Zwanger worden/Zwanger zijn 2016

25-09-2016 11:00 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic waarin we samen kunnen keuvelen over al onze verdachte kwaaltjes, ons verdriet en frustratie over negatieve testen en zelfs miskramen met elkaar kunnen delen, wat erg prettig is gezien men er over het algemeen niet zomaar over kan/gaat praten met vrienden, familie, collega's etc. Plus we zitten allemaal in meer of mindere mate in hetzelfde schuitje, waardoor er begrip is voor de spanning, teleurstelling, frustratie en algehele vreugde als er dan eindelijk dat 2e streepje verschijnt en al helemaal als men voor het eerst het kloppende mag horen en/of zien.



Tabel is nu voor iedereen bij te werken.

Gebruikersnaam: zwangerwozij2016

Wachtwoord: zwanger2016



De voorgaande topics vind je hier &hier.



Wij willen graag zwanger worden!

NaamLeeftijd (v/m)KindjeRonde/startNODBijzonderhedenxEefje91x25 - 261e4e ronde na MK?miskraam juni '16 / onregelmatige cyclusPris199223 - 301eapril 2015?mk in januariRosalie8728 - 291e??Snoep8333 - 311e??



De zwangeren onder ons!

NaamLeeftijd (v/m)KindjeRondeUitgerekendBijzonderhedenSophia1985530/301e3e ronde12 augustus 20161992Mel23/281e3e ronde13 februari 2017Roosjediedeldoosje33/332e6e ronde11 maart 2017Happymommy2727/262e2e ronde22 maart 2017 Meisje!Valentina9224/311e & 2e3e ronde7 april 2017 Twee meisjes!Prettymama27 - 272e2e ronde8 juni 2017 Jongen!Musketi32/323eJuli 201617 juni 2017Miskraam aug '16 Pebble31/311e3e ronde20 juli 2017 Miskraam aug '16
Alle reacties Link kopieren
Verbeter die 'geslagtbepaling' even. brrr
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Haha, nergens veilig voor taalnazi Nouschi
Alle reacties Link kopieren
Gevonden
Alle reacties Link kopieren
Yes, ik heb jullie ook gevonden!



Goh, ik had het niet verwacht, maar heb er gewoon weer zin in. 3 x is scheepsrecht!



Hoe is het met alle zwangere meiden onder ons? Mooie buiken al inmiddels..



Eefje, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Nog niet gezegd, maar Pinguin wat fijn dat je miskraam helemaal volledig was!



Onze NIPT is helaas mislukt, dus die moet opnieuw. Het geslacht stond wel op het uitslagformulier... Als we ervan uit kunnen gaan dat deze uitslag betrouwbaar is krijgt onze zoon een zusje! We houden het nog even geheim totdat we de uitslag van de NIPT-herkansing hebben. Ik ben helemaal niet van het roze/blauw, maar misschien ga ik daarna wel cupcakes met roze vulling maken voor de familie ofzo. Ik denk dat vooral mijn schoonouders, die twee zonen hebben, het heel leuk zullen vinden.



En ik krijg inderdaad al een aardige buik, met de juiste kleding aan durven mensen ook al te zeggen dat ze het kunnen zien.



Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook hier!



@Pinguin, je enthousiasme is aanstekelijk! Inderdaad, die derde keer gaat het hem gewoon worden voor jullie!



@Roosje, wat leuk dat jullie een meisje krijgen! Balen dat de NIPT opnieuw moet, nog even afwachten dus. Super dat je je buikje al een beetje kan showen



Ik ben op zoek naar m’n eisprong Ik verwacht ‘m eind deze week, als mijn cyclus tenminste terug is zoals hiervoor. Nog niks te zien op de testjes, maar we zijn netjes om de dag bezig ondertussen Het voelt een beetje zoals de eerste maand zonder pil...ik merk dat ik er stiekem vanuit ga dat het meteen raak is. Dat is niet zo handig natuurlijk, straks ben ik hartstikke teleurgesteld als ik ongesteld word. Maarja, positief denken heeft ook wel wat!
Vers terug van vakantie en heb jullie ook hier gevonden



Pinguin wat rot van je miskraam, maar ben blij voor je dat het volledig was en wat fijn dat je er weer positief in staat



Pebble blij dat jij er ook lekker positief in staat!



Roosje balen dat de NIPT test niet gelukt is, maar super leuk dat jullie een meisje krijgen!



Ondertussen is het nieuws van de tweeling goed ingezakt en vind ik het naast extra spannend ook extra leuk!

We hebben er veel over gepraat samen en het zal wat zwaarder zijn dan gepland maar hé ik ben niet de eerste en zal zeker ook niet de laatste zijn dus het gaat ons helemaal lukken.

Heb ook in een van onze gesprekjes tegen mn vriend gezegd dat mannen over het algemeen best wel beschermd worden "tegen" de zorgtaken die komen kijken bij pasgeboren baby's, dat de moeders op zich best veel zelf al (willen!) doen, maar dat hij maar mooi even "pech" heeft en dat als het nodig is ik hem ook snachts uit bed sleur hihi.

Bij voorbaat mn excuses overigens al aangeboden voor alle keren dat ik boos doe, zal schreeuwen of wat dan ook maar stiekem door dat allemaal heen nog altijd van hem hou

Met 12 weken is mijn buikje nu ook aan het groeien, maar nog steeds in die twijfelachtige fase van: "Is ze zwanger of heeft ze zich laten gaan op vakantie"
Alle reacties Link kopieren
Even kort berichtje van mijn kant. Zit momenteel nog heerlijk in Griekenland dus ik reageer als ik terug ben(eind deze week) is wat makkelijker. Wat betreft UD, die heb ik nog niet (wel zelf berekend, rond 20april), maar ik heb maandag m'n termijnecho waarbij ik het wel zal horen. 18 oktober combinatie test, toch besloten om daar voor te gaan (mede omdat ik nog jong ben en niet in een risico groep zit, mocht het verhoogd zijn kunnen we altijd nog de nipt doen)



Iedereen fijne week toegewenst
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe topic gevonden



Ik reageer morgen wat uitgebreider, het is de laatste dagen nog al druk geweest
Gisteren op 9 dpo een tuurstreepje en vandaag al een stuk duidelijker! ik ben zwanger maar blijf nog even doortesten tot mijn NOD voor de zekerheid



http://i68.tinypic.com/dqhf9g.jpg
Alle reacties Link kopieren
Whaaaa gefeliciteerd!!!
Gefeliciteerd Prettymama

Precies zoals gepland dus
Alle reacties Link kopieren
Hoera, gefeliciteerd!

Had je al vermoedens, dat je zo vroeg testte?
pebble ja heel erg! ik voelde me precies hetzelfde als bij mijn dochter. maar bij haar teste ik op 10 dpo met een early test nog negatief dus durfde niet te testen tot ik las dat ovulatietesten op hcg reageren en ik had er nog 2 dus dacht doe het gewoon en tot me verbazing stond er best een dikke streep dus toen dacht ik nou ik ga gewoon testen en dan zie ik wel als het negatief is hoeft het niets te zeggen maar er kwam dus een streepje echt zo bizar! morgen ochtend weer testen en dan hoop ik dat het weer een stukje duidelijker is
Alle reacties Link kopieren
@ Roosje : Wat rot dat de 1e NIPT mislukt was! Wat was er dan juist mis gegaan? En leuk dat jullie een meisje krijgen



@ Valentina : Welkom terug! Fijne vakantie gehad? :-) goed dat het nieuws van een tweeling ondertussen geland is, je bent ook niet de eerste of de laatste dus het lukt jullie zeker het lijkt me ook leuk omdat je zelf van een tweeling bent



@ prettymama : Gefeliciteerd meid !! dat vind ik al een duidelijke streep voor 10 dpo hoor! Heb je vandaag nog getest?



Hier nog steeds hetzelfde.. ik weet niet meer wie het vroeg in het vorige topic hoe mijn cyclus vroeger was.. Ik heb nooit een cyclus gehad die tot op de dag gelijk was, voor ik aan de pil ging was die tussen 28 en 32 dagen dus dat vond ik best oké.. op 18e voor 7 jaar aan de pil gegaan, 1e cyclus na pilstop 31 dagen, 2e 20 dagen, 3e 37 dagen en 4e keer zwanger miskraam.. Ik dacht toen dat het wat onregelmatiger was door stoppen met de pil. Cyclus 1 na miskraam 6 en half weken en nu inmiddels op dag 62!

Bij controle gyn 22/8 is toen vastgesteld dat ik polycysteuze eierstokken heb, PCOS dus.. Ik moest het een half jaar aanzien en dan terugkomenen, omdat ik nog een cyclus heb (of beter had) én zwanger geraakt ben.

Nu 't lijkt net alsof sinds de diagnose mijn lichaam helemaal niks meer doet Zwanger ben ik niet, heb hier al 3 negatieve testen liggen, ovulatietesten daarentegen zijn steeds knalpositief (is een symptoom van PCOS)

Verder ben ik nog volop aan het solliciteren, straks om 14u heb ik een sollicitatiegesprek! ik probeer me daar wat op te concentreren
Ik heb net met middag urine een test gedaan en ik denk dat ik er nu toch echt in begin te geloven



http://i67.tinypic.com/72b01y.jpg



Eefje wat balen zeg van die PCOS maar ik zal je gerust stellen een vriendin van mij heeft het ook en heeft van alles gehad clomid etc en werd nog niet zwanger. toen ze de hoop had opgegeven is ze gewoon spontaan zwanger geworden zonder hulp en om het verhaal mooier te maken is ze inmiddels zwanger van de 2de ook spontaan!
Die is wel heel duidelijk Prettymama Ook een tweeling?



Eefje ja heb een super vakantie gehad, lekker ontspannen en niks gehoeven!
Valentina ik zou het bijna denken aangezien ik bij me dochter op 10 dpo nog negatief teste haha maar ik hoop het toch echt niet! we zullen zien
Alle reacties Link kopieren
Prettymama, wat goed gefeliciteerd!!



Vertel mij je geheim, please haha



Ik merk dat ik bij zo'n aankondiging ook gewoon zo graag weer zwanger wil zijn! Dus als je tips en trics hebt :P



Heb vriendlief medegedeeld, dat hij volgende maand in mn vruchtbare periode maar tijd moet nemen voor ons, en het maken van een baby.. wil niet aan de ovulatie testen, maar het moet wel een beetje spontaan gebeuren.



Sorry lees maar af en toe mee, dus als ik ergens niet op reageer.



Eefje, wat vervelend joh, zo'n lange cyclus wordt denk ik iedereen een beetje wanhopig van. Ik blijf erbij; als jij het graag nog eens bekeken en uitgezocht wilt hebben zou ik gewoon contact opnemen met je huisarts.. Of met je gynaecoloog.?

Hoop dat je je een beetje kan focussen op het vinden van een nieuwe baan. Hoe ging je gesprek?



Roosje; geniet van 't feit dat jullie een mooi meisje krijgen jammer van de mislukte NIPT, kun je snel weer terecht? Aaah, leuk idee! Cupcakes met vulling..
pinquinlove snap ik meid ik gun het jou ook dat je snel weer zwanger bent! gebruik je ovulatietesten? dat is mijn enige tip echt het werkt super.



edit: lees nu pas dat je die liever niet wilt gebruiken maar ze werken echt super! en anders vanaf de 2de week om de dag seks hebben!
Alle reacties Link kopieren
@ prettymama : Jaja je mag het gaan geloven hoor die is echt wel positief! Dan kan je naar de onderste tabel en wat een mooi verhaal van je vriendin, dat geeft me weer hoop



@ Pinguinlove : Misschien ga ik volgende week toch maar naar de huisarts.. Ik zie het momenteel ook niet zitten om nog tot februari te wachten om terug naar de gyn te gaan..

Mijn gesprek is voor mijn gevoel goed verlopen, was een vriendelijke dame, ze vroeg wat ik zoal deed op mijn huidige job, wat ik deed in mijn vrije tijd etc.. Ook de vraag of ik al kinderen had en of ik kinderen wilde is aan bod gekomen Heb hier op geantwoord dat ik wel een kinderwens heb maar natuurlijk niet gezegd dat we al aan 't proberen zijn Ik zou eind volgende week meer weten. Ondertussen ben ik ook door een ander bedrijf gecontacteerd en heb ik een volgend gesprek op dinsdag
maandag komt kpn internet enzo aansluiten dan ga ik even via de computer inloggen om me in de andere tabel te zetten
Alle reacties Link kopieren
@Prettymama, het is duidelijk hoor! Geen reden om elke dag te gaan testen toch, je bent gewoon zwanger, ook al is het nog vroeg! Zolang de menstruatie netjes uitblijft zou ik geen streepjes blijven turen. Zal ook elke zwangerschap best een beetje anders kunnen zijn hoe je hcg precies stijgt



@Eefje, he bah, dat juist nu die PCOS tot uiting komt terwijl je gewoon verder wil…aan die ovulatietesten heb je nu dan ook niks Ik duim voor je dat deze cycli uitzonderingen zijn en dat je gauw terug bent naar max. 37 dagen. Maar PCOS sluit zwanger worden niet uit en als het toch problematisch blijft valt er wel wat te proberen met medicijnen…maar in dat stadium ben je nog niet, hopelijk wordt het vanzelf beter

Goed bezig met je sollicitatie ondertussen! Lastig dat ze vroegen naar een kinderwens, ik zou wel even met mijn mond vol tanden staan denk ik. Maar je hebt het goed opgelost.



@Pinguin, heel goed om bewust tijd te nemen voor elkaar in de juiste periode, dan ben je er prettig mee bezig



@Valentina, lekker dat jullie een ontspannen vakantie hadden



Hier nog steeds geen streepje op de ovulatietesten…nu dag 16, de maand dat ik zwanger werd had ik een positieve test op dag 15 en zag ik daarvoor al wat aankomen. Kan natuurlijk wat wisselen, maar misschien toch wat van slag na de miskraam, of het komt later omdat ik een virusje te pakken heb
Alle reacties Link kopieren
Prettymama, welke ovulatietesten gebruik jij? Ik denk dat ik ze volgende maand toch wel ga gebruiken, het klinkt zo ontzettend stom (vind ik zelf) maar wil er gewoon alles aan doen om weer snel zwanger te zijn.



Eefje; fijn dat je gesprek goed ging! En nog een gesprek op de planning, straks kun je nog kiezen, dat zou pas een luxe zijn. Wat betreft de huisarts.. ik zou 't gewoon proberen. Je moet je er wel fijn bij voelen natuurlijk, maar die onzekerheid lijkt me echt waardeloos. Dan kunnen ze boel beter een x extra checken voor jou gemoedsrust toch?



Pebble; hopelijk laat je ei niet lang op zich wachten. En misschien heeft een virusje ook wel invloed erop inderdaad, geen idee eigenlijk. Iig beterschap voor jou



Ik heb vnvnd een verjaardag van mn zwager & dus helemaal geen zin. Ben bang dat er 2 zwangere zitten :( en ik kan wel janken als ik er alleen al aan denk dat ik naast 1 van die 2 kom te zitten en dat ze 't er dan heel de tijd over willen hebben :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven