Zwanger worden

10-04-2017 10:24 925 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier en het lijkt mij leuk om te kunnen kletsen over het proberen zwanger te worden. Aangezien ik het er verder nog niet met familie/vrienden over kan hebben.

Ik ben 23 jaar en mijn vriend ook. Ik hebin december mijn laatste pil gehad en daarna dus gestopt.

Ik heb nog geen regelmatige cyclus dus tot nu toe ook nog niet zwanger.


Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat en hoe jullie er mee om gaan.

Naam Leeftijd m/v Hoeveelste kindje? Ronde N.O.D. Bijzonderheden
Elenax94 23/23 1e 4 - Zwanger :cheer2:
orchidee13 24/26 1e 4 - -
ZoMa17 25/25 1e 1 30 mei 14 april spiraal verwijderd
Zoezoe999 27/38 1e 3 17 juni -
melon 27/27 1e 2 28 juni miskraam maart
pastelkleurtjes 27/32 1e 3 6/7 juli -
Duun88 29/33 1e 2 29 juni -
mihoen62 26/26 1e 3 24 juni -
Devenie91 26/28 1e 2 30 mei -
Santje1994 23/28 1e - Zwanger :cheer2:
nathalie114 23/29 1e 2 20 juni -
Nav_ 26/31 1e 1 31 mei
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 10:51
52.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik iemand ben vergeten zeg het dan even met je gegevens erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elenax94 schreef op 24 april 2017 @ 11:39:

Hey allemaal het is gelukt met de tabel zoals jullie kunnen zien.

Ik wou het eerst ff uittesten dus nog niet iedereen staat erin hoor. En heb nu niet zoveel tijd dus ik kijk wel hoever ik kom.. De rest komt er dan later nog in Helemaal goed! Wel handig zo inderdaad!
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Super elenax!

Mijn NOD poeh volgens mij de 10e en is onze 1e ronde =)
Alle reacties Link kopieren
Fijn Elenax! Lekker overzichtelijk zo !!
Alle reacties Link kopieren
Zoezoe, wat jammer dat je menstruatie is begonnen. Ik had ook allemaal van die symptomen, maar komt denk ik doordat spiraaltje er bij mij net uit was. Zo heb ik nu nog steeds enigszins zere borsten en ben ik bijna van mijn menstruatie af.



Devenie, zijn die zere tepels niet je eisprong geweest of was dat nog te vroeg?



Elenax, wat goed dat het is gelukt met de tabel!



Ik ben gelukkig bijna weer van mijn menstruatie af. Pff, dat heb ik dus echt niet gemist tijdens mijn spiraaltje. En eerste keer na het spiraaltje ongesteld worden was veel minder heftig dan de tweede keer helaas. Maar nu kunnen we er straks weer vol goede moed tegenaan. Mijn vriend zei al, nooit geweten dat dat zwanger worden zo precies komt. Ik dacht altijd dat je als je niet ongesteld was gewoon zwanger kon worden. Maar je bent dus echt maar eventjes vruchtbaar. Hij heeft zich nu dus ook maar eens goed in gelezen. We hebben getwijfeld of we het deze maand veilig zouden doen, zodat ik op de bruiloft en vakantie gewoon drinken kan. Toch besloten om het gewoon te proberen, want meer dan een glaasje prosecco en een glas wijn drink ik toch niet op onze bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Is nog te vroeg mihoen

, nja ergens hoop ik ook stiekem dat het raak is.
Alle reacties Link kopieren
haha snap ik, Devenie, ik had daar ook last van. maar ergens vond ik ook wel fijn dat ik weer ongesteld werd.
Alle reacties Link kopieren
Top Elenax! Nu het er zo mooi staat wordt het voor mij nog echter! Het is bij ons pas 1 week geleden dat wij hebben besloten om geen anticonceptie meer te gebruiken, alles is nog zo onwennig! Wij waren dit weekend op een feestje en kregen op een gegeven moment de vraag wanneer er bij ons kinderen komen... nou ik wist niet waar ik kijken moest, begon te stotteren en dom te lachen Gelukkig zag man het en schoot te hulp =P Pff ik moet echt even een standaard riedeltje in mijn hoofd hebben voor het geval wij weer zo'n vraag krijgen haha! Hoe doen jullie het bij zulke onverwachte vragen over kinderen? Of weet de omgeving dat jullie bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jouw vriend zich alvast heeft ingelezen, Mihoen! Wanneer is de bruiloft? De mijne is er niet echt mee bezig verder geloof ik, heb ook niet het idee dat hij er überhaupt zo mee bezig is als ik. Sinds het moment dat wij besloten hebben ervoor te gaan, denk ik er constant aan. Vind het erg leuk dat wij een geheimpje hebben samen
Alle reacties Link kopieren
Haha uhhh kinderen?!

Wij zeggen steeds als het huis af is.
Alle reacties Link kopieren
quote:pastelkleurtjes schreef op 24 april 2017 @ 14:19:

Top Elenax! Nu het er zo mooi staat wordt het voor mij nog echter! Het is bij ons pas 1 week geleden dat wij hebben besloten om geen anticonceptie meer te gebruiken, alles is nog zo onwennig! Wij waren dit weekend op een feestje en kregen op een gegeven moment de vraag wanneer er bij ons kinderen komen... nou ik wist niet waar ik kijken moest, begon te stotteren en dom te lachen Gelukkig zag man het en schoot te hulp =P Pff ik moet echt even een standaard riedeltje in mijn hoofd hebben voor het geval wij weer zo'n vraag krijgen haha! Hoe doen jullie het bij zulke onverwachte vragen over kinderen? Of weet de omgeving dat jullie bezig zijn?Hahaha die vragen waren eerder nooit zo awkward als nu. Ik zeg altijd gewoon, nou voorlopig nog niet. Dan vragen mensen ook vaak niet door. Of ik zeg dat we het voorlopig al druk zat hebben met de hond Haha.
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het ook lastig had laatst een baby shower en dan vragen ze mij ook van Ja wanneer wij een baby willen. Ik weet me dan ook geen goede houding en wat ik zeggen moet. Dus moet inderdaad ook ff iets verzinnen wat ik dan gewoon kan zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Die vragen krijgen wij eigenlijk maar weinig. Wel eens mensen die er serieus naar vragen, maar dat zijn mensen die dicht bij ons staan. Mijn vriend heeft dus ook gelogen tegen zijn beste vriend. Vond hij echt heel moeilijk. Bruiloft is halverwege mei en daarna gaan we direct door op vakantie. En in ons geval is mijn vriend er denk ik meer mee bezig dan ik. Van mij hoeft het allemaal eigenlijk niet zo snel (alhoewel ik wel graag snel zwanger zou willen zijn, maar dat is meer omdat ik dan iig weet dat alles goed zit), mijn vriend heeft nog liever gister dan vandaag een kleintje geloof ik.



en die eerste maand dacht ik er, vooral na mijn ovulatie, best heel veel aan. Ik heb ook vanalles opgezocht en bekeken. Ik ben er nu al veel rustiger onder dan de eerste ronde gelukkig. Als mensen mij er naar vragen zeg ik dat ik echt nog geen kinderen hoef. Dat we ons nog wel met zijn tweeen vermaken
Alle reacties Link kopieren
Ik word ongesteld geloof ik. Precies 14 dagen na m`n eisprong na de miskraam. Fijn dat alles werkt. Nu op naar de volgende eisprong!



Ik wil ook wel in de tabel;



leeftijd 27/27, 1e kindje, ronde 1, NOD 22 mei, opmerkingen: miskraam maart 2017
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn melon, lijkt me wel een opluchting.
Alle reacties Link kopieren
Super elenax94, mijn ronde staat al op 3..

Ik vind die vragen ook super lastig! Heb jij een kinderwens? Euh ja. Wanneer? Euh.. nou ja euhh.. en dan stamel ik wat en tja dan verraad ik mezelf. Nog niet vaak gebeurd hoor. Maar ik heb ook al bij één vriendin gehad van ja ja kweet niet. Mijn beste vriendin weet het overigens wel. Ook wel fijn om het met iemand te kunnen delen..
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden voor jullie steunberichtje! Ik heb vandaag wel weer pijn in mijn onderbuik :/

Oh en ik heb toch maar een afspraak gemaakt voor een inwendige echo in het ziekenhuis. Ik vond het eerst te vroeg en echt nog te eng, maar ik wil nu gewoon zekerheid en weten waar ik aan toe ben. 11 mei heb ik een afspraak, gelukkig gaat mijn man met me mee maar desondanks vind ik het echt super spannend.



@Elena: Thanks voor een overzichtelijke tabel! Ik zit alleen wel in ronde 4 :P



@Devenie: Ah vervelend.. Maar hopelijk is het niet voor niets :D



@Zoezoe: Fijn dat je een goede cyclus hebt! Op naar de volgende ronde..
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu 6 dagen dpo. Sinds vandaag krampen in mijn buik en de hele tijd gevoelige borsten. Ik wil er niet te veel aan denken maar ik voel het gewoon de hele tijd. Dus ik kan er gewoon niet niet aan denken... ( snap je hem nog? Ik ben zo benieuwd.!!! Hoe blijven jullie rustig in de weken na je ei?
Alle reacties Link kopieren
Haha Santje ik snap precies wat je bedoeld!

Antwoord op je vraag: Niet :P Of gewoon heel veel afleiding zoeken..

Wanneer moet je ongesteld worden?
Alle reacties Link kopieren
@orchidee13 ja! Ik doe mijn best ha! Ik moet 3 mei ongesteld worden.. dus heb nog even te gaan.... (balen)
Alle reacties Link kopieren
Spannend orchidee!



Ik denk er ook constant aan.. ookal zoek ik afleiding haha



Vandaag de clearblue gekocht, godsamme wat is dat ding duur! Ik pakte hem in de gauwigheid en niet gekeken naar het prijskaartje.

Ik kan op z'n vroegst 5 mei testen, dus het gaat allemaal veelste langzaam.

Dit weekend vier ik alvast mijn verjaardag want ben maandag officieel pas jarig, en vind het dus moeilijk om tegen mijn beste vriendin te liegen. Ze weet dat we er mee bezig zijn dus ik val zaterdag door de mand!

Want wij drinken altijd!! dan maar aan de wieckse 0.0% haha



Weer iets nieuws erbij, rommelende darmen, En hoe! Kon wel oorlog zijn daar binnen in. Ik stond er vanochtend mee op.
Alle reacties Link kopieren
Haha duur geintje he Devenie! Alvast gefeliciteerd, mocht ik het vergeten maandag :P

Spannend he dat wachten.. Jij en Santje lopen dan wat dat betreft bijna gelijk.



Nou ik heb een heeel klein beetje bruine afscheiding merk ik net.. Ik voelde het al aan mijn sinds een paar uur buik (beetje opgezet, hard) dat heb ik altijd wanneer ik ongesteld moet worden. Ik zit nu op dag 28 van mijn cyclus. Ik word er echt zo gek van, dat ik niet meer weet wat normaal is en wat niet en of ik me zorgen moet maken of moet laten gaan. En natuurlijk, wanneer ben je dan eigenlijk overtijd?

Ik heb 1x 50 dagen gehad, daarna 2x 26 dagen, daarna 1x 50 weer en als ik bijv. morgen ongesteld word, 29 dagen :/
Alle reacties Link kopieren
Echt rot he als je cyclus nog onregelmatig is....

Had ik ook steeds. Je weet dan ook eigenlijk niet wanneer je dus over tijd bent en dat maakt het allemaal alleen nog maar zenuwslopender...

Maarja helaas niks aan te doen en we moeten er maar aan wennen dat ons lichaam doet wat ie wil.

Mijn vruchtbare dagen zitten er nu ook weer op dus nu weer afwachten wanneer ik ongesteld word denk rond 9 mei maar goed mijn cyclus is ook nog onregelmatig dus kan ook eerder of later zijn..
Alle reacties Link kopieren
@Elena: Ja ontzettend frustrerend.. Ik ben nu wel blij dat ik 11 mei een afspraak heb voor een inwendige echo, hopelijk weet ik dan ook meer.

Voor jou begint nu de spannende tijd dus!
Alle reacties Link kopieren
Waarvoor heb je die echo precies? Misschien heb je het al verteld maar dat heb ik dan ff gemist.. :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven