Zwanger worden voorjaar/zomer 2016

04-05-2016 13:55 773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol!

Ladies, wijzigingen en toevoegingen graag dikgedrukt in topic plaatsen anders zie ik het miss niet....

Om overzichtelijk te houden; dames die langer dan 4 weken niet reageren (uitzonderingen daargelaten wegens omstandigheden) worden uit de tabel gehaald zodat anderen ook mee kunnen schrijven.



NaamLeeftijd (V/M)1e/2e/3e/...RondeNODZwangerUDBijzonderhedenTaktak198728/351e35 augustusLenne8530/301e111 juni?20-2Frozen_Butterfly27/301e1start juliWachten uitslag ziekenhuisBellenblaasje27/331e1start eind juniBananaroxx25/261e425 juniwispelturige cyclusRaisinGirl33/361e230 juliMams199025/272e27 juliCassio27/321e117 juliDjubbles26/331e230 juniAnnet_Kotelet32/321e12-8Lara725/321e213 juliMargrietje8828/301e226 juniPrettymama27/272e1start septemberKruimel2425/261e414 juliRoseetje12345626/331e326 juli



Hallo dames,



Helaas zitten alle andere topics al vol; maar hoop hier toch nog meer 'lotgenoten' te vinden.

Mijn vriend (35) en ik (28) willen graag voor ons eerste kindje gaan.

Laatste tijd al veel over gehad, maar dan pas toch echt (nota bene over de whatsapp.... what is wrong with me?!) besloten om ervoor te gaan.

Binnenkort start ik dus met foliumzuur.

Hopelijk zijn er nog meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten en onderling ervaringen uit willen wisselen.
Ja ik!



Sinds gister de knoop doorgehakt en zaterdag dan de laatste pil..



M'n vriend heeft al meerdere malen door laten schemeren dat ie graag kinderen zou willen maar heb t eigenlijk nooit super serieus genomen, maar gister hadden we t er toevallig over en heb ik toch maar eens geïnformeerd hoe serieus hij t bedoelde. En toen zei hij dat ik wat hem betreft direct de AC wel achterwege mocht laten.



Dus nu gaan we er maar gewoon voor en zien wat er gebeurd
Alle reacties Link kopieren
Leuk leuk! Wie weet kan ik ook wel zo'n tabel in elkaar flansen. Geen idee hoe dat moet. Hoe oud zijn jullie? En ben je ook al begonnen met foliumzuur oid?

Al enige vorm van voorbereiding?



Mijn vriend is eigenlijk zo lomp als het maar zijn kan, maar dit kwam toch in eerste instantie idd ook echt van hem af.
Wij zijn beide rond de 30.

Heb nog geen voorbereidingen oid getroffen, had t niet verwacht dat t zo snel zou gaan. Heb jaren terug een periode gehad dat ik heel erg graag wou beginnen, maar mijn toenmalige vriend was toen nog wat terughoudend. Achteraf goed natuurlijk, want ben nu heel blij (blijer ) met m'n huidige vriend. Maar sindsdien niet meer zo sterk dat gevoel gehad, ook omdat we nog niet zo lang samen zijn. Nu dus wel heel blij dat hij er over begon, maar kan t me nog niet zo goed voorstellen dat we t echt gaan proberen haha



Van t weekend dus laatste pil, dus zal dan ook eens zorgen dat ik foliumzuur heb.



Zijn er in jullie omgeving al veel mensen met baby's of bezig met het krijgen van een babay?
Ahum *baby bedoel ik natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik snap helemaal niks van die tabel *zucht*.

Hihi, klinkt redelijk bekend.

Ik met mijn vorige vriend eigenlijk de keuze gemaakt. Maar dan is het echt zo'n moment van ja dit wordt het voor de rest van je leven. Dat was een soort wake up call. Vrij snel erna punt achter gezet. En nu zoveel gelukkiger met deze man.

Overigens wij zijn ook nog niet zo lang samen (in juli een jaar).

Maar geloven allebei dat dit HET is en ook leeftijd en persoonlijke situatie spelen mee.



Ja rondom ons vrijwel alles en iedereen aan de kids, baby's je kunt het zo gek niet bedenken.

En dan begint het dus toch wel echt te kriebelen.

Meende dat je foliumzuur echt al maand voor stoppen zou moeten slikken. Maar goed weet ook helemaal niet wat het wel of niet doet als je dat dus niet doet (goed verhaal).



Jullie omgeving?
Klinkt me erg bekend in de oren, die wake up call! Ging bij mij ook zo, toen hij wel wilde wilde ik niet meer. Inderdaad omdat het zo'n stap is voor de rest van je leven. En vlak daarna de relatie verbroken ook.



Nu ben ik bijna anderhalf jaar samen met m'n vriend. Door onze leeftijd gaat het nu ook sneller, klopt. We wonen ook samen sinds een half jaar.



Die tabel vond ik er al prima uitzien haha alleen de verticale strepen nog, dan ben je er Misschien voegt zich ook nog wel iemand bij ons die daar meer van weet.



Foliumzuur moet je eigenlijk eerder mee beginnen geloof ik ja, maar ga er eigenlijk ook niet vanuit dat het direct raak gaat zijn. En anders zie ik het dan wel. Ik begin nu gewoon en dan zal het wel goed komen.



Mijn vriendinnen hebben allemaal al kinderen, 1 is nu zwanger een andere wil graag zwanger worden. Maar die wonen allemaal wat verder weg, dus zie ik niet zo vaak. De vrienden van mijn vriend zien we vaker en die hebben nog geen van allen kinderen, zijn allemaal ook nog wat jonger dan ons.
Alle reacties Link kopieren
Maar het staat zo scheeeeef :(.

Nee ik ga dr ook niet direct van uit, maar ik ben echt een vreselijke controlfreak. Heel irritant.

WIl dat afzetten, maar gaat niet.



Dat is dan wel een gemis als ze wat verder weg wonen. Mijn vriendinnen wonen ook echt overal verspreid. Stuk of 2/3 wel dichtbij. Ook verschillende vriendengroepjes. Bij mijn vriend woont juist weer alles echt bij elkaar maar dus wel stukje van ons af.
Ik zie de tabel nu perfect recht hoor in de OP, dus top!



Control freak haha, dat ben ik ook. Al heb ik nu nog wel t idee dat ik t in dit geval nog wel wat losser kan laten. Maar vind t daarom dus wel super spannend, want ik heb hier gewoon helemaal niks geen invloed op.



1 vriendin woont wel wat dichter bij, die zie ik wel regelmatig. Al is t als je allebei werkt en een gescheiden sociaal leven hebt vaak wel lastig. Lang leve whatsapp dus in dat geval haha



Maar je bent dus nog niet met de pil gestopt? Dat ga je over een maand ongeveer doen?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik slik hem nu nog braaf. Al ben ik niet zo'n hele goede pilslikker. Heb overal wat liggen en slik maar raak (zo dat klinkt fout), slik eigenlijk altijd gewoon door geen id hoe het zit met die stopweken.

Maar vriendlief zegt; ik wil baby. Dus ik zeg: jij regelt foliumzuur.

Dat was iig ons laatste contact daarover. (Ik heb het eigenlijk nog in huis, maar wil ook gewoon dat hij ook zich daar mee bezig houdt).

Ik wacht dus braaf af tot vriendlief foliumzuur koopt.... en dan stop ik een maand erna of eigenlijk vind ik jouw theorie ook wel wat hebben.

Van ja we zien wel.
Als ik daarop moest wachten duurde het bij ons nog wel even haha. Merk dat mijn vriend zich praktisch nog niet zo verdiept heeft en t past ook bij hem om dat niet te doen. Ik ben de control freak die alles van te voren uitzoekt en naleest en hij doet gewoon zoals hij denkt dat het goed is. En moet zeggen dat het wel goed voor me is daar een beetje in mee te gaan en alles wat minder strak te willen plannen.



Ik zal hem gaandeweg wel van info voorzien



Je kunt toch ook gewoon met je eigen potje beginnen maar hem daar nog even niet over inlichten *liegen is niet oké natuurlijk, maar iets achterwege laten voor jullie bestwil ;-)*
Alle reacties Link kopieren
Jaaa wij ook!



Wij (vriend 28, ik 27) willen het gaan proberen rond juli/augustus dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee die van mij heeft zich ook echt niet verdiept. Alleen hij begon erover en ik zei ja vriend maar dan moet ik wel ff van tevoren foliumzuur pakken. Reactie: wat is dat? Dus ik vermoed dat ze op hetzelfde niveau zitten. En hij is daarin precies hetzelfde als de jouwe haha. Hebben we dezelfde? ;)



En ja dat zou kunnen alleen ik ben zo'n muts die nergens dr mond over houdt. Dus dat werkt ook niet!



@Lentils, leuk dat je ook mee wil schrijven! Lekker rond de vakantieperiode? Ik vind knap dat je dat dan vol kunt houden als je eenmaal de beslissing hebt genomen (stuk ongeduld hier).

Al langer plannen?

Ik voeg je ff toe aan tabel
Alle reacties Link kopieren
Dankje Taktak! Leuk om mee te schrijven!



Vriend wilde het al langer dan ik maar ik genoot nog even van ons samenzijn (veel reizen).



Haha ja nog even geduld. Ik ga binnenkort naar de huisarts om onze kinderwens en mijn levensstijl te bespreken (veganist). Ik wil dat onze kleine niks te kort komt in zijn/haar ontwikkeling en mijn lichaam uitputten door een zwangerschap met eventuele reeds tekorten. Maar de voorpret is er nu zeker wel!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik denk dat de meeste mannen zich niet zo verdiepen hoor iedergeval niet op 'ons' niveau.quote:Lenne85 schreef op 04 mei 2016 @ 16:52:

Als ik daarop moest wachten duurde het bij ons nog wel even haha. Merk dat mijn vriend zich praktisch nog niet zo verdiept heeft en t past ook bij hem om dat niet te doen. Ik ben de control freak die alles van te voren uitzoekt en naleest en hij doet gewoon zoals hij denkt dat het goed is. En moet zeggen dat het wel goed voor me is daar een beetje in mee te gaan en alles wat minder strak te willen plannen.



Ik zal hem gaandeweg wel van info voorzien



Je kunt toch ook gewoon met je eigen potje beginnen maar hem daar nog even niet over inlichten *liegen is niet oké natuurlijk, maar iets achterwege laten voor jullie bestwil ;-)*
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens al een geruime tijd van de pil af en mijn menstruatie is regelmatig te noemen gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
@Lenne; ik kan toch mn mond niet houden, dus heb potje al laten zien hihi. Nou weer zitten praten; IK BEN GESTOPT!!!! Fucking spannend. Alleen nu weer ff ongesteld worden jaks.



@Lentils; Ben je veganist vanwege gezondheids of principiele redenen? En zou je dan overwegen om er vanaf te stappen als het beter voor die kleine is? En bewust al van de pil af ter voorbereiding op zwangerschap?



Jullie leuke weekend plannen?
@taktak: Whoehooeee je bent gestopt! Haha wat spannend inderdaad Dat ongesteld worden, hoop dat het snel regelmatig is voor je. De laatste keer dat ik ben gestopt was er echt 2 jaar lang geen peil op te trekken en vaak heel lang (te lang).. Daar ben ik dus nu ook wel een beetje bang voor. Hopelijk gaat het nu beter, hoop stiekem dat het er toen mee te maken had dat ik nog wat dunner was (BMI 18) en nu in de tussentijd wat dikker ben. Misschien had het er ook niks mee te maken, dus we zullen het wel zien.



@Lentils: Leuk dat jullie ook gaan beginnen! Wel knap dat je nog zolang kunt wachten! Valt het op dat geduld niet mijn sterkste punt is? Wel slim om i.v.m. je veganisme om na te gaan welke invloed dat heeft op een zwangerschap. En ik ben dus wel jaloers dat je menstruatie zo lekker regelmatig is al!



Wat een heerlijke dag gister of niet?? Ik heb echt genoten, lekker op de fiets een paar terrassen langs, wijntjes drinken (nu het nog zonder problemen kan ) en super leuk samen met mn lief. Echt een top dag. Jullie nog iets leuks gedaan?



Vandaag nog aan het werk, helaas. Voor het weekend nog niet veel plannen. Moederdag 'vieren' bij mn moeder en schoonmoeder. Hopelijk vieren we volgend jaar allemaal zelf Moederdag
Alle reacties Link kopieren
Wij hier afgelopen dagen echt vooral heeeel veel sociaal gedaan, bbq hier en daar. Naar strand geweest met vrienden, op stap alles.

En dat met behoorlijk veel alcohol (want nu mag het nog).

Woensdag laatste pil gepakt, dus zou eik vrijdagnacht ongesteld moeten worden (standaard) maar er gebeurde maar niks.

Ik helemaal in paniek. Gister ook nog steeds niks.

Shit ik balen, want dit is niet de bedoeling, denk nee he dadelijk ben ik per ongeluk zwanger. Zal toch niet? Heb me zwaar misdragen. Helemaal id stress.

Maar had ook echt superpijn, veel steken. Gisteravond eindelijk een beeetje, maar nog niet wat moet zijn.

Lekker vaag.



Na deze week dan ook maar stoppen met roken, FML!



Jullie goed weekend gehad?
Haha Taktak, zou wat zijn als je nu al zwanger zou zijn! Kan me voorstellen dat je dan zorgen hebt over je misdragingen afgelopen weekend. Vind het zelf ook wel lastig met alcohol. Als ik niet meer drink heeft iedereen me direct door gelukkig ben ik al anderhalf jaar geleden gestopt met roken, hoef ik dat nu niet meer.



Wij hebben een goed weekend gehad, niet heel druk. Gewoon genoten van t mooie weer en lekker rustig aan gedaan. Heb vitaminepillen incl foliumzuur gehaald en sinds gisteravond m'n menstruatie dus vanaf eind deze week kan het dan echt gaan gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Hehe zet eindelijk door. Ik zie ook al tegen mn vriend. Dat kan helemaal niet. Heb verder toch nergens last van en braaf pil gepakt.

Dus ik ook sinds gisteravond.

Wow dan lopen we dus echt synchroon.

Zou wel typisch zijn.

Ik zet mijn NOD ff op 5 juni??

Voor jou ook wat?



Welke pillen heb jij gekocht?

Heb btw ook zo'n app period tracker kun je vruchtbare dagen enzo zien, is wel grappig.



En zo dat niet drinken wordt ook wat, krijg die opmerking nu al ooit als ik niet aan bier/wijn ga. Laat staan dat ik dat weten aan een stok doe.

Plus ik ben een heeeele slechte leugenaar.
Wat toevallig dat we nu ook nog precies gelijk lopen haha

Normaal gesproken zou mijn NOD 6 juni zijn, maar aangezien ik eerder altijd een langere cyclus had hou ik maar wat later aan. Zou je voor mij daarom 11 juni in willen vullen? Ik heb inderdaad ook zo'n app, vind het wel handig om een beetje te kunnen zien straks hoe de cyclus er precies uitziet. Vooral omdat het eerder dus zo onregelmatig was. Zo kan ik nog een beetje gokken wanneer mijn menstruatie komt, is ook voor de praktische kant wel fijn om te weten.



Ik heb gewoon multivitamine vrouw gekocht, geen speciale foliumzuur tabletten. Denk dat het voor mij sowieso geen kwaad kan wat aanvullende vitamines te nemen, omdat ik weinig fruit en groente eet.



Weken niet drinken gaat bij mij ook zeker opvallen. En vind het eigenlijk ook nog niet echt nodig om helemaal te stoppen met drinken nu al. Mocht je zwanger zijn, kan dat nog lang genoeg. Maar ga er natuurlijk wel een beetje rekening mee houden in de weken na de (vermoedelijke) eisprong, dat ik het binnen de perken houdt.



Gister op Moederdag even bij mijn ouders. Ze waren een beetje aan het plannen wat ze nog met de tuin wilden doen. Zegt mijn moeder, een vijver is ook wel mooi. Maar dat kan eigenlijk niet met kinderen. We hoeven nog geen rekening te houden met kleinkinderen binnenkort?

Ben er natuurlijk niet serieus op in gegaan, haha ze moesten eens weten
Alle reacties Link kopieren
Haha zijn wij familie? Ik ben ook niet zo van de groente en fruit maar ben mezelf nu meer aan het dwingen. Wnat moet toch.

Ik heb vitamines zwanger worden met alles erop en eraan...

Ik ga idd ook niet stoppen met drinken alleen in die weken dat ovulatie is en dus die tijd dat je mogelijk zwanger kunt zijn, dan alleen recreatief.



Haha zijn die vragen bij jullie ook zo ernstig? Hier vragen ze het gewoon met regelmaat op de man af. Afgelopen zondag nog een goede vriend van mijn vriend; en hebben jullie het wel eens over kinderen? Ik zo: Ja natuurlijk, logisch toch. Oh dus jij wilt wel kinderen? Ehm ja en als het kan voor mn 30e. Zegt ie oh leuk maar Henk (ff naam vrind maar aangepast) wil nog ff wachten denk of nie? Ik stilletjes in mezelf lachen ik denk hij wil JUIST. Dus zeg ja schat dat moet je m zelf vragen. Echt dat vissen!! Moet er wel mee lachen.

Ons pap heeft zelfs bedacht dat we pas weer paaseieren mogen zoeken (ja dat deden wij nog steeds) als we kleinkinderen voor hem hebben gefabriceerd.
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,



I love groente en fruit, haha! Eet het de hele dag door eigenlijk. Ik drink geen alcohol dus niemand kan mij verdenken van iets als ik zwanger ben ach ja ik heb zo weer mijn dingetjes om op te letten tijdens een zwangerschap.



Het is gelukkig een tijdje stil met 'vissen' binnen de familie! Jullie succes dames hihi



Hebben jullie al mogelijke namen?
Alle reacties Link kopieren
Ben je al bij dokter geweest? Nee eigenlijk niet. Ik heb wel mn ideeën. Vriendlief is vrij makkelijk. Alleen heeft wel aparte gedachtes. Meisjesnaam moet ik bedenken want ik ben een vrouw. En hij moet met jongensnaam komen. Okeeeeeee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven