Zwanger zesde kindje na gastric bypass

25-04-2017 20:36 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ben ongepland zwanger van de zesde! Mijn jongste is net een jaar geworden. De anderen zijn Tussen de 12 en 4 jaar oud. Ik heb ongeveer 7 weken geleden een gastric bypass gehad en daarbij veel bloed verloren en bloed transfusies nodig gehad. Daarnaast had ik de laatste zwangerschap zwangerschapsvergiftiging. Ben bang dat ik fysiek niet in goede staat ben om nu zwanger te zijn. Ik was aan de pil maar begreep dat de pil na een bypass niet goed genoeg wordt opgenomen door het lichaam. Had net een afspraak staan afgelopen maandag voor de prikpil! Sta ik zondag met een positieve test! En om het nog erger te maken gaat de relatie tussen mij en mijn man ook heel slecht. Ik weet niet wat ik moet doen met de situatie. Advies of een online knuffel wordt gewaardeerd ! Moest het even van me afschrijven !
Je mag het eerste jaar na een gbp niet zwanger worden, dat zullen ze niet voor niks zeggen in het ziekenhuis.
Wat zegt je man ervan?
Alle reacties Link kopieren
Maar zullen ze dan adviseren om het weg te laten halen? Dat lijkt me sterk
Alle reacties Link kopieren
Zo snel mogelijk contact opnemen met je chirurg! En de gyn moet je ook zo snel mogelijk zien te spreken...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet zwanger mag worden na zo'n gastric bypass, zou ik als de wiedeweerga je arts bellen en overleggen, voor je eigen gezondheid.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Awina schreef op 25 april 2017 @ 20:41:

Maar zullen ze dan adviseren om het weg te laten halen? Dat lijkt me sterkGezien de medische voorgeschiedenis kan dat zeer zeker geadviseerd worden.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:JonathanStrange schreef op 25 april 2017 @ 20:40:

Wat zegt je man ervan?Mijn man wil dat ik voor een abortus pil ga. Ik heb daar veel moeite mee. Ben wel bang qua gezondheid en dien. Heb al een zware operatie gehad met complicaties dus fysiek erg zwak momenteel. Vreselijke situatie!
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik zou voor abortus gaan. Maar je wist dat de pil niet werkte, dat je niet zwanger mocht worden ivm je gezondheid, dat je relatie niet goed zit en tóch heb je - als ik het goed begrijp - ervoor gekozen om onbeschermde sex te hebben?! Schiet mij maar lek .
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 25 april 2017 @ 20:41:

Zo snel mogelijk contact opnemen met je chirurg! En de gyn moet je ook zo snel mogelijk zien te spreken...Ik heb al een gesprek gehad met de huisarts en ga morgen met de chirurg overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Neem sowieso even contact op met je huisarts en met de chirurg/ziekenhuis waar je bent geopereerd. Geen paniek, laat het nieuws even zakken en neem dan nadat je meer info hebt een beslissing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jojo2017 schreef op 25 april 2017 @ 20:46:

[...]





Ik heb al een gesprek gehad met de huisarts en ga morgen met de chirurg overleggen.Wat adviseert je ha?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 25 april 2017 @ 20:44:

Tsja, ik zou voor abortus gaan. Maar je wist dat de pil niet werkte, dat je niet zwanger mocht worden ivm je gezondheid, dat je relatie niet goed zit en tóch heb je - als ik het goed begrijp - ervoor gekozen om onbeschermde sex te hebben?! Schiet mij maar lek .Ik mocht de prikpil niet eerder vanwege de bloed verdunners en kans op trombose met de operatie. Ik wist niet dat de pil zo slecht zou werken. Vandaar de eerste mogelijkheid gelijk een prikpil willen zetten. Dus was niet helemaal een ondoordachte situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jojo2017 schreef op 25 april 2017 @ 20:48:

[...]





Ik mocht de prikpil niet eerder vanwege de bloed verdunners en kans op trombose met de operatie. Ik wist niet dat de pil zo slecht zou werken. Vandaar de eerste mogelijkheid gelijk een prikpil willen zetten. Dus was niet helemaal een ondoordachte situatie.Condooms gebruiken is niet in jullie bolletjes opgekomen?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 4 maanden na me sleeve zwanger geworden .. heb er geen nadelen aan gehad je kind pakt toch wat hij/zij nodig heeft. Alleen me eigen vitamines gingen heel erg naar beneden maar dat is allemaal weer goed gekomen met medicijnen en advies van de dieetiste. ( om even alleen op het operatie stuk te antwoorden)
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 25 april 2017 @ 20:47:

[...]



Wat adviseert je ha?Qua gezondheid is er wel wat voor afbreking van de zw te zeggen vanwege mijn vitamine tekorten en grote kans op een nieuwe zwangerschapsvergiftiging. Maar als ik het echt wil houden zou dit wel kunnen met intense begeleiding in het ziekenhuis. Ik moest er in ieder geval tien dagen over nadenken en zelf een goed geïnformeerde beslissing nemen en dus idd ook bellen met de chirurg.
quote:E-hope schreef op 25 april 2017 @ 20:50:

Ik ben 4 maanden na me sleeve zwanger geworden .. heb er geen nadelen aan gehad je kind pakt toch wat hij/zij nodig heeft. Alleen me eigen vitamines gingen heel erg naar beneden maar dat is allemaal weer goed gekomen met medicijnen en advies van de dieetiste. ( om even alleen op het operatie stuk te antwoorden)



Noem het maar goedgekomen...



Het wordt overal afgeraden, dus of het bij jou goed ging of niet: het is een groot risico.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jojo2017 schreef op 25 april 2017 @ 20:50:

[...]





Qua gezondheid is er wel wat voor afbreking van de zw te zeggen vanwege mijn vitamine tekorten en grote kans op een nieuwe zwangerschapsvergiftiging. Maar als ik het echt wil houden zou dit wel kunnen met intense begeleiding in het ziekenhuis. Ik moest er in ieder geval tien dagen over nadenken en zelf een goed geïnformeerde beslissing nemen en dus idd ook bellen met de chirurg.Zorg ervoor dat de chirurg je gelijk ook doorstuurt naar de gyn. Je gaat nogal wat risico's nemen als je het houd. Ben je bereid om je vijf kleintjes zonder moeder achter te laten?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik zou je verstand gebruiken. Je relatie gaar niet goed, eventueel alleenstaand ouderschap is met 5 kinderen al loeizwaar. Laat staan met zes. Plud zo te horen is het lichamelijk een zeer slecht plan. Ik zou in het belang denken van de kinderen die je al hebt.
Alle reacties Link kopieren
Eens. Ik zou het in jouw geval echt niet zien zitten. Je hebt recent een GBP gehad, niet niks en niet vóór niks. Daarnaast heb je al vijf kinderen en een slechte relatie. Ik denk dat een abortus een realistische oplossing is, hoe moeilijk ook.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 25 april 2017 @ 20:49:

[...]



Condooms gebruiken is niet in jullie bolletjes opgekomen?

Of gewoon even niet neuken. Relatie is slecht, operatie was zwaar, lichamelijk nog niet hersteld.

Redenen te over lijkt me.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 25 april 2017 @ 21:00:

[...]



Of gewoon even niet neuken. Relatie is slecht, operatie was zwaar, lichamelijk nog niet hersteld.

Redenen te over lijkt me.Tja, daar heb je gelijk in. Maar da's blijkbaar lastig.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ingrijpende operatie gehad, slechte relatie en tóch seks ??
het is nooit te laat om te leven
Hoe ver denk je dat je bent TO?
Alle reacties Link kopieren
Je had niet begrepen dat de pil niet werkte? Ik ben met mijn moeder meegeweest naar de voorlichtingen en daar werd er nogal op gehamerd dat hij niet meer zou werken, net als een hoop andere medicijnen.



Overigens, een condoom was voldoende geweest, als je verzwakt en al toch moest neuken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven