant vliegt de tijd! Nog 2,5 week werken en dan eindelijk vakantie. En als ik terugkom nog 2,5 maand werken en dan alweer zwangerschapsverlof!



Ik krijg inderdaad naar verhouding veel echo's, met name vanwege de eerdere miskraam, maar ze doen het ook voor mijn geruststelling



Ik ga weer verder zweven op mijn blauwe wolk
Alle reacties Link kopieren
@wolkje, fijn dat je een goede echo had. Dat blijft toch altijd even spannend. Geniet van je blauwe wolk. En verder nog kwaaltjes? Heb je je kindje al gevoeld?



@marg, hoe gaat het met lopen, racet hij al door het huis achter zijn karretje.



@linda/hamstertje, leuke vakantie gehad?



@hier gaat goed, ook het lopen achter een loopding gaat al heel goed en af en toe staat ze gewoon los zonder dat ze het volgens mij zelf in de gaten heeft. En ze steekt weleens over van tafel naar bank en dan staat ze ook 2 tellen los. Dus ben erg benieuwd wanneer die eerste stap gaat komen. Met haar voetje gaat het ook goed, hebben de spalk bijna niet meer om. Volgende week controle in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
@aspasiaa: wat een heerlijkheid he? Voel je je nu ook wat meer uitgerust? Geniet in ieder geval lekker van je lange nachtrust.



@wolkje: wat fijn dat je echo goed was! Super dat je je ook zo fijn voelt. Gaan jullie nog weg op vakantie? Of blijven jullie thuis?



@san: leuk dat ze al zo goed staat en wandelt. En ook heel fijn om te horen dat het goed gaat met haar voetje. Hoe gaat het nu met eten? Heb je al wat extra tussendoortjes geprobeerd?



@hier: muppet loopt nog niet erg veel. Af en toe sjouwt hij een stukje met zijn karretje maar kruipen doet hij echt heel vlot dus ik denk dat hij er het nu niet so van inziet haha. Verder heeft hij nu ineens door hoe hij in zijn handjes moet klappen dus dat doet hij tig keer per dag om te laten zien hoe trots hij is dat hij dat kan.

Voor ons nog twee weken en dan hebben we ook vakantie. We doen nog elke dag een paar kleine dingetjes op zolder om toch vooruitgang te blijven maken maar veel drastische dingen gebeuren er nu niet. De knutselsmurfen komen nog wel terug voor een paar dingen maar dat is denk ik pas eind volgende week.

En onze nieuwe matrassen komen maandag! Daar ben ik wel echt heel erg aan toe. We liggen nu op matrassen die 27 jaar oud zijn dus als rug patient ben ik die wel heel erg zat.
Alle reacties Link kopieren
@marg, goed bezig zo te lezen! Lekker met de vakantie in het vooruitzicht.



@slapen, Snachts is onze meid nog steeds wel wakker, vandeweek 1 nacht doorgeslapen. Dat was wel even lekker. Vanmorgen was het half 5 en toen had ze in haar hoofd dat de dag begonnen was...

Het gaan slapen savonds gaat gelukkig ook weer beter, wel slaapt ze pas heel laat rond 9 uur soms nog wel later. Ze heeft af en toe nog zo'n energie, dat moet ze op de 1 of andere manier eerst kwijt. Overdag slaapt ze 1 keer zo'n 2 en half uur.



@eten, ik vind dat ze wel goed eet heb wel wat andere tussendoortjes uitgeprobeerd maar de cracker en soepstengels blijft favoriet. Soms geven we ook nog wel wat extra fruit of wat yoghurt.



Op dit moment zijn we dag 7 na de prikjes. Merk nog weinig wel wat sneller pieperig maar verder nog geen koorts. Dus we wachten af misschien valt het mee. Ze is alleen op het moment wel heel erg aanhankelijk. Ik kan bijna geen drinken, pap of noem het maar op klaarmaken of ze wil opgetild worden. Ze is nog net geen 10 kilo maar dat is toch behoorlijk zwaar en onhandig natuurlijk. Echt zo'n fase denk ik. Verder gaat het mooi z'n gangetje.
@ San, fijn dat het eten goed gaat. En een week na de prikjes nog geen klachten is ook fijn voor jullie kleintje. Nu maar wachten op de eerste echte stapjes, leuk joh!



@ marg, heerlijk om straks op een nieuw matras te slapen. Alvast weltruste;) wat leuk dat jullie mannetje nu ook in zijn handjes klapt. Zo zie je toch goed dat elk kind zich anders ontwikkelt. Onze uk kan ook net een paar weken in zijn handen klappen (10mnd) maar kruipt bijv nog niet.



@wolkje, hoe is het daar op jullie blauwe wolk??



@hier, wij zitten nu heerlijk op een camping in de ardeche. Heenreis is prima gegaan met onze kleine uk en doet op de camping ook braaf zijn middagdutjes! Hij zwaait naar iedereen die voorbij komt en begint zich steeds vaker aan iets op te trekken of over iets heen te klauteren. Wie weet verandert het tijgeren binnenkort in kruipen.

Zondagnacht of maandag gaan wij weer terug richting Nederland dus tot die tijd genoeg forum-tijd ;)
Alle reacties Link kopieren
@hamstertje, hebben jullie lekker genoten van de vakantie, toch wel bijzonder de eerste keer met z'n drieën.



@wolkje, alles goed met buikje?



@linda, ook een leuke vakantie gehad?



@de rest ook alles goed.



@hier, dag 10 na de prikjes had onze meid savonds overgegeven en de dag erna iets verhoging. Verder wel heel vrolijk. Zelf twijfel ik een beetje of het echt van de prikjes gekomen is, die warme dagen zijn toch ook best vermoeiend voor die kleintjes hoor. Maar nu nergens meer last van. Dus het viel hier erg mee qua kwaaltjes had het erger verwacht.



Dinsdag nog in het ziekenhuis geweest voor haar voetje, maar gaat allemaal heel goed. Soms staat ze nog weleens wat naar binnen maar ze herstelt het ook altijd wel weer goed. We mogen de spalk nog wel gebruiken als we denken ze staat weer iets te vaak naar binnen, en wordt het weer slechter dan kunnen we gewoon bellen. Dus eigenlijk allemaal wel positief.
Alle reacties Link kopieren
@san: fijn dat jullie kleine meid nauwelijks last heeft gehad van de prikjes! Zal wel een opluchting zijn. Een erg fijn om te horen dat het goed gaat met haar voetje.



@hier: kleine ego post! Ik ben al vijf dagen ziek. Waarschijnlijk een flinke darm infectie. Kan al dagen niet eten, drinken gaat lastig want ik moet elk uur naar de wc en het blijft water. Het begon Zaterdag met heftige koliek aanvallen. Leek op gal koliek maar dat is het waarschijnlijk niet. In ieder geval heftige krampen, rillen, zweten, overgeven..niet leuk. Ik ben ik vier dagen tijd al 5 kilo afgevallen omdat ik niks binnen kan houden.

Vrijdag gaan/willen we op vakantie dus je kunt je voorstellen dat ik er niet echt gerust op was dat we op vakantie konden, maar vandaag lijkt het beter te gaan. Ik heb loperamide gekregen om de diarree af te remmen en met vloeistoffen krijg ik gelukkig niet te veel protest van binnen. Heldere bouillon, yoghurt en vla lijken wel goed te gaan tot nu toe dus ik voel me niet meer een complete vaatdoek omdat ik helemaal niks naar binnen krijg zonder over de grond te rollen van de pijn.



Verder zijn we dus bezig met voorbereidingen voor onze vakantie. Vrijdag gaan we twee weken naar zuid limburg. Het lijkt mooi weer te worden de komende periode dus het lijkt er op dat het wel een leuke vakantie wordt.

Het is alleen een beetje lastig om alles goed voor te bereiden als alleen de gedachte aan opstaan je al vermoeit. Omdat ik al dagen niet eet, heb ik totaal geen energie. Als ik de trap op moet, sta ik boven aan te trillen en ben ik draaierig. En dan moet je wassen, koffers inpakken, nadenken over alles wat mee moet, van alles en nog wat regelen voor de poezen en gewoon het huishouden draaien en voor een peutertje zorgen. Dat lukt dus voor geen meter. Gelukkig kon vandaag mijn schoonmoeder helpen met de zorg voor muppet en komt ze morgen nog een paar uurtjes.
Alle reacties Link kopieren
@marg: vervelend dat je zo ziek bent! Hopelijk voel je je snel weer de oude, zeker met de vakantie in het vooruitzicht! Mag ik vragen waar jullie heen gaan in zuid Limburg? Misschien kan ik je nog wat leuke plekjes aanraden om te bezoeken



@san: fijn dat het goed gaat met het voetje van jullie kleine!



Met mij gaat alles goed! Controle bij de verloskundige was weer goed, buikje groeit goed en ik voel me verder ook prima! In tegenstelling tot de eerste periode kan ik nu ook echt volop genieten van de zwangerschap, ik voel de kleine nu ook meer en dat is echt een geruststelling. We zijn ook volop bezig geweest met het kamertje. Alles is nu klaar en het is nu wachten op de meubels. Daarna kan ik losgaan met shoppen voor accessoires



Verder alleen deze week nog werken en daarna eindelijk vakantie! Dus ik heb helemaal niets te klagen



Met de rest ook alles goed?
Alle reacties Link kopieren
@marg, he bah niks aan. Hopelijk weer opgeknapt, nu maar lekker genieten van jullie vakantie.



@wolkje, fijn dat het goed gaat en je er nu zo van kan genieten.



@hier, jaja de eerste stapjes zijn gezet. 2 weken geleden zag ik per ongeluk 1 los stapje en vandaag al 2x zo'n anderhalve meter. Dat vind ik al heel wat. Supertrots!



Slapen drama alweer, wel een beetje eigen schuld. onze meid wil niet meer sinds gisteren in haar eigen bedje slapen. We hadden haar steeds omdat ze Snachts wakker was bij ons in bed gelegd en vanaf toen ging het slapen weer stuk beter. Maar nu wil ze ook smiddags niet meer in haar bedje.

Vanmiddag weer geprobeerd in eigen bed maar meteen huilen, heb haar denk ik voor m'n gevoel zal wel korter zijn geweest 10 min laten huilen. Ze is dan echt helemaal overstuur, overal snot, zweet en tranen. Dan kan ik haar niet negeren. Maarja hoe doorbreken we dit...

Het zal een fase zijn want ze is ook ontzettend aanhankelijk soms letterlijk een blok aan m'n been. Ik denk zelf dat ze niet alleen gelaten wil worden, dat ze het misschien eng vind alleen te gaan slapen. Maar ja zelf slapen wij ook voor geen meter, dus hopelijk komt hier snel verandering in. Want dit ga ik geen weken volhouden. Tips zijn welkom.
@ marg, fijne vakantie! Hoop dat je bent opgeknapt.



@ San, wat knap de eerste stapjes, goed zeg. Jammer dat het slapen nog niet lekker gaat. Misschien zelf even boven rommelen als ze in bed ligt zodat ze je nog wel even kan horen!? Of een nachtlampje zodat het iets minder donker is?

Een knuffeltje waar ze vertrouwd mee is? Wij hebben onze kleine vanaf een paar weken steeds een happy horse konijntje mee gegeven als hij ging slapen. Als hij nu moe is pakt hij het konijntje en slaapt hij snel. Wie weet werkt dat ook goed bij jullie.



@ wolkje, super dat het zo goed gaat. En fijn dat je de baby vaker voelt. Bijzonder hè!



@ hier, vandaag is na zes weken vakantie het normale leven weer begonnen. Voor mij betekent dat drie dagen per week werken in groep 1 op een basisschool. Na een dagje zit ik er gelijk weer in en jammer genoeg lijkt ook de vakantie alweer lang geleden..

Met onze kleine man gaat alles goed, hij is zó leuk!!
Alle reacties Link kopieren
@san: wij hebben een keer te maken gehad met het niet willen slapen en toen hebben we muppet laten huilen. Dat heeft drie kwartier geduurd en toen viel hij in slaap. De avpnd er na duurde het 20 minuten. Derde avond 5 minuten en toen was het over.

Daarnaast begint meneer driftbuien te krijgen. De eerste keer was anderhalve week terug en toen wilde hij met alle geweld niet eten en uit de kinderstoel. Ik ben wat anders gaan doen en heb hem laten zitten. Ik wilde kost wat kost die driftbui niet belonen door hem uit de stoel te halen. Uiteindelijk kalmeerde hij na een hf uur en toen mocht hij er uit. Daarna nog ene keer een driftbui gehad maar die duurde maar vijf minuten.

Het is echt heel lastig als moeder om je kind te laten huilen maar ik probeer altijd te bedenken wat ik de volgende keer als gedrag wil zien bij mijn kind. Hetzelfde als nu? Of beter? Als je het huilen of hysterie gaat belonen dan heeft het nut wat ze doen en dan blijven ze het doen. Als je kind geen honger/dorst/vieze luier/pijn heeft dan is er geen reden voor het huilen en dan is het dus een driftbui.

Misschien ben ik wel een trut van een moeder maar we hebben nooit problemen met slapen. Zelfs hier op vakantie slaapt hij in een vreemd bedje net zo goed als thuis.

Verder helpt een nachtlampje hier ook goed. Af en toe is hij snachts wakker en hij is een stuk minder onrustig als hij een lampje heeft. En een eigen knuffeltje werkt ook goed. Muppet heeft een knuffelaapje die altijd mee naar bed gaat.



@wolkje: fijn dat alles zo goed gaat! Hoop echt dat je er nu meer van kunt genieten. Zet je wat fotos op facebook van de kinderkamer als hij af is? En we wachten nog op een buikfoto!



@hamstertje: fijn dat jullie zo genieten van de kleine man! Wel jammer dat je vakantie gevoel zo snel al weer weg is. Eventjes de juiste balans zoeken dus.



@hier: lekker op vakantie in zuid limburg. Buik is al weer een stuk beter. Vandaag zijn we naar gaia zoo geweest en muppet heeft maar een half uurtje geslapen in de wagen en is verder de hele dag heel zoet geweest. Hij vond de diertjes allemaal erg leuk en vooral de kinderboerderij was een groot succes. Hij heeft de geiten geknuffeld, achter kippen aan gekropen en lekker met zijn gat in een geitekeutel gezeten haha.
Alle reacties Link kopieren
@hamstertje, je zit snel weer in je ritme he als de vakantie weer voorbij is. Lekker nagenieten van de foto's is ook altijd leuk.

Wij hebben toevallig ook zo'n happy horse knuffeldoekje. Hier ook helemaal heilig samen met nog een ander knuffeltje.



@marg, leuk een dierenpark bezoeken. Mooi dat jullie ventje ook zo genoten heeft. Bedankt voor de tips, maar blijf het wel moeilijk vinden.



@linda, aspasiaa, feeeriek, lis en noortje: hoe gaat het ermee?



@slapen, overdag gaat al 2 dagen weer goed. Gewoon in eigen bed zonder al teveel gehuil. 'Savonds lukt het nog niet. Ik leg haar wel altijd weer terug. Ik heb nu wel zoiets van laat haar maar even huilen/boos zijn. maar blijf het wel moeilijk vinden en kan het nog niet langer dan een kwartier.

Verder heeft ze haar knuffeltjes en ook een lampje is aan. Heb wel sinds gisteren de klamboe weggehaald, ik dacht misschien is ze daar ineens bang voor. En had nog een mooie poster liggen, die vind ze ook helemaal leuk. Anders was de muur zo kaal.



Ondanks het "slaapprobleem" hebben wij een superlieve meid waar wij ontzettend trots op zijn. Op het moment is het even pittig maar ach er komen vast wel weer betere tijden. Misschien zijn wij verwend want wat was onze meid een makkelijke baby als ik erop terug kijk. Iedereen heeft wel een keer een minder leuke fase.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



@hamstertje, ben je al een beetje bezig met de voorbereidingen van de verjaardag. Half oktober was het toch? Al een cadeau in huis?



@wolkje, hoe gaat het met je? Begint je buik mooi te groeien? Wij zijn erg benieuwd naar een foto.



@marg, heb je een leuke vakantie gehad?



@linda, hoe gaat het bij jullie?



@hier, onze meid kan dus lopen, echt een mijlpaal hoor. En omdat onze meid gips enzo gehad heeft vind ik het met 15 maanden best snel, had ik nog niet verwacht. Schoenen wil ze nog niet aan haha, vandeweek even bij de schoenwinkel geweest maar niet zo'n succes. De verkoopster zei ook wacht nog maar een paar weekjes dan loopt ze net iets steviger dan wil ze het misschien wel. Ze heeft trouwens maat 22. Dat vond ik best groot. Nou is onze meid ook geen kleintje dus ook wel logisch denk ik.



Het gaan slapen gaat weer helemaal goed, maar ze is nog wel elke nacht wakker.

Over 2 weken gaan wij een weekend naar Drenthe, lekker even eruit eigenlijk de eerste keer met z'n drieën. We zijn deze zomer niet op vakantie geweest. Ben erg benieuwd en ook veel zin in.
Hallo meiden! Sorry dat ik zo lang niet geschreven heb. Druk, druk, druk...Vakantie was superleuk en zo'n succes dat we volgende week alweer gaan! Vliegen dit keer. Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat. Wat betreft eten heb ik de moed opgegeven dat ze mijn prakjes nog lekker gaat vinden. Ik ben er wel achter dat als ik haar het avondeten gewoon in stukken geef, ze het dan veel interessanter en lekkerder vindt. Dus nu laten we haar lekker knabbelen. En ondanks dat er nog geen tandje te bekennen is in haar mondje, gaat dat hartstikke goed! Deze week de negende maand controle gehad en ze groeide mooi op de curve.



@ San; wat fijn dat jullie dame nu loopt! Zo snel gegaan ondanks/dankzij dat gips. En wat is ze lang, of lijkt dat zo?



@wolkje; waar blijven de foto's? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven