Zwanger worden

10-04-2017 10:24 925 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier en het lijkt mij leuk om te kunnen kletsen over het proberen zwanger te worden. Aangezien ik het er verder nog niet met familie/vrienden over kan hebben.

Ik ben 23 jaar en mijn vriend ook. Ik hebin december mijn laatste pil gehad en daarna dus gestopt.

Ik heb nog geen regelmatige cyclus dus tot nu toe ook nog niet zwanger.


Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat en hoe jullie er mee om gaan.

Naam Leeftijd m/v Hoeveelste kindje? Ronde N.O.D. Bijzonderheden
Elenax94 23/23 1e 4 - Zwanger :cheer2:
orchidee13 24/26 1e 4 - -
ZoMa17 25/25 1e 1 30 mei 14 april spiraal verwijderd
Zoezoe999 27/38 1e 3 17 juni -
melon 27/27 1e 2 28 juni miskraam maart
pastelkleurtjes 27/32 1e 3 6/7 juli -
Duun88 29/33 1e 2 29 juni -
mihoen62 26/26 1e 3 24 juni -
Devenie91 26/28 1e 2 30 mei -
Santje1994 23/28 1e - Zwanger :cheer2:
nathalie114 23/29 1e 2 20 juni -
Nav_ 26/31 1e 1 31 mei
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 10:51
52.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is een tabel ook prima, liefst wel in dit topic.

Vriend en ik zijn beide 26, ik verwacht op 17/18 mei weer ongesteld te worden en dat is dan onze 2e ronde. Is dat zo voldoende informatie?

Wij wonen trouwens ook in Overijssel.



@pastelkleurtjes, wij gebruiken wel ovulatietesten. dat heeft vooral te maken met dat ik nogal een controlfreak ben en graag weet waar ik aan toe ben en ook met dat ik wilde weten of ik een normale cyclus had nadat het spiraaltje eruit gehaald was.



Hallo Santje! Wat leuk dat je meeschrijft en wat heftig dat het de eerste keer is misgegaan. Kwam je daar achter bij de eerste controle?



@Elenax, wat irritant dat je nog steeds geen positieve ovulatietest hebt gehad. Hopelijk komt hij snel.



@Orchidee, wat spannend! Ik hoop voor je dat je cyclus nu niet zo lang is en dat je gewoon zwanger bent!



@Devenie, wat spannend en vervelend tegelijkertijd. Heb je zelf het gevoel dat je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
Mijn gegevens voor in de tabel:

ik ben 29 jaar, mijn vriend 31 jaar, bezig voor ons eerste kindje, in maart gestopt met de pil en net voor het eerst ongesteld geworden, de eerste cyclus duurde 30 dagen, dus dit is de 2e ronde en ik verwacht de mijn volgende nod op 18 mei.
Alle reacties Link kopieren
@mihoen62 ik had bij 6 weken echo met een mooi kloppend hartje! 2 weken later begon ik te bloeden en weer een echo gehad en toen bleek dat het hartje niet meer klopte. Dus dat was ontzettend heftig! Heb ook 3 weken niet gewerkt. ( vriend ook 2 weken niet) ik was echt mega emotioneel. Maar nu gaat het een stuk beter! Op naar ronde 2
Alle reacties Link kopieren
Sanetjes, wat heftig. Wat een schok moet dat geweest zijn. Ben je er wel weer helemaal aan toe om weer zwanger te worden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, kan ik nog mee schrijven? Ik ben op zoek naar een topic waar ik mee kan schrijven over zwanger worden maar veel zitten al vol. Hebben jullie nog een plekje ?
Alle reacties Link kopieren
@mihoen62 ja, wij zijn er beiden weer klaar voor gekukkig staan we er nu wel nuchter in en houden ons maar vast aan het idee dat er iets mis was met het kindje. En hopen dit niet weer mee te maken. Ik kan mij wel heel druk gaan maken om van alles maar dat heeft geen zin en kan het zwanger raken tegen werken. Dus dat moet ook maar niet....
Alle reacties Link kopieren
O wat heftig Santje!



Voor het tabel: 27 en 38, gestopt sinds maart, cyclus is nog een ? En nog steeds geen menstruatie hier, 1e ronde.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gegevens voor de tabel:

Ik ben 24 en mijn vriend 25. Dit is voor ons het eerste kindje. En vrijdag 14 april spiraal verwijderd. Dus cyclus nog onbekend!
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Leyla ja hoor dat kan nog wel

Ik zal morgen of van de week dan ff kijken met die tabel hoe dat gaat dan pas ik hem aan.
Alle reacties Link kopieren
@Santje: Oh heftig zeg. Fijn dat je er nuchter over bent en het nu weer positief in ziet!



Jeejtje als ik het van iedereen zo lees dan lijkt het alsof wij echt al heeel lang bezig zijn.



Ik ben 24, man 26 en sinds november gestopt met de pil. Cyclus schommelt sinds afgelopen maand.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik ben 28, man is 33, sinds januari gestopt met de pil. Op zich redelijk stabiele cyclus, moet nu 2 mei ongesteld worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Santje! =(



mihoen, vind ik moeilijk dat gevoel. Zoals ik al zei met de alcohol denk ik hmm nee wacht maar even af want stel je voor.. maar ik heb niet echt andere echte gekke dingen niet meer trek in bepaald soort eten( juist minder eetlust) geen afkeer voor bepaalde dingen

Volgens mij kan ik vanaf volgende week vrijdag weer testen, dus wacht nog even af!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben weer terug van weggeweest! Even een drukke periode gehad! Wij zijn nog niet begonnen, vandaar ook wat minder om over te schrijven.. deze maand een iets kortere cyclus (36 dagen), dus dat is al iets beter!! Ik heb m'n eisprong gevoeld op dag 20, dus dat klopte ook wel!



Santje, wat heftig zo'n miskraam na een kloppend hartje. Zou je volgende keer minder vroeg een echo willen? 6 weken is best vroeg toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens 29, man 33. Komen uit het hoge Noorden
Alle reacties Link kopieren
@Devenie: Spannend!

Ik heb vanochtend getest, negatief.. Ergens had ik echt het gevoel dat het raak zou kunnen zijn omdat ik dacht dat ik mijn eisprong voelde en allerlei kwaaltjes had. Dus dit voelt echt als een tegenslag.

Nu maar kijken wanneer ik dan ongesteld wordt...



@Duun: Fijn dat jouw cyclus al op gang komt! Irritant is dat he.. Hoeveel dagen was je cyclus hier voor?
Alle reacties Link kopieren
@orchidee: tussen de 37 en 42 dagen!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat balen orchidee vooral als je echt een goed gevoel had...
Alle reacties Link kopieren
Net op het werk mega erge steek in baarmoeder/vagina. Kon haast niet meer rechtop staan. Bij naar de wc gaan paar min later bruin bloed.

Had maandag mijn ovulatie. Kan dit een innesteling zijn geweest? Het is wel vroeg voor innesteling toch!?
Alle reacties Link kopieren
orchidee, begrijp dat het een teleurstelling is! Knuffel voor jou



Santje, ik durf je daar geen antwoord op te geven.

Ik voel normaal mijn eisprong helemaal niet, had vorige week maandag ook klein beetje licht bloedverlies in de ochtend.

Merk dat ik ook echt weinig nog vanalles af weet, en het opzoeken van allemaal die dingen vind ik ergens toch nog wel gek.

Durf soms aan mezelf nog niet toe te geven dat ik toch echt wel klaar ben voor een kindje!

Je wordt dan opeens kwetsbaar en ik ben altijd wel iemand die zijn mannetje staat en nergens aan toe geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Santje1994 schreef op 23 april 2017 @ 10:44:

Net op het werk mega erge steek in baarmoeder/vagina. Kon haast niet meer rechtop staan. Bij naar de wc gaan paar min later bruin bloed.

Had maandag mijn ovulatie. Kan dit een innesteling zijn geweest? Het is wel vroeg voor innesteling toch!?

Juist niet toch? De innesteling is toch binnen 6-10 dagen na je ovulatie gemiddeld gezien?



OT - Vanochtend een omo witte test, maar ook nog niet ongesteld. Dus het blijft nog spannend.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies! Ik zie het ook wel.
Alle reacties Link kopieren
orchidee Wat jammer voor je, snap je teleurstelling vooral als je al van alles voelde. Ons lichaam kan soms gekke dingen met ons uithalen he Op naar de volgende ronde!



Devenie en Santje Spannend dames!! Heel gek dat ik al zo met jullie mee hoop/leef ook al ken ik jullie helemaal niet haha!



Elenax Hopelijk lukt het met de tabel, zat net ook al even te kijken maar kon het niet uitvogelen=P Hier iig mijn gegevens:

leeftijd ik/hij: 27/32

#kind: 1e kindje

ronde: 1
Alle reacties Link kopieren
Ook hier is mijn menstruatie begonnen, ik gok dat de misselijkheid, opgezette buik etc allemaal te maken heeft met de verandering van de hormonen.



Mijn cyclus was 33 dagen dus dat is best netjes voor de eerste keer. Op naar ronde twee
Alle reacties Link kopieren
Zou zomaar kunnen zozoe . Het lichaam kan rare en vertekende dingen doen.

Wat veagen en onzekerheid met zich meebrengt.

Ik heb in de loop van het weekend ook echt zo'n ontzettend pijnlijke tepels gekregen.



Ik ben een half jaar geleden borstvergroting ondergaan doordat ik veel sporte verdwenen mijn borsten heel snel, en was ik gewoon plat. Na de operatie had ik pijnlijke tepels maar werd met de tijd minder. Maar nu, pfff ik hoef perongeluk ergens tegen aan te komen zachtjes of zelfs mijn bh die verveeld.



Het zou mij niks verbazen als ik uiteindelijke rond de 10e toch ongesteld zou worden. Het kan nog alle kanten op!!
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal het is gelukt met de tabel zoals jullie kunnen zien.

Ik wou het eerst ff uittesten dus nog niet iedereen staat erin hoor. En heb nu niet zoveel tijd dus ik kijk wel hoever ik kom.. De rest komt er dan later nog in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven