Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 03 april 2017 @ 10:24:

Hoe reageren jullie als iemand een prullaria wil kopen van je, en da vraagt of je wil gaan appen zodat de prijs besproken wordt. En anders bellen of sms-en. En nee, niet via marktplaats gewoon een bod doen, ik moet mijn telefoon nummer geven.Ik doe dit niet, haal ook altijd locatie op de kaart + telefoonnummer weg bij mijn advertentie.
Ja ik heb ook gezegd, doe maar bod via marktplaats. Niks meer verder gehoord, zegt me al genoeg. Maar why on earth zou iemand een telefoonnummer perse zo willen bemachtigen?
quote:swifty schreef op 03 april 2017 @ 10:24:

Hoe reageren jullie als iemand een prullaria wil kopen van je, en da vraagt of je wil gaan appen zodat de prijs besproken wordt. En anders bellen of sms-en. En nee, niet via marktplaats gewoon een bod doen, ik moet mijn telefoon nummer geven.Ik heb het nog nooit gehad om de prijs te bespreken, wel om een afspraak te maken. Ik geef mijn nummer nooit en ik bel nooit als zij hun nummer geven.
Ja ik dacht, wat moet die nou, prijs afspreken voor iets wat amper wat waard is, maar als ik de naam google krijg ik nog geen rare waarschuwingen voor deze gebruiker. Naar mijn duidelijke nee niks meer gehoord en geen bod. Raar.
quote:swifty schreef op 03 april 2017 @ 10:24:

Hoe reageren jullie als iemand een prullaria wil kopen van je, en da vraagt of je wil gaan appen zodat de prijs besproken wordt. En anders bellen of sms-en. En nee, niet via marktplaats gewoon een bod doen, ik moet mijn telefoon nummer geven.De berichtenapp van MP zelf werkt exact hetzelfde als whatsapp. Ik zie dan ook geen enkele reden om mijn telefoonnummer te geven om daarmee te gaan appen.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Bollie08 schreef op 03 april 2017 @ 11:18:

Kleine ergenis. Ongeveer 3 maanden geleden konden wij een klok voor 12.50 bij iemand ophalen. Maar doordat onze eigen klok nog niet verkocht was Netjes diegene ruim op tijd afgemeld.



Nu is onze klok verkocht. En keken wij weer voor klok op MP . En zagen weer de advertentie van diegene. Wij weer mailen, willen hem graag voor 12.50 ophalen. Mail terug nee 15 euro. Wij mailtje terug gestuurd 3 maanden geleden wilde je nog 12.50 ervoor. Mail weer terug van verkoper succes ermee.



Wilde bijna terug mailen jij succes met je klok die al 3 maanden te koop staat.





Sorry hoor maar bij mij had je er nu € 20 voor moeten betalen.

Een klok niet kopen omdat je eigen nog verkocht moet worden. Het is geen huis.
quote:swifty schreef op 03 april 2017 @ 10:24:

Hoe reageren jullie als iemand een prullaria wil kopen van je, en da vraagt of je wil gaan appen zodat de prijs besproken wordt. En anders bellen of sms-en. En nee, niet via marktplaats gewoon een bod doen, ik moet mijn telefoon nummer geven.Afwijzen. Alleen voor afhaalafspraken vraag ik tegenwoordig juist wel een telefoonnummer, scheelt een boel 'no shows'. En ik geef dan toch ook mijn adres.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 03 april 2017 @ 11:25:

[...]





Sorry hoor maar bij mij had je er nu € 20 voor moeten betalen.

Een klok niet kopen omdat je eigen nog verkocht moet worden. Het is geen huis.



Bij een staande klok zou ik me daar nog iets bij kunnen voorstellen, plaatsgebrek en zo.



Maar dat zou dan wrs geen klok van 12.5€ zijn
quote:MonicaG schreef op 03 april 2017 @ 11:36:

[...]





Bij een staande klok zou ik me daar nog iets bij kunnen voorstellen, plaatsgebrek en zo.



Maar dat zou dan wrs geen klok van 12.5€ zijn Maar ga je dan vast bieden als je er geen ruimte voor hebt?
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar ik wil dan ook geen staande klok
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 03 april 2017 @ 11:25:

[...]



Sorry hoor maar bij mij had je er nu € 20 voor moeten betalen.

Een klok niet kopen omdat je eigen nog verkocht moet worden. Het is geen huis.

Dit idd, kom op zeg, €2,50 verschil voor een klok die je graag wil hebben, van mij kreeg je hem ook echt niet meer voor €12,50.

Waarom heb je er destijds op geboden als je hem toch niet kwam ophalen?!? Dát wekt juist irritatie op.
Alle reacties Link kopieren
Pff ik heb wat op marktplaats gezet en ik weet gelijk weer waarom ik er zo hekel aan heb..



Ik heb een bod gekregen en heb netjes geantwoord dat ik akkoord ga met het bod.



Krijg ik terug; mooi. Opsturen graag



Nou dan ben ik er alweer klaar mee kan je niet netjes vragen of ik het wil opsturen?

En dan komt er ook nog eens bij dat ik ik de advertentie heb staan dat het opgehaald moet worden ..
Alle reacties Link kopieren
quote:Floor789 schreef op 03 april 2017 @ 18:38:

Pff ik heb wat op marktplaats gezet en ik weet gelijk weer waarom ik er zo hekel aan heb..



Ik heb een bod gekregen en heb netjes geantwoord dat ik akkoord ga met het bod.



Krijg ik terug; mooi. Opsturen graag



Nou dan ben ik er alweer klaar mee kan je niet netjes vragen of ik het wil opsturen?

En dan komt er ook nog eens bij dat ik ik de advertentie heb staan dat het opgehaald moet worden ..Terugmailen : mooi. Ophalen graag ( zie advertentie )
Ik snap niet waarom je op een klok biedt als je het nog niet wil kopen, dat is ook raar toch?



De man die mijn telefoonnummer wou bemachtigen heeft niets meer laten horen, gelukkig, behalve als hij een superbod gaat doen, haha dat zou grappig zijn, wie weet!
Ik heb een babyledikantje te koop staan. Bod gekregen, nog wat verder onderhandeld en we hebben een akkoord over de prijs. Allemaal keurige en opgewekte berichtjes, met zowaar een aanhef en een groet. Bij het akkoord allebei blij.



Ik vraag wanneer ze het kan komen ophalen en geef meteen aan wanneer het mij zou schikken de komende week. Krijg ik een berichtje terug 'oh, ik dacht dat je het zou verzenden'. Verzenden? Serieus? Een babybed? Doeggggg.... Oh, en de advertentie staat op 'ophalen' en in de tekst staat letterlijk 'gezien de afmetingen kan ik het bedje niet opsturen'
haha ja opsturen, zeg maar dat het waarschijnlijk wel een brievenbus pakketje kan worden
Ik had dat ook met een 120 kilo aan wandkast systemen, even opsturen want past vast niet achterin de auto.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bollie08 schreef op 03 april 2017 @ 11:18:

Kleine ergenis. Ongeveer 3 maanden geleden konden wij een klok voor 12.50 bij iemand ophalen. Maar doordat onze eigen klok nog niet verkocht was Netjes diegene ruim op tijd afgemeld.



Nu is onze klok verkocht. En keken wij weer voor klok op MP . En zagen weer de advertentie van diegene. Wij weer mailen, willen hem graag voor 12.50 ophalen. Mail terug nee 15 euro. Wij mailtje terug gestuurd 3 maanden geleden wilde je nog 12.50 ervoor. Mail weer terug van verkoper succes ermee.



Wilde bijna terug mailen jij succes met je klok die al 3 maanden te koop staat. Ik had denk ik de verleiding niet kunnen weerstaan om de eerste keer te reageren met "For you special price, 20 euries". Dat die verkoper überhaupt nog op jullie mail heeft gereageerd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Bollie08 schreef op 03 april 2017 @ 11:18:

Kleine ergenis. Ongeveer 3 maanden geleden konden wij een klok voor 12.50 bij iemand ophalen. Maar doordat onze eigen klok nog niet verkocht was Netjes diegene ruim op tijd afgemeld.



Nu is onze klok verkocht. En keken wij weer voor klok op MP . En zagen weer de advertentie van diegene. Wij weer mailen, willen hem graag voor 12.50 ophalen. Mail terug nee 15 euro. Wij mailtje terug gestuurd 3 maanden geleden wilde je nog 12.50 ervoor. Mail weer terug van verkoper succes ermee.



Wilde bijna terug mailen jij succes met je klok die al 3 maanden te koop staat.Dat je hem überhaupt nog mocht komen ophalen...
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Bollie08 schreef op 03 april 2017 @ 21:28:

Degene die onze klok zou kopen, is nóóit komen opdagen.. geen afmelding niks. We wilde bedrag gelijk gebruiken voor andere klok. Vrij grote klok.. en wat moeten wij met 2 grote klokken.. kan dr maar 1 ophangen toch..



Daarbij ik meld toch af... waarom dan ineens prijs verhogen



Ik blijf het een bizar verhaal vinden en de irritante MP actie komt m.i. niet van degene van wie je de klok wilde kopen.



Als je iets wel of niet door kan laten gaan om €12,50 kun je misschien beter niets kopen.

Een nieuwe klok is geen eerste levensbehoefte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bollie08 schreef op 03 april 2017 @ 21:28:

Degene die onze klok zou kopen, is nóóit komen opdagen.. geen afmelding niks. We wilde bedrag gelijk gebruiken voor andere klok. Vrij grote klok.. en wat moeten wij met 2 grote klokken.. kan dr maar 1 ophangen toch..



Daarbij ik meld toch af... waarom dan ineens prijs verhogen



Je hebt je 3 maanden geleden afgemeld. Je snapt zelf toch ook wel dat die verkoper jou niks verplicht is?

En sorry hoor, maar 12.50 of 15 euro; dat is geen wereldbedrag voor veel mensen. Als je dat al niet kunt uitgeven voordat je eigen klok verkocht is, dan denk ik dat je beter iets nuttigs met je geld kan doen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bollie08 schreef op 03 april 2017 @ 21:38:

Koekoek... zelfde dag.. klok kopen en verkopen. Verkoop ging niet door.. dus koop ook niet.. omdat ik niet 2 grote klokken kwijt kan.En op welke wijze is dat interessant voor die verkoper? Toch geen drol drie? Of zit je nu te dollen? Dit is toch niet serieus...
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven