Kippenkuikentjes zonder moeder

25-03-2017 18:28 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag liep ik door het park en hoorde heel luid gepiep. Ik ben gaan kijken en er waren twee meisjes van een jaar of 10 kippenkuikentjes aan het vangen. Moeder kip liep zwaar gestresst een eindje verderop met de rest van de kuikentjes. Ik heb er wat van gezegd en de meisjes gingen weg, maar een paar van de kuikentjes zaten een eind van hun moeder weg te piepen onder een doornhaagje.



Ik ben anderhalf uur later nog eens gaan kijken en moederkip was weg maar de kuikentjes onder het doornhaagje zaten er nog steeds, heel hard piepend. Het laat me niet los (want ik ben een watje als het op jonge diertjes aankomt:P). Nu wil ik zo nog eens gaan kijken en als ze er nog steeds zitten, kan ik er dan vanuit gaan dat moeder kip niet meer terugkomt? De kuikentjes zijn echt nog heel klein, paar daagjes oud denk ik, die redden het nooit zonder hun moeder. Ik wil ze dan proberen te vangen en dan maar mee naar huis... Is dit een vreselijk plan? :P Ik weet echt niets van kippen! Help?
Alle reacties Link kopieren
To, als je een account op zo'n upload site zou hebben, zou je waarschijnlijk schrikken van de hoeveelheid views van je foto's



Veel stille meelezers.
Alle reacties Link kopieren
schrijf alsjeblieft door. ik ben een vaste meelezer
Alle reacties Link kopieren
Nog een meelezer hier.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik post wel door hoor! Ik kom zeker eens per dag op dit forum en er zijn een heel aantal topics waar ik al weken/maanden meelees maar waar ik nog nooit heb gepost. Het is wel leuk om te lezen dat andere mensen het ook leuk vinden om te horen hoe het met de kuikentjes verdergaat.



Ik moet wel voorzichtig zijn met mn telefoon:



https://s12.postimg.org/9we6ocgm5/IMG_2231.jpg

https://s8.postimg.org/dg1rf1dlx/IMG_2232.jpg

https://s1.postimg.org/d1hn7pxkv/IMG_2233.jpg

https://s13.postimg.org/6rsckjkg7/IMG_2234.jpg



En daarna zat Boef dus op mn telefoon, dat maakt wat moeilijk foto's. Piep was druk bezig met andere belangrijke dingen:



https://s17.postimg.org/a8bh9lrnj/IMG_2242.jpg
Alle reacties Link kopieren
quote:Cathelyne-- schreef op 05 april 2017 @ 21:33:

Leuk dat er zomaar kippen loslopen in dat park! Weet je al wat je met de kuikens gaat doen als een van de twee toch en haantje is?Eigenlijk wil ik ze gewoon houden. Het schijnt mogelijk te zijn om een nachthok speciaal voor hanen te maken en dat dan zo goed te isoleren, dat het gekraai nog wel hoorbaar is maar niet meer storend. Maar de combinatie van goede geluidsisolatie met goede ventilatie lijkt me wel erg lastig, al helemaal om zelf te maken! Bij mn oom op de boerderij is helaas geen plaats voor meer haantjes, dus dat gaat hem niet worden.
Superleuke foto's! Hier ook genoeg kippen en hanen hoor, in de nieuwbouw. Tenzij je buren echt heel veel commentaar leveren zou ik het gewoon proberen.
Als de moeder niet terug komt zou ik ze zeker vangen ja. Denk er wel aan dat als je ze thuis houdt dat ze onder een warmtelamp moeten. De warmtelamp mag niet te laag hangen, want dan is het uiteraard te heet. Gewoon even zelf voelen met je hand.
Alle reacties Link kopieren
Wat schattig!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend leuk om te lezen dat zoveel mensen meeleven met deze kuikentjes en TO prijzen voor haar compassionele daad om deze kuikentjes te redden.



Ik zou een oproep willen doen aan alle mensen die in dit topic meelezen: in de leghennenindustrie worden dagelijks duizenden kuikens geboren zonder moeder in plastic kratten afgesloten van de buitenwereld. Na de geboorte gaan deze kuikens op de lopende band en wordt er gekeken of het een mannetje of een vrouwtje is. Als het een mannetje is wordt hij door de vermaler gegooid omdat ze geen eieren kunnen leggen.



Ik zou alle mensen willen vragen om met pasen geen eieren te eten als een daad van compassie en om een statement te maken tegen dit dierenleed. Ik zie dat jullie allemaal veel liefde hebben voor deze 2 kuikens, heb dat dan ook voor alle andere kuikens.



quote:illiana schreef op 06 april 2017 @ 14:02:

[...]





Eigenlijk wil ik ze gewoon houden. Het schijnt mogelijk te zijn om een nachthok speciaal voor hanen te maken en dat dan zo goed te isoleren, dat het gekraai nog wel hoorbaar is maar niet meer storend. Maar de combinatie van goede geluidsisolatie met goede ventilatie lijkt me wel erg lastig, al helemaal om zelf te maken! Bij mn oom op de boerderij is helaas geen plaats voor meer haantjes, dus dat gaat hem niet worden.



Hanen kraaien helaas niet alleen bij het krieken van de dag. Wij hebben ook een tijdje een haan gehad en deze begon altijd te kraaien als hij ons zag. Ook kon hij zo 20x achter elkaar kraaien.

Hebben de wijkagent aan de deur gehad dat er klachten waren uit de buurt. Hij kon ons echter niks verbieden want het mag gewoon volgens onze gemeente. Nadat we uiteindelijk ook een brief kregen van drie klagende buren hebben we het haantje elders onder gebracht. Die mensen hadden dus nachtdiensten en sliepen overdag. Aangezien ons haantje ook overdag kraait hadden zij daar last van.



Nu hebben we 2 hennetjes en dat werkt prima. Al kunnen die ook veel herrie maken als ze de gekke 5 minuten hebben.
quote:Sasja90 schreef op 06 april 2017 @ 14:12:

Als de moeder niet terug komt zou ik ze zeker vangen ja. Denk er wel aan dat als je ze thuis houdt dat ze onder een warmtelamp moeten. De warmtelamp mag niet te laag hangen, want dan is het uiteraard te heet. Gewoon even zelf voelen met je hand.Je loopt achter Ze leggen inmiddels bijna eieren.
Alle reacties Link kopieren


Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh wat een geweldige foto's weer. Dat nieuwsgierige hoofd van Boef wat steeds dichterbij komt
Nothing happens for a reason
quote:ikbenjevriend schreef op 06 april 2017 @ 14:22:

Wat ontzettend leuk om te lezen dat zoveel mensen meeleven met deze kuikentjes en TO prijzen voor haar compassionele daad om deze kuikentjes te redden.



Ik zou een oproep willen doen aan alle mensen die in dit topic meelezen: in de leghennenindustrie worden dagelijks duizenden kuikens geboren zonder moeder in plastic kratten afgesloten van de buitenwereld. Na de geboorte gaan deze kuikens op de lopende band en wordt er gekeken of het een mannetje of een vrouwtje is. Als het een mannetje is wordt hij door de vermaler gegooid omdat ze geen eieren kunnen leggen.



Ik zou alle mensen willen vragen om met pasen geen eieren te eten als een daad van compassie en om een statement te maken tegen dit dierenleed. Ik zie dat jullie allemaal veel liefde hebben voor deze 2 kuikens, heb dat dan ook voor alle andere kuikens.



Bullshit.
quote:Anyco schreef op 06 april 2017 @ 18:55:

[...]





Bullshit.

Helaas niet.



http://www.waardelozehaantjes.nl/waardelozehaantjes/
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 06 april 2017 @ 18:57:

[...]



Helaas niet.



Ik werk in die industrie en het is pertinent niet waar.

De haantjes gaan naar een CO2 gang, niet door een vermaler.

De vermaler is er voor de eierschalen en de alreeds gestorven kuikens m/v voor ze op de band komen.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 06 april 2017 @ 18:57:

[...]



Helaas niet.



http://www.waardelozehaantjes.nl/waardelozehaantjes/Uhm, voor de zekerheid, ik heb nergens gezegd dat ze niet dood gaan ....
Alle reacties Link kopieren
Oooh, wat een prachtig verhaal! Hopelijk kunnen ze blijven!
De dode haantjes zijn trouwens voer voor de roofdieren in de dierentuin en je kunt ze in de dierenzaak kopen voor je kat of fret. Onze katten krijgen er elke dag eentje.
Topic nu pas ontdekt.

TVP voor de foto's
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het topic ook net pas!



Wat super To, dat je de kuikens hebt opgevangen. Hopelijk voor jullie zijn het twee hennetjes.



Ze hebben iig een veel beter leven dan al die kuikens in kleine bakjes op alle scholen/kdv's enz..
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 06 april 2017 @ 19:07:

De dode haantjes zijn trouwens voer voor de roofdieren in de dierentuin en je kunt ze in de dierenzaak kopen voor je kat of fret. Onze katten krijgen er elke dag eentje.Oh ok dan is het goed, sorry ik heb niks gezegd.
quote:ikbenjevriend schreef op 06 april 2017 @ 21:12:

[...]





Oh ok dan is het goed, sorry ik heb niks gezegd.Je kunt er op zijn minst uit concluderen dat het verhaal van de vermaler gewoon niet waar is.
quote:Anyco schreef op 06 april 2017 @ 19:00:

[...]





Ik werk in die industrie en het is pertinent niet waar.

De haantjes gaan naar een CO2 gang, niet door een vermaler.

De vermaler is er voor de eierschalen en de alreeds gestorven kuikens m/v voor ze op de band komen.Misschien waar jij werkt. Helaas niet overal. Ik ken die industrie ook.

http://www.hln.be/hln/nl/ ... -aan-hun-eind-komen.dhtml



http://worldunity.me/duit ... end-vermalen-van-kuikens/





Maar laten we dit fijne topic verder on topic blijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven