Geld & Recht alle pijlers

Buren niet blij met onze garage

22-03-2017 14:27 1101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag even jullie advies.
spawater82 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:11
96.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar had ik al zo'n vermoeden van. Ik hoor dit vrij veel in de bouw. Is het inmiddels duidelijk wanneer de aannemer daadwerkelijk begint met graven?
Alle reacties Link kopieren
Nog nieuws?
quote:Spawater82 schreef op 25 april 2017 @ 15:17:

[...]





Ik had graag gestart, maar de aannemer hanteert 10 weken opstart tijd. Verder staan veel spullen in bestelling en zijn de levertijden erg lang. Door de boost in de woningmarkt is het vrij lastig om mensen te vinden en de vraag naar bouwmaterialen is groter dan het aanbod.Zijn wij ook tegen aan gelopen. Heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
TO, ben je inmiddels al gestart met de bouw?
Alle reacties Link kopieren
Nog maar even een up-je. TO hoe staat het ermee?
Alle reacties Link kopieren
To? Ben je druk aan het bouwen inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Ik Ben ook benieuwd hoe het nu is!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat SpaWater zo druk is met de bouw dat ze geen tijd meer heeft om op het Viva Forum te kijken



Ik hoop dat alles goed voor je uitpakt/uitgepakt is, SpaWater!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd..
Iedere keer als dit topic omhoog komt denk ik dat er een update is.... Als spuit elf dan maar: nog nieuws TO?
Alle reacties Link kopieren
Helaas lady's.



We hebben niks meer gehoord van de buren na onze laatste brief van de advocaat. We hadden verwacht dat ze een kort geding zouden aanspannen. Nu hebben ze ons wel gemaild over de schuttingen en hadden wij aangeven dat we wilde mee betalen als we mochten bepalen wanneer ze geplaatst zouden worden. Hier hebben we geen reactie op gehad.



Net op de kavel geweest en de schuttingen zijn al geplaatst, op de erfgrens. De landmeter heeft een streep en een pikket geplaatst waar de erfgrens loopt. Nu heeft hun tuinman dus de helft van de streept gepakt en zijn paal erin gezet, want hij is van mening dat de helft van de streep van de buren is. De streep (1 cm) moeten we delen door midden. Apart dat ze nu geen toestemming nodig hebben van ons om iets op de erfgrens te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het al met je advocaat besproken of je daar nog werk van zou moeten maken?

Of vind je dit verder overkomelijk en probeer je het verder niet op de spits te drijven?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaan jullie bouwen?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het in ons voordeel werkt. Wij bouwen onze aanbouw tegen de erfgrens en niet op omdat ze geen toestemming geven.

Wij hebben aangeven dat ze geen toestemming van ons krijgen om de schuttingen op de erfafscheiding te plaatsen mits ze bereidt zijn te wachten.



Dus ik ga de aannemer mailen en kijken in hoeverre dit onze bouw belemmert en of we nu verplicht zijn ladderrecht aan te vragen. Dus hopelijk komen we elkaar dan tegemoet. Doen wij niet moeilijk over de erfgrens als zij niet moeilijk doen over het ladderrecht. Of het ook zo werkt weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat ze die schutting lekker op hun eigen grond mogen zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:kastella schreef op 08 mei 2017 @ 11:06:

Wanneer gaan jullie bouwen?



Week 21 pas. Als we eenmaal begonnen zijn, dan ga ik onze aannemer vragen waarom zo laat.

In ons contract staat namelijk 10 weken (werkweken) na afgeven onherroepelijke vergunning. De vergunning hadden we eind jan al, dus hij zit ruim over de 10 weken heen. Had ons een hoop gedoe gescheeld namelijk als hij op tijd was begonnen.

Mijn man wil liever niet dat ik moeilijk doe richting de aannemer omdat ze ons huis nog moeten bouwen. Vind het maar lastig, want ik baal enorm. Als hij gewoon op tijd begonnen was hadden we geen gedoe met ladderrecht etc want het huis van de buren was dan ook niet nog niet opgeleverd.
quote:Spawater82 schreef op 08 mei 2017 @ 11:10:

Ik hoop dat het in ons voordeel werkt. Wij bouwen onze aanbouw tegen de erfgrens en niet op omdat ze geen toestemming geven.

Wij hebben aangeven dat ze geen toestemming van ons krijgen om de schuttingen op de erfafscheiding te plaatsen mits ze bereidt zijn te wachten.

Je bedoelt denk ik 'tenzij'? Dus jullie geven toestemming als zij bereid zijn om te wachten?

Wordt vaker verkeerd om gebruikt, maar juridisch gezien is het wel handig als je het goed zegt.



Maar moet die schutting er dan niet weer uit als jullie fundering gelegd gaat worden...?
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 08 mei 2017 @ 11:49:

[...]



Je bedoelt denk ik 'tenzij'? Dus jullie geven toestemming als zij bereid zijn om te wachten?

Wordt vaker verkeerd om gebruikt, maar juridisch gezien is het wel handig als je het goed zegt.



Maar moet die schutting er dan niet weer uit als jullie fundering gelegd gaat worden...?



Ja klopt, dat bedoel ik. Heb het nog even in de mail nagekeken en gelukkig heb ik het anders verwoord.



Net de bouwer gesproken: omdat zij de schuttingen hebben geplaatst zijn wij nu verplicht ladderrecht aan te vragen. Waren er geen schuttingen, dan was het niet nodig geweest. De boormachine steekt namelijk uit en heeft 75 cm ruimte, boven de grond, nodig. Het uitgraven wordt ook lastig omdat de schuttingen anders weg zullen zaken. Afhankelijk van hoe de palen v/d schutting staan (staan die precies bij een boorpaal) dan zullen deze ook verwijderd moeten worden.



Ik ga onze advocaat maar vragen of hij nogmaals schriftelijk om laderrecht wil verzoeken en mochten ze weigeren dat ze dit binnen 3 dagen moeten aangeven. Dan kunnen wij onze heiboer namelijk annuleren en later opnieuw inplannen. Wat een gezeik allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 08 mei 2017 @ 11:44:

[...]





Week 21 pas. Als we eenmaal begonnen zijn, dan ga ik onze aannemer vragen waarom zo laat.

In ons contract staat namelijk 10 weken (werkweken) na afgeven onherroepelijke vergunning. De vergunning hadden we eind jan al, dus hij zit ruim over de 10 weken heen. Had ons een hoop gedoe gescheeld namelijk als hij op tijd was begonnen.

Mijn man wil liever niet dat ik moeilijk doe richting de aannemer omdat ze ons huis nog moeten bouwen. Vind het maar lastig, want ik baal enorm. Als hij gewoon op tijd begonnen was hadden we geen gedoe met ladderrecht etc want het huis van de buren was dan ook niet nog niet opgeleverd.Dus vooral omdat jullie bouwer te laat begint hebben jullie nu problemen met de buren. Dan zou ik de extra kosten lekker op hem verhalen. Had hij maar binnen de door hemzelf gestelde tijd moeten beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Dus dat is de tactiek van de buren: wachten totdat jullie naar de rechter stappen en dan -wellicht- met een tegenvordering komen.
Ja dat was wel een beetje te verwachten dat dat hek er ineens zou staan. Als het een open hek zou zijn zou ik er een dicht hek tegenaan zetten. En wel zo dat ieder op eigen grond staat.

Maar goed misschien wil to wel graag uitzicht naar die kant.
quote:Spawater82 schreef op 08 mei 2017 @ 11:00:

Nu heeft hun tuinman dus de helft van de streept gepakt en zijn paal erin gezet, want hij is van mening dat de helft van de streep van de buren is. De streep (1 cm) moeten we delen door midden. Apart dat ze nu geen toestemming nodig hebben van ons om iets op de erfgrens te plaatsen.Dat hebben ze wel. Je buren kunnen niet zomaar een schutting op de erfgrens plaatsen als jullie het daar niet mee eens zijn. Dus zullen ze 'm op hun eigen grond moeten plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, wat is de erfgrens? Die was nog niet bepaald en de eerste die er iets 'permanents' op zet bepaald. Daarom was het zo belangrijk dat de bouw zsm werd begonnen. Nu hebben de buren de eerste zet gedaan en staat to dus achter.



Axhteraf gezien hadden jullie zo ruim mogelijk een hek moeten plaatsen om jullie grond te markeren.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Scheelt dat een schutting niet permanent is en het zal zeker de erfafscheiding niet bepalen. Heeft het kadaster echt geen boodschap aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hamer schreef op 09 mei 2017 @ 23:39:

Dus dat is de tactiek van de buren: wachten totdat jullie naar de rechter stappen en dan -wellicht- met een tegenvordering komen.Ja, dat denken wij ook, maar met wat voor een tegenvordering zouden ze moeten komen? De vergunning is goedgekeurd en we mogen van de gemeente bouwen. Ook vergunningsvrij mag de aanbouw gebouw worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven