Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha, nu snap ik het.. ik dacht dat het een lokale uitspraak was ofzo ;)



Ik heb vorige week al 2 etentjes gehad, en deze ook weer 2. Dat maakt het gewoon lastig... hopelijk is er toch wat af. Dan heb ik 2 weken geen etentjes, dus dat is dan wel even fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wel gezellig, etentjes :-)

Ik heb deze week ook een etentje, heel erg gericht op vlees. Ik ga van te voren even kijken of er ook iets vegetarisch is of vis en anders maar voor het vlees met zo min mogelijk saus ed. Geen dessert maar een braaf kopje thee na afloop



Ik had berekend dat als ik zo door ga, ik binnen 5 weken onder de 70 zit. Ik hoop het zo! Dat zou echt een overwinning zijn.



Vrijdag niet gesport maar vandaag anderhalf uur gelopen. Heel wat anders maar beweging is beweging (en het weer was heerlijk).
Alle reacties Link kopieren
Zeker gezellig, maar niet per se handig als je af wil vallen.. ;) dus 1x per 3 weken bijvoorbeeld is al veel fijner dan 4x in w weken!



Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan: 73,9! -0,6 nu zo door en dan hoop ik volgende week toch echt door die 5kg grens te knallen!! Hoe is jullie weegdag?
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen 85,3, teveel lekkers gesnaaid dit weekend, komende week maar eens wat strenger want ik wil naar de 84!
Alle reacties Link kopieren
Mijn afvalrace is weer de goede kant op aan het gaan! Ben weer een kilo kwijt, gelukkig.





Desalniettemin stop ik wel met schrijven hier, kan het helaas niet bijhouden. Succes dames met onze afvalrace!!
Alle reacties Link kopieren
Niks bij, niks af. 79,8 kg vanochtend. Ik merk dat ik de teugels weer een beetje laat vieren en dat is zonde, want ik ben juist zo goed bezig. Echt behoorlijk wat kilometers afgelegd met de fiets dit weekend en vier uur getennist, maar toch niet goed gegeten. Het is echt een planningsding, ik moet dan snel wat eten (want moest weg) en dan maak ik niet de goede keuzes. Vanochtend dus weer gezond ontbeten, mijn gezonde lunch klaargemaakt en veel fruit meegenomen. Vanavond weer naar de gewichtsconsulente. Op de fiets uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Op naar de 5 kilo grens Frantic! -0,6 voor een slechte week vind ik best heel goed. Ik ben deze week ook 0,6 afgevallen en dat was een goede week (wel 1 keer uit eten maar heb toen redelijk opgelet, geen toetje, geen alcohol). Als ik in dit tempo af val vind ik het prima. Meer mag maar dan ben ik ook bang dat het er zo weer aan zit.



Ik woog zaterdag 72.2 en ben nu 3,8 in totaal kwijt. Ik ben zo opgelucht dat er wat gebeurt.



Nesse, gelukkig weet je precies waar het door komt dus dat is goed aan te pakken. In ieder geval fijn dat je ook niet bent bijgekomen.



Ik heb net gesport. Zwaar! Leuk! Ik ben nu helemaal ontspannen en heb zin in woensdag, dan moet ik weer.



Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Grote (en grondige)tabel opruiming! Jammer dat je ons verlaat Nevobo, jij ook nog veel succes!!



Verder zie ik stabiele gewichten en dalingen,



Elizaar, ben er ook erg blij mee, had het niet verwacht!



Jammer Nesse, maar je herpakt je weer goed.. vallen is niet erg, als je maar weer opstaat! #tegeltjeswijsheden
Alle reacties Link kopieren
Hier de motivatie helemaal kwijt. De kilo die eraan zat na de wintersport is er nog niet af en afgelopen weekend toch weer enkele wijntjes gedronken met vrienden die we tegen kwamen in de stad. De weegschaal is dus niet mijn vriend



Wel vandaag weer normaal en gezond gegeten en straks nog naar de sportschool dus ik hoop het toch weer op te pakken. Toch eens vragen vanavond wat de kosten zijn van de personal trainer van de sportschool en of hij tijd heeft, mss lukt het mij dan.



Fijn Frantic dat je in een slechte week toch nog resultaat geboekt hebt.

En Nessemeisje nog steeds onder de 80kg, top! (Ook al is er deze week niks extra's af)

Wat doe jij aan sport Elizaar?
Alle reacties Link kopieren
Jola, ik heb personal training 2x per week bij mijn fysio en 1x per week sport ik daar nog zelf. Dit nav een auto ongeluk waardoor ik steeds in een patroon van blessures val wanneer ik zelf sport. Erg leuk en vooral gericht op het versterken van mijn lichaam want dat zit volledig in de weerstand. Doe dus veel krachttraining en hoop daarnaast ook conditie op te bouwen. Ik heb niet het idee dat ik hierdoor afval, wel voel ik mijn lijf echt sterker worden en het is heel leuk om te zien dat ik steeds sterker word. Je hebt best snel resultaat (en dat motiveert). Qua afvallen komt dit bij mij vooral door voeding denk ik. Mijn doel is echt gezond en fit worden. En daarnaast afvallen. (Al wil ik het liefst dat de kilo's er in 3 maanden afvallen maar dat gaat niet gebeuren :-) )
Alle reacties Link kopieren
quote:Jola schreef op 27 maart 2017 @ 19:02:

Hier de motivatie helemaal kwijt. De kilo die eraan zat na de wintersport is er nog niet af en afgelopen weekend toch weer enkele wijntjes gedronken met vrienden die we tegen kwamen in de stad. De weegschaal is dus niet mijn vriend



Wel vandaag weer normaal en gezond gegeten en straks nog naar de sportschool dus ik hoop het toch weer op te pakken. Toch eens vragen vanavond wat de kosten zijn van de personal trainer van de sportschool en of hij tijd heeft, mss lukt het mij dan.



Fijn Frantic dat je in een slechte week toch nog resultaat geboekt hebt.

En Nessemeisje nog steeds onder de 80kg, top! (Ook al is er deze week niks extra's af)

Wat doe jij aan sport Elizaar?Ha Jola! Maak jezelf niet gek he! Ik lees in jouw post juist veel motivatie.. de wil is er nog, je eet weer gezond, je sport, hebt het over een personal trainer.. oke, het ging dit weekend even anders dan je had gehoopt, maar dat gebeurt iedereen. Wintersport is achter de rug, je hebt vast erg genoten. Nu ben je je weer aan het herpakken, dat gaat nooit zonder slag of stoot. Ga zo door!!
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje niet geschreven, erg druk geweest. Maar inmiddels heb ik een personal trainer, waar ik iedere week minimaal 1 keer ga trainen. Veel krachttraining. Daarnaast krijg ik van haar een op maat gemaakt voedingsadvies. Vind ik eigenlijk wel fijn, het geeft me houvast. Vorige week stond de weegschaal op 81,7. Heel blij mee! Morgen ga ik weer trainen en heb ik weer m'n weegmoment.
Erger je niet, verwonder slechts!
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed dus Joostelientje!! Ben benieuwd hoe het morgen is.



Ik ben vandaag op het terras terecht gekomen, het was heerlijk weer!! Alleen spa rood gedronken, wel blijven hangen voor het eten ;)

Varkenshaassate met groene salade en een paar frietjes. En nu: op naar de sportschool!
Alle reacties Link kopieren
De wil is er altijd Frantic, nu nog de motivatie en het doorzettingsvermogen

Heb vandaag spierpijn in mijn buik, gisteren meer buikspieren gedaan dan normaal en ook mijn benen zwaarder getraind dus die voel ik ook. Wel een goed gevoel! De personal trainer was er helaas niet, maar donderdag een nieuwe kans.



Wat goed trouwens van je dat je alleen spa rood hebt gedronken op het terras, doe ik je niet na.



Netjes Jooselientje! Enne is 1x trainen met je personal trainer voldoende? Of train je op andere dagen gewoon zelf?
Alle reacties Link kopieren
Lekker aan het trainen Jola. Leuk!

Vind je het ook zo tof dat je elke week progressie boekt qua kracht? Ik heb dat wel en dat motiveert enorm



Het is idd weer echt terrassenweer! Lekker van de zon genieten, ik vind het heerlijk. Morgen schijnt heel mooi te worden dus ik kijk er nu al naar uit. Heb dan ook een sollicitatie gesprek. Beetje zon is goed voor het humeur dus we gaan er een leuk gesprek van maken.



Ik merk wel dat ik steeds minder snoep en nog belangrijker, dat het me ook bijna geen moeite kost. Komt denk ik ook omdat ik elke dag wel wat lekker mag van mezelf, bijv een klein stukje chocola (72% puur of hele slechte van Tony) in de avond bij de thee en daar geniet ik echt veel meer van dan vroeger. Voelt dus goed al zullen er genoeg mensen zijn die ook dat stukje chocola laten staan. Maar dan hou ik het gewoon niet vol en ga ik er alleen maar meer naar hunkeren.



Net weer gesport. Zwaar en leuk. Dat is de beste combi. Ik hoop dat ik het vrijdag ga redden om zelf te sporten, heel veel afspraken maar ga mijn best doen het te plannen. Waar ik sport kan ik helaas niet in de avond terecht.



Morgen wel uiteten. Dat wordt een dingetje, heb de kaart bekeken en ik zie niet echt hele dieet vriendelijke gerechten staan. Ook geen vis of vegetarisch. Nouja ik bedenk wel wat



Frantic jij had ook nog etentjes staan toch?
Alle reacties Link kopieren
Yeahhhh, 80,2 vanmorgen op de weegschaal! Gewoon 1,6 kilo eraf in 1 week!! Heerlijk getraind vandaag, erg zwaar maar ging erg goed.



Jola, ik ga ook nog 1 keer per week naar de groepstraining en daarnaast heb ik thuis mijn oefeningen.



Elizaar, als dat voor jou het beste werkt moet je dat vooral doen! Daar kom je uiteindelijk het verste mee.

Oeh, ja uit eten is echt lastig. Ik heb vrijdag een etentje van m'n werk. Waar naar toe is nog een verrassing, dus ik kan de kaart ook niet bekijken. Maar we zullen wel zien!
Erger je niet, verwonder slechts!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Jola, als je spierpijn hebt, heb je zeker hard gewerkt!



Elizaar, een sollicitatie, spannend! Zit je momenteel huis, of solliciteer je vanuit een andere baan?

Mijn eerstvolgende etentjes zijn 9 en 11 april, dus ik kan nu even normaal doen ;)

Iets met kip/rundvlees/varkenshaas een optie? Dat is redelijk mager..



Netjes Joostelientje!! Ik pas het nog even aan in de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan ik kiezen uit sparenribs, hamburgers of kippenvleugels wat zou het minst schadelijk zijn?



Officieel zit ik thuis al heb ik het daar eigenlijk veel te druk voor ik ben elke dag lekker bezig. Beste stap die ik ooit genomen heb, is stoppen met mijn vorige baan. Echt een luxe positie dat die mogelijkheid er was hoor. Dat ik nu kan solliciteren voor deze baan voelt echt als een cadeautje (wat ik zelf binnen moet slepen, dat dan weer wel ;) )



O de etentjes duren dus nog even Frantic. Dat is ook wel fijn!



1,6 kilo in 1 week joostelientje. Wow! Dat vind ik echt heel veel. Fijn hoor! Dat heb ik nog niet meegemaakt. Goed gedaan
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw, dat is niet echt een dieetenorme vriendelijk restaurant.. ik zou voor spareribs gaan, zonder saus (zijn vaak al gemarineerd he)..



Op wat voor een soort functie solliciteer je?
Alle reacties Link kopieren
..toch bijzonder hoe ik eerst 3 koetjesrepen op eet, voordat ik door heb dat die chocoladebehoefte komt door die maandelijkse ellende...
Alle reacties Link kopieren
Koetjesrepen als ik 1 ding zonder moeite kan laten staan zijn het koetjesrepen



Het restaurant was werkelijk vreselijk. Ik ben voor de hamburger gegaan want die kon ik helemaal uitkleden (broodje laten liggen, saus wegschuiven ed) maar dat vlees stuiterde gewoon mn bord af. Bluh! Zinloos geweld tegen koeien. En dat voor iemand die bewust minder vlees eet. Het vlees van mijn tafelgenoot was ook vreselijk. Ipv medium was het behoorlijk done in het kwadraat. We gaan er nooit meer heen dus.



Sollicitatiegesprek was heel erg leuk! Ontspannen en voelde goed. De klik was er. Nu even afwachten dus.

Het is niet zo'n veelvoorkomende functie dus hier opschrijven voelt niet goed. Dan kan ik net zo goed met puntmuts en belletjes aan mn enkel op het centraal station van Amsterdam gaan staan en je PB staat uit Frantic.



Ik heb verder veel bewogen deze week, netjes gegeten (ja echt, ook met dat restaurant. Was zo slecht, heb amper wat op ) en stond net op de weegschaal. 2 ons er af. 2 ons. Twee!! Dat voelde wel even als een dingetje dat ik dacht "huh". Ik ben dus even in verwarring. Val sowieso maar een halve kilo per weer af maar 2 ons, dat is wel heel magertjes. En dan ben ik meteen bang dat het niet maar gaat lukken. Niet omdat ik mijn best niet meer doe, maar omdat mijn lichaam het niet kan. Even een klein momentje van vertwijfeling hier dus.



Hoe gaat het met jullie? Goed gevoel over deze week?
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik had de koetjesrepen juist gekocht omdat ik daar normaal geen moeite mee heb! Maar schijnbaar werkt dat niet zo als ik ongesteld ben..



Ik snap dat je op internet niet teveel bekend wil maken, zeker als het om een hele specifieke functie gaat. Ik ga ns kijken of ik mijn pb aan krijg ;)



Jammer he, als zon etentje dan tegen valt? En dan ook nog niet het resultaat op de weegschaal wat je gehoopt had... moet je mss ongesteld worden? Of was het eten mss heel zout? Kan een beetje vocht zijn natuurlijk, of een gewone schommeling. Morgen nog eens proberen?



Hier gaat het wel goed! Vanavond is ff spannend, ben alleen thuis (heel zeldzaam), dus ik hoop dat ik me gedraag ;)
Alle reacties Link kopieren
Heb je je gedragen alleen thuis Frantic ik hoop het voor je



Ik durfde vandaag niet meer op de weegschaal te gaan staan die 2 ons voelde niet echt bemoedigend.

Morgen lekker sporten. Misschien dat ik morgenochtend wel nog een keer durf te wegen haha. Ik zat al te denken maar het weer is ook warmer. Misschien hou ik wel vocht vast ik heb geen idee maar ik weet van mezelf dat ik me echt niet vol heb zitten stoppen met allemaal slechte dingen. Gelukkig zitten mijn broeken nog steeds los en ook mijn armen zitten wat losser in mn shirtjes.



Straks lekker boer zoekt vrouw kijken. Met een lekker glas water ik heb gister en vandaag wel veel gewandeld. Al was het vandaag korter dan gepland. Hooikoorts, vreselijk! De tranen rolden over mijn wangen.



Iedereen een goed en dieet-proof weekend gehad?
Alle reacties Link kopieren
Dat is het belangrijkste Elizaar, dat jij weet dat je het goed gedaan hebt, en dat je je goed voelt. Dan komen die cijfertjes vanzelf wel!



Zeker een goed weekend gehad, maar dieetproof wil ik het niet noemen, de zaterdagavond en de zondag waren niet best. Ondanks dat, deze week toch dik tevreden met -0,8kg!! Daarmee zit ik op een totaal verlies van -5,5 en ben ik dus dik door de -5kg grens heen!!



Oh en ik kreeg gisteren 5 complimentjes over mijn kleding en 1 echt over mijn figuur, de eerste die niet van mn man af kwam
Alle reacties Link kopieren
Leuk is dat he? Dat mensen het ook gaan zien. Ik krijg het ook steeds vaker te horen nu, werkt erg motiverend. Weegschaal gaf gisteren 79,3 kg aan (en vanochtend weer meer), dus die hou ik aan! Deze week begint het tennisseizoen weer, dus lekker veel buiten en bewegen. Ik moet wel echt op blijven letten, want die "laat maar waaien"-gedachtes zijn nog niet weg. Ik ga er vanavond weer even goed voor zitten en mijn motivatie opschrijven en de week vooruit plannen. Ik heb zaterdag een competitiedag en dat gaat na afloop vaak gepaard met wat biertjes. Dan kan ik me bijvoorbeeld voornemen dat ik om de twee biertjes een spa rood neem en voor een gezonde lunch kies ipv mijn geliefde broodje bal. Op naar de 77 kg, dan ga ik voor óf een nieuwe jurk óf nog een paar nieuwe schoenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven