Zwanger worden

10-04-2017 10:24 925 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier en het lijkt mij leuk om te kunnen kletsen over het proberen zwanger te worden. Aangezien ik het er verder nog niet met familie/vrienden over kan hebben.

Ik ben 23 jaar en mijn vriend ook. Ik hebin december mijn laatste pil gehad en daarna dus gestopt.

Ik heb nog geen regelmatige cyclus dus tot nu toe ook nog niet zwanger.


Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat en hoe jullie er mee om gaan.

Naam Leeftijd m/v Hoeveelste kindje? Ronde N.O.D. Bijzonderheden
Elenax94 23/23 1e 4 - Zwanger :cheer2:
orchidee13 24/26 1e 4 - -
ZoMa17 25/25 1e 1 30 mei 14 april spiraal verwijderd
Zoezoe999 27/38 1e 3 17 juni -
melon 27/27 1e 2 28 juni miskraam maart
pastelkleurtjes 27/32 1e 3 6/7 juli -
Duun88 29/33 1e 2 29 juni -
mihoen62 26/26 1e 3 24 juni -
Devenie91 26/28 1e 2 30 mei -
Santje1994 23/28 1e - Zwanger :cheer2:
nathalie114 23/29 1e 2 20 juni -
Nav_ 26/31 1e 1 31 mei
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 10:51
52.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snap ik, ik zou in ieder geval tot zaterdag dan wachten met testen.

Ik moest toen heel veel overgeven ja, bijna uitgedoogd zelfs. Huisarts wilde mij bijna laten opnemen. Gelukkig ging het net goed en was het daarna echt over. Ik wil je niet bang maken hoor haha. Mijn moeder zei dat ze nooit ergens last van had, dus zal per persoon en zwangerschap verschillen.



Ja deze leeftijd vind ik super leuk, wel vermoeiend om er telkens achter aan te moeten. Sinds een maand loopt ze, dus lekker actief nu. Gelukkig is ze altijd een goede slaper geweest, dan maar weer bijtanken :P
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet erg om nog een paar maanden te wachten, we hebben sowieso nog een grote kostenpost in huis die volgende maand verbouwd gaat worden en we willen misschien ook nog eerst trouwen, maar daar zijn we nog niet over uit. Het gaat nog maar om max 4 maanden die ik hoef te "wachten". En we doen het al niet helemaal veilig meer laat maar zo zeggen dus als het nu wel gebeurd is het niet erg, vriend zegt dit ook.. welke maand een baby eventueel geboren gaat worden maakt echt niet zo extreem veel uit, maar als we dan toch zelf bepalen wanneer wij willen beginnen dan liefst vanaf augustus en wie weet is het gelijk raak, of pas na een half jaar of zelf na een jaar, dat weten we niet gaan we wel meemaken.



Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit.
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
dat vind ik wel knap van je hoor Tea-lover. Uiteindelijk maakt dat half jaar natuurlijk ook maar weinig verschil, maar zo voelt het voor mij niet.



Ik had mezelf nooit gezien als iemand die allemaal zwangerschapskwaaltjes heeft/bedenkt/denkt te voelen. Ook niet als iemand die heel veel bezig is met zwanger worden. Nu zijn we eenmaal bezig en voel ik van alles en denk ik er erg veel aan. Ik hoop dat als het deze maand niet raak is, ik het de volgende maanden wat meer los kan laten. Op deze manier wordt misschien wel een jaar wachten wel erg lang en moeilijk denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@_Melon , wat een rot ervaring moet dat zijn geweest! Knap dat jullie zo snel de knop omzetten om weer te proberen! Hopelijk lukt het snel



Ben sowieso erg benieuwd hoe snel iedereen hier zwanger zal zijn haha! Er is echt geen pijl op te trekken, de een is de eerste maand zwanger en de ander pas na 1,5 jaar proberen. Spannende tijden voor ons vrouwen!



Wat zijn jullie ervaringen dan met ovulatietesten? of temperaturen? Of hoe weten jullie uberhaupt zeker wanneer jullie ovulatie is?
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
@Mihoen Spannend zeg! Ik ben benieuwd! Klinkt inderdaad allemaal erg "verdacht"
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve woorden allemaal. Het was inderdaad erg rot. In 1x zwanger, super blij natuurlijk en dan bij de echo zo`n domper, het vruchtje was 2 weken eerder al gestopt met groeien. Al met al erg jammer en vooral m`n vriend vindt het nu een beetje eng, maar wil er wel voor gaan hoor. Ik vind het nu niet eng, maar als ik eenmaal weer zwanger ben ga ik het vast doodeng vinden.



Mihoen wat spannend! Duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
sorry _melon, ik had helemaal niet op je gereageerd. wat lijkt me dat vervelend, vol goede hoop naar de echo toe en dan erachter komen dat het vruchtje gestopt is met groeien. is de miskraam uit zichzelf op gang gekomen?



Vind je het ook heel spannend om opnieuw zwanger te worden, of valt dat mee?
Alle reacties Link kopieren
Nee toen ik wist dat het al 2 weken 'dood' in mij zat wilde ik zo snel mogelijk met tabletten beginnen om het op te wekken en niet afwachten. Helaas werd ik toen ook nog eens hartstikke ziek (maag darm infectie) dus al met al kwam er nog bijna een week bij voordat ik kon beginnen. Gelukkig was het toen wel zo maar voorbij, heel fijn.



Het zwanger raken en ermee bezig zijn vind ik niet echt heel spannend en zelfs wel leuk, maar het pril zwanger ga ik denk ik wel heel spannend (en eng) vinden.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, dan krijg je wel alles in één keer op je bordje. Had je zelf ook iets gemerkt, of viel het jullie echt rauw op je dak? (als je het vervelend vindt om hierover te praten moet je het zeggen, hoor. Ik ben gewoon erg benieuwd naar hoe dat was)



en dat je het pril zwanger zijn heel erg spannend gaat vinden, begrijp ik volledig. Je staat er nooit meer zo onbevangen in als dat je de eerste keer stond.



had jij trouwens behalve die misselijkheid al heel vroeg allerlei kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Melon, dan is voor jou alles extra spannend als je zwanger bent, omdat je al een miskraam hebt meegemaakt. Hopelijk heb je er niet te veel last van, die eerste tijd is sowieso erg spannend.

Echt heftig zeg :(



Ik had voor de positieve test last van mijn borsten (dat vooral) en wat steken in mijn onderbuik (wat natuurlijk ook bij een menstruatie kan).
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mag ik ook meeschrijven?
anoniem_340127 wijzigde dit bericht op 09-07-2017 12:50
85.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
?
anoniem_340127 wijzigde dit bericht op 09-07-2017 12:54
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@mihoen62 nou valt mee want ik weet wel ongeveer wanneer ik ongesteld wordt dus je houd er al wel rekening mee. Maar inderdaad je weet niet wanneer de eisprong is daarom heb ik vorige week ovulatietesten gekocht dus daar ga ik nu pas mee beginnen. Was vorige week ongesteld dus ik ga deze zaterdag beginnen met de ovulatietest dus we gaan het zien
Alle reacties Link kopieren
quote:Mihoen62 schreef op 10 april 2017 @ 15:11:

Jemig, dan krijg je wel alles in één keer op je bordje. Had je zelf ook iets gemerkt, of viel het jullie echt rauw op je dak? (als je het vervelend vindt om hierover te praten moet je het zeggen, hoor. Ik ben gewoon erg benieuwd naar hoe dat was)



en dat je het pril zwanger zijn heel erg spannend gaat vinden, begrijp ik volledig. Je staat er nooit meer zo onbevangen in als dat je de eerste keer stond.



had jij trouwens behalve die misselijkheid al heel vroeg allerlei kwaaltjes?

Niet erg hoor! We zijn er heel open over.



Helaas niks gemerkt. Achteraf denk ik; ja misschien dat en misschien dat, maar dat slaat nergens op en daar moet je ook niet naar willen zoeken. Ik voelde me gewoon hartstikke zwanger met verschillende kwaaltjes erop en eraan. Ik had al kwaaltjes een ruime week voordat ik kon testen. Als ik niet positief had getest was ik naar de dokter gegaan, want ik voelde me zoooooo raar haha.

Gelukkig toen we op de echo zagen dat het niet goed was, waren m`n kwaaltjes binnen enkele uren compleet weg. Echt raar, hoe je hersens ook je lichaam beïnvloeden.



Maar het is voor iedereen anders. Kwaaltjes ook. Mijn schoonzus was alleen moe, nergens last van gehad verder.
Alle reacties Link kopieren
@Duun88 tuurlijk gezellig dat je er ook bij komt.

Je bent dus al goed voorbereid met de vitamines enz. Hopelijk gaat het bij jullie ook snel lukken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Duun, veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
@Duun, hallo



@Elenax, welke ovulatietesten heb je gekocht? ik had eerst die van kruidvat en toen die van de action (omdat ik die van de kruidvat niet meer vertrouwde nadat ik twee keer positief had getest)



@Melon, dat is dus precies waar ik zo bang voor ben. dat ik allerlei kwaaltjes voel terwijl dat alleen maar in mijn hoofd zit eigenlijk. Ik heb echt van allerlei dingen last. Steekjes onder in mijn buik, net na de eisprong was ik heel moe (echt bekaf zonder reden), opgezette buik, winderigheid, maar vooral een hele zere rug. terwijl ik normaal nooit last heb van mijn rug, behalve op de eerste dag van mijn ongesteldheid.
Alle reacties Link kopieren
@Mihoen, don't worry kan ik alleen maar zeggen. Ik was eerst natuurlijk wel echt zwanger met echte kwaaltjes ;) Alleen bleven de kwaaltjes hangen.



Maar zo werkt dat toch met lichaam en geest. Je moet proberen je daar niet te druk om te maken, want straks ben je wel zwanger en dan zal je ook dagen hebben dat je bijvoorbeeld een keertje geen zere borsten hebt. Het is niet goed als je dan meteen in de stress schiet.



Hou je vast aan dat we uiteindelijk straks allemaal een dikke buik hebben. Het komt echt goed!
Alle reacties Link kopieren
Haha wat een gezellig ontvangst
Alle reacties Link kopieren
Jaaa kben ook zo benieuwd! Hopelijk is het ons allemaal gegund!



Slikken jullie geen foliumzuur dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Duun88 schreef op 10 april 2017 @ 15:53:



Slikken jullie geen foliumzuur dan?Ik momenteel nog niet, heb deze wel al in huis en ga beginnen met foliumzuur te slikken een maand van te voren ongeveer.
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
@mihoen62 ik heb ze ook van de action gekocht. Wanneer moet je ongeveer beginnen met testen??



@duun88 ja ik slik wel foliumzuur en vitamine d
Alle reacties Link kopieren
@melon, dat klopt inderdaad wat je zegt, en het is niet zo dat ik me mega druk maak hoor. Ik ben alleen bang dat ik kwaaltjes verzin, alhoewel dat van die zere rug sowieso niet verzonnen is. Maar dat kan natuurlijk ook ergenschede anders van komen.



@duun, ik slik wel foliumzuur. Al vergeet ik het nog wel eens, maar ik doe mijn best.



@elenax, ik heb zo'n kalender (app heet Mijn kalender) gedownload en mijn geschatte cyclus ingevoerd en toen werd er op een bepaalde dag aangegeven dat ik moest beginnen met testen. En dat heb ik braaf gedaan. Toen had ik 3 dagen later een positieve test. Dat was iets eerder dan verwacht, maar mijn cyclus was vroeger ook altijd al kort. Vroeger denk ik gemiddeld 25 dagen en dat was nu ook ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Oké nou ik ga het dit weekend proberen!

Hoop dat ik er zo achter ga komen wanneer de eisprong plaats vind.
Alle reacties Link kopieren
Even een ander vraagje dames, sinds ik gestopt ben begin van dit jaar met de pil heb ik veel meer last van puistjes, vooral in mijn gezicht komen ze steeds terug op dezelfde plekken, rond mijn mond of bij mijn wangen.

Tegenwoordig komen ze ook op mijn rug en nek... ik vind dit erg vervelend. Ik probeer er vaak niet aan te komen tenzij er een in mijn gezicht echt heel vies eruit ziet haal ik het wel weg.



Iemand tips om van die krengen af te komen? Ik drink al veel water en thee.
Dat is andere thee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven