Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu een week knallen dan Chanico, zet m op!!



Goed bezig Fossa, lekker hoor!



Dank je Elizaar! Dat is ook een goeie ja, je realiseren dat en nog meer momenten komen dat je chips (of wat dan ook) zou kunnen eten..
@Frantic, wow, wat jij bij dat dinertje hebt gegeten is vrijwel niks! Ik eet heel wat steviger als ik gewoon zelf kook

Gefeliciteerd met je mooie weekresultaat! Verdiend, zo te lezen!



@Elizaar, elke week 6 ons eraf is super! En ja, Pasen wordt inderdaad even lastig. Het moeilijkste vind ik om na een dag van echt zondigen meteen het oude ritme weer op te pakken.



Ik heb vanavond al de hele tijd snaaitrek. Heb een paar stukjes pure chocola gehad, maar die reep is nu op, gelukkig. Ik weet wel hoe het komt. Een lange stressdag gehad op het werk en nu een flinke suikerbehoefte. Het is goed dat er niks meer in huis is!
Alle reacties Link kopieren
Ha Fossa, dank je! Ik wil wel even zeggen dat het zeker niet mijn bedoeling is om 'vrijwel niks' te eten ;) Het scheelde wel dat ik nachtdienst had trouwens, warm eten als 'ontbijt' is toch anders



Mooi dat de chocola nu op is, geeft rust. En er is niks mis met af en toe (wat meer) chocola. Ik hou er van!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vreselijk maar ik hou van warm eten als ontbijt. Mij maak je heel gelukkig met worstjes en champignons en een gebakken ei "sunny side up". Gek hè dat ik te zwaar ben nee ik heb dat serieus in geen jaren meer gegeten maar ik heb lange tijd gereisd en toen ontbeet ik altijd goed omdat ik daar nooit wist wat de rest van de dag bracht.



Herkenbaar Fossa, als het dan een paar dagen "mag" dan is het lastig om daarna weer terug in het regime te gaan.

Ik denk dat ik sowieso niet onwijs ga snaaien met Pasen. Als ik nu geen paaseitjes mis hoef ik ze die dag ook niet. Maar goed een lekker ontbijt en zoetige tussendoortjes (ik hou van taart helaas mijn aderen niet) zijn wel heel aanlokkelijk. Het zal wel keuzes maken worden. Geen croissantjes, wel stukje paasstol, geen gebakken ei, wel iets heel lekker zoets. Nou ik ben benieuwd! En ook een beetje bang. Ik ben zo verbaasd dat ik eindelijk afval dat ik nu het gevoel heb dat als ik 1 dag de teugels laat vieren ik meteen 3 kilo zwaarder ben.



Ik heb altijd 72% pure chocola in huis voor de lekkere trek. Even wennen in het begin maar nu vind ik het echt lekker. En soms als ik trek heb in chips ofzo dan pak ik 1 blokje chocola. Dan heb ik wel iets lekkers maar niet zo slecht als een bak chips.
@Elizaar, ik moet dan denken aan die uitspraak over kerst: je wordt niet dik van de dagen tussen kerst en oud en nieuw, maar van de dagen tussen oud en nieuw en kerst



Bij mij worden Goede Vrijdag en Paaszaterdag 'zwaar': op vrijdag staat er een kroegentocht op het programma en daar kan ik onmogelijk onderuit (het is een kado voor mijn verjaardag) en op zaterdag gaan we met de hele familie ergens zelf gebak maken... Mijn plan is om me op beide dagen een beetje in te houden en op 1e Paasdag en 2e Paasdag meteen weer in het gareel te gaan. Die zondag ga ik lekker wandelen en die maandag weer naar mijn vrijwilligerswerk, dus dat moet lukken.



Ik eet ook regelmatig een stukje pure chocola na het eten hoor. Maar gisteravond herkende ik iets anders: zin in zoetigheid door stress. Ik had een kantoordag from hell gehad. Voor mij is het al pure winst dat ik op zo'n moment herken waar mijn snaaitrek vandaan komt. Dan weet ik dat ik het gewoon moet uitzitten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, kan ik nog met jullie mee kletsen? ik zoek nog wel wat stokken achter de deur hahaha.

Ik ben moeder van 3 meiden, 10,8 en 2 jaar en sinds een paar maanden echt weer bezig wat gewicht te verliezen. Vorig jaar al alle zeilen bijgezet, maar viel niets af. Ik gebruik(te) corticosterioden (prednison vorm van) voor mijn longziekte. Ik had echt het idee dat dit invloed heeft en nu is sinds een week of 2 wel bewezen dat het zeker invloed heeft, vooral bij vrouwen.

Nouja, een week of 6 geleden besloten te stoppen ermee, ik heb een vor, van chronische astmatische bronchitis. Het gaat nu redelijk, ik heb regelmatig de neiging tot hoesten maar het lijkt nu eindelijk na 2.5 jaar een beetje beter te gaan. Ik weeg nu 78 en wil minimaal naar de 70. Met heel veel moeite ben ik wat afgevallen de laatste 2 jaar van 86 naar83 en 2 maanden terug dan van 83 naar nu 78. Eindelijk gebeurt er echt wat, maar het gaat traaaaaaaaaaaaaag.

Ik eet super gezond, dat weet ik zeker, mijn man heeft geleerd ervoor ;) en ik snoep (praktisch) niet. Soms 1 keer per week 2 paaseitjes maar dat is het. Ik hou van fruit, en ik hou van sporten, ik doe nu vnl aquarobics en hoop de lesjes bodypump ook weer langzaam op te kunnen pakken. Mijn longen willen nog niet heel erg, maar het gaat de goede kant op. Verder eet ik glutenvrij ivm coeliakie, en dat vergt wel redelijk wat werk dagelijks.
Wow, wat knap dat je onder die omstandigheden toch nog bent afgevallen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Abbigael, wat goed dat je zo volhoudt! Lijkt me best frustrerend als het zo langzaam gaan. Maar langzaam maar zeker dan hé:-)



Ik ben weer een paar kilootjes kwijt!!! Vorige week woog ik 79,5 en vandaag 78,6. Ben zo blij dat die '8' er nu vanaf is

Paasweekend gaat wel een beetje lastig worden denk ik. 2 etentjes en nogal wat andere 'sociale verplichtingen'

Hoe gaan jullie dat doen?
Erger je niet, verwonder slechts!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Abbigael. Vervelend dat je zoveel bent aangekomen de laatste jaren. Helemaal als dit ook komt door medicijngebruik wat je gewoon nodig hebt.

5 kilo in 2 maanden afvallen vind ik veel hoor! Ik val elke week ommenabij de 6 ons af. Dat is een beetje hetzelfde schema. Volgens mijn personal trainer is dat voor vrouwen ook gewoon een goed ritme. Al is meer altijd fijner natuurlijk



Klinkt als gezellige dagen Fossa. Een kroegentocht ter ere van je verjaardag kan je idd met goed fatsoen ook niet skippen. Moet je ook niet willen denk ik :-)

Ik ben ook dol op taart. Eet het weinig maar zo'n dag in de bakkerij klinkt hemels.



Vandaag heb ik niet zo'n goede dag. Weinig energie, wel gesport. Sporten was heel zwaar, ik kon gewoon niet meer. Toen ik keek op mijn fitbit had ik alleen maar 3 minuten gepiekt qua hartslag en 15 minuten in de cardio stand getraind. De overige minuten waren alleen in de vetverbrandingsfase. Normaal zit ik veel langer in cardio en piekstand. Nouja blijkbaar zat het er niet in. Ook heb ik me overgeven aan de lekkere trek. Ik heb 2 snedes paasstol. Met roomboter diezelfde paasstol waarvan ik gister vertelde dat het 155 calorieën per snee is. Zonder boter

Nouja het is zoals het is en het zit er vandaag blijkbaar niet in dus. Tot op heden heb ik nog geen enkele dag echt gezondigd dus ik doe het er maar even mee. Vandaag word ik er wel een beetje gelukkig van.
Alle reacties Link kopieren
O sorry Abigail, ik heb niet helemaal goed gelezen, ik las 2 jaar van 83 naar 78, maar 2 maanden is heel netjes hoor!



Elizaar, nou als je er vandaag gelukkig van wordt is het toch goed? Dan heb je er in ieder geval van genoten. Dat moet je soms ook gewoon doen zei mijn personal trainer vandaag:-) Dan hou je het het langst vol
Erger je niet, verwonder slechts!
Alle reacties Link kopieren
Ha Abbigael, welkom!!



Bij mij is pasen niet echt iets bijzonders, moet ook gewoon beide dagen werken. Ik hoop dat jullie er allemaal goed doorheen komen!! Ik kan wel vanalles zeggen over de goeie kennis en tools in handen hebben enzo, maar ik ben zelf ondanks dat vanmiddag grandioos t schip in gegaan... ben al 10 dagen aan 1 stuk vol gas bezig, veel werken, sporten, feestjes, gisteren de hele dag gewinkeld (die hard winkelen, van 9:30 tot 18:00).. was al erg moe aan het worden en vandaag was een dieptepunt.. heb 2 kaasbroodjes op, buiten de maaltijden om, en uit vermoeidheid gemakszucht was het avondeten ook al niet best. En de kaasbroodjes waren niet eens lekker!! Net eerst een uur geslapen, nu gaat het wel weer. Vanavond op tijd naar bed, nog 1 dagje werken en dan gellukig 2 dagen vrij...
Alle reacties Link kopieren
Frustrerend Frantic! Ik denk dat die nachtdiensten er ook gewoon heel erg inhakken en dat heel je bioritme dan ook naar zn mallemoer is.



Ik werd vandaag gewoon verdrietig wakker (geen idee waarom, ik heb niks te klagen maar voelde me echt rot) en heb gewoon geen topdag. Ik ga zo genieten van chips. Morgen weer een nieuwe dag. Terwijl ik gister schreef dat ik zonder problemen alle slechte dingen laat staan al weken. Oeps :-)



Stiekem denk ik dat je lijf het ook af en toe nodig heeft om even te schrikken van vette zooi. Zeker een slechte smoes?



O joostelientje haar PA zei dat ook al lees ik. Ik vind het nu al een geweldig persoon die PA :-)
Hebben we allemaal even een dipje? Ik heb er ook een beetje last van, na de eerste, vrij euforische 10 dagen. Gisteravond een speciaalbiertje uit de koelkast gepakt en daar toastjes met kaas bij gegeten. Meer toastjes met kaas dan nodig was. En dat biertje was ook niet persé nodig. Nu merk ik dat ik vandaag ook meteen weer in de is-er-nog-wat-te-snaaien-stand zit. En dan moeten de Paasdagen nog beginnen...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een flinke dip. Frustrerende werkweek en hup ik val weer voor paaseitjes en een boterham teveel enzo.

Vandaag weer een nieuwe start.



Welkom Abigael.



Succes allemaal.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm, lijkt wel alsof er iets in de lucht zit.. ik heb mezelf inmiddels gelukkig herpakt. Gisteravond en vanmorgen gesport dus dat voel al beter, en prima gegeten. Vanavond wordt echter weer een stukje minder, iets met bier en bitterballen. Wat nog wel leuk is: ben net nog naar de stad gegaan voor wat shirtjes, en die waren allemaal maat M, 1 zelfs maat S!! Haha, ik heb echt geen maat S! Maar tijdens mijn vorige uitgebreide shoptripje waren m shirtjes nog maat L, dus wel een lekkere opsteker!!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook echt even moeite met de motivatie. Nu weer een stappenplan gemaakt en een deadline: als ik op vakantie ga in juli, moet er zes kilo vanaf zijn. Dat zijn nog drie volle maanden, dat moet lukken. En mezelf belonen als ik 77 kg, 75 kg en 73 kg weeg. Bring it on!
Alle reacties Link kopieren
Yes, knallen Nesse!

Gister was erg gezellig, en zoals verwacht niet zo gezond ;) vandaag gaat het weer goed, morgen en overmorgen werk ik gewoon, dus verwacht ik niet veel problemen. Zal ook echt streng moeten zijn, want volgend weekend zit ik in Brugge, paradijs voor een bierliefhebber... Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van een lange adem hebben denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag mee willen doen! Ik ben 1,62 en weeg op dit momenr 66 kilo. Ik ben al 2 jaar bezig en ben dan ook al 21 kilo afgevallen. En nog 11 kilo en ik zit op mijn streefgewicht. Aankomende dinsdag heb ik een afspraak met een trainer die voor mij een 5-6 daagse schema gewichtheffen opstelt. Ik heb voor mij een challenge gemaakt om 90 dagen geen (zo noem ik het) supermarktvoedsel of geraffineerde suikers te eten. Dus zoveel mogelijk clean en khd minderen. Tzal me erg motiveren om mee te mogen schrijven!
@ChrisTransition, wow, 21 kilo afgevallen in 2 jaar? Wat goed zeg!



Nou, mijn Goede Vrijdag en Paaszaterdag waren echt dramatisch voor de lijn... Ik wist wel dat het mijn 'zware' dagen gingen worden, maar het was nog een stukje erger dan verwacht. Vrijdag eerst die kroegentocht die ik voor mijn verjaardag had gekregen. In tijden niet zoveel gedronken, allerlei borrelhappen erbij (zoveel dat ik het avondeten geskipt heb) en vanochtend behoorlijk katerig wakker geworden. En toen kwam vandaag er nog overheen. High tea met de familie. Veel te veel te eten en alles zelfgemaakt, dus uit beleefdheid heb ik veel meer gegeten dan goed voor me was. Het was ook heel lekker hoor! En vet ongezond dus.



Morgen wordt een sobere en gezonde dag met veel beweging. Daar kijk ik nu ook echt naar uit. Ik wil dit soort gelegenheden de komende maanden even zien te vermijden, want op deze manier raak ik mijn motivatie kwijt...
Alle reacties Link kopieren
Welkom ChrisTransition! Wow, velen van ons kunnen jaloers op je zijn!! Hoe ben je de eerste 21 kwijt geraakt? Fossa, dat zijn zware dagen geweest!! Heb je je weer kunnen herpakken?



Inmiddels is het al weer maandag, weegdag. Ik tik af op 71.9, exact hetzelfde als vorige week. Blij mee, want het was een moeilijke week en om eerlijk te zijn: gedurende de week heeft de weegschaal ook een hoger getal laten zien... mijn doel voor volgende week is eigenlijk weer stabiel blijven. Ik zit 3 van de 7 dagen in Brugge, dus dat wordt 3x uit eten en lekker genieten van wat (speciaal)biertjes. Ook wel het nodige wandelen, maar of dat echt compenseert? We gaan het beleven!



Hoe ziet jullie week er uit? Nog een 2e paasdag? Andere uitdagingen?
Alle reacties Link kopieren
Welkom ChrisTransition. Goed gedaan al! Ik hoop dat jouw 21 kg een bewuste keuze was (integenstelling tot mijn 18 vorige jaar). Succes en welkom.



Fossa, hoe gaat het nu?



Veel plezier alvast Frantic. Niet alleen lekker maar ook gezellig denk ik :-)



Bij mij nog 66. Het is die ene week van de maand en het wordt een ontzettend hectische werkweek dus ik verwacht niet al te veel de komende dagen. Kijk stiekem al uit naar donderdagavond, wanneer het weekend weer begint en ik een leuke afspraak met een vriendin heb.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Ik ben van een drinkfestijn via een vreetfestijn naar de lappenmand verhuisd...



Voelde het gisteren wel al opkomen, maar toen heb ik gelukkig nog een aangepast programma kunnen draaien. Niet 20 km gewandeld, maar 7. Wel lekker buiten geweest! Vandaag is een dag op de bank. Door die rare dagen ben ik vanochtend niet op de weegschaal gaan staan. Noteer voor mij mijn gewicht van vorige week maar: 77,1 kg.



@Frantic, leuk Brugge! Stabiel blijven lijkt me een heel mooi streven
Alle reacties Link kopieren
quote:Frantic schreef op 17 april 2017 @ 05:53:

Welkom ChrisTransition! Wow, velen van ons kunnen jaloers op je zijn!! Hoe ben je de eerste 21 kwijt geraakt?



Door echt minder te eten en alles bijhouden via de app MyFitnessPall. Ik at op dat moment 2 zakken chips leeg per avond en daarmee ben ik direct gestopt. Daarnaast hield ik (ondanks mijn gewicht) erg van sporten. Ik deed aan cardio maar ook machines. En de gouden tip die ik voor iedereen heb:

Eet nooit wat uit een verpakking gooi alles op een KLEIN bord. Dat hielp mij erg goed



Vandaag zijn mijn 90 dagen challenge ingegaan. Wish me luck



Gewicht: 66,4
@ChrisTransition, wat is de 90 dagen challenge?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fossa schreef op 18 april 2017 @ 11:19:

@ChrisTransition, wat is de 90 dagen challenge?



De challenge heb ik voor mezelf bedacht:

-90 dagenlang geen "supermarktvoedsel" denk aan chips maar ook aan zakjes/pakjes. Vooral zo weinig mogelijk suikers

-'S ochtends en in de middag weinig tot geen koolhydraten.

-'S avonds eet ik Kip met rijst en broccoli of rundvlees met rijst/zoete aardappel en sperziebonen

-5 dagen in de week naar de sportschool

-geen cheatdagen



Uiteindelijk wil ik dat dit ongeveer mijn levenstijl word en dat het na die 90 dagen voor mij een gewoonte is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven