De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











Kris Pusaka met zijige Willem Nijholt in de hoofdrol, mocht ik niet zien en zodra die enge begintune begon moest ik naar bed.
Vond Kris Pusaka en Q&Q te eng en destijds dr Who waar mjjn broer naar keek ook (nu fan van).
Alle reacties Link kopieren
quote:aviv_13 schreef op 18 april 2017 @ 21:58:

O, ik ben ook de 50 gepasseerd, dus oud genoeg om mee te schrijven. Maar met borduren heb ik niets nadat mijn borduurstukje waar ik als 10-jarige enthousiast was begonnen, door een kritsche tante (die heel veel borduurde) werd uitgehaald. Want ja, het was niet netjes genoeg gedaan... Ik heb zo'n zelfde soort trauma over handwerken door de handwerkjuf op de lagere school. De meisjes moesten leren breien en haken want dat zou later van pas komen voor je man @-(en de jongens mochten figuurzagen en solderen. En dit was toch wel ergens in de jaren '80 na de dolle mina's...
Alle reacties Link kopieren
quote:HasseSimonsdochter schreef op 18 april 2017 @ 21:22:

Merlina!!!!Ja dat keek ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Magnum/Tom Selleck was en is leuk. En zo kan het dus ook in Hollywood; geen drugs, geen schandalen en is is al sinds 1987 met dezelfde vrouw getrouwd.

Higgins en Apollo en Zeus waren ook leuk

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 18 april 2017 @ 21:02:

[...]





Deze trui, op rechts, die Patricia Paay showt, die had ik.

Door mijn moeder gebreid.

In het zeegroen.



:jump:[afbeelding]Detail: een revolver in je laars (links) !
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 18 april 2017 @ 22:52:

[...]



Ik heb zo'n zelfde soort trauma over handwerken door de handwerkjuf op de lagere school. De meisjes moesten leren breien en haken want dat zou later van pas komen voor je man @-(en de jongens mochten figuurzagen en solderen. En dit was toch wel ergens in de jaren '80 na de dolle mina's...



Op mijn lagere school (t/m 1971) was er inderdaad handwerken voor meisjes en handenarbeid voor jongens.

Achterlijk eigenlijk, maar toen dacht je er niet bij na.



T/m de middelbare school was er apart gymles voor jongens en meisjes.

Is dat tegenwoordig gemengd ?
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 10:59:

[...]





Detail: een revolver in je laars (links) !



Had ik niet.

Mocht niet van mijn ouders.

Wij waren namelijk pacifisten......

Boooooring.

Misschien als het een gebroken geweer was geweest, dan wel.
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 11:02:

[...]





Op mijn lagere school (t/m 1971) was er inderdaad handwerken voor meisjes en handenarbeid voor jongens.

Achterlijk eigenlijk, maar toen dacht je er niet bij na.



T/m de middelbare school was er apart gymles voor jongens en meisjes.

Is dat tegenwoordig gemengd ?



Ja hoor.

Ik had het zelf alleen op de montessori school gescheiden.

Vanaf groep zes (4e klas), op de jenaplanschool waar ik toen naartoe ging was het gemengd.
quote:amarna schreef op 18 april 2017 @ 18:40:

Ik ben benieuwd naar de leeftijd van de "bejaarden" hier en doe zelf de aftrap: ik ben in december 58 geworden.47, hoewel ik altijd jonger word geschat :-)
Alle reacties Link kopieren
waarom heb ik deel 1 compleet gemist?

67-er meld zich!
Wat leuk om jullie leeftijden/geboortejaren te zien.

Ik had geen idee.

Leuk dat er zo veel meer 40+ ers schrijven hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 19 april 2017 @ 11:49:

waarom heb ik deel 1 compleet gemist?

67-er meld zich!Dan heb je wat te lezen
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ja, we hebben al heel wat ouwe koeien uit sloten gehaald!
Alle reacties Link kopieren
Dat breiboek van de Hema...die zie ik nog zo in de krantenbak liggen! Ik vond die kleding altijd zo leuk. Hoge laarzen met plateauzolen voor de dames, mijn tante die trouwde in een minitrouwjurk! En het hele dorp sprak er schande van. Ik zie mijn coole oom nog lopen in zijn spijkerbroek en lederen jassie met vossebontachtige kraag. En bakkebaarden. Beetje Starsky & Hutch achtig..
Ah ja, Starsky & Hutch, dat vonden we toen hunks.



Jaren 70 sexy is heel anders dan sexy nu.

Brillen met getinte brilglazen, een eng modeverschijnsel ook uit de jaren 70 dacht ik. Gaf mannen een louche uitstraling helemaal in combinatie met de Afghaanse stinkjas en bakkebaarden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 12:36:

Ah ja, Starsky & Hutch, dat vonden we toen hunks.



Jaren 70 sexy is heel anders dan sexy nu.

[afbeelding]Is dat uit de Wehkamp catalogus?? Kan me herinneren dat mijn vader en oom een baard lieten groeien begin jaren 70 (afschuwelijk!!), die nu geheel hip zou zijn. Maar toen al niet leuk en nu ook niet.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 12:36:

Ah ja, Starsky & Hutch, dat vonden we toen hunks.



Jaren 70 sexy is heel anders dan sexy nu.

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 65a760.jpg[/img]
quote:amarna schreef op 18 april 2017 @ 18:40:

Ik ben benieuwd naar de leeftijd van de "bejaarden" hier en doe zelf de aftrap: ik ben in december 58 geworden.Ik word de komende herfst 60 maar hou nu nog ff 59 vol
quote:Annapicobella schreef op 19 april 2017 @ 12:39:

[...]





Is dat uit de Wehkamp catalogus?? Kan me herinneren dat mijn vader en oom een baard lieten groeien begin jaren 70 (afschuwelijk!!), die nu geheel hip zou zijn. Maar toen al niet leuk en nu ook niet.



Nee, het is een groepje bodybuilders hahaha!



Mijn verkering heeft een baard. Al vanaf dat ik hem voor het eerst zag.

Prachtig.

Maar dat komt omdat het hem erg goed staat en hij een mooie man is (wie mij op Facebook heeft ziet 'm weleens voorbij komen).

Mijn vader had ook een baard, die vond ik lelijk. Blij dat 'ie 'm er afhaalde in de jaren tachtig.
quote:herfstappeltaart schreef op 19 april 2017 @ 12:40:

[...]



Ik word de komende herfst 60 maar hou nu nog ff 59 vol Ik dacht altijd een van de oudsten te zijn hier, serieus.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 12:47:

[...]





Ik dacht altijd een van de oudsten te zijn hier, serieus.Dat dacht ik ook. Hoe oud ben jij? Overigens ben ik heeeeel jong van geest
quote:Eleonora-1 schreef op 18 april 2017 @ 21:02:

[...]





Deze trui, op rechts, die Patricia Paay showt, die had ik.

Door mijn moeder gebreid.

In het zeegroen.



:jump:[afbeelding]



In het geel is het een beetje een piskleur



zeg maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven