Geld & Recht alle pijlers

Buren niet blij met onze garage

22-03-2017 14:27 1101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag even jullie advies.
spawater82 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:11
96.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 22 maart 2017 @ 15:10:

Zij hebben openslaande deuren jullie kant op gemaakt, en nu klagen ze dat ze tegen jullie huis aan moeten kijken? Grapjassen.Garage
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 22 maart 2017 @ 14:59:

[...]



Toch wel. Of het moet specifiek aangegeven staan dat er studeerkamer/speelruimte in komt. TO heb je het ook zo aangegeven bij de gemeente inclusief studie en speelkamer? Waar is die speelkamer voor?Wat maakt dat nou uit? En wat gaat jou dat aan.

Al wil ze al die meters voor de kerstspullen of poppenverzameling.. gaat niemand wat aan.

Het gebouw/garage/rommelhok mág daar gewoon gebouwd worden, neemt bijna net zoveel zon weg als een schutting dus ik zie het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Een garage mag helemaal niet op de erfgrens worden gebouwd.



Tenminste niet in de gemeente waar ik woon. Neem aan dat dit voor heel Nederland geldt.



Wij wilde.n eerst een garage los van de buren bouwen. Maar omdat dit niet tegen de erfgrens mocht ,toch samen met de buren gedaan omdat het dan wel tegen de erf mocht als we een gezamenlijke binnenmuur hadden.



Tegen de erfgrens mag niet omdat je er dan niet meer bij kan voor onderhoud.
Het lijkt mij trouwens fijner om naast de garage van de buren te zitten dan direct naast het terras van je buren, en op een afstand van 50cm van elkaar zitten kletsen met alleen een schutting er tussen. Stuk meer privacy zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 22 maart 2017 @ 15:11:

Een garage mag helemaal niet op de erfgrens worden gebouwd.



Tenminste niet in de gemeente waar ik woon. Neem aan dat dit voor heel Nederland geldt.



Wij wilde.n eerst een garage los van de buren bouwen. Maar omdat dit niet tegen de erfgrens mocht ,toch samen met de buren gedaan omdat het dan wel tegen de erf mocht als we een gezamenlijke binnenmuur hadden.



Tegen de erfgrens mag niet omdat je er dan niet meer bij kan voor onderhoud.Deze garage mag daar wel worden gebouwd. Er is een vergunning.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 22 maart 2017 @ 15:04:

[...]





Dat maakt toch niet uit?

Voor hetzelfde geld had TO haar hele huis aan die kant van de kavel gebouwd.

Als er een vergunning is gegeven is het prima en dan hadden de buren daar eerder naar moeten informeren.



Waarom zouden de buren meer recht hebben op hun droomhuis dan TO?Nee dat ben ik wel met je eens hoor. Ik kan me alleen wel voorstellen dat ze even moeten slikken omdat ze het niet helemaal zagen aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 22 maart 2017 @ 15:11:

[...]



GarageOh, dat maakt alles uit! Een garagezijmuur is natuurlijk heel anders dan een gewone muur Maar wacht even, er zaten ook kamers in. Huis. Dus.
quote:ldp schreef op 22 maart 2017 @ 15:13:

[...]





Nee dat ben ik wel met je eens hoor. Ik kan me alleen wel voorstellen dat ze even moeten slikken omdat ze het niet helemaal zagen aankomen.tja, ze hadden dat kunnen zien aankomen...
Alle reacties Link kopieren
Hoor ze aan, blijf vriendelijk maar voor de rest hoeven jullie niets te doen.



Zoals ik het me voorstel lijkt het me voor de buren juist fijn dat ze meer privacy op hun terras hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 22 maart 2017 @ 14:56:

We hebben al een gesprek gepland met de buren, maar was ook benieuwd naar jullie reactie/ideeën.

Of we het met hout kunnen afwerken, dat weet ik niet. We hebben in de bouwvergunning namelijk tot in detail aan moeten geven wat het uiterlijk van ons huis is en welke materialen we gebruiken. Ik denk dat niet dat we dat zomaar kunnen veranderen. Daar moet eerst toestemming voor komen vanuit de gemeente.



Aardig van jullie om in gesprek te gaan en kijken hoe je misschien elkaar tegemoet kunt komen. Maar als je het mij vraagt staan jullie gewoon volledig in je recht. Pech voor je buren, ik snap dat ze ervan balen, maar dan hadden ze maar eerder met jullie om de tafel moeten gaan zitten en hadden jullie de huizen/tuinen evt nog op elkaar af kunnen stemmen.



Wij zitten nagenoeg in hetzelfde schuitje als jullie buren. Hun forse uitbouw neemt alle zon weg die in mijn woonkamer viel en nu hebben we nog minder zon in ons mini tuintje. Too bad! Maar mijn enige reactie naar mijn nieuwe buren was "Ok, balen!! Maar succes met jullie uitbouw. Ik zet er wel wat groens tegenaan."
Heel erg vreemd dat ze hiermee komen twee weken voordat jullie gaan bouwen.

De bouwvergunningen en plannen zijn neem ik aan al maanden rond en bekend.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 22 maart 2017 @ 14:59:

[...]

Toch wel. Of het moet specifiek aangegeven staan dat er studeerkamer/speelruimte in komt. TO heb je het ook zo aangegeven bij de gemeente inclusief studie en speelkamer? Waar is die speelkamer voor?Je hoeft niet aan te geven bij je bouwaanvraag waar je een kamer voor gaat gebruiken. Wel moet je zorgen dat de afmetingen kloppen. Gemeente toetst vervolgens en als aan alle wetten, voorschriften en randvoorwaarden wordt voldaan, wordt de vergunning verleend. Gemeente hoeft echt niet te worden ingelicht of je in een ruimte studeert, speelt of sekst. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 22 maart 2017 @ 15:11:

Een garage mag helemaal niet op de erfgrens worden gebouwd.



Tenminste niet in de gemeente waar ik woon. Neem aan dat dit voor heel Nederland geldt.



Wij wilde.n eerst een garage los van de buren bouwen. Maar omdat dit niet tegen de erfgrens mocht ,toch samen met de buren gedaan omdat het dan wel tegen de erf mocht als we een gezamenlijke binnenmuur hadden.



Tegen de erfgrens mag niet omdat je er dan niet meer bij kan voor onderhoud.In onze gemeente mag het wel.
Als geste naar de buren zou ik voorstellen dat zij mogen kiezen welke kleur baksteen wordt gebruikt voor de blinde muur waarop ze gaan uitkijken. Verder kun je er niet zoveel aan doen. Het is altijd maar de vraag wat je buren gaan doen in een nieuwbouwproject, en als ze binnen de regels blijven heb je dat maar te accepteren. Je gaat natuurlijk niet geen garage nemen zodat je buren vrijer uitzicht hebben.
Alle reacties Link kopieren
Buren bij vriend willen hun muur juist weghalen wat wij heel jammer vinden. Wij hebben daar een zitje tegenaan namelijk.

Wij hebben ook liever een muur die je kan schilderen en laten begroeien dan continu bij de buurman in de krant te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 22 maart 2017 @ 14:59:

[...]



Toch wel. Of het moet specifiek aangegeven staan dat er studeerkamer/speelruimte in komt. TO heb je het ook zo aangegeven bij de gemeente inclusief studie en speelkamer? Waar is die speelkamer voor?De aanvraag is ingediend door onze aannemer. Wij hebben in eerste instantie aangeven dat het een speelkamer en een studeerkamer is. De gemeente heeft gezegd dat wij de studeerkamer niet moeten benoemen en dit gedeelte weg kunnen laten in de aanvraag. Dit omdat de studeerkamer vergunningsvrij is. Verder is er in de aanvraag gewoon gebruik gemaakt van bijgebouw en niet garage. Een bijgebouw mag max 50 m2 zijn en die van ons is 40m2.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 22 maart 2017 @ 15:21:

Als geste naar de buren zou ik voorstellen dat zij mogen kiezen welke kleur baksteen wordt gebruikt voor de blinde muur waarop ze gaan uitkijken. (...).Je mag niet zomaar je kleur- of materiaalgebruik aanpassen als je al een vergunning hebt.
Alle reacties Link kopieren
Pfff jeetje ik ben blij dat ik niet in jullie schoenen sta. Ik snap dat je gewoon volgens je eigen plan wilt bouwen. Je hebt niet voor niks zoveel geld en moeite gestoken in dat kavel en alle plannen.

Maar ik snap ook dat je niet meteen ruzie wilt met je aanstaande buren. Ik vind het ook wel een beetje onnozel van ze dat zij er vanuit zijn gegaan dat jullie dat stuk grond leeg zouden houden (als tuin gebruiken?).



Ik weet geen echte oplossing om gedoe te voorkomen, maar als zij de garagemuur te hoog vinden vergeleken met een schutting, dan is dat hun probleem... wat ze misschien kunnen oplossen door hun zitgedeelte/tuin (deels) op te hogen. Dan hebben ze weer wat meer zon.



Mijn ouders hebben soortgelijk gedoe gehad met buren over een nieuwe serre aan ons vorige huis. Uiteindelijk hebben de buren afgedwongen dat het in plaats van een simpel aflopend glazen dak (hoog aan het huis, lager de tuin in), een ingewikkelder glazen dak met een soort extra hoekje eruit werd (diamantvorm aan één kant), waardoor de zijmuur lager kon, en bij de buren minder licht werd weggenomen. Niet dat zij ooit in de tuin zaten trouwens. Die ingewikkeldere constructie zorgde wel telkens voor lekkages. Dus weet waar je aan begint voordat je zoiets toezegt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
mosterd
kastella wijzigde dit bericht op 22-03-2017 15:29
Reden: mosterd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toch wel weer typisch het Viva forum.

Je vraagt iets over een burenruzie en je krijgt te horen dat e vergunning niet geldig is.
Alle reacties Link kopieren
meelees-post
quote:AnAppleADay schreef op 22 maart 2017 @ 15:26:

Toch wel weer typisch het Viva forum.

Je vraagt iets over een burenruzie en je krijgt te horen dat e vergunning niet geldig is.De gemeente is ook niet meer wat het geweest is. Allemaal prutsers daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet eens in discussie gaan. Iedereen heeft daar een kavel gekocht om er mee te doen wat ie zelf wil (en wat van de gemeente mag).

Dat hebben de buren ook gedaan, en TO gaat dat ook doen... simpeler is het niet.



Als de buren het anders hadden gewild hadden ze een hoek-kavel moeten kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen een terrasoverkapping tegen jullie muur aanbouwen.

Kunnen ze toch hun openslaande deuren nog gebruiken.



Wij hebben dit soort discussies dus ook gehad met een nieuwbouwwoning. Wij hebben rustig al het geneuzel aangehoord.

Aan het eind hadden wij ons zin. De rest bleef zo draaien in hun verhalen plannen dat wanneer puntje bij paaltje kwam, we het onze kant op konden praten.

Uren lang vergaderen of de schutting palen van beton of van hout moeten worden
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 22 maart 2017 @ 15:26:

Toch wel weer typisch het Viva forum.

Je vraagt iets over een burenruzie en je krijgt te horen dat e vergunning niet geldig is.
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven