Zwanger worden

10-04-2017 10:24 925 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier en het lijkt mij leuk om te kunnen kletsen over het proberen zwanger te worden. Aangezien ik het er verder nog niet met familie/vrienden over kan hebben.

Ik ben 23 jaar en mijn vriend ook. Ik hebin december mijn laatste pil gehad en daarna dus gestopt.

Ik heb nog geen regelmatige cyclus dus tot nu toe ook nog niet zwanger.


Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat en hoe jullie er mee om gaan.

Naam Leeftijd m/v Hoeveelste kindje? Ronde N.O.D. Bijzonderheden
Elenax94 23/23 1e 4 - Zwanger :cheer2:
orchidee13 24/26 1e 4 - -
ZoMa17 25/25 1e 1 30 mei 14 april spiraal verwijderd
Zoezoe999 27/38 1e 3 17 juni -
melon 27/27 1e 2 28 juni miskraam maart
pastelkleurtjes 27/32 1e 3 6/7 juli -
Duun88 29/33 1e 2 29 juni -
mihoen62 26/26 1e 3 24 juni -
Devenie91 26/28 1e 2 30 mei -
Santje1994 23/28 1e - Zwanger :cheer2:
nathalie114 23/29 1e 2 20 juni -
Nav_ 26/31 1e 1 31 mei
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 10:51
52.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was 2 maanden geleden bij de HA langs geweest en aangegeven dat ik niet ongesteld werd die maand, maar ook niet zwanger. En ivm kinderwens heeft ze me toen direct doorverwezen voor een echo, maar ik durfde het nog niet :p en ik vond het voor mijn gevoel nog te vroeg om nu al allerlei onderzoeken te doen.

Ze gaan dan mijn baarmoeder en eierstokken nakijken.
Alle reacties Link kopieren
Ohh oké gewoon ff zekerheid dan voor jezelf. Dat is wel fijn!

En wat maakt jou het uit dat het vroeg is.

Dan weet je dat alles waarschijnlijk gewoon goed is en dat je niet meer kan doen dan afwachten aldoor.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, is er nog plek voor mij om mee te schrijven? Ik ben sinds 2 weken gestopt met de pil. Ik ben 25 jaar en mijn man is ook 25.

Wij gaan voor de 1e, en mijn nod is 6 mei.
Alle reacties Link kopieren
Hey rozen1234, tuurlijk mag dat.

Ik zet je morgen in de tabel

Wat leuk en spannend dat jullie ook voor de 1e gaan. Ben je er ook veel mee bezig of valt het mee?
Alle reacties Link kopieren
Oh vreselijk die onzekerheid ja!

Daarom zeg ik, het zal me ergens ook niet verbazen als ik opeens ongesteld word. Dat mijn lichaam nu gewoon gek aan het doen is..



Welkom rozen!
Alle reacties Link kopieren
Elenax94 op het ene moment zijn we er meer mee bezig dan het andere moment.

Wij zijn al wel bijna 5 jaar getrouwd dus we krijgen laatste tijd wel de vraag wanneer er kinderen komen.

Behalve ik en mijn man weet niemand ervan dus vind het wel fijn om ervaringen en gedachten te delen met vrouwen die in het zelfde schuitje zitten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom rozen!

Ik kon niet meer wachten. ik dacht dan maar kijken met een testje. Verwachtte er niet te veel van maar ik heb toch echt een heel licht positief lijntje!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Santje1994 schreef op 25 april 2017 @ 06:45:

Welkom rozen!

Ik kon niet meer wachten. ik dacht dan maar kijken met een testje. Verwachtte er niet te veel van maar ik heb toch echt een heel licht positief lijntje!!!!!Woehoe! Spannend santje!
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
@ZoMa17!

Nou dat zeker! Maar hou nog wel even 500 slagen om de arm. Aangezien ik 5 weken terug een miskraam heb gehad en zit nog behoorlijk voor mijn nod. Dus heb er absoluut nog geen gerust hart in...
Alle reacties Link kopieren
Heeeeel erg spannend santje1994!

We gaan duimen voor je
Alle reacties Link kopieren
Wauw Santje! Super

Spannend hoor, ga voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Santje! Wat spannend. Alvast een hele voorzichtige gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Maar Santje, als je NOD pas 3 mei is, dan heb je toch echt wel heel erg vroeg positief getest?
Alle reacties Link kopieren
Rond 3 mei het zou ook best 1 mei kunnen zijn. Ik heb altijd een korte cyclus. Varieert tussen 26&28 dagen. Dus dan is het nu 6 dagen voor nod. Bij mijn vorige zwangerschap teste ik ook 5 dagen voor nod positief... dus opzich zou dat kunnen
Alle reacties Link kopieren
wow, dat is echt heel vroeg! maar wel heel fijn, ook wel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend Santje! En alvast heel voorzichtig gefeliciteerd!



@Rozen; Welkom!



@Elena: Ja idd, het is echt voor de geruststelling..



Ik had dus gister mini beetje bruine afscheiding, savonds voor het slapen gaan was het iets donkerder en nu weer niks :/
Alle reacties Link kopieren
@orchidee Oh ook spannend nu dan dus...
Alle reacties Link kopieren
Ja om gek van te worden haha.

Hoe heb je het gebruik van ovulatietesten ervaren trouwens? Want daarmee wist je je vruchtbare dagen nu toch?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Orchidee.



Ik was deze ronde trouwens veel heftiger ongesteld dan de vorige keer, dus ik vermoed dat dit mijn eerste fatsoenlijke menstruatie was. Ik voel me nu ook een stuk normaler dan nadat ik dacht dat ik een eisprong had gehad. Daar ben ik trouwens erg blij mee en ik kan alles weer wat beter relativeren. Lijkt wel alsof mijn hormonen weer wat rustiger zijn en wat beter op hun plek. Heel bijzonder, maar wel prettig.



Het lijkt ook wel of, sinds mijn spiraaltje eruit is, mijn borsten weer zijn gaan groeien. Daar word ik niet erg blij van, had al een grote cup E, nu zitten mijn beha's nog te strak. Ik snap er niks van, ik dacht dat dit alleen andersom werkte.
Alle reacties Link kopieren
@Mihoen: Fijn dat je je een stuk fijner voelt. Ik geloof idd echt dat je hormonen je zo kunnen (mis)leiden en ervoor kunnen zorgen hoe je je voelt op dat moment. Heel prettig in ieder geval voor je!

Oh en dat je borsten groeien is idd wel gek, ofja gek.. ik had het nooit eerder gehoord.



Om het nog spannender voor me zelf te maken (uhum) ben ik nu allerlei theorieën aan het verzinnen..

Aangezien mijn cyclus laatst 50 dagen was, waren mijn vruchtbare dagen vorige week (ook volgens de app). Ik moet over 10 dagen ongesteld worden volgens mijn 50 dagen cyclus. De bruine afscheiding, zou dat innesteling kunnen zijn? Ik weet dat het niet perse hoeft, dus vandaar dat ik er niet al te veel over op zoek, want anders maak ik mezelf te zenuwachtig :P
Alle reacties Link kopieren
@Orchidee, haha ik herken het wel hoor om zulke theorieën te gaan verzinnen. Het lastige is alleen dat je tot je kunt gaan testen toch nergens zekerheid over hebt. Heb je al naar de gynaecoloog gebeld? Zulke lange cyclussen elke keer lijken me erg lastig. Heb je niet elke keer de neiging om toch te gaan testen? (zou ik wel hebben namelijk ) Je had al wel een keer getest deze cyclus toch?
Alle reacties Link kopieren
Haha gelukkig, ik ben niet de enige! En je hebt idd gelijk..

Nou ik had vanuit mijn huisarts 2 maanden terug een doorverwijzing gekregen voor een inwendige echo onderzoek (baarmoeder, eierstokken etc.) maar ik wilde telkens niet gaan, tot gister dus. Gister heb ik een afspraak gemaakt voor 11 mei. Ik ben benieuwd!

En jawel, de neiging om te testen is er wel haha. Ja ik heb op dag 27 van mijn cyclus getest (want hiervoor werd ik op 26 dagen ongesteld) en vanochtend had ik nog een x de neiging, maar ik heb het toch maar niet gedaan..
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk lastig, die cyclus zo. Maak je je er erg ongerust over?

Niet dat ik je wil aanzetten tot testen hoor. Ik zou er denk ik gewoon heel erg zeker van willen zijn dat ik niet zwanger ben. Wel fijn dat je al relatief snel terecht kunt bij de gynaecoloog. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
@orchidee nee ik heb 3x getest en alle 3x negatief. Ik heb de app mijn kalender en volgens die was mijn eisprong afgelopen zondag. Heb toen niet getest dat heb ik die vrijdag ervoor voor het laatst gedaan. Ik wou het deze maand gewoon ff uitproberen omdat ik wel nieuwsgierig was hoe dat gaat. Aangezien we over 3 week op vakantie gaan heb ik het nu dus nog niet vaker gedaan. Vanaf volgende maand ga ik echt ff vaker doen zodat ik er precies achter kom wanneer de eisprong is. Dus deze maand zal het nog wel niet raak zijn. Heb jij ze ook gebruikt ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven