Zwanger worden/Zwanger zijn 2016

25-09-2016 11:00 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic waarin we samen kunnen keuvelen over al onze verdachte kwaaltjes, ons verdriet en frustratie over negatieve testen en zelfs miskramen met elkaar kunnen delen, wat erg prettig is gezien men er over het algemeen niet zomaar over kan/gaat praten met vrienden, familie, collega's etc. Plus we zitten allemaal in meer of mindere mate in hetzelfde schuitje, waardoor er begrip is voor de spanning, teleurstelling, frustratie en algehele vreugde als er dan eindelijk dat 2e streepje verschijnt en al helemaal als men voor het eerst het kloppende mag horen en/of zien.



Tabel is nu voor iedereen bij te werken.

Gebruikersnaam: zwangerwozij2016

Wachtwoord: zwanger2016



De voorgaande topics vind je hier &hier.



Wij willen graag zwanger worden!

NaamLeeftijd (v/m)KindjeRonde/startNODBijzonderhedenxEefje91x25 - 261e4e ronde na MK?miskraam juni '16 / onregelmatige cyclusPris199223 - 301eapril 2015?mk in januariRosalie8728 - 291e??Snoep8333 - 311e??



De zwangeren onder ons!

NaamLeeftijd (v/m)KindjeRondeUitgerekendBijzonderhedenSophia1985530/301e3e ronde12 augustus 20161992Mel23/281e3e ronde13 februari 2017Roosjediedeldoosje33/332e6e ronde11 maart 2017Happymommy2727/262e2e ronde22 maart 2017 Meisje!Valentina9224/311e & 2e3e ronde7 april 2017 Twee meisjes!Prettymama27 - 272e2e ronde8 juni 2017 Jongen!Musketi32/323eJuli 201617 juni 2017Miskraam aug '16 Pebble31/311e3e ronde20 juli 2017 Miskraam aug '16
Alle reacties Link kopieren
Het is bij die ene dag gebleven, en het was echt niet veel, dus ik durf het te zien als een 'innestelingsbloeding' De vorige keer niet gehad..
pebble wat een goed nieuws gefeliciteerd!!



hier nog steeds de hele dag beroerd misselijk en spugen voel me erg zwak. morgen 10 weken en dan ook de termijnecho vind het spannend maar heb er ook zin in als alles goed is gaan we het bekend maken op Facebook etc
Alle reacties Link kopieren
@ prettymama : succes morgen bij de termijnecho.. jammer dat je je zo misselijk voelt, hopelijk betert dat nog
Alle reacties Link kopieren
@Prettymama, dankje! Wat vervelend dat je je zo beroerd voelt, hopelijk is dat binnen enkele weken beter. Ik duim voor een goede echo vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu pebble?
Alles is goed met ons kleintje! weer 1 dag vooruit gezet nu 10+1 en uitgerekend op 8 Juni! kleintje wilde niet op zijn zij liggen dus heeft ze ook nog een 3D echo gemaakt zo mooi nu 15 december een pretecho om het geslacht te bepalen kan niet wachten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_306731 wijzigde dit bericht op 11-11-2016 13:28
Reden: dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn Prettymama!



Het gaat goed Roosje, dankje! Ik heb uiteindelijk maar 1 middag die bruine en roze afscheiding gehad, in totaal 1 inlegkruisje vol. Het was op dpo12, en als ik lees over innestelingsbloedingen dan is dit 'normaal' tussen dpo8-12, dus ik maak me niet veel zorgen aangezien het is gestopt. Had gisteren ook nog eens getest en dat was een knaltest! Krampen zijn minder, wel plas ik me een ongeluk en slaap ik slecht, maar daar valt mee te leven Spannend is het hoe dan ook natuurlijk.

Hoe is het met jou tussen al die drukte door? Hopelijk voel je je een beetje fit!
Alle reacties Link kopieren
@ prettymama : wat fijn om te lezen dat alles goed is met jullie kleintje en een 3D echo lijkt me wel geweldig om te zien



@ pebble : hopelijk blijft het gewoon bij die ene keer bruine afscheiding! Hoe voel je je verder? Al last van kwaaltjes?



@ Pinguinlove : Hoe is het nog met jou?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar Pebble! Nooit leuk om te hebben, maar gewoon iets onschuldigs geweest dus. (of onschuldig, een innesteling is natuurlijk super!)



Wat lief dat je naar me vraagt Eefje, ik ben vandaag ongesteld geworden, dus door naar een volgende ronde. Ergens wist ik het, voelde het ofzo, maar had er wel alles aan gedaan dus ook weer een teleurstelling.



Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
@Eefje, soms wat vage klachtjes maar niets duidelijks, dus ik moet me soms weer even zekerder voelen door naar die teststrepen te kijken Het is ook nog vroeg.

Ik hoop op een mooie cyclus voor jou dit keer!



@Pinguin , dikke knuffel Bah, het is ook onwijs balen als je hoop weer de grond in wordt geboord! Op naar de nieuwe kansen van deze maand.



@Monkey, ben je er nog en hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
@ Pinguinlove : wat jammer dat je toch weer ongesteld geworden bent is toch steeds een teleurstelling zeker als je er alles aan gedaan hebt!

Hier gaat het redelijk goed, inmiddels op dag 17 van 'nieuwe' mijn cyclus, komende maandag heb ik mijn afspraak bij de gyn gepland dus nog maar een paar dagen
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Als jullie het goed vinden zou ik graag met jullie willen mee schrijven.



Zo spannend mijn partner(24) en ik(23), hebben eindelijk besloten om te stoppen met de pil! In oktober ben ik officieel gestopt.



Nu ben ik 1 november ongesteld geworden, ik heb een cyclus van 28 dagen. Zelfs toen ik de pil doorslikte werd ik na 28 dagen gewoon ongesteld.



Heb net mijn 'vruchtbare' week achter de rug. Heeft iemand ervaring met zwanger worden gelijk na het stoppen van de pil?



En he gaan jullie partners er mee om met al dat wachten enz?



Mijn vriend kan niet zo goed tegen spanning/wachten. Hij zei dat ik het hem maar moest vertellen als het zo ver is...



Hij is er wel klaar voor hoor, dit hebben we echt goed doorsproken. Anders deden we het nog niet. Denk dat de hele situatie nog even moet wennen, hihi



Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat...



Ohja, dit word ons 1e kindje! Spannendddd!!
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
roosiex toen ik gestopt was met de pil was ik gelijk de volgende maand zwanger haha. dus het kan heel snel gaan maar het kan ook langer duren de meeste koppels worden binnen 1 jaar na stoppen met de pil zwanger
Hoi iedereen. Sorry ben een beetje heel erg afwezig van het forum de laatste tijd. Kijk af en toe nog wel tussendoor maar denk dan: Ik reageer later wel, en vervolgens vergeet ik het gewoon helemaal. Zullen we het maar op de hormonen gooien? haha



Woensdag de 20 weken echo! Ben erg benieuwd hoe de dames het doen. Voel ze al erg druk bezig daarbinnen (Vooral als mama even uit wilt rusten hihi)

Gisteren de kamer geschilderd, hoop dat het goed gedekt heeft hoop dat het vanmiddag nog licht genoeg is om bij daglicht nog te kunnen kijken. Dan kunnen we eindelijk beginnen met de meubels erin zetten!



Pinguin Jammer dat je ongesteld bent geworden.



Eefje succes vandaag & laat je even weten hoe het bij de gynaecoloog is gegaan? x



Pebble wat fijn dat het gelukkig maar bij die ene dag gebleven is! Hoe gaat het nu?



Prettymama wat leuk dat alles goed gaat. En een 3d echo vind ik zo mooi om te zien Bij de oudste van mn zus hebben ze die toen ook gemaakt. Ik zie hem er nog in terug als ik er naar kijk



Hoi Roosiex. Long post alert!

Welkom bij ons gezellig (rustig) clubje, hoop dat het snel raak mag zijn voor je

Bij ons was het in ronde 3 na de onttrekkingsbloeding raak (eerste ongesteldheid na de pil, is vaak nog een restant van de kunstmatige bloedingen).

Ik zou het alleen niet berekenen op hoe je ongesteld werd van de pil, aangezien dit geen echte ongesteldheid is.

Mijn eerste ronde na de onttrekkingsbloeding was bijvoorbeeld 30 dagen. Vond ik best netjes voor iemand die al 8 jaar aan de pil zat. Vervolgens 35 & 37 dagen gehad :p en heel veel zwangerschapstesten verder. Je lichaam raakt zo gewend aan alle synthetische stofjes van de pil dat het even z'n tijd nodig kan hebben om weer zelf goed op gang te komen. Bij sommigen is het direct als oude en bij anderen heeft het een tijdje nodig.

Mijn advies zou zijn: Just have fun En mocht je er wat meer precisie in willen hebben zijn ovulatietesten erg handig. Bij ons was het bij de eerste ronde met ovulatietesten meteen raak.
Alle reacties Link kopieren
@Roosiex, welkom. Het kan zomaar raak zijn direct na het stoppen met de pil, maar het kan ook nog even duren. Als je net begint ben je vaak heel ongeduldig, dat kennen de meesten hier wel.



@Eefje, hopelijk heb je een zinvol gesprek bij de gyn vandaag!



@Valentina, wat bijzonder die drukte in je buik. Hopelijk heb je een goede echo overmorgen.

Hier gaat het prima hoor, geen bloeding meer gehad. Soms ben ik erg onzeker (is het weer gestopt zonder dat ik het weet?) en meestal blij. Ik begin misselijk te worden maar het is nog niet zo erg gelukkig.



voor iedereen die dat wel kan gebruiken in dit barre herfstweer!
Alle reacties Link kopieren
Oké had ik net een hele lap tekst getypt en ging gewoon weg...



Nieuwe poging dus !



@ Roosiex : Welkom hier! Het is hier in het topic de laatste tijd redelijk rustig maar voel je vrij om mee te schrijven! Fijn dat je zo'n regelmatige cyclus hebt & hopelijk is het snel raak voor jullie. Mijn man stond er in het begin zeker een stuk rustiger onder dan ik, maar is ook altijd heel meelevend geweest.. Als ik een test doe dan doen we dit ook steeds samen. Zet jezelf trouwens ook gerust in de tabel



@ valentina : wat lief dat je aan me dacht! Jij ook succes woensdag bij de 20 weken echo! Wat gaat de tijd alweer snel, lijkt me een zalig gevoel om de kindjes te voelen bewegen



@ pebble : ook van jou heel lief dat je aan me dacht! fijn dat je geen bloed meer gezien hebt.. heb je al een afspraak gemaakt voor de 1e echo?



@ Hier vandaag bij de gyn geweest en het is goed gegaan! Het was ook een andere assistente dan de vorige keer en een hele vriendelijke deze keer die echt naar ons wou luisteren! De gyn zei om evt. met clomid te starten als er nog niets gebeurd was dus ik kreeg een inwendige echo én goed nieuws!! Op de echo was een corpus luteum te zien dus dat wil volgens de gyn zeggen dat er al een eisprong geweest is !!! Het voelt goed dat deze cyclus toch weer 'normaal' is, indien ik binnen 6 maanden nog niet zwanger ben mogen we terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
@Eefje, wat superfijn dat je eisprong al is geweest!! Het zal heerlijk voor je zijn om dit keer te weten waar je aan toe bent, en niet wekenlang te moeten wachten op een eventuele menstruatie! Mooi ook dat je concrete afspraken hebt met de gyn, en als je cyclus zo netjes blijft ben je hopelijk voor die 6 maanden al zwanger!



Ik heb een echo staan voor 8 december, ben de dagen aan het aftellen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Dat is lang geleden hé!!

Even een korte update...nog steeds niet zwanger! Een maandje of 2 rustig aan gedaan ofwel geen moeite en laatste keer was vorige week en kwam er toen achter dat ik 2/3 dagen voor eisprong seks heb gehad dus een kleine kans op...



Begin er af en toe moedeloos van te worden...soms voel ik me extreem verdrietig en soms denk ik...ach mijn tijd komt nog wel!!

Voor nu...voel ik me soms een beetje leeg en heel erg teleurgesteld in mezelf..waarom het wachten zolang moet duren.



Ik moet volgende week weer ongesteld worden...en de klachten die ik nu weer heb..heb ik al vaker gehad dus ik verwacht weer niets deze maand!!!



Hoe gaat het met jullie zwangere dames? Alles rond en gezond?



Hoe gaat het met.de meiden die steeds aan het wachten zijn?



Dikke knuffel van Mij
Alle reacties Link kopieren
@ pebble : Het is voor mij inderdaad heerlijk om te weten waar ik nu aan toe ben, in principe zou ik dus ten laatste eind volgende week ongesteld moeten worden.. Kan begrijpen dat je de dagen aftelt tot 8 december, ik duim alvast voor goed nieuws binnen twee weken!



@ Snoep : Wat fijn om weer eens van je te horen Jammer dat ook jij helaas nog niet zwanger bent! Hier ook nog niet zwanger maar mijn vorige cyclus heeft 94 dagen geduurd. Ik duim voor jou dat het deze maand toch eens raak mag zijn voor jou, snap je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Heee Snoep, wat goed om van je te horen! Jammer dat je nog niet zwanger bent; de onzekerheid of en wanneer het gaat komen is echt slopend hè... Maar zoals je zegt, jouw tijd komt vast nog! Ik duim voor je komende week!
Snoep! Wat leuk om van je te horen. Weet niet of je het nog gelezen had maar we vroegen ons allemaal al af hoe het met je ging! Jammer dat je nog steeds niet zwanger bent, maar dat zijn er meerdere hier helaas nog niet. Ik blijf elke maand voor jullie allemaal duimen en hoop dat het voor jullie ook snel mag!



Eefje wat fijn dat je een betere gyn had deze keer. Scheelt al een hele hoop! - verhaal over mijn bezoek aan de gyn na de 20w echo even naar onder gezet**- Wat goed dat er al een eisprong is geweest en nu maar even afwachten. Konden ze niet toevallig al zien of er een mogelijke bevruchting kon zijn geweest, of is het maar zoals elke maand even afwachten?

**Ik moest na de echo ook naar de gym en wat was dat een kwal zeg. Keek me amper aan, was alleen maar op zn computer aan het kijken naar mn bloeduitslagen die ik de keer daarvoor al gecontroleerd had gekregen van de verloskundige. Toen vroeg hij vervolgens of ik nog vragen had, dus ik stelde de vraag wat ik mag nemen als ik een keelontsteking heb (Heb er in het afgelopen jaar 7x een zware gehad) en hij zei doodleuk dat moet je maar met je huisarts bespreken als je het hebt. Hij zal wel weten wat je wel en niet mag nemen. Pff. De assistente die hem hielp was wel erg aardig en deed gewoon normaal :p



Hier de 20 weken echo dus gehad en is allemaal prima gegaan. De meiden waren lekker druk bezig dus heb uiteindelijk een uur naar ze mogen kijken (liggend op een tafel, viel zowat in slaap )

De echoscopiste heeft alles kunnen zien wat gecontroleerd moest worden en dit zag er allemaal goed uit. Beentjes met voetjes, armpjes met handjes etc. Zagen er echt al uit als kleine mensjes.
Hè ik zie nu pas dat er een nieuw topic is!

En hoe leuk, nog meer dames zwanger!!



Hier gaat alles goed.

Kleine man is zo ontzettend druk haha.

Babykamer zo goed als af, wagen box wieg etc ook al in huis..

Nu bijna 29 weken, schiet al op!

16 december met verlof, lekker lang ivm extra overuren en vakantiedagen.



Ik ga van het weekend alles even terug lezen!!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden! Sorry dat ik zo stil ben geweest de afgelopen tijd! Had het druk met werk en probeer me een beetje af te sluiten voor het hele zwangerschap gebeuren maar moet zeggen dat dat niet echt makkelijk gaat!

Maar probeer er zo positief mogelijk over te denken en blijf stiekem toch hopen dat het na deze keer raak zal zijn. Vooral nu dat ik op Facebook het ene hoera ik ben zwanger bericht na de andere lees! Hoewel ik super blij ben natuurlijk voor de gene waarbij het wel is gelukt natuurlijk! Maar het wijst je wel weer met je neus op te feiten dat het helaas bij ons nog niet het geval is! Mijn vriend heeft de zelfde droom gehad die ik al 3 maanden geleden heb gehad! Zo raar want ik had hem helemaal niet verteld hoe mijn droom ging, ineens was ik zwanger ik ging bevallen en nog geen seconde later was ze er mijn kleine meisje ! En mijn vriend droomde precies hetzelfde afgelopen week maar dan was het een jongetje haha, het was zo lief hij zei ik was zo gelukkig en wou het tegen iedereen vertellen maar was zo blij dat ik niet kon stoppen met huilen zo lief! Dat geeft me toch ook wat meer hoop! Zo genoeg weer over mij jullie zijn weer wat op de hoogte nogmaals sorry dat ik er even niet meer was! Hoe gaat het met de zwangere vrouwen in het topic?

Ik spreek jullie snel weer meiden! Geniet van het weekend! X monkey
snoep wat fijn om van je te horen! balen dat je nog niet zwanger ben hopelijk volg je snel



Valentina geweldig om je kindjes te zien en fijn dat alles goed was de helft al weer! en wat leuk 2 meiden!!



Mel 29 weken de tijd vliegt wat fijn dat alles goed gaat en dat je alles een beetje hebt!



Monkey ik snap het wel hoor doe wat voor jou goed voelt en weet dat ook jij echt zwanger zult worden!



hier gaat het een stuk beter ben de 12 weken gepasseerd en de misselijkheid is een stuk minder. nog 19 dagen dan hebben we de geslachtsbepalings echo kan haast niet wachten ben zo benieuwd of mijn dochter een broertje of zusje krijgt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven