Vertel; wie is naar een bouwmarkt of meubelboulevard geweest

10-04-2023 20:16 96 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is dat toch voor rare traditie?

Ik werk in een bouwmarkt en moest werken met Pasen dus gister en vandaag.

Een compleet gekkenhuis. Echt volledig gestoord. Zó veel mensen.

Het was echt vreselijk.

Waarom zou je dit doen terwijl je weet hoe druk het wordt? Ik ben oprecht benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Verveling? Iets willen doen? Vrije dag nuttig besteden?

Geen idee hoor, ben lekker thuisgeweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik! Omdat ik duizend perkplantjes wilde hebben en die 10 voor één euro zouden zijn. Zouden zijn ja, want Miep Kniep hier was voor dag en dauw uit bed en letterlijk één minuut na opening paraat en toen hing er al een briefje met Sorry alles is uitverkocht.

Ik moest ook een kraan en een doucheslang maar dat vergat ik in mijn chagrijn dus ik moet nog terug ook :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Vooropgesteld..ik ben niet geweest, maar vermoed dat mensen zoeken naar koopjes. Ben je aan het verbouwen dan is de bouwmarkt ideaal als je wat nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een kennis van mij is vandaag naar de meubelboulevard geweest. Hij had echt iets nodig en ik geloof niet dat hij besefte waar hij aan begon. Hij is nog aan het bijkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar eh..... als je zegt 'het was vreselijk ', betekent dat dat je zelf ook bent geweest....?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
10-04-2023 20:23
Maar eh..... als je zegt 'het was vreselijk ', betekent dat dat je zelf ook bent geweest....?
Lezen, juf!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde naar de bouwmarkt om wat spulletjes in te slaan om mijn dakterras op te knappen. Vandaag leek me een ideale dag want ik had verder toch niet veel te doen en het zou het grootste deel van de dag droog zijn. Het had dus ook een andere willekeurige zaterdag of zondag kunnen zijn.

Maar... ik ben uiteindelijk niet gegaan, want was te lui :$ en ben niet verder dan de buurtsuper gekomen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zwijg als het graf
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet, maar zaterdag wel "even" naar de supermarkt. Ik wilde paaseitjes :biggrin:
(en die waren al dágen niet meer te koop, bloedirritant).

De tering, wat was het drúk! o_o Alsof alles een week dicht zou zijn :facepalm: (newsflash, alles was gisteren en vandaag gewoon open.....) Wat ís dat toch?

Dat hele meubelboulevardshoppen heb ik sowieso nooit gesnapt. Deden we vroeger thuis ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
10-04-2023 20:23
Maar eh..... als je zegt 'het was vreselijk ', betekent dat dat je zelf ook bent geweest....?
Ze werkt er, dat is nog veel erger
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
10-04-2023 20:24
Lezen, juf!
Oh ja, ik lees het nu. Je werkt in een bouwmarkt. Overheen gelezen. Even gewoon een beleefd antwoord geven had ook gekund.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoonte gedrag, patronen waar veel mensen aan vast houden, en die moeilijk veranderen of doorbroken worden.

Voor mensen die 5 dagen doordeweeks werken is het ook fijn, dan kunnen ze in andere weekenden weer iets anders in plannen. Hen deert de drukte blijkbaar niet.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk op een soort meubelplein en moest vandaag ook werken.
Het was druk. Maar niet drukker dan een normale zaterdag of zondag. Ook afgelopen zaterdag was zelfs rustiger qua omzet dan normaal. Terwijl dit normaal een van de drukkere weekenden in t jaar is zagen we daar nu niet veel van terug.
En dat was niet specifiek voor onze zaak, maar het was gewoon niet zo heel druk op het gehele plein.
Ik ben niet geweest, maar niet iedereen heeft een hekel aan drukte. Als je het weekend wil gebruiken om lekker te klussen en je hebt wat nodig, dan zou dat mij niet tegenhouden.

Mijn ouders wonen vlakbij een tuincentrum. Ook hartstikke druk. Ja, mensen lekker aan het tuinieren natuurlijk. Je bent toch maar even in die drukte? Zou voor mij persoonlijk geen ramp zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
De meest irritante TweedePaasdag ooit was toen mijn zwager belde dat hij met pech op de A28 stond, ergens bij Nijkerk, en dat we hem even moesten komen helpen.

Vanuit Noordgroningen...
Eén lange file...

Meubelboulevard e.d. doen we zelf nooit, maar mijn ex-zwager heeft een meubelzaak en hij draait op die dag iets van 30% van zijn jaaromzet.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, hier één van de kinderen al weken beloofd om een muurtje van zijn kamer te verven. Alles om te verven in huis, behalve de juiste kleur verf. Dus even de bouwmarkt in, verf laten mengen en er weer uit. Geen drukte, geen rij, zo weer buiten.

Na het verven met man naar tuincentrum voor wat lege plekken in de tuin en boomschors tegen de slakken. Wat mensen voor ons in de rij, maar ook absuut niet druk.

Ik vond het een prima dag voor deze twee winkels en fijn om wat praktische klussen te doen. Hadden gisteren alle familie al gezien bij brunch en diner.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij waren 'vroeger' de gewone winkels zoals kledingwinkels en supermarkten dicht en was er een uitzondering voor meubelboulevards. Dus dat was de enige optie als je zin had om te shoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet er echt niet aan denken om op zo’n dag naar bouwmarkt of meubelboulevard te gaan, vind dat normaal al een ellende.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben naar de Boerenbond geweest, telt niet toch? 😇

Ik had geen vogelvoer meer en vind het zo leuk die vogeltjes in de tuin. Dat ik bij ging halen. Vlakbij zit de Hornbach en daar is het altijd druk maar nu ook, niet normaal. Verkeersregelaars waren het verkeer aan het regelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien toch traditie. In mijn kindertijd eind jaren 80, begin jaren 90, waren de winkels, ook de supermarkten, op zondag dicht. Met feestdagen had je dan 2 zondagen achter elkaar waarbij alles dicht was en was naar de meubelboulevard of iets echt een uitje.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken, ik ga altijd het liefst op een moment dat het zo rustig mogelijk is, had ik voor corona al maar het is er na corona zeker niet beter op geworden :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij waren om kwart voor 5 in de Hornbach, moest een pizzasteen halen :mrgreen: was niet druk, bleek die winkel een kwartier later al te sluiten :P. We zijn overigens naar een soort mini pretpark geweest met de kids. Was ook niet heel druk ofzo. Zouden mensen toch flink bezuinigen?
Voor iedereen een groene tuin
Ja en nee. Ik ben gisteren tijdens mijn dagelijkse wandeling langs de woonboulevard gelopen maar ben in geen een winkel geweest, bij het gedeelte waar ik liep waren de winkels gewoon dicht op de supermarkt na die er zit. Vandaag ben ik voor mijn wandeling de stad in gegaan.

Ik weet nog dat mijn ouders vroeger wel eens met pasen of kerst naar zo'n woonboulevard of autoshow wilden gaan. Vond dat altijd verschrikkelijk. De woonboulevard ging dan nog wel maar de hele dag auto's kijken. Verveelde me dood als kind en bleef liever thuis.

Wat wel grappig was gisteren was ik dus ook in het centrum, heb een best grote wandeling gemaakt want het was lekker weer, en naast de febo waren er echt maar 2 winkels open. Dat personeel hing maar wat bij de kassa en mensen die normaal nooit in die winkel komen gingen er nu maar wel in want tja er was niet veel keuze.
Vandaag waren ook niet alle winkels open en ik geef ze groot gelijk als ze er voor kiezen om op feestdagen dicht te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Man is bezig met het aanleggen van het riool, had alles van te voren gekocht en kwam uiteindelijk toch net een bochtje tekort. Ging dus naar de bouwmarkt. Wat normaal tien minuten duurt, duurde nu anderhalf uur. Man is nu nog niet te genieten.
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen idee. Ik doe zelf liever iets anders :D
Maar ik denk inderdaad dat het ontstaan is doordat er vroeger zo goed als niks open was met de feestdagen behalve de meubelboulevard.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven