Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hay dames,

Afgelopen weken hield ik veel vocht vast en was mijn lichaam ook van slag. Ineens 2x per maand ongesteld? Het lijkt nu weer goed te gaan vanochtend -23,8. Hopelijk zet het zich verder door wil graag die -30 op korte termijn halen
Alle reacties Link kopieren
Meld!

Ik ben de laatste weken onderkoffer gegaan Het ging niet zo heel goed; veel gesmokkeld, veel feestjes en andere uitjes, foei!

Ik zit nu op -13kg, had al véél meer moeten zijn

Eigen schuld, dikke bult!

Nu alleen 5 en 6 mei nog overleven, daarna kan ik er weer streng tegenaan, dan zijn de meeste feestjes afgelopen. Voor nu. Eind juni heb ik de bruiloft, dan wil ik toch wel shinen...
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik kom even binnenvallen

Ik vraag me namelijk af of Cambridge ook geschikt is om 4 tot 5 kilo af te vallen. Meer hoeft er namelijk niet af! Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit er dan na twee of drie weken al af is (die periode maak ik op uit jullie verhalen). Is dat echt zo? Ik ben overigens niet bang voor terugvallen, ik weet heel goed hoe ik op gewicht blijf en jojo in principe niet. Ben nu flink aangekomen door zwangerachapshormonen, vandaar. Als ik eenmaal mijn normale gewicht weer heb dan blijft dat zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maiden81 schreef op 02 mei 2017 @ 12:48:

Meld!

Ik ben de laatste weken onderkoffer gegaan Het ging niet zo heel goed; veel gesmokkeld, veel feestjes en andere uitjes, foei!

Ik zit nu op -13kg, had al véél meer moeten zijn

Eigen schuld, dikke bult!

Nu alleen 5 en 6 mei nog overleven, daarna kan ik er weer streng tegenaan, dan zijn de meeste feestjes afgelopen. Voor nu. Eind juni heb ik de bruiloft, dan wil ik toch wel shinen...



Kom op! Die dagen zijn er ieder jaar dat ene jaar wat minderen is toch geen ramp?



Ik kreeg net een leuke reactie van een collega! Dat ze kon zien dat het afvallen goed gaat. Leuke vrouw die ook haar best doet
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik had vanmiddag mijn afspraak met mijn consulent, in 2013 ben ik ook bij haar onder begeleiding geweest. We hebben besloten dat ik gelijk in stap 2 ga starten omdat ik dan toch ' s avonds met mijn gezin kan mee eten. Ik ga me vanavond inlezen in het programma, heb een mapje meegekregen en morgen starten. Heb er zin in en vind het ook wel een beetje spannend want ik wil zo graag resultaat zien en ben bang om te falen! Maar ik ga dit gewoon doen!!
Alle reacties Link kopieren
@Blauwe-Sering, goed bezig zeg! Knap dat je al die verleidingen nog steeds weet te weerstaan!



@Maiden, Oh wat jammer zeg! Maar kop op, schouders eronder en weer verder. Jij zal sowieso wel shinen op je bruiloft!!



@Senna, Fijn om zulke leuke complimenten te ontvangen! Doet je goed hé. Welke stap doe jij trouwens?

Ik ben deze week nog op stap 2. Misschien dat ik dat ook wel blijf doen, ik vind het zo fijn om mee te kunnen eten met gezin…

Misschien dat ik over een aantal weken nog wel even streng ga doen om het wat sneller te laten gaan.

Maar anders vind ik het zo ook wel prima.



@Limbabs, nou succes! Ik doe op het moment ook stap 2. Ben begonnen met de eerste drie weken stap 1. Maar wat is het fijn om gewoon mee te kunnen eten met je gezin.

Beweeg je verder nog of doe je aan sport?



Ik heb me voor as maandag ingeschreven om naar de spinning te gaan. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal!!



Senna hopelijk ben je weer bijna van je extra menstruatie af en ga je weer lekker vooruit!



Maiden!! Leuk weer van je te lezen!! Mijn oma zegt altijd "als hadden komt is hebben gedaan". Gewoon weer lekker vol er tegenaan vanaf nu. Ik weet zeker dat je gaat shinen op die bruiloft, met of zonder die paar kilo's!



Limbabs je bent vandaag gestart dus? Top, ik hoop dat het je vooralsnog goed vergaat. Heel veel succes!



Blauwesering, ik vind 1,9 kg heel wat! Gaat het nog steeds lekker? Hou die positieve gedachten over niet smokkelen vast, je zult worden beloond!!



Lycheetje hoe gaat het bij jou?



Lovelylady wat leuk spinnen!! Wel heel intensief, maar je kunt het zelf zo heftig maken als je wilt! Mochten ze met de geavanceerde fietsen werken met een kleurenscherm (wit-blauw-groen-geel-rood) waarin je moet blijven fietsen, gewoon een iets lagere intensiteit laten instellen zodat je je niet stukfietst.



En wat betreft mijzelf, alles gaat primaaaaa! Vanmorgen bij de weegjuf geweest en inmiddels is de tussenstand -26,7 kg na week 13. De vakantie was dus echt niet slecht gegaan. Vorige week hield ik wat vocht vast, maar deze week was er ineens 3,1 af. Ik ben heel erg gelukkig! Op naar de laatste 10 kg! (ik wil/moet er nog 5, maar voor een beetje marge) Ik heb in de afgelopen week wel op een dag 50 km extra gefietst (bovenop de 16) en dinsdagavond een uur gesquasht.

Ennnnnn.... vandaag is de dag dat mijn speciale vriend komt!! <3 Waar ik al weken naar uit kijk. We hebben elkaar sinds november niet meer gezien, dus hij zal wel even moeten bijstellen haha. Ik heb mijn mooiste jurkje aan en op kantoor zijn serieus al 12 mensen met open mond naar me toegekomen vandaag. Ik kan niet wachten...........



Fijne dag lieve dames!!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!!!



Welkom nieuwelingen, veel succes! Ik zie bij een aantal dat er al goed resultaat is.



Ik las je verhaal Senna, ik snap hoe je je voelt. Ik ben eind 2014 aan mijn baarmoeder geopereerd vanwege extreme bloedingen om de twee weken. Ik hoop dat het weer stuk beter gaat met je maar ben eerlijk gezegd blij dat ik nu mijn menstruatie niet meer heb. Ben nu 44



Weer terug op het vasteland na vier dgn Texel meteen weer in het ritme. Ben wel heerlijk uit eten geweest maar voor de rest redelijk aan mijn schema gehouden. Had wel de cookies Cream meegenomen van weight care die ik nam als iedereen de avondkoek nam.



Donderdag wezen wegen en -1,1 kilo in twee weken. Als je kijkt dat ik gemiddeld 400/500 gram p.w. kwijt raak ben ik erg blij met dit resultaat. Morgen nog fase 3 en vanaf maandag fase 4. Dat betekent twee stuks fruit erbij per dag én........

het eerste sneetje brood!

Ben benieuwd hoeveel ik dan per week af val.



Vanwege overvolle agenda met werkverplichtingen nu weer wegen op 16 mei. Ben benieuwd!



Groetjes allen en zet'm op!



Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb de afgelopen dagen, een deel van jullie verhalen gelezen. Een jaar of 7 gelezen ben ik met Cambridge zo'n 15 kilo afgevallen. Door een vervelende periode, ben ik weer gaan (emotie) eten en weer veel aan gekomen. Afgelopen week was ik op vakantie, en vooral op foto's is heel duidelijk te zien dat ik veel te zwaar ben.

Er moet nu weer iets gaan gebeuren. Ik twijfel er echter over of ik nu zal starten of dat ik wacht tot na hemelvaart omdat ik dan met een vriendin een lang weekend weg ga.

Wat zouden jullie doen?
Keep it simple
Alle reacties Link kopieren
Houtkacheltje hoe was je eerste sneetje brood?? :D



Hoi Molly! Ik zou in elk geval al zo snel mogelijk een afspraak met een consulent maken, dat is sowieso de eerste stap. En na hemelvaart, dat is eind mei? Ik raakte de eerste drie weken 11 kg kwijt! Je kunt ook een lang weekend weg met je shakes? Ik zou dus gewoon nu beginnen :D!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Na ruim 2 weken meld ik me ook weer eens. Net 'even' terug gelezen en wat gaat het goed met iedereen! Ook de smokkelaars, hebben het toch maar mooi weer opgepakt en daar gaat het uiteindelijk om: hoe herpak je je weer?!



Heel herkenbaar de worsteling met gezelligheid en eten. Voor ons (bijna ex-)dikkertjes;) is dat automatisch gekoppeld aan elkaar. En toch moeten we dat loskoppelen. Niet alleen tijdens CB maar juist ook daarna. Want we willen toch niet meer terug?

Zelf ben ik ondertussen aan de slag met de redenen achter mijn eetgedrag, omdat ik straks toch niet weer terug wil. Misschien een tip voor anderen: Het geheim van slanke mensen (Mieke Kosters). Daar wordt ook heel duidelijk dat eten de gezelligheid niet bepaalt. Een uitspraak van Mieke die ik heb 'opgeslagen': regie over je eetgedrag is toch veel lekkerder dan overgewicht.

Niet belerend bedoeld, maar vooral ter ondersteuning. Met CB val je af, maar je doet niks met de oorzaak van je overgewicht en dat heb je wel nodig als je straks je CB-periode afsluit!



Ik heb de afgelopen 2 weken in een verbouwing gezeten (zeg je dat zo?). Was behoorlijk hectisch en rommelig. Heb zelf ook veel gedaan. Resultaat is prachtig en ben er heel blij mee. En alhoewel ik het aanvankelijk goed vol hield op de shakes, merkte ik op een gegeven moment toch dat ik iets te kort kwam. Toen heb ik een kleine week CB losgelaten. Ik heb wel zo koolhydraat-arm mogelijk gegeten (voel me gewoon fitter zonder al die koek/chips/chocolade-suikers. Was op de een of andere manier (?) toch al uit ketose. En heb die week maar aangemerkt als mijn 'eet(tussen)week'. Zondag 30/4 weer begonnen en het gaat nu goed. Niet snel, maar dat is bij mij nooit zo, in totaal -6kg. Had graag op -10kg gezeten maar dat was toch al niet heel reeel. Dus eigenlijk best tevreden.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je goed bezig Babs62! De snelheid maakt niet uit, het is een lijn naar beneden en je hebt er bewust voor gekozen om ondanks de verbouwing (en alle hectiek daar omheen, ongetwijfeld) je zo goed mogelijk aan het regime te houden! Velen zouden je het niet na hebben gedaan, denk ik. Top!



Ik heb ook weer een mijlpaaltje: zojuist mijn taille opgemeten en die is voor het eerst in 7 jaar onder de 70 cm! 69 cm om precies te zijn :D. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik ben er enorm gelukkig mee :D.
RRR
Alle reacties Link kopieren
Wow Cavia, dat is een wespentaille! Ik begrijp dat je daar gelukkig mee ben (ter vergelijk: ik zit nog op 87...)

Hou dat gevoel vast!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag,heb het hele topic doorgelezen en wil graag meeschrijven.Ik zit vandaag op dag 10.niet met cambridge maar met straight away.Ik ben 1.78 weeg nu 93.5 en wil naar 75 kilo.Al 4,3 kilo kwijt!!

Ik ga alleen met kermis over 2,5 weken aan de drank en probeer overdag mijn shakes of kha te eten.Dat is mijn enige struikkelblok.Een echt dorpsfeest waar ik elk jaar naar uit kijk.Dit ook kenbaar gemaakt bij de consulente ,die zei ook lekker genieten en daarna door gaan.



Wat heeft iedereen al een prachtige resultatenl behaald zeg!!!Ik hoop met een maand of drie al aardig op te schieten.Heb in het verleden meerdere keren geprobeerd om te shaken,maar haakte aldoor na 2 -3 dagen af.Nu zit alles in mijn koppie ook goed .Lets do it!!!
afvallen
Alle reacties Link kopieren
Dankje Babs!! Ik heb een jaren '50 verdeling qua rondingen, dus van mijn billen, benen en armen kan nog genoeg af hoor ;)



Skinnylinny welkom terug, goed dat je weer begonnen bent. Waarom wil je over 2,5 week al zondigen? Kun je niet naar dat feest zonder alcohol?
RRR
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cavia,ik ben al blij dat ik niet gekozen heb om na de kermis pas te beginnen,en dat is dan het enige,de komende maanden helemaal niks verder..
afvallen
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Mijn eerste sneetje brood was heerlijk cavia! Ik vind het nu wel heel veel wat ik mag en soms zit ik zo vol dat ik mooite heb alles te eten fase 3 was natuurlijk al 2 x zuivel erbij en nu 2 stuks fruit erbij plus snee brood....moet even puzzelen waar ik het allemaal neem hihi!

Zal vast goed komen.

Maar wat goed zeg jouw taille! Wat zal jij trots zijn. Zo grappig dat je bij sommige een beeld heb terwijl ik eigenlijk van de meeste geen leeftijd weet of lengte.



Ik zal de tussenstand volgende week ook eens meten. Geen idee hoeveel ik heb. Maar ben al heel tevree.



Molly, ik zou gewoon beginnen als ik jou was. Ben je niet bang dat je dan juist zoveel mogelijk nog naar binnen werkt omdat het dan nog 'mag'? Weet zeker dat je vriendin trits zal zijn dat je die stap neemt. Wellicht idee om eerste week fase 2 te doen zodat je toch groente mag?



Babs, eens kijken naar dat boek! Baad het niet dan schaad het ook niet zal ik maar zeggen.



Skinnylinny, welkom terug en succes!



Gr.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk.een broodje!!!

Het is wel rustig hier zeg..morgen ben ik nog twee weken bezig en ik zit op min 5,2,merk het al best!!Vandaag naar de foodmarket hier in het dorp.Gaat ook weer lukken!
afvallen
Zo....een hele tijd afwezig geweest omdat de start van cb niet op kon brengen.
Nu een nieuwe consulent in een andere plaats en ben gemotiveerd! Of Naja de eerste twee welen heb ik stap3 gedaan, op haar aanraden gezien mijn gewicht.
Nu sinds 4dagen met stap1 bezig. En heb gigantische hoofdpijn! Maar wel het resultaat van -0,8. Dat kon meer zijn maar ik heb op het werk fruit thee gehad... nu weer vol focus verder!


(Sorry als er typfouten zijn, ik typ het via mijn mobiel)
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even gauw vraagje tussendoor...na wegen 16 mei uitgebreid!

Heeft er nog iemand problemen met inloggen op tablet na vernieuwing van deze forum? Hij reageert met geen mogelijkheid! :cry:

:daisy:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!
Die update heeft onze uitwisseling geen goed gedaan :roll: . Het is zo stil....

@Houtkacheltje, hoe is het gegaan gisteren?
@r-v, als het goed is is de hoofdpijn nu weg. Anders proberen nog meer te drinken. En een paracetamolletje kan natuurlijk ook geen kwaad.
@skinnylinny, ga je nog zo voortvarend?
@cavia, lovelylady, limbabs, senna....waar zijn jullie?!

Ik ben de afgelopen week precies 0,5kg kwijtgeraakt... Ik weet dat dit bij mij zo is, maar jemig dit is gewoon zo demotiverend. Dus nu is het belangrijk dat ik mn kop erbij hou en niet uit frustratie dat stuk appeltaart (er is hier iemand jarig en die taart ruikt zooooo lekker) naar binnen werk.
Heb nadat ik bij de weegjuf vandaan kwam uit nijd een halfje koolhydraatarm brood en kaas gekocht. Ik had al berekend dat als ik 2 boterhammetjes zou nemen tussen de middag, ik qua koolhydraten onder het aantal van een shake blijf... Qua calorieen erboven. Weet ook wel dat het niet de bedoeling is, maar de verleiding is groot.

Nou ja, ik wens jullie een fijne dag met dit mooie weer en hopelijk hebben jullie minder last van dit soort motivatie-frustratie perikelen.

Groet,
Babs :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!
Wat een weertje is t buiten he!
Babs ik begrijp je helemaal tuurlijk super dat het eraf is maar merk dat ik zelf ook niet snel tevreden ben als het langzamer gaat. Heb zelf ook een paar weegnomentjes gehad van 1x 700 en 1 x 300 gram en wordt daar nou niet bepaald blij van.
Maar we moeten eigenlijk trots zijn dat we het er weer af hebben hoe lastig ook.

Mij mij Is beiden weegmomenten nadat ik naar stap 2 ben overgegaan dus zal daar ook mee te maken hebben. Ik zit te dubben om weer terug te gaan naar de 500.
Moet nog zo'n 10 kilo voor ik mn doel hebt bereikt en t gaat me zo langzaam zo.
Ik vindt persoonlijk de 800 producten echt gewoon vies.. zijn er hier meerdere die de 500 beter vonden qua smaak?
Ook al een week ziek en toen kon ik t niet voor elkaar krijgen om toch de shakes te nemen. Probeer nu het weer op te pakken maar merk dat ik enorm gedemotiveerd raak door dat ik het echt niet lekker vindt qua smaak of het nou de repen of shakes zijn... dus volgende week maar even overleggen met mn consulente want weet zeker dat dit zo niks wordt. Ik baal er van.
Hopelijk gaat het bij jullie allemaal wat beter en gemotiveerder haha. Ik ben uitgezeurd moest t toch ff kwijt.

Babs zet hem op!! We kunnen dit misschien is 1x zon broodje nog niet zo erg als je daarna de draad weer beter kan oppakken en vasthouden?! Misschien dan even goede motivatie om even te genieten zodat je daarna de knop weer om kan zetten!

Succes allemaal! En geniet van t zonnetje voor degene die vrij zijn!!
Let's do this
De hoofdpijn is hier idd over. Maar ben daarin tegen wel super vermoeid. Iemand die dat herkent?

Gisteren heb ik, na een heftig incident (war ik blauwe plekken van over heb gehouden), de mist in gegaan. En baal er best van :(
Want de mist in gaan is dan ook gelijk een vreetbui. Zo jammer en baal daar dus van. Iemand tips om het voor een volgende keer te voorkomen?

Baba, wat goed dat je de appeltaart hebt kunnne weerstaan! Vooral omdat de geur ook mee speelde. En idd die 0,nogwat afvallen werkt niet motiverend. Vooral als je weet dat je niets verkeerds doet.

En wat er gezegd werd over de 800 producten, ik vind er ook niets aan. Zo slijmerig zijn de shakes. De yoghurt aardbeien reep vind ik wel lekker, de rest vind ik ook niet boeiend.
Mag je bij stap1 nou wel of niet die kant-en-klaar pakjes choco? Want op internet vind ik verschillende verhalen...
anoniem_6362c1b60c04a wijzigde dit bericht op 17-05-2017 20:55
Reden: Aanvulling.
28.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog! Heb een paar moeilijke weken achter de rug met snaaien en een berg stress. Inmiddels de draad weer opgepakt en vanochtend was er eindelijk 0,5 af. Tussenstand -24,7 ben nu weer gemotiveerd!
Ben wel blij dat ik niet ben aangekomen in die weken!
Alle reacties Link kopieren
Sorry was even aardig druk!
En vind het makkelijker op pc dan via mobiel te forummen (wat een grappig woord haha)

Hier nu enige weken bezig met stap 2. Dat gaat goed! Vind het zo fijn om mee te kunnen eten met gezin.
Het gaat dan wel wat langzamer, maar dat heb ik er graag voor over. Nu gaat het met 1kg per week, en dat vind ik ook wel prima.
Eraf is eraf! Ik pas overigens mijn oude broek vanochtend weer in maatje 38!! Ik ben zó blij!! :cheer2:

Ik neem nu 2x per dag een shake (product van de 500 overigens) en ’s avonds dan groente en vlees (125 gram) en rond GTST tijd een reep.
Vooral die reep, daar geniet ik zó van! Dat is echt mijn cheat momentje (en dat terwijl het geen cheaten is!)
Misschien is dat voor jou ook wel een idee @herewego? Je zou ook kunnen vragen aan je consulent om de shakes van de 500 te nemen.
Ik vroeg ook nog aan mijn consulent om misschien toch nog een weekje stap 1 te doen, maar dat is blijkbaar maar 100kcal minder dan stap 2.
Het is namelijk niet zoals de oude 500 en 800.. stap 2 is een tussenstap tussen de oude 500 en 800 namelijk. Maar misschien kun je het even vragen aan jou eigen consulent.

Kom op dames, jullie kunnen het! Iedereen heeft wel eens zo’n dipje. Maar blijf er niet te lang in hangen.
We zijn allemaal zo goed bezig, we moeten nog even volhouden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven