Zwanger worden

10-04-2017 10:24 925 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier en het lijkt mij leuk om te kunnen kletsen over het proberen zwanger te worden. Aangezien ik het er verder nog niet met familie/vrienden over kan hebben.

Ik ben 23 jaar en mijn vriend ook. Ik hebin december mijn laatste pil gehad en daarna dus gestopt.

Ik heb nog geen regelmatige cyclus dus tot nu toe ook nog niet zwanger.


Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat en hoe jullie er mee om gaan.

Naam Leeftijd m/v Hoeveelste kindje? Ronde N.O.D. Bijzonderheden
Elenax94 23/23 1e 4 - Zwanger :cheer2:
orchidee13 24/26 1e 4 - -
ZoMa17 25/25 1e 1 30 mei 14 april spiraal verwijderd
Zoezoe999 27/38 1e 3 17 juni -
melon 27/27 1e 2 28 juni miskraam maart
pastelkleurtjes 27/32 1e 3 6/7 juli -
Duun88 29/33 1e 2 29 juni -
mihoen62 26/26 1e 3 24 juni -
Devenie91 26/28 1e 2 30 mei -
Santje1994 23/28 1e - Zwanger :cheer2:
nathalie114 23/29 1e 2 20 juni -
Nav_ 26/31 1e 1 31 mei
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 10:51
52.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Leuk dat je zwanger wil worden!

Ik wordt volgende maand 24 en wij zijn net begonnen voor nummer 2. Ik heb al een dochter van bijna 16 maanden. Na stoppen met borstvoeding nu 1 menstruatie gehad.



Ik hoor vaak dat je lichaam na het stoppen even de tijd nodig heeft. Dus waarschijnlijk zal je cyclus vanzelf regelmatig worden.

Natuurlijk is het elke keer jammer als het niet is gelukt, maar probeer te bedenken dat het best normaal is dat het een paar maanden duurt. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk ik hoop dat je snel zwanger raakt van jullie 2e, hoelang duurde het bij je eerste voordat je zwanger bent geraakt dan?

En ja dat klopt zeker dat je geduld moet hebben maar toch hoop je het aldoor..

En ik werk ook nog eens in een winkel waar we ook baby kleding verkopen dus het is echt extra moeilijk. En het lijkt nu ineens alsof iedereen maar zwanger wordt behalve ik maar goed nu Let je er natuurlijk veel meer op dan eerst.
Alle reacties Link kopieren
Eerste was gelijk raak, maar dat is natuurlijk geen garantie voor nummer twee. Juist wel

lastig als we nu een paar maanden moeten wachten, terwijl dat ook gewoon normaal is. Aan de andere kant hebben we al een dochter, waardoor wachten wel wat minder lastig is. Denk ik.



Ik kan mij voorstellen dat als je al die leuke baby kleren ziet en zwangere vrouwen dat het nog meer kriebelt.

Kun je er met je vriend over praten?
Alle reacties Link kopieren
Hai!



Ik ben zelf 24 en mijn vriend bijna 25. Wij hebben besloten om er samen voor te gaan. Vrijdag een afspraak bij de huisarts om de anticonceptie weg te laten halen! Zijn jullie al begonnen met vitamines? foliumzuur schijnt zeer belangrijk te zijn, al zeker 1 maand voor de bevruchting. Wat leuk om het met mensen van mijn eigen leeftijd te bespreken!
anoniem_340221 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 19:34
2.07% gewijzigd
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Leuk ZoMa!

Spannend, wat heb je nu voor anticonceptie?

Ik slikte in de borstvoedingsperiode, waar ik net mee gestopt, ben mama vitamines. Zit alles in en daar ben ik gewoon mee doorgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Oke dat was inderdaad snel. Was je voor die tijd aan de pil? En was je nu ook aan de pil? En denk idd dat je nu wel afleiding hebt aan je dochtertje wat het hopelijk minder lastig maakt als het even duurt.. Ja ik kan er met mijn vriend over praten maar hij heeft meer zoiets van we hebben het toch leuk nu samen en als het komt dan komt het.

Maar voor een vrouw is het toch anders denk ik.

Aldoor die spanning of je wel of niet ongesteld gaat worden..



Hey Zoma, inderdaad leuk een leeftijdsgenootje. gaan jullie ook voor de eerste ??

Ja ik slik al een tijdje foliumzuur en vitamine d.
Alle reacties Link kopieren
Ja ook voor de eerste! Spannend man!

Ik heb een mirena spiraal, het schijnt dat als je die eruit haalt je eigenlijk meteen zwanger kan zijn. Omdat je lichaam niet opnieuw tijd nodig heeft om alles te reguleren zoals bij de pil. Ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen! Ben eigenlijk bang om te enthousiast te zijn... Haha



Ik slik nu b12 en foliumzuur, zag inderdaad dat je ook potjes hebt waarin alles is samengevoegd.
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is zeker spannend. Ga je ook ovulatietesten doen of ga je het eerst gewoon proberen?

Ik heb net ovulatietesten gekocht en ga ze eind van de week proberen want ik weet niet precies wanneer de eisprong plaats vind want ben nog niet regelmatig ongesteld. Eerst was het na 4 week toen 6 week en afgelopen keer 5 week. Dus ik hoop dat de ovulatietesten ook een beetje rust voor mezelf geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het eerst wil proberen zonder ovulatietest. Haha op goed geluk! :p
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Ja zou ik ook doen. Zou mooi zijn als het gelijk lukt. Hou me maar op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie allemaal voor een kindje willen gaan!



Wij ook, maar ik was al zwanger dit jaar, echter is dat een miskraam geworden. En nu gaan we weer proberen. Ik zal hier zo nu en dan wel eens om het hoekje kijken als jullie dat niet erg vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een tegenslag voor jullie.

ik hoop dat het jullie ook snel lukt om weer zwanger te raken. En ik vind het erg gezellig als je af en toe eens komt kijken
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn beide 27, dus ook nog jong en wel een beetje in dezelfde leeftijd ook, dus dat is wel gezellig lijkt me.



Ik was in 1x zwanger dus ik heb goede hoop dat het wel snel lukt, maar ik ga me er niet op instellen dat het weer in 1x lukt want dat wordt vast een teleurstelling.



Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger raken en dat we met kerst allemaal met een mooie dikke buik kunnen pronken.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven en meelezen, ik ben net 24 en vriend 26. We gaan over een paar maanden proberen. Ben wel al paar maanden gestopt met de pil om mijn cyclus op gang te laten komen wat ook gelukkig na 8 jaar pil ofzo gelukkig tot nu toe elke maand zeer netjes op tijd is.



Ik slik momenteel al B12, ijzer en vitamine D. Heb wel al een potje foliumzuur staan om mee te starten een maand voordat we gaan beginnen. Super spannend allemaal, lijkt me hartstikke leuk.
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook voor ons allemaal en vind het erg gezellig om dit met elkaar te delen en elkaar zo op de hoogte te houden. Ben benieuwd hoelang het bij iedereen gaat duren
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf nooit aan de pil geweest, altijd koperspiraal dus geen hormonen. Ik merk wel dat mijn lichaam nu nog moet wennen doordat de hormonen van de borstvoeding verdwijnen. Dus misschien is het nu wel een beetje vergelijkbaar met de pil? Ben wel blij dat ik snel weer een menstruatie kreeg, want die heb ik in de 14 maanden borstvoeding geven niet gehad.



Ik doe geen ovulatietesten, wel temperaturen.



Melon, Ah wat super rot! Hopelijk ben je snel weer zwanger en kun je dat achter je laten. Heb/had je er erg last van?



Tea lover, spannend! Wat is de reden dat jullie nog wachten?



Idd leuk allemaal beetje dezelfde leeftijd
Alle reacties Link kopieren
De reden dat we nog wachten is eigenlijk omdat vriend aangaf dat hij het liefst heeft dat het niet geboren wordt in de koude maanden haha, ik weet het slaat nergens op .. zal wel mannenlogica zijn. Wij zijn beide in de koude wintermaanden jarig en vinden er geen bal aan, hij zegt als we dan toch een keuze hebben beginnen we zo augustus / september zodat mocht het gelijk raak zijn is het in mei / juni jarig.
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
Tja dat heb je echt niet voor het zeggen, het is heel normaal als het een half jaar duurt voordat je zwanger bent. Wie weet kom je dan weer in de winter uit.

Mijn dochter is van december. Geen ideale maand en we hadden niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn. Op dat moment was ik alleen maar happy en kon het mij geen bal schelen. December is niet ideaal, maar er zijn ergere dingen. Als het deze maand raak is zal ik weer december uitgerekend zijn of begin januari, ik maak mij daar niet druk om. Het komt wanneer het komt.



Maar als jullie je daar goed bij voelen, gewoon beginnen wanneer het goed voelt. Ik wilde je alleen mijn ervaring vertellen
Alle reacties Link kopieren
Hai!

mag ik ook nog meeschrijven?



Mijn vriend en ik zijn beide 26 en ik heb op 20 maart mijn spiraaltje laten verwijderen. vanaf toen zijn wij dus ook bezig met proberen zwanger te raken. 2 dagen daarna werd ik ongesteld en ik heb ovulatietesten gebruikt, omdat ik gewoon erg nieuwsgierig ben. We wilden eerst wachten met proberen tot na ons trouwen in mei, maar het is vast niet in één keer raak en anders wel. dan komt het ook wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Oja bovenstaande komt ook wel omdat vrienden van ons als een jaar bezig zijn en ik zie wat dat met ze doet. Vandaar dat ik mij daar niet druk meer om maak.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag je mee schrijven hoe meer erbij komen hoe leuker om onze ervaringen te delen met elkaar toch
Alle reacties Link kopieren
Ik slik trouwens inderdaad al ongeveer een maand foliumzuur nu. Heb niet het gevoel dat er iets veranderd, maar het zal wel goed zijn.



verder heb ik wel een vreemde maand. ik heb 2x positief getest met de ovulatietesten, terwijl dat volgens internet normaal gesproken niet kan, tenzij je zwanger bent. verder voel ik ook van alles, maar weet ik niet of ik me dat zelf aanpraat of dat het werkelijk zo is. Nou ja, we zullen het aankomende zaterdag wel zien, dan zou ik normaal gesproken ongesteld moeten worden.



hoe is dat bij jullie? hebben jullie opeens ook allemaal kwaaltjes?

@elenax, vind je die onregelmatige cyclus niet heel lastig? ook omdat je niet weet wanneer je eisprong ongeveer is en wanneer je weer ongesteld wordt?



@Tea-lover, vind je het niet moeilijk om nog zo lang te wachten? alleen omdat het kindje anders geboren zou worden in december? wij vonden het namelijk al moeilijk om nog een maand te wachten voor onze bruiloft.



@Nienemunt, hoe is je eerste zwangerschap gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Mihoen,

Spannend zeg! Ik zeg zwanger

Zwanger zijn kan volgends mij idd de reden zijn van 2x positief testen met ovulatietesten, maar super veel verstand heb ik er niet van.



Mijn eerste zwangerschap was op de eerste drie maanden na heel goed. Eerste drie maanden heel misselijk (hopelijk heb je dat niet als het nu raak is), maar daarna voelde ik bij top, trots op mijn buik haha.

En nu heb ik een rond rennende dreumes van 16 maanden om mij heen
Alle reacties Link kopieren
ja, ik vind het ook heel spannend. maar wil eigenlijk nergens van uit gaan. Anders is het een enorme teleurstelling als het niet raak is.



heerlijk, dan lijkt me toch zo'n geweldige leeftijd. dan kunnen ze net even wat meer als dat het baby's zijn.

maar 3 maand misselijk lijkt me vreselijk, daar moet ik toch echt niet aan denken. moest je ook telkens over geven of viel dat wel mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven