Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
quote:Floor789 schreef op 07 mei 2017 @ 09:59:

[...]





Dat heb ik ook een x gehad was heel eng. Hij wou wel bij mij langskomen om te passen maar er mocht niemand bij zijn alleen ik... heel eng bah!Ieuw!!! Dat is echt raar
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook irritant vind is van die advertenties van bijv speelgoed tot op het bot toe afgeragd en daar dan nog volle bak voor willen vangen. Zag net een trampoline voorbij komen, de gaten zitten erin, ding ziet er niet uit. Ik zou zoiets hooguit gratis af te halen erop zetten. Maar daar wordt nog best watvoor gevraagd



Maargoed daar reageer ik dus ook niet op verder ofzo. Ik trek m'n wenkbrauw op en scroll door
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel forummers elkaar al ontmoet hebben op MP zonder het zelf te weten
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Hier een leuke gehad (als je meeschrijft of leest heb je m'n man ontmoet :-))

Bod gedaan op een item.

Reactie: ik het bod is akkoord. Wanneer kunt u mij komen halen?

(Man heeft maar gereageerd dat zij vast onbetaalbaar was, maar hij het item graag dan en dan komt ophalen )



Ergernis: vraag gesteld over afmetingen (gewoon 1vraag of ze het kon inschatten want adhv de foto kon ik het echt niet zien) geen reactie van de verkoper. Dan vraag ik me af, wil je het misschien liever niet verkopen?

Heb er maar een tweede berichtje aan gewaagd...
quote:NymphadoraTonks schreef op 10 mei 2017 @ 16:30:

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel forummers elkaar al ontmoet hebben op MP zonder het zelf te weten Daarom heb ik ook weleens getwijfeld over het hier plaatsen van herkenbare MP verhalen
Verkocht laatst iets op mp.
Afgesproken op een centraal punt.
Kreeg ik bij thuiskomst toch een berg berichtjes van de koper.
Dat hij mij echt zo'n mooie vrouw vind en dat Ik echt in een uitzonderlijke klasse hoor. En nog 5 van dat soort berichten.
Ben ik achteraf ff blij dat ik hem mijn adres niet gegeven heb.
Mafklapper.
Alle reacties Link kopieren
paulaner schreef:
08-05-2017 15:03
quote:chrisjoh schreef op 07 mei 2017 @ 15:46:

Gisteren n foute dag. 60 kilometer gereden om n paar dakdragers af te halen .

Zijn het totaal andere dan op de foto. mijn man ging dus niet akkoord ,en werd ook n beetje boos.

Ja zegt de verkoper ik heb maar even n fotootje van internet gehaald . Wist niet dat het zo precies moest.

Dus maar onverricht ter zake weer weggegaan .



Zoiets heb ik ook eens gehad,

Iemand bied een product aan (Hogere prijsklasse) waar ik in geïnteresseerd was.

Ik bellen met die persoon, diverse foto's laten doormailen, en tot overeenkomst gekomen.

Ivm met een te groot risico op schade/diefstal zou ik het op gaan halen.

Kom ik daar, is het een volslagen ander type (waar ik geen interesse in had.)

Had dus ook de foto's maar even van internet geleend..



Ik was meer dan een beetje boos, want ik moest er wel voor naar Metz heen rijden, dus ruim 1000km heen en weer.

Heb de man wel de brandstofkosten ter plekke laten betalen..

(was het overigens het goede product geweest was er niets aan de hand geweest. het was namelijk meer dan de moeite waard geweest om te halen. )
1000 km? Sodeju!
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Ik heb echt een hekel aan mensen die berichten 'ja, maar voor X kan ik het nieuw in de winkel kopen.' Ja, dan doe je dat toch?????
- Iemand die niet vermeldt dat het om een b-keuze artikel gaat
- Een jurk met gerepareerd gaatje op het voorpand als 'zo goed als nieuw' aanbieden

:whip: Wat een inhalige mensen lopen er rond op MP.
Alle reacties Link kopieren
KeaAlpine schreef:
13-05-2017 15:05
Ik heb echt een hekel aan mensen die berichten 'ja, maar voor X kan ik het nieuw in de winkel kopen.' Ja, dan doe je dat toch?????
Ik had vandaag een mevrouw die een item verkoopt welke nieuw in meerdere winkels (gewoon beschikbaar, niks bijzonders, niets unieks of zeldzaams) 15,- euro is. Stond op bieden. Dus ik bied 5. Boze mail hoe ik het in mijn hoofd haal want zij wil er 35 euro voor. Tsja, dan krijg je van mij ook een bericht dat het voor 15 euro nieuw te koop is :-)
Alle reacties Link kopieren
fietjelief schreef:
11-05-2017 23:16
Verkocht laatst iets op mp.
Afgesproken op een centraal punt.
Kreeg ik bij thuiskomst toch een berg berichtjes van de koper.
Dat hij mij echt zo'n mooie vrouw vind en dat Ik echt in een uitzonderlijke klasse hoor. En nog 5 van dat soort berichten.
Ben ik achteraf ff blij dat ik hem mijn adres niet gegeven heb.
Mafklapper.
Had ook het begin van een romantisch verhaal/film kunnen zijn :) Zij verkocht haar oude boek aan hem, voor hem was het liefde op het eerste gezicht. Hij durfde het haar niet te vertellen, het was de vrouw uit zijn dromen. Hij had zijn hele leven op hem gewacht. Toen hij eindelijk zijn moed bij elkaar had verzameld om het haar te zeggen was ze al weg. Hij stuurde haar een bericht in de hoop dat zij hetzelfde zou voelen. Helaas reageerde ze niet. Hij vroeg zich af of het bericht wel was ontvangen en stuurde er nog een, en nog een... Na het vijfde bericht had hij door dat hij was afgewezen. Hij bleef achter met liefdesverdriet...

Iets te veel romantische films gezien de laatste tijd... :P Maar kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten. Had je een voorgevoel dat je ergens anders ging afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
13-05-2017 21:23
- Iemand die niet vermeldt dat het om een b-keuze artikel gaat
- Een jurk met gerepareerd gaatje op het voorpand als 'zo goed als nieuw' aanbieden

:whip: Wat een inhalige mensen lopen er rond op MP.
Of mensen die kleding aanbieden met duidelijke vlekken erop. En dan idd zo goed als nieuw. Bah!
latulipe schreef:
15-05-2017 14:08
Of mensen die kleding aanbieden met duidelijke vlekken erop. En dan idd zo goed als nieuw. Bah!
Die zie je dan tenminste nog op de foto, die vlekken. Dan niet bieden/kopen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren n bod van 40€ op n boormachine van 49,95€.
Ik terug gemaild dat het oké is en afgehaald kan worden ook gisteren op zondag.
Hij moest alleen even bellen of ie ook inderdaad zou komen.
Niks meer gehoord.🤡
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
-Puss-in-Bootz- schreef:
15-05-2017 14:12
Die zie je dan tenminste nog op de foto, die vlekken. Dan niet bieden/kopen.
Nee hoor, die zie je soms niet op een foto. Denk aan belleblaasvlekken in kinderkleding. Niet zichtbaar als het niet met daglicht op de foto wordt gezet.
Ik heb het vast al eens eerder geschreven, maar ik erger mij aan die 'raadspelletjes', die veel verkopers bezigen:

Item staat op vrij bieden, zonder een richtprijs oid erbij.
Ik doe een -naar mijn mening- prima bod.
Krijg ik geen antwoord.
Na een paar dagen vraag ik netjes of diegene nog even zou willen reageren op mijn bod/bericht.
Krijg je een soort verbolgen antwoord terug als 'nee, dat is véél te laag!' Met verder niks erbij.

Moet ik dan echt wéér een berichtje sturen met 'Wat heeft u voor prijs in gedachten dan?'
Waarom schrijf je niet meteen iets als 'nee dat vind ik te laag, ik had zelf €€ in gedachten', of liever nog, gewoon een richtprijs in de advertentie, dan weet iedereen waar hij aan toe is.
Dan is dat tenminste duidelijk en kunnen we kijken of we er samen uit kunnen komen, want ik ben vaak best bereid iets meer te betalen.
Maar vaak lijkt het alsog mensen helemaal niet wíllen verkopen.

Zelf reageer ik altijd op een bod/bericht, ook al is dat in mijn ogen te laag.
Regelmatig verkoop ik het dan alsnog voor een prijs die meer aansluit bij wat ik in gedachten had.
Allemachtig! :@

Ik had met een verkoper die grote houten plantenbakken voor de tuin maakt afgesproken voor een bepaalde maat voor 100,-. Ik had nog een vraag over het ophalen maar daar geen reactie op gehad, oke kan gebeuren komt wel dacht ik.

Het maken zou tot twee weken duren. Na ruim twee weken netjes gemaild hoe het er mee stond. Hij was het vergeten (!) maar had nog dezelfde maat die iemand niet had opgehaald staan die hij wel kon langs brengen as. zaterdag. Aangezien ik graag wilde ophalen i.v.m met de kosten wederom gevraagd over het ophalen. Krijg ik net een berichtje dat hij inmidels die bak heeft verkocht!

Dit is toch niet normaal meer!? Ik had nog niets (aan)betaald maar zo ga je toch niet met je klanten om zeg... Ik heb een bericht gestuurd dat ik het geen nette gang van zaken vind maar hij vindt het allemaal doodnormaal.


Wat een idioot zeg, snapt niets van hoe je normaal zaken doet en met klanten omgaat.
Mensen voor wie ik het mag gaan optellen...
In de advertentie staat dan iets van:
A, 1 euro
B, 2 euro
C, 3 euro,
D, 2 euro
En dan vragen ze: hoeveel voor A, B en C samen?
Ik tel het dan altijd heel beleefd precies voor ze op. Het gaat namelijk nooit om 10+20+30 of zo.
Maar goed, zou iemand van jullie bij 1+2+3 ook al korting verwachten?
Taralina schreef:
18-05-2017 12:26
Ik heb het vast al eens eerder geschreven, maar ik erger mij aan die 'raadspelletjes', die veel verkopers bezigen:

Item staat op vrij bieden, zonder een richtprijs oid erbij.
Ik doe een -naar mijn mening- prima bod.
Krijg ik geen antwoord.
Na een paar dagen vraag ik netjes of diegene nog even zou willen reageren op mijn bod/bericht.
Krijg je een soort verbolgen antwoord terug als 'nee, dat is véél te laag!' Met verder niks erbij.

Moet ik dan echt wéér een berichtje sturen met 'Wat heeft u voor prijs in gedachten dan?'
Waarom schrijf je niet meteen iets als 'nee dat vind ik te laag, ik had zelf €€ in gedachten', of liever nog, gewoon een richtprijs in de advertentie, dan weet iedereen waar hij aan toe is.
Dan is dat tenminste duidelijk en kunnen we kijken of we er samen uit kunnen komen, want ik ben vaak best bereid iets meer te betalen.
Maar vaak lijkt het alsog mensen helemaal niet wíllen verkopen.

Zelf reageer ik altijd op een bod/bericht, ook al is dat in mijn ogen te laag.
Regelmatig verkoop ik het dan alsnog voor een prijs die meer aansluit bij wat ik in gedachten had.
Mijn ervaring is dat die verkopers dat dan als onzinbod zien, waar ze niet eens op gaan reageren omdat "iedereen toch wel weet dat zo'n laag bod voor zo'n produkt nergens op slaat"

Mijn idee is het ook niet hoor, maar ja
Alle reacties Link kopieren
2koffie schreef:
18-05-2017 15:25
Mensen voor wie ik het mag gaan optellen...
In de advertentie staat dan iets van:
A, 1 euro
B, 2 euro
C, 3 euro,
D, 2 euro
En dan vragen ze: hoeveel voor A, B en C samen?
Ik tel het dan altijd heel beleefd precies voor ze op. Het gaat namelijk nooit om 10+20+30 of zo.
Maar goed, zou iemand van jullie bij 1+2+3 ook al korting verwachten?
Ik doe dit vaak omdat ik vaak niet goed kan inschatten hoe hoog de verzendkosten zijn en ik vind een bevestiging van het bedrag ook wel fijn.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk iets wat hier niet hoort X-D

Ik wilde iets kopen, maar in de buurt omdat ik het met verzendkosten anders net zo goed nieuw kan kopen. Overeenkomst gesloten en toen ontdekte ik dat ik mijn afstandsfilter niet goed had ingesteld. Gewoon net te ver weg.
Verkoper heeft toen voorgesteld om het langs te brengen Uiteindelijk toch opgehaald omdat mijn moeder daar toch moest zijn.
Verkoper zou niet thuis zijn en product kon uit de schuur gepakt worden, met een potje om het geld in te doen. Mijn moeder bleek niet gepast te kunnen betalen en heeft dus meer betaald dan afgesproken. De verkoper heeft het te veel betaalde bedrag meteen overgemaakt na een mailtje.

Heel positieve ervaring. Vlotte reacties en veel te lieve verkoper.









ungestekd has
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
vorige week zou er iemand langs komen om wat op te halen die kwam rustig een uur te laat.
Ook geen berichtje dat hij wat later was maar gewoon dood leuk aan komen wandelen alsof er niks aan de hand is..
SinDudas schreef:
18-05-2017 16:21
Mijn ervaring is dat die verkopers dat dan als onzinbod zien, waar ze niet eens op gaan reageren omdat "iedereen toch wel weet dat zo'n laag bod voor zo'n produkt nergens op slaat"

Mijn idee is het ook niet hoor, maar ja
Ja, ik snap dat ze het dan blijkbaar een 'onzinbod' vinden -ook zo belachelijk als er in een advertentie staat 'geen onzinboden' oid- maar nogmaals: wees gewoon duidelijk en zet gewoon je richtprijs neer!
Ik vind het niet een onzinbod als ik voor een tweedehands jurk 1/3 van de nieuwprijs bied, maar sommigen willen bijna de volledige, onrealistische nieuwprijs..... als je dat er nu gewoon neerzet, dan had ik niet eens gereageerd.
NymphadoraTonks schreef:
18-05-2017 16:22
Ik doe dit vaak omdat ik vaak niet goed kan inschatten hoe hoog de verzendkosten zijn en ik vind een bevestiging van het bedrag ook wel fijn.
In geval van verzendkosten wel logischer. Dan kan het misschien net wel of net niet door de brievwnbus. Dit is echtr ophalen.
latulipe schreef:
15-05-2017 14:07
Had ook het begin van een romantisch verhaal/film kunnen zijn :) Zij verkocht haar oude boek aan hem, voor hem was het liefde op het eerste gezicht. Hij durfde het haar niet te vertellen, het was de vrouw uit zijn dromen. Hij had zijn hele leven op hem gewacht. Toen hij eindelijk zijn moed bij elkaar had verzameld om het haar te zeggen was ze al weg. Hij stuurde haar een bericht in de hoop dat zij hetzelfde zou voelen. Helaas reageerde ze niet. Hij vroeg zich af of het bericht wel was ontvangen en stuurde er nog een, en nog een... Na het vijfde bericht had hij door dat hij was afgewezen. Hij bleef achter met liefdesverdriet...

Iets te veel romantische films gezien de laatste tijd... :P Maar kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten. Had je een voorgevoel dat je ergens anders ging afspreken?
Haha schrijf een script zou ik zeggen!
Ik ben harstikke gelukkig en bezwangerd door mijn eigen internet catch (hyves, wie kent het niet :nerd: )
Neuh voorgevoel niet echt. T kwam beter uit zo.
Had op zijn eerste bericht overigens netjes gereageerd. En duidelijk afgesloten.
Helaas las hij blijkbaar iets anders ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven