Zwanger worden vanaf september 2014

09-08-2014 14:14 2184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames die vanaf september 2014 zwanger proberen te worden!



NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenmarg8135/441e 9-5-2015 bevallen van een jongen!

Zwanger van nummer twee!San8235/361e 12-6-2015 bevallen van een meisje!hamstertje7726/291e 14-10-2015 bevallen van een jongen!Noortje1231/351e 30-11-2015 bevallen van een jongen!Linda10131/351e 18-12-2015 bevallen van een meisje!Aspasiaa36/371e 4-2-2016 bevallen van een meisje!wolkje8235/371e 31-12-2016 bevallen van een jongen!feeeriek34/341eMan onbeweeglijke zaadcellen na hersteloperatie en besloten niet voor tesa/icsi te gaan.

Bezig met tweede hersteloperatie
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ook van mij weer even een update. Onze vakantie zit er alweer op! Maar nog maar 8,5 week werken en dan al verlof! Gaat zo snel!



De vakantie was heerlijk en de babykamer is nu ook klaar. Nu alleen nog wachten tot de gordijnen geleverd worden en de muren nog wat aankleden met wat leuke muurstickers en zo. Ik ben heel blij met het resultaat!



Bij de verloskundige was ook alles goed, ik was nu wel een beetje afgevallen, maar mijn buik groeit goed, dus dat was verder geen probleem. We mochten ook nog onverwacht spieken met een echo, omdat er een stagiaire bij was. Het was super om de kleine weer even te zien! Over 2 weken krijg ik al een liggingsecho (ben dan bijna 30 weken) en dan alweer om de 2 weken controle.



Ik ben in ieder geval helemaal happy!



Fijn weekend voor jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@linda, lekker alweer op vakantie! Geniet ervan. Ja onze meid is best wel lang laatste keer was ze 83,5 cm. Zelf ben ik ook wel 1,80, dus ga er wel een beetje vanuit dat zij die ook wel gaat halen.



@wolkje, alweer een echo wat fijn zeg! Zo vroeg de liggingsecho? Dat was bij mij pas met 36 weken. Geniet er lekker van voor je het weet is het december.



@de rest ook alles goed?



@hier, afgelopen week toch schoentjes kunnen kopen, ze is er helemaal blij mee en loopt echt als een kievit. De eerste stapjes nou net een pinguïn haha en nu gaat ze zo snel al. Erg mooi om te zien.

Slapen gaat echt weer stuk beter nu.
Alle reacties Link kopieren
@san: ik vond het ook vroeg voor een liggingsecho, maar de verloskundige zei dat ze het zo noemen omdat ze inderdaad wel kijken hoe het kindje ligt, maar dat het verder nog niet veel zegt aangezien hij zich nog kan draaien. Maar goed, ik kan dan wel weer even naar de kleine spieken
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Het is rustig hier maar vind het toch wel leuk af en toe wat te schrijven.



@wolkje, hoe was je echo? Alweer 30 weken wat is dat snel gegaan. Gaat het allemaal nog steeds goed? Het wordt lichamelijk nu wel zwaarder he. Nog even dan gaat je verlof denk ik ook al in. Geniet ervan en doe lekker rustig aan.



@hamstertje, heb je een leuke 1ste verjaardag gehad? Hoe hebben jullie het gevierd en wat voor cadeau hadden jullie gekocht.



@marg, mooi dat jullie ventje ook loopt, leuk he eerst zo voorzichtig nog en voor je het weet kunnen ze rennen. Alles goed met de verbouwing?



@de rest ook alles goed?



@hier, gaat goed. Ze is zo'n vrolijk meisje. Veel kletsen echt een papegaai. Het slapen gaat wel weer stuk beter. Soms nog weleens wakker maar ach dat hoort er ook bij.

Het eten gaat op zich goed, ze is alleen nog wel soms wat moeilijk met stukjes eten. Maar het gaat al wel beter. Verder gaat het mooi z'n gangetje.
@Wolkje: ben benieuwd hoe het met je gaat en hoe je zwangerschap beleeft!



@San: dat is aardig lang volgens mij! Mijn dochter was met 9 mnd, 71 centimeter. Niet bijzonder lang... Nu was ze bij de geboorte ook maar een kleine pruts met haar 47 centimeter. En dat terwijl ik zowel man als ik langer zijn dan 1.80...

Wat fijn dat slapen weer beter gaat! Gebroken nachten sucks :-)

Maar geen stukjes eten, betekent dat dat je haar eten nog pureert/prakt?



@hier; vakantie was heerlijk. Nog even naar de zon, terwijl hier de herfst begon. Vliegen ging ook hartstikke goed. Dochter vond alles heel interessant.

Verder is het hier echt wachten op tandjes. 10 maanden inmiddels en nog geen tandje te bekennen. We zeggen en horen al 3 maanden; er komen tandjes aan! Dan heeft ze een periode dat ze ze overal op kauwt en non-stop kwijlt. Dan denk je; nu zal het wel komen... Maar telkens niets... Nu weer zo'n periode, hoop dat het nu een tandje oplevert. Tandjes lijken mij zoveel makkelijker met eten, of zie ik dat te rooskleurig in?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Hier weer eens een berichtje van mij!

Hoe gaat het met jullie??



Vandaag 32 weken zwanger en alles gaat nog steeds prima! De kleine ligt mooi met zijn hoofdje naar beneden en zelfs al een beetje ingedaald. Volgens de verloskundige is de kans klein dat hij nog naar stuit gaat draaien. Verder zit hij precies op het gemiddelde qua grootte en gewicht, dus alles gaat zoals het moet gaan



Nog iets meer als 3 weken werken en dan heb ik al verlof! Ik ben er nog niet echt mee bezig, nu overheerst met name het gevoel dat ik nog zoveel af moet krijgen. Slaat nergens op, want mijn werk is nooit af, maar ik vind het moeilijk om dingen los te laten / over te dragen. Dit heb ik zelfs met vakanties, alleen nu nog wat erger, want 4 maanden verlof is toch wat anders dan 3 weken vakantie ;)

Maar die onrust zal vast verdwijnen zodra ik de deur van mijn kantoor dicht doe en echt verlof heb. Ik kijk aan de andere kant ook wel weer uit naar mijn verlof, ik slaap de laatste tijd best slecht en als dan de wekker om 6 uur afloopt, dan is dat toch wel erg vermoeiend



Met mezelf gaat dus ook alles goed, behalve het slechte slapen en toch wat meer rug en bekkenklachten. Maar al met al mag ik nog steeds niet klagen!



Ik heb trouwens mijn facebookprofiel (voor zover je daarvan kunt spreken...) verwijderd. Ik doe er toch niets mee en ben ook niet van plan om daar in de toekomst veel mee te doen, vandaar...



Hopelijk gaat met iedereen alles goed!
Alle reacties Link kopieren
@wolkje, fijn dat het goed met je gaat! Alweer 32 weken wat is dat snel gegaan. Slapen is lastig he. Misschien een Voedingskussen tussen je benen.

Kijk je ook op tegen de bevalling? Of heb je zoiets laat maar komen.



Dus geen foto van jou en je kleine mannetje straks op fb, jammer! Vind het wel leuk hier nog van je te horen!



Succes met de laatste loodjes en hou ons op de hoogte.



@hier alles goed, gaat mooi z'n gangetje.
Alle reacties Link kopieren
@san: Voedingskussen heb ik al eens geprobeerd, maar dat vond ik nog niet zo'n succes. Misschien dat ik dat straks wel fijn vind, maar nu vond ik het nog een obstakel



Ik zie (nog) niet op tegen de bevalling, maar dat komt misschien nog... Nu heb ik nog zoiets van, ik zie wel hoe het gaat en ik laat het op me afkomen. Ik vraag me soms af of ik er niet te 'nonchalant' mee omga, zo relaxed ben ik eronder. Maar misschien komen die spanningen nog als ik straks eenmaal thuis zit en meer tijd heb om erover na te denken



Ik hou jullie op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
@wolkje: Nog 1 week en dan gaat je verlof in! Je zult er wel aan toe zijn denk ik? Zorg er voor dat je je tas klaar hebt staan. Ik had wel 5 dagen dagen verlof toen mijn vliezen braken dus je kunt hem maar beter klaar hebben staan Zijn jullie er verder helemaal klaar voor? (geestelijk dan haha)



@san: hoe gaat het met woordjes bij jullie? Ons ventje komt niet verder dan eten en oto haha. Hij wil wel veel zeggen maar weet de woorden dan niet en dan komt er vaak een gilletje ipv een woordje.

Meiden zijn vaak vlotter met praten dus ik vermoed dat jullie meisje al een stuk meer kletst. Jullie hebben nog de 18 maanden controle voor de boeg denk ik? Of net gehad?



@linda: het kan zo maar wezen dat jullie kleine ineens een tanden explosie krijgt. Ons ventje kreeg in drie weken tijd ineens zes tanden. Hopelijk heeft ze er niet te veel last van. En wat betreft eten: ik merkte weinig verschil met hoe makkelijk er gegeten werd..Hij veranderde alleen wel in een kruipend bijtertje. Zette overal zijn tanden in. Dat is nu grotendeels over, al wil hij af en toe nog wel eens uit proberen of het nog steeds niet mag haha. Succes er mee in ieder geval.



@hamstertje: al een tijdje niks gehoord. Hoe is het bij jullie? Hopelijk weinig of geen ziek een zeer en een lekker vrolijk ventje.



@aspasiaa: ook alles goed bij jullie? Hoe gaat het met slapen? Geen nieuws is goed nieuws hoop ik?



@hier: twee weken geleden de 18 maanden check gehad bij het CB. Onze muppet was toen 84 cm en 12 kilo. Mooi gemiddeld. Sinds hij nu goed loopt wil jij bijna elke dag uit zich zelf naar buiten. Ik ga dan ook zo veel mogelijk met hem wandelen. Soms doen we een half uur over een klein stukje door de straat maar ik vind dat niet erg. Hij is aan het ontdekken, uitproberen, leren en oefenen en de tijd met kind is ook erg leuk.

Voor degenen die het nog niet hebben gezien op facebook: het lijkt er op dat nummer 2 in de oven zit. Vandaag was mijn NOD en ik heb vanmorgen een nieuwe test gedaan is die was duidelijker positief dan de vorige. Vooralsnog geen klachten/symptomen dus ik zie wel wat er gaat gebeuren en wanneer. Als alles goed gaat ben ik waarschijnlijk eind juli of begin augustus uitgerekend. Ik wacht nog even een paar weken voordat ik me aanmeld bij de verloskundige en dan gaan we weer die molen. Dat geheen-en-weer vond ik niet echt super de vorige keer..maar de echo's en luisteren naar het hartje wel natuurlijk.

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
@marg, ik had je via fb al gefeliciteerd maar echt super leuk nieuws! Het kriebelt bij ons ook wel maar denk dat we toch nog een klein jaartje wachten. Hou ons maar lekker op de hoogte van je kwaaltjes en VK bezoekjes.

Ja wij moeten deze week al voor de 18 maanden controle. En idd onze meid kletst heel veel ze zegt echt al 2 woordzinnen. En praat alles na. Sommige letters vindt ze nog wel lastig een vlinder is een sinder. Ook probeert ze op haar manier al liedjes te zingen. Maar denk wel dat onze meid hier heel vlot in is. Onze meid is weer wat langzamer of misschien moet ik lui zeggen in haar zelfredzaamheid. Het liefst wil ze dat ik haar drinken geef en ook zelf eten lukt ook nog niet. Zo heeft iedereen wel wat.



@wolkje, aftellen nu en geniet van je verlof. Het kan idd zomaar zijn dat je kindje wat vroeger komt maar 2 weken later kan ook. Geniet ook nog even van het uitslapen dat is straks echt verleden tijd of als je nog met z'n 2en weg wilt, daar kom je straks niet meer aan toe.



@de rest ook alles goed?



@hier, gaat goed met onze meid. Ze krijgt lekker een eigen willetje, klets echt heel veel. Denk dat de hoektanden in aantocht zijn, kwijlt heel veel. Het stukjes eten heeft ze altijd veel moeite mee gehad, het gaat beter we zijn er nog niet helemaal maar ga ervan uit dat het goedkomt. Het slapen gaat ook goed, ze wordt soms nog weleens wakker maar slaapt gelukkig snel weer verder meestal dan. Dus een tevreden mama.
Alle reacties Link kopieren
Nou even kleine update. Gisteravond een beetje bloedverlies gehad. Helder rood met een beetje lichte krampen. Het was echter heel weinig, alleen met afvegen. Wel een onrustige nacht gehad in mn buik maar vannacht en vanmorgen geen bloed meer gezien. Toch voor de zekerheid even gebeld met VK (ik wilde ook even weten of dit evt ook kon komen door de keizersnee die ik gehad heb) maar die zag ook geen reden tot ongerustheid.

Hoewel mijn buik wat onrustig blijft, gebeurt er tot nu toe verder niet veel.

Mocht daar verandering in komen dan meld ik dat uiteraard meteen.
Alle reacties Link kopieren
@marg, hoe is het nu? Hoeft niks te betekenen maar snap dat je ervan schrikt. Misschien is het de innesteling of is dat niet helderrood. Het blijft toch spannend zo pril zwanger.



@hier, vandaag cb geweest. Onze meid is 11 kilo en 87,5 cm. Ja een lange meid! Ze zit nog niet zo heel lang in maat 86 maar had idd al het idee dat vooral haar pyjama's alweer te krap werden nu snap ik het waarom.

Haar taal viel meteen op, ze vond haar heel goed praten. De arts zelf dacht dat ze ver voorbij de 2 jaar zit qua taal. Daar zijn wij natuurlijk heel trots op. Onze meid is weer iets langzamer in haar zelfredzaamheid.
Alle reacties Link kopieren
Update: gisteravond ging ik weer bloeden met meer kramp en dat is niet meer gestopt. Helaas dus einde zwangerschap. Vannacht nog slecht geslapen van de buikpijn maar nu lijkt het wat minder te worden.

Nu gewoon afwachten wanneer het stopt en dan zien we wel weer verder.



@san: hoe merk je dat haar zelfredzaamheid achter loopt? Is dat alleen met eten? Of ook andere dingen?

Wel een lange meid inderdaad! Onze muppet sit ook al in maat 92 maar hij heeft een lang bovenlijf en korte beentjes. Hij past nog in broekjes maat 80 haha. Binnenkort weer nieuwe kleertjes dus voor de grote meid.
@marg: wat een vervelend bericht! Je bericht is heel nuchter, maar je bent toch een aantal dagen zwanger geweest. Sterkte!



@san: wat lang en slank! Lijkt me heerlijk als ze al zo lekker kan kletsen!



@hier; wij hadden deze week de 11 maanden controle. De curve van dochter is op de een of andere manier wat uit de bocht gevlogen... Inmiddels iets meer dan 74 cm lang, maar wel al over de 10 kilo! Volgens het cb ligt dat aan de hoeveelheid melk die ze nog krijgt. Dat zijn nog 3 flessen per dag. Ze eet wel goed, zelfs mijn eigengemaakte prakjes inmiddels, maar is ook nog erg gehecht aan haar flessen. Ik zie dat nog niet snel minderen. Ze komt nu wel sinds een maand echt in beweging; kruipen en klauteren en staan. Hopelijk heeft dat ook een positief effect op de curve. Maar goed, ze eet gezond en is blij en vrolijk dus heel veel zorgen kan ik me er ook niet echt over maken.
Alle reacties Link kopieren
@marg: wat ontzettend jammer en vervelend! Als je weer bezig bent met zwanger worden en zeker na een positieve test ben je toch weer helemaal in de wolken en dan is jammer dat het mis gaat. Veel sterkte, ik hoop dat jullie snel weer een positieve test in handen hebben en dat het goed blijft gaan.



@hier: de tijd vliegt echt om! Nog een paar dagen werken en dan verlof!

Volgende week krijg ik nog een liggingsecho en dan alweer iedere week een afspraak bij de verloskundige. Het gaat er echt op aan nu! Ik begin nu ook aan het idee van verlof te wennen, het werken gaat me nog goed af, maar ik merk toch wel dat het wat zwaarder wordt. Sneller vermoeid en het gaat allemaal net iets moeizamer. Ik mag qua kwaaltjes nog steeds niet klagen hoor, maar dit maakt wel dat ik langzamerhand uitkijk naar het verlof. Ik hou jullie op de hoogte!



Voor de rest hopelijk alles goed met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
@marg, wat verdrietig nieuws! Tuurlijk weet je dat het nog pril is maar als je die test in handen hebt zit je toch even op een roze wolk denk ik. Heel veel sterkte ermee! Op naar de volgende ronde.



@linda, jullie meisje ook al bijna een jaar! Wat groeit ze goed zeg! Ik weet niet of die kilo's ook echt zichtbaar zijn maar straks met lopen vliegt het babyvet er wel af.



@wolkje, toch wel lekker he verlof in zicht! Geniet ervan, en ben ook erg benieuwd hoe jij het allemaal mag beleven? Ja lichamelijk wordt het nu zwaarder he. Ik wilde toen in mijn verlof nog alle ramen gaan zemen maar had er gewoon geen puf meer voor. Dus doe gewoon lekker wat je nog kan en anders jammer dan. Nesteldrang had mijn vriend meer dan ik geloof ik haha.
@ marg, wat jammer zeg. Zoals de anderen ook zeggen, met een positieve test maakt je hart toch een sprongetje. Hoop gauw weer een vrolijker bericht van je te lezen.



@ wolkje, wanneer is je eerste verlofdag? Kan je je tenen nog afdrogen? Ik heb in m'n verlof echt alleen maar leuke en ontspannen dingen gedaan. Mijn man had meer opruimkriebels dan ik.



@ san, gezellig zo'n kletskous thuis!



@ lin, wanneer is jullie feestje? Een jaar gaat snel he.



@ hier, twee avonden flinke koorts. Ik vermoed dat de eerste kiezen eraan komen. Jammer dat zijn huidje daar gelijk op reageert. Rode, schrale wangen en op de rest van zijn lijfje ook weer wat plekjes. Gelukkig hebben we fijne zalf in huis dus we vetten hem lekker in. Verder een gezellig mannetje die de hele dag overal aan gaat staan en langs elke tafel of bank loopt. Hij heeft ook ineens door hoe hij op zijn driewielerloopfiets vooruit kan komen. We moeten wel zelf de bochtjes maken want het sturen snapt hij nog niet. Los staan of lopen doet hij nog niet (13mnd). Hij krijgt ook steeds meer interesse in duplo en laat zo nu en dan zijn boevige kant even zien...



Fijn weekend voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,



Hier weer eens een berichtje van mij!



Geen nieuws hoor, alles is nog rustig. Ik heb inmiddels al 1,5 week verlof erop zitten en ik voel me verder eigenlijk nog best goed. Ik moest eerst heel erg wennen aan het verlof, ik kon de eerste dagen mijn draai niet echt vinden. Zo gek om niet meer naar het werk te hoeven, voor zo'n lange periode! Maar inmiddels ben ik wel blij met mijn verlof. Ik merk nu pas hoe snel moe ik ben. Op het werk ga je maar door en gaat alles een beetje op de automatische piloot, maar nu kost alles toch steeds meer moeite en dan je blij als je wat rustmomenten kan pakken.



Donderdag ben ik alweer 38 weken zwanger, gek idee dat de kleine nu elk moment kan komen, maar ook nog gerust 4 weken op zich kan laten wachten Ik ben (nog) niet gespannen voor de bevalling, ik ben zelfs redelijk relaxed. Maar ik merk wel dat ik er steeds meer mee bezig ben. Wanneer komt de kleine, hoe dient de bevalling zich aan (als mijn vliezen maar niet breken in de supermarkt!). Gelukkig breken de vliezen in maar 10 % van de gevallen voordat de weeën komen... En hoe ga ik het ervaren, kan ik met de pijn omgaan, hoe lang gaat het duren etc. Zoveel vragen en nieuwsgierigheid... Zeker straks naar de kleine: op wie lijkt hij, hoe zijn wij als ouders. Hopelijk gaat alles goed met hem en is hij gezond. Nog max 4 weekjes en dan weten we het!



Ik probeerde een beetje terug te lezen naar jullie bevallingsverhalen, maar dat is zoveel leeswerk! Dus als jullie ervaringen willen delen, tips hebben, dan hou ik me aanbevolen



Hoe gaat het met jullie allemaal?



En marg, met jou na de miskraam? Ikzelf denk nog wel regelmatig terug aan mijn miskraam en dat heeft best wel impact op mij gehad, dus ik kan me wel indenken hoe jij je voelt. Ik hoop dat je snel weer een positieve test in handen hebt, dat verzachte bij mij wel het verdriet van de miskraam
Alle reacties Link kopieren
@wolkje, heerlijk he verlof! Kan me voorstellen dat je even je draai moest vinden maar geniet er lekker van.

Mijn bevallingsverhaal in het kort. Onze meid kwam 11 dagen te laat. Bij mij begon het met weeën. Ik twijfelde in het begin of dit wel echt weeën waren maar dat bleek wel zo te zijn. Heb er in totaal vanaf de eerste wee wel 27 uur ingezeten. Ja dat was pittig. Het persen vond ik tegenvallen, had ook geen goede persweeen. Weeën opvangen is best wel te doen alleen het laatste stukje dat vond ik echt even zwaar.

Maar het is het allemaal zo waard!! Als je meer wil weten vraag gerust.



@hier, onze meid vandaag alweer 1,5 jaar! Wat gaat het snel zeg. Heb m'n dochter ook opgegeven voor de peuter. Ik denk dat ze het super leuk vindt maar dat duurt nog een half jaar.

Verder leuke Sinterklaas gehad en gaat goed.
Alle reacties Link kopieren
Wolkje, rommelt er al wat? Geen kerstkindje gekregen? Ben je er klaar voor, ben erg benieuwd?
@wolkje: hoe gaat het met je ? Ben erg benieuwd!



@hier; volgens mij is ook het opvoeden begonnen. Dochter is echt een klein driftkikkertje soms. Als het haar niet zint of niet snel genoeg gaat begint ze te grommen en spant ze al haar spieren aan. Soms grappig, maar vooral ook wel lastig ... Pffff....

Haar mondje vult zich inmiddels in rap tempo. 2 tandjes en vier kiesjes ineens en gelet op haar gedrag dienen de volgende tandjes zich ook al weer aan.



Fijne jaarwisseling allemaal!
@ wolkje, ben ook benieuwd hoe het met je gaat! Je vroeg nog om ervaringen, mijn bevalling was een snelle. 01:30 eerste weeën en om 06:30 was ons mannetje er. De weeën thuis waren prima te doen. Heb mijn man laten timen met een app om de weeën bij te houden. Ben met 4cm ontsluiting naar het ziekenhuis gegaan en toen we daar aankwamen had ik al 10cm dus mocht gelijk beginnen. Zonder pijnbestrijding bevallen. Moet ook zeggen dat ik amper pijn gehad heb. Alleen het laatste kwartiertje was even doorbijten. Nasleep was bij mij niet zo fijn door zwangerschapsvergiftiging. Laat je vooral heerlijk verwennen door je kraamzorg!



@ Linda, wij lopen een beetje gelijk op. Ons mannetje weet ook heel goed wat hij wel en niet wil. Grappig om te zien dat hij zn hoofd schudt als hij iets niet wil maar als wij nee zeggen dan lijkt hij het nog niet te snappen.

Kan soms best pittig zijn hè! Volgens mij is het al wel belangrijk om consequent te zijn. Wij proberen daar al goed op te letten.



@ San, leuk dat ze ingeschreven staat bij de peuterspeelzaal. Wat gaat de tijd toch snel hè!



@ marg, hoe is het met jou?



@ hier, nu oudejaarsavond bij ons thuis met mijn schoonfamilie op de bank... Ons kleintje slaapt al heerlijk vanaf 19:30 terwijl er al best veel geknald wordt hier. Fijne avond allemaal en een mooi 2017!!!
Alle reacties Link kopieren
@hamstertje: lekker hè? Dat die kleintjes gewoon dwars door al dat geknal heen slapen? Ze hebben geen flauw idee wat er aan de hand is en gaan gewoon helemaal uit. Lekker rustige avond dus voor ons als ouders



@linda: Het is erg lastig inderdaad als je zon ukkie hebt met driftbuien. Onze muppet kan er ook wat van. Ik merk bij hem heel snel verschil als ik er niet op in ga en tegen hem zeg dat hij niet zo dramatisch moet doen. Hij gaat altijd meteen huilen als hij zijn zin niet krijgt maar als ik dan zeg dat hij moet ophouden met zich zo aan te stellen dan kijkt hij nog wel eventjes boos met tranen in zijn oogjes en een pruillipje maar daarna is het ook snel weer over. Zolang we er maar niet op in gaan duurt het bij hem nooit lang.



@wolkje: hoe staan de zaken er voor? Je ben nu ongeveer uitgerekend toch? Zit er al wat beweging in? Sterkte met de laatste loodjes!



@hier: Mijn zusje is in Nederland vanuit Engeland en we zijn 17 december tot en met 21 december wezen logeren bij mijn ouders in zuid limburg en zij was er ook maar haar twee meisjes van 3 en 1. De beide meiden waren ziek en op dinsdag is onze muppet ook ziek geworden. In de middag kreeg hij koorts en dat is gebleven tot afgelopen donderdag. Hij heeft dus ruim een week koorts gehad. Hij heeft bijna alleen maar geslapen in die periode en nauwelijks gegeten. Drinken ging ook moeilijk omdat hij keelpijn had en daardoor pijn had bij het slikken. Overdag had hij pyjama aan en sliep hij veel bovenop mij en snachts was hij vaak wakker omdat hij moest hoesten.

Gelukkig slaapt hij nu snachts weer de hele nacht door en afgelopen nacht zelfs 14 uur!

Hij is gelukkig weer een blij kereltje met zijn gebruikelijke ondeugende streken.



Daarnaast zijn we een paar weken geleden begonnen met wennen aan zitten op de wc. Op dit moment gaat hij elke dag op de wc bril verkleiner voordat we gaan douchen savonds. Dan moet hij toch zijn kleertjes uit en dan gaat hij in zijn blootje even op de wc. Inmiddels vindt hij het niet meer eng en zit hij gewoon lekker te keutelen op de wc. Meestal scheurt hij stukjes wc papier af en gooit dat dan tussen zijn beentjes door naar beneden in de wc. Gisteren heeft hij zijn eerste plasje gedaan op de wc. Het was meer geluk dan wijsheid hoor..hij was gewoon ontspannen aan het spelen en toen deed hij een klein plasje. Wij natuurlijk super trots en jongetje de hemel in geprezen maar het begin is er. We zullen zien of er nog meer plasjes gaan volgen. Op dit moment is het alleen maar spelen en kennismaken met de wc. Wordt vervolgd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Hij is er hoor! Naam laat ik even weg in verband met herkenbaarheid, maar onze lieve kleine man is geboren op 31 december 2016



Het was een korte, maar wel pittige bevalling. Met de kerst was ik flink ziek, verkouden, grieperig dus ik hoopte enorm dat de bevalling niet zou beginnen, want dat had ik echt niet aangekund. Gelukkig bleef ons mannetje nog even zitten.



Zaterdag kreeg ik ' ochtends weeën, rond 5 uur, maar heel onregelmatig. Ik dacht nog dat het voorweeën waren. Rond 10 uur werd het regelmatig en intenser en realiseerde ik me dat het toch echt was begonnen. 12 uur de verloskundige gebeld in verband met behoorlijk bloedverlies en toen zij er een uurtje later was bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben. Rond half 3 waren we in het ziekenhuis en toen ging het nog sneller. Want om half 5 had ik al 10 cm. Aan de ene kant fijn dat het snel ging, maar daardoor kon ik amper bijkomen tussen de weeën door. Het vervelende was ook nog dat ik snotverkouden was, neus zat helemaal dicht waardoor ik niet goed kon ademen en de weeën niet kon weg zuchten. En dat was helemaal drama bij het persen, ik kreeg gewoon geen lucht :(



Het persen was dus niet zo geslaagd en ik heb er uiteindelijk 2 uur en een kwartier over gedaan voordat onze kleine vent er was, inclusief nog wat weeënopwekkers, een knipje en een vacuümpomp. We hebben een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht en zijn nieuwjaarsdag lekker naar huis gekomen.



En het cliché is waar, ik ben de bevalling en de pijn alweer helemaal vergeten en ontzettend blij en gelukkig met onze kleine. We hebben echt een lieverd die zich (tot nu toe) amper laat horen en heel tevreden is

Wij zijn zo ontzettend gelukkig!



Hopelijk met jullie ook alles goed? En uiteraard, dat zou ik bijna nog vergeten, de allerbeste wensen voor 2017!!
Gefeliciteerd wolkje!

Rust lekker uit en laat je verwennen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven