Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik mee schrijven



Ik heb nog niet alles gelezen, ga ik nog doen! Ben een tijdje van het forum af geweest maar nu weer behoeft om mee te schrijven.



Ik ben single, geen kinderen, heb nooit een kinderwens gehad.

In mijn omgeving is bijna iedereen gesetteld, vriendschappen zijn daardoor verandert en ik merk dat ik steeds meer behoefte heb aan mensen die hetzelfde als ik in het leven staan.



Ik heb onlangs nog een 'relatie' afgekapt met een man met kinderen. De keren dat ik hem met zijn kinderen zag voelde ik daar ook echt helemaal niks bij... Dan ging hij allemaal heel lief praten tegen de kinderen of optillen en gek doen en dan dacht ik:' Volgens moet ik dit nu heel charmant en aandoenlijk vinden'



Ik ben nu 35 en ik vind mijn leven heerlijk ongecompliceerd, houd me bezig met sporten, werken, series kijken shoppen, fietsen, wandelen, ik vermaak me prima, heerlijk die rust en vrijheid
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk he Yesss!



Ik heb vandaag ook een zalige dag gehad. Vanmorgen lekker rustig wakker geworden en een uurtje later maar eens opgestaan (en ik dacht ineens 'jeetje, je zou maar om 6 uur op moeten staan voor een huilende baby en dan meteen een poepluier verschonen' )

Vervolgens wat verse broodjes gehaald en uitgebreid geluncht met man.

En de rest van de dag met de katten op het dakterras gelegen, beetje slapen, beetje internetten, beetje ijs eten...

Ik geniet daar echt enorm van!



Hopelijk hebben jullie ook allemaal een fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 04 april 2017 @ 14:58:

[...]



Ahhh... Hopelijk heb je snel iets nieuws.



Griet1983, ik heb nooit in het afwegingsproces gezeten, omdat de wens er gewoon nooit geweest is. Niet bij mij, maar ook niet bij mijn partner.

Ik ben ook niet iemand die bang is om verkeerde keuzes te maken en/of spijt te krijgen. Misschien denk ik ooit, het had leuk geweest, maar dan alleen om de lusten en niet om de lasten. Maar ik acht het niet heel waarschijnlijk.



Same here, ik heb de wens ook nooit gehad, zelfs nooit getwijfeld. Ik ben ook niet bang dat ik op latere leeftijd spijt krijg, sterker nog, het lijkt me juist fijn om die zorgen en verantwoordelijkheid niet te hebben op je oude dag ( en op je jonge dag) Nu nog een partner die er hetzelfde instaat.



Een kennis van mij is 10 jaar ouder en voor mij echt een voorbeeld, ze heeft wel een partner, maar ook geen kinderen en ze gaan vaak met de camper weg, samen naar concerten/festivals. Een heel vrij leven samen.

Ik heb bij mensen met kinderen echt nog nooit het gevoel gehad van :' Dat wil ik ook'
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed CarrieM! Klinkt als de perfecte zondag



Mijn dagje was ook heerlijk relaxed, vanmorgen naar de sportschool geweest, daarna vers fruit gehaald en een lekkere smoothie gemaakt en verder een wasje gedraaid en een serie gekeken.

Ik krijg dan de hele dag van die geluksmomentjes, ik kan daar ook echt van genieten!



Iedereen nog een fijne zondag
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is op haar 20e een keer met een vriendin naar Rhodos geweest. Die vriendin was 10 jaar ouder dan haar. Dat leek de ouders van mijn moeder wel veilig. Dat ze onder de hoede van een ouder iemand zou zijn. Maar haar vriendin deed niks anders dan feesten en beesten. Soms kon ze niet op hun hotelkamer omdat haar vriendin weer met een man in bed was gedoken. Zelf was ze helemaal geen feestbeest. Dat was haar 1e en laatste vakantie met een vriendin..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie mening
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yesss

Goed dat je je grenzen duidelijk aangeeft. Dat geeft iedereen duideijkheid toch.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een leuke dag gehad. Gewandeld in het bos met man, wat voorbereid voor mijn vrijwilligersproject, rondje hardgelopen en middagslaapje gedaan. Nu bzv kijken.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Soms zeg ik ook tegen vriendinnen dat ik niet kan, omdat ik die dag gepland niets doe. Maar dit zijn vriendinnen zonder kinderen, die het ook fijn vinden om niets te doen, dus die begrijpen dat wel.

Maar ik vind het wel raar van die vriendin dat ze vraagt of je kan blijven slapen. Ik snap dat het voor haar heel lekker is, maar ik vind dat echt wel een groot iets wat je dan van iemand vraagt. Blijkbaar staat ze daar niet zo bij stil.

Goed van je dat je je grens blijft aangeven!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Lieverds, ik kom even zwaaien! Morgenvroeg vertrekken we voor drie weken op vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Geniet ervan Elf!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Elf! Waar ga je heen? Misschien heb je het al verteld, maar ben t kwijt
I choose happy!
Dank jullie wel!



We gaan naar de VS.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel plezier!!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Goede reis Elf! Ik zou soms willen dat ik ook van reizen hield.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier in de US!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
@yesss: ik pas nooit op. Deels omdat ik geen vriendinnen met kinderen heb en mijn familie woont ver weg, en deels omdat ik daar gewoon geen zin in zou hebben.

Ik heb bewust geen kinderen omdat ik graag alleen ben, ik heb mijn weekends, de rust, hard nodig. Dan ga ik dus niet alsnog op andersmans kinderen passen.

Gewoon je grenzen blijven aangeven, niet blijven slapen, en je kan ook gewoon een keer nee zeggen omdat je een rustig weekend gepland had.
Alle reacties Link kopieren
Ik pas alleen op mijn nichtjes, de dochters van mijn broer. Die logeren een keer of twee per jaar bij ons en ik ga wel eens met ze op pad; winkelen, bios e.d. Ik doe dat sinds zijn vrouw is overleden, omdat ik toch wel graag een vrouwelijk familielid voor hen wil zijn, waarbij ze het gevoel hebben terecht te kunnen. En ik gun mijn broer af en toe 'een weekendje vrij'. Ik vind het ook serieus leuk om te doen. (durf het bijna niet te zeggen, maar het voelt anders dan bij andere kinderen )

Maar ik doe alleen wat mij uitkomt. Als ik toch niks anders gepland heb enzo. Als mijn broer het vanzelfsprekend gaat vinden dat ik inspring, kap ik ermee.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje, als je er plezier aan hebt is het toch prima. En als ouders zeggen dat het heel anders is als het je eigen kind is, dan mag het toch wel anders zijn omdat het je nichtjes zijn ipv een wildvreemd kind?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik vind het nogal wat om van een vriendin te vragen op te passen en dan ook te blijven slapen. Ik zou het zelf niet prettig vinden om op deze manier op andermans kinderen te passen. Zou zoiets ook niet vragen aan een vriendin, hoogstens in een echt noodgeval. Ik vind het best bijzonder dat ze ervan uitgaat dat je dat wel even doet. Je kan gerust nee zeggen. Het lijkt me voor iedereen beter om eerlijk te zijn over je grenzen, i.p.v. iets te doen waar je geen zin in hebt. Dat kan de vriendschap alleen maar kwaad doen, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om even andermans meningen te horen

Ze vraagt het niet heel vaak, maar ik heb juist het idee dat ze daarom vind dat ik dat wel kan doen... het gevoel wat ik erbij krijg. Maar dan vraagt ze wel meteen veel vind ik.



Daarnaast vind ik het niet erg om een keertje op te passen maar dan wel dat er afspraken gemaakt worden, bijvoorbeeld van 20.00u tot 00.00u, ik noem maar even wat. ( En niet te vaak trouwens en dan vind ik een noodsituatie al een heel ander verhaal)



Maar ze wil dan niet op de tijd hoeven letten. (terwijl ze weet dat ik niet veel energie heb en al niet graag op een ander slaap) Het voelt alsof er dan toch een beetje over mijn grenzen wordt gegaan.



Maar ik blijf zeker mijn grenzen aangeven, ik heb zelf bewust gekozen voor een rustig leven en ik heb dat ook nodig.



Fijne vakantie Elf!



Vandaag trouwens lekker gewerkt, nu op de bank met een kopje thee en gewoon heerlijk voor me uit staren
Alle reacties Link kopieren
Het is wel zo dat ik sommige dingen niet meer doe als bewust kinderloze vrouw. Zoals overdag het strand gaan, wat ik als kind en tiener altijd graag deed. Uren kon ik me vermaken. Krabben vissen op de pier, dingen bouwen in het zand, in de golven spelen. Stiekem zou ik dat nog steeds leuk vinden. Maar op je 31e is dat wel een beetje taboe. Tenzij je kinderen mee hebt. Nu heb ik niks meer om me te vermaken op het strand en ga ik al jaren niet meer. Ik ben geen mens om te gaan liggen bakken. Strandwandelingen doe ik wel eens 's avonds met de honden. Dan hebben ze meer ruimte. Je kunt ook zwemmen in de zee, maar vind het zeewater hier koud en modderig. Vroeger gaf ik daar minder om.

Gaan jullie wel eens overdag naar een strand in Nederland? Zo ja, wat doen jullie er?
quote:hondenmens schreef op 10 april 2017 @ 17:09:

Het is wel zo dat ik sommige dingen niet meer doe als bewust kinderloze vrouw. Zoals overdag het strand gaan, wat ik als kind en tiener altijd graag deed. Uren kon ik me vermaken. Krabben vissen op de pier, dingen bouwen in het zand, in de golven spelen. Stiekem zou ik dat nog steeds leuk vinden. Maar op je 31e is dat wel een beetje taboe. Tenzij je kinderen mee hebt. Nu heb ik niks meer om me te vermaken op het strand en ga ik al jaren niet meer. Ik ben geen mens om te gaan liggen bakken. Strandwandelingen doe ik wel eens 's avonds met de honden. Dan hebben ze meer ruimte. Je kunt ook zwemmen in de zee, maar vind het zeewater hier koud en modderig. Vroeger gaf ik daar minder om.

Gaan jullie wel eens overdag naar een strand in Nederland? Zo ja, wat doen jullie er?Waarom zou je die dingen niet meer kunnen doen als volwassene? Lekker in de golven spelen, krabben vangen, wat wandelen en schelpen zoeken. Ik vind het totaal niet raar om te doen, of je nu kinderen hebt of niet. Ik hou daar echt van. Visje eten, boekje lezen, afhankelijk van het weer lekker lunchen, wijntje drinken of juist warme chocolademelk als het kouder is. Heerlijk toch? Ik zou me absoluut niet laten tegenhouden door wat andere mensen er misschien van kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen inderdaad Hondenmens!

Ik heb me dit jaar voorgenomen om meer dingen alleen te gaan ondernemen.

Ik ga binnenkort winkelen in een andere stad, lekker alleen met de trein, heerlijk.

Verder wil ik ook een keer naar zee, want er zijn heel veel dingen die ik lekker vind, maar te weinig doe.



Maar ik herken het wel hoor, want laatst zat ik te appen met een kennis en die vroeg wat ik het weekend had gedaan, ik vertelde dat ik o.a. een stuk had gefietst. De reactie;'Alleen???'

Vind dat soms wel vermoeiend die vragen

Ja juist alleen, als ik geen zin meer heb kan ik gewoon weer omdraaien
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in januari ook een dag of 3-4 alleen naar Belgie gegaan. Heerlijk.

Krijg je inderdaad wel verbaasde reacties op, met name dat ik verlaten en vervallen panden heb bezocht (waaronder 1 in de bossen).

Maar eigenlijk ben ik dan best wel trots, ook al begrijpt een ander het niet. Die vrijheid, die zelfredzaamheid is heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven