Cadeau kind 3 jaar?

08-04-2010 20:10 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Simpele vraag, wat gaven jullie aan je kind toen het 3 werd? Mijn zoon wordt over een maandje 3 en iedereen gaat dan natuurlijk vragen wat hij wil hebben. maar het probleem is dat hij volgens mij alles heeft.



Ik denk dat ik maar wat boeken ga vragen maar het is ook niet leuk als hij van iedereen een boek krijgt en dan is er grote kans dat hij van alles dubbel krijgt, dus wil ook wel aan mensen iets anders vragen.



Wie heeft er nog tips?
Toen ik aan mijn zoontje vroeg wat ie wilde hebben voor z'n verjaardag, kwam ie niet verder dan 'auto' en 'bal'. Bij een beetje opletten in de speelgoedwinkel enzo, kwamen we achter meer dingen:

plastic kruiwagen

plastic grasmaaier

spelletjes voor de ps2, voor 3 +

een cars-dekbedhoedeen hijskraandingesgeval

stiften met een dikke punt

een cars rugtasje

boeken van Dr Seuss



Van ons krijgt ie een fietsje, van zijn zus de versiering erop. Kleertjes is ie ook altijd heel blij mee (gaat ie mee knuffelen )



en verder heeft ie alles al. Want hij heeft een grote zus. Kan het joch ook niks aan doen.
quote:Zamirah schreef op 08 april 2010 @ 20:44:

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het nogal triest, als een kind van 3 "alles al heeft".Vond ik vroeger ook. Wat een onzin, dat is toch niet leuk voor een kind? Maar als ouder doe je niets aan de niet-aflatende stroom speelgoed die je huis binnenkomt. Echt niets. Ik heb het enorm geprobeerd, maar het blijft binnenkomen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die spelletjes. Ga daar eens wat uitgebreider naar kijken, maar mijn zoon kan dit best wel eens leuk vinden.



Waterbaan vind hij zeker geweldig dus die komt er sowieso
Alle reacties Link kopieren
Electro
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:tilalia2 schreef op 08 april 2010 @ 20:49:

[...]





Vond ik vroeger ook. Wat een onzin, dat is toch niet leuk voor een kind? Maar als ouder doe je niets aan de niet-aflatende stroom speelgoed die je huis binnenkomt. Echt niets. Ik heb het enorm geprobeerd, maar het blijft binnenkomen.precies zo bedoel ik het ook. Ik heb echt geprobeerd dit te beperken maar het is gewoon onmogelijk gebleken
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 08 april 2010 @ 20:44:

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het nogal triest, als een kind van 3 "alles al heeft".



Dat was eerlijk gezegd ook mijn 1e gedachte.



Maar kinderen krijgen tegenwoordig zo veel! Als ik kijk naar mijn Amsterdamse nichtjes, dan zie ik die 2 zo overstelpt worden met kadootjes (of eigenlijk: kado's) dat ze er verveeld van worden. Zelfs van vage kennissen krijgen ze soms de meest waanzinnige kado's. En niet alleen Sinterklaas wordt gevierd, ook kerst. Beide keren met (veel) kado's. Dan nog verjaardag, rapport, eens een kadootje tussendoor, eentje lag in het ziekenhuis (en dan moet de ander natuurlijk ook wat), ...



Maar ik beken: ik doe daar zelf ook aan mee...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Kapla is hier een hit en meccano.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 11-04-2010 23:47
Reden: reclame
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Loopfietsje vind ik een mooi cadeau voor die leeftijd.

En als ik echt niets wist, zou ik kleertjes vragen.
Net zoiets als de kleurentorentjes is 'de bonte ballonnen' . Leuk spelletje voor die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:dvdspeler schreef op 08 april 2010 @ 20:48:

[...]





Ik vind het nogal triest dat je dit zegt. Alles is natuurlijk een relatief begrip.Beetje sneu dat jij je nu aangevallen voelt.
Alle reacties Link kopieren
Kapla!! Helemaal geweldig!
quote:Noerie schreef op 08 april 2010 @ 20:53:

Kapla is hier een hit en meccano.Niet met 3 neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 08 april 2010 @ 21:06:

[...]





Beetje sneu dat jij je nu aangevallen voelt.Ik voel mij niet aangevallen maar ik vind je opmerking nogal ongenuanceerd overkomen. Voordat jij je opmerking plaatste had ik nl al geschreven dat hij gewoon heel veel heeft gekregen. Je opmerking komt nogal oordelend over.
quote:tonkje schreef op 08 april 2010 @ 20:52:

[...]





Dat was eerlijk gezegd ook mijn 1e gedachte.



Maar kinderen krijgen tegenwoordig zo veel! Als ik kijk naar mijn Amsterdamse nichtjes, dan zie ik die 2 zo overstelpt worden met kadootjes (of eigenlijk: kado's) dat ze er verveeld van worden. Zelfs van vage kennissen krijgen ze soms de meest waanzinnige kado's. En niet alleen Sinterklaas wordt gevierd, ook kerst. Beide keren met (veel) kado's. Dan nog verjaardag, rapport, eens een kadootje tussendoor, eentje lag in het ziekenhuis (en dan moet de ander natuurlijk ook wat), ...



Maar ik beken: ik doe daar zelf ook aan mee...

Maar dat doen ouders dan toch gewoon zelf..



Hier 2 kinderen die echt niks tekort komen worden overladen met cadeaus op verjaardagen en met sinterklaas. Krijgen dingen tussendoor als ze iets nodig hebben (lees eraan toe zijn), als er echt iets te vieren valt of als ze iets vervelend moeten ondergaan (zoontje is nogal een medisch gevalletje). Maar er valt hier nog zat te vragen/wensen. Kinderen zitten tegenwoordig vaak zo diep in het speelgoed dat ze van gekkigheid niet meer weten waar ze mee moeten spelen. Zonde zowel van het geld als het speelgoed als (in de eerste plaats) het kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunemom schreef op 08 april 2010 @ 21:12:

[...]



Maar dat doen ouders dan toch gewoon zelf..







Dit heb je dus niet altijd in de hand. Ik geef regelmatig aan (m.n. schoonouders) dat ze voorlopig niks meer moeten geven omdat kind al zoveel heeft, maar het is nogal lastig weigeren als ze weer met iets op de stoep staan. Zeker omdat het echt heel goed bedoeld is en het niet echt lekker is voor de verhoudingen is om een cadeau niet aan te nemen.



Wij kopen zelf dus echt alleen iets voor zijn verjaardag want hij heeft genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunemom schreef op 08 april 2010 @ 21:08:

[...]



Niet met 3 neem ik aan?Nee meccano is dan niet zo'n goeie inderdaad... Maar kapla kan wel hoor. Zoontje begon hiet met een weg bouwen/leggen, en maakt nu hele torens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunemom schreef op 08 april 2010 @ 21:12:

[...]



Maar dat doen ouders dan toch gewoon zelf..



Mijn zus en zwager proberen er wel paal en perk aan te stellen, maar dat werkt niet echt. Ze zeggen wel tegen familie/vrienden/kennissen dat kadootjes met kerst niet de bedoeling zijn, omdat sinterklaas al is gevierd, maar ze doen het doodleuk toch. Ook oproepen tot kleinigheidjes werken niet erg.



Daarbij speelt ook een rol dat die 2 nichtjes zo ongeveer de enige 2 kinderen zijn in de familie (vooral van mijn zwagers kant) en dat sommige vrienden ook een ernstig gebrek aan klein grut hebben, waardoor die nichtjes van mij lekker verwend worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is inderdaad een oordeel, dvdspeler.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het spel van roodkapje een hit geworden....(dochterlief zit volop in de sprookjes) ook een kleutervariant van "mens-erger-je-niet" kan rekenen op een gezellige 10 minuten.
Oh ik ben gewoon een kreng denk ik. Hier zijn de kinderen de enige kleinkinderen aan beide kanten, het enige nichtje en neefje van schoonzus, hebben vrienden nog geen kinderen en toch weiger ik als opslagplaats van de plaatselijke Bart smit te fungeren. Ik zeg dus ook gewoon dat als dochter jarig is zij alleen jarig is en d'r broertje dus niet ook een cadeautje behoeft. Zo ook met kerst dat vieren we niet betekent hier gewoon dat vieren we niet.
Alle reacties Link kopieren
Sjakie de Schildpad is hier een hit!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 08 april 2010 @ 21:17:

Ja het is inderdaad een oordeel, dvdspeler.Dat blijkt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle spelletjes genoteerd !
Alle reacties Link kopieren
Hier is dit een grote hit gebleken:



Is er van Brio, Eichhorn, Ikea, Hema en nog zo wat. Past allemaal op elkaar en er is ontzettend veel leuks bij te koop (stationnetjes, pakhuizen met kraan, wegen, Thomas-figuren, spoorwegovergangen, kruispunten, wissels, seinpalen enz. enz.). Het leuke daaraan vond ik dat er al losse treintjes te koop zijn vanaf een tientje of zo maar ook dure sets. Voor iedere portemonnee geschikt en hier werd het nog gevraagd bij het 7e verjaardagsfeestje.
Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven