Geld & Recht alle pijlers

Buren niet blij met onze garage

22-03-2017 14:27 1101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag even jullie advies.
spawater82 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:11
96.01% gewijzigd
Man, wat ben ik blij met mijn jaren 30 huis. De garage staat gewoon op de erfgrens en niemand die er over zeurt. En geen schutting, gewoon een blije heg die buur en ik afwisselend snoeien. Als we zin hebben.
Alle reacties Link kopieren
De buren zijn gewoon onnozel geweest. Ik zou daarvoor ook niet mijn plan gaan aanpassen.

Ze hadden zich beter moeten laten informeren.

Hun fout moet niet jouw probleem worden he!
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar de foto/bouwtekening. Wel balen to, ik snap je dilemma heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Als tegemoetkoming zou je wel kunnen aanbieden dat ze gebruik mogen maken van jullie garagemuur. Ze kunnen er bijvoorbeeld een (paar) spiegel(s) tegenaan hangen, of verven, of klimplanten tegenaan zetten. Iets in die richting.



Wij kijken ook door één raam tegen een blinde muur op. Inmiddels is de liguster hoog genoeg :-) .



En ohja, tip; Ga horen wat ze te zeggen hebben (voor hetzelfde willen ze dat hek gewoon aan jullie muur vastspijkeren) en maak niet meteen ruzie, want om die garage te bouwen moeten de werkmensen wel nog over hun grondstuk lopen....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cheescake schreef op 22 maart 2017 @ 15:07:

[...]





Ze hadden het wel kunnen weten. Zodra de gemeente de definitieve bouwaanvraag goedkeurd wordt dat geplubliceerd en is er een periode van 6 weken om bezwaar te maken. Je moet dan uiteraard met gegronde redenen komen om echt iets te kunnen veranderen, maar als je het in de gaten houdt weet je iig wel wat er naast je gebouwd wordt. Ik vind het eerder raar dat hij nog geen idee heeft van wat er naast hem kwam.inderdaad, ik vind dat ook heel raar
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 22 maart 2017 @ 14:53:

Een garage is toch niet veel hoger dan een schutting?

Nou, onze garage is toch zeker, 2.50 hoog. Ik kan met mijn hand gestrekt niet bij de rand komen. Hij loopt vaak gelijk aan de 1e verdieping en als TO volgens het bouwbesluit een hoogte op de begane grond heeft van 2.20 of 2.40, dan wordt de garage zeker niet lager.



TO staat gewoon in haar recht om de garage te bouwen zoals gepland. De buren hadden beter moeten opletten hoe de bouwtekening van hun buren er uit zou zien. Vaak koop je zn nieuwbouwhuis als standaard en kun je er allerlei opties aan toevoegen. Als 1 van die opties is om een garage te plaatsen of zelfs te verlengen, dan hadden ze beter moeten opletten. Het is echt aan hun eigen onnozelheid te wijten dat ze hier niet van op de hoogte waren. Ik zou ze dan ook veel succes wensen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het eigenlijk dat zij al bijna klaar zijn met bouwen en jullie nog moeten beginnen? Had de gemeente moeite om die kavels verkocht te krijgen? Of zijn ze in fases uitgegeven?



Meestal worden aangrenzende kavels allemaal tegelijk in de verkoop gedaan toch? En dan gaan aanstaande buren meteen al met elkaar praten over hun plannen. In een fase dat ieder nog water bij de wijn kan doen en over en weer rekening kan houden met elkaar (bijvoorbeeld de isolatie tussen jullie huizen goed timen en samen regelen). En je ook gezamenlijk dingen kunt inkopen zoals het heien, eventuele gietvloeren, etc. Overigens ook met het nodige gedoe en ruzies, weet ik toevallig.



Hebben jullie je eigen plan HELEMAAL los van de buren opgesteld, zonder vooraf te kijken of overleggen hoe hun indeling was? Dat is ook een beetje laat misschien, en ongebruikelijk?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
De bouwtekening kan ik niet uploaden, moet via een link en ik weet niet hoe dat moet. kan ik het anders naar iemand sturen die het kan plaatsen?Ik vond het ook raar dat hij niet wist wat wij gingen bouwen. Ik heb het namelijk wel opgevraagd. Onze bouwvergunning is overigens 16 dec goedgekeurd en 28 jan is hij definitief afgegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 22 maart 2017 @ 15:08:

Ik zou als buur gewoon die muur afwachten en er daarna van die klimplanthekken tegenaan zetten en het vervolgens volplanten met clematis, klimroos, kamperfoelie en/of een blauwe regen.Onze buren hadden ook een klimop tegen onze garage aan gezet, maar dat ding nooit gesnoeid. Met als gevolg dat de klimop onder de rand groeide, bij ons in de garage naar binnen kwam, het dak stuk maakt waardoor het ging lekken. Heel gezeik mee gehad, maar uiteindelijk hebben ze hun klimop weggehaald en de kosten 50/50 gedeeld. Ik zou er maar mee oppassen met wat je er naast zet. Laat staan de muur aan de buitenkant maar ff te verven in de kleur die je leuk vind, zoals iemand opperde.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 22 maart 2017 @ 15:21:

Als geste naar de buren zou ik voorstellen dat zij mogen kiezen welke kleur baksteen wordt gebruikt voor de blinde muur waarop ze gaan uitkijken. Dat kan niet zo maar, dat bepaald de architect/aannemer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 22 maart 2017 @ 15:51:

De bouwtekening kan ik niet uploaden, moet via een link en ik weet niet hoe dat moet. kan ik het anders naar iemand sturen die het kan plaatsen?Ik vond het ook raar dat hij niet wist wat wij gingen bouwen. Ik heb het namelijk wel opgevraagd. Onze bouwvergunning is overigens 16 dec goedgekeurd en 28 jan is hij definitief afgegeven.Je kunt het uploaden via www.tinypic.com, dan krijg je de bijbehorende link
Dus de buren hadden de plannen al klaar voor de gezamelijke erfafscheiding (offertes lopen) Dat vind ik nogal voortvarend, want een gezamelijke erfgrens bepaal je naar mijn idee in overleg met de buren (jullie)



"2 meter hoog tot aan de voorkant", schrijf je. Volgens de regels mag dat sowieso niet. Daarbij houden zij dan ook niet rekening met jullie uitzicht. Die "regel van 1 meter" is er nml. ook niet voor niets.

(zelf vind ik schutingen aan de straatkant van het huis altijd zo simpel/ goedkoop staan)



Zou zelf geen klimplanten rechtstreeks tegen de muur willen, kijk maar eens hoe een muur eruit ziet na het verwijderen van klimplanten.

Erin laten boren om iets te bevestigen zou ik helemaal niet willen.



TO, zeg die avond sowieso niets toe, maar dat je de situatie of wat dan ook zal overdenken.



Zou het ook over "garage/ bijgebouw" hebben tijdens het gesprek. De buren hoeven niet te weten hoe je de indeling doet. Voor je het weet, gebruiken ze het tegen je.



Goed met de buren kunnen is 1, maar de buren hoeven niet perse vrienden te worden.

Ik zou er wel voor passen, dat betreffende buren niet de gang van zaken uitmaken. Voor je het weet komen ze met het volgende.
Alle reacties Link kopieren
Stuur die link maar Spa, zal hem ff plakken voor je. Als er andere gegevens opstaan die er nog afmoeten, stuur dan ff een pb.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 22 maart 2017 @ 15:56:

Stuur die link maar Spa, zal hem ff plakken voor je. Als er andere gegevens opstaan die er nog afmoeten, stuur dan ff een pb.



Denk je eraan om het adres en woonplaats af te schermen.



Vind tekening sowieso niet nodig, voor het beeld.
Alle reacties Link kopieren
http://i68.tinypic.com/pafxy.jpg



dit moet het zijn. Het project is een particulier project. Dus iedereen zoekt zijn eigen bouwer en bepaalt zelf hoe het huis eruit ziet, wel binnen het bestemmingsplan. Onze buren hadden al eerder een optie op de kavel en zijn dus ook eerder gestart met de vergunningsaanvraag. Verder hebben zij gekozen voor een bouwer die vrij snel bouwt en oplevert. Het huis is binnen 3 maanden gebouwd. De andere buren zijn al vanaf oktober bezig en zullen pas in mei worden opgeleverd. Wij staan op de planning voor nov. Weer andere buren zitten nu pas in de vergunningsaanvraag.



Ik heb nog even de vergunning nagekeken en daar staat gewoon speelkamer op. De studeerkamer staat er dus niet op omdat die vergunningsvrij is. Verder is de speelkamer ook gewoon geïsoleerd, dus hebben we ons aan de regels gehouden. Ik zou dus idd kunnen voorstellen dat ze het mogen gebruik, mits ze er geen schade aan toebrengen of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat het niet goed met de link. Ziet iemand de afbeelding?
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 22 maart 2017 @ 15:54:

[...]



Onze buren hadden ook een klimop tegen onze garage aan gezet, maar dat ding nooit gesnoeid. Met als gevolg dat de klimop onder de rand groeide, bij ons in de garage naar binnen kwam, het dak stuk maakt waardoor het ging lekken. Heel gezeik mee gehad, maar uiteindelijk hebben ze hun klimop weggehaald en de kosten 50/50 gedeeld. Ik zou er maar mee oppassen met wat je er naast zet. Laat staan de muur aan de buitenkant maar ff te verven in de kleur die je leuk vind, zoals iemand opperde.



Klimop is rotzooi, dat ben ik met je eens. Druif is ook geen geweldig plan. Clematis echter, zou moeten kunnen en kamperfoelie ook. Dus daar moet je dan wel afspraken over maken.



Maar de buren wilden blijkbaar een hekwerk zetten. Waarschijnlijk hout? Als ze dat alsnog doen naast die garagemuur en er dan klimop tegenaan zetten heb je ook een probleem. Dan kun je beter kijken dat ze jouw muur gebruiken, heb je zelf tenminste nog wat te zeggen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou persoonlijk veel blijer zijn met een muur dan met een schutting!
Alle reacties Link kopieren
Wat je er mee gaat doen, daar hoef je het niet over te hebben. Dat gaat ze en niks aan en het maakt niks uit. Gewoon je mond daar dus over houden.



Als ik de tekening goed lees, dan komende buren dus aan de linkerkant er wonen. Zitten zij met het woonhuis direct aan de garage vast, of hebben zij er ook nog een garage tussen? En tot hoever loopt hun garage de tuin in? Als ze direct aan jullie garage zitten, dan loopt hun achtermuur ter hoogte van jullie achtermuur, dus dan hebben zij maar 5,90 meter garage waar ze op uit kijken. Nou, daar valt wel mee te leven hoor. Ik dacht dat het 11 strekkende meters zouden zijn.

Zij hebben hun openslaande deuren dus waar jullie de keuken hebben. Als zij ook een garage laten bouwen, dan zie ik het probleem al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:patsy--stone schreef op 22 maart 2017 @ 15:47:



Hebben jullie je eigen plan HELEMAAL los van de buren opgesteld, zonder vooraf te kijken of overleggen hoe hun indeling was? Dat is ook een beetje laat misschien, en ongebruikelijk?Ja natuurlijk hebben ze hun eigen plan getrokken, het is toch hun huis? De buren weten dat er meer gebouwd gaat worden en dat je dan dus de bouwaanvragen in de gaten moet houden. Ik zou niet weten waarom je met de buren moet overleggen, als je gewoon je eigen huis bouwt op je eigen grond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 22 maart 2017 @ 16:18:

Volgens mij gaat het niet goed met de link. Ziet iemand de afbeelding?



Je kunt pas plaatjes plakken bij 200 berichten, dus ik plak m even voor je:







Oh en ik ben jaloers op je keuken afmetingen
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 22 maart 2017 @ 15:47:

[...]



Nou, onze garage is toch zeker, 2.50 hoog. Ik kan met mijn hand gestrekt niet bij de rand komen. Hij loopt vaak gelijk aan de 1e verdieping en als TO volgens het bouwbesluit een hoogte op de begane grond heeft van 2.20 of 2.40, dan wordt de garage zeker niet lager.



TO staat gewoon in haar recht om de garage te bouwen zoals gepland. De buren hadden beter moeten opletten hoe de bouwtekening van hun buren er uit zou zien. Vaak koop je zn nieuwbouwhuis als standaard en kun je er allerlei opties aan toevoegen. Als 1 van die opties is om een garage te plaatsen of zelfs te verlengen, dan hadden ze beter moeten opletten. Het is echt aan hun eigen onnozelheid te wijten dat ze hier niet van op de hoogte waren. Ik zou ze dan ook veel succes wensen.Ben jij 2 m dan? Want de top van je vingers is je eigen lengte plus ongeveer 50cm.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 22 maart 2017 @ 16:20:

[...]



Ja natuurlijk hebben ze hun eigen plan getrokken, het is toch hun huis? De buren weten dat er meer gebouwd gaat worden en dat je dan dus de bouwaanvragen in de gaten moet houden. Ik zou niet weten waarom je met de buren moet overleggen, als je gewoon je eigen huis bouwt op je eigen grond.



Dit.

Hier zijn ook redelijk wat particuliere kavels verkocht en dan gaat iedereen gewoon zelf met een architect en bouwonderneming aan de gang, binnen de kaders die door de gemeente zijn opgesteld.



Ik zou als ik TO was helemaal niet met de buren in gesprek gaan over een tegemoetkoming of wat dan ook.

Zij heeft gewoon gedaan wat mocht en dat de buren dingen op eigen houtje bedacht hebben, is toch echt het probleem van de buren
Alle reacties Link kopieren
Laat ze hun schutting achter de aanbouw beginnen op de erfgrens. Dit is toch niet lelijk en het scheelt weer meters schutting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven