Wat is jouw gevoelsleeftijd?

20-05-2017 22:14 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd naar jullie leeftijd en jullie gevoelsleeftijd. En ook hoe het komt dat je je die leeftijd voelt.

TO eerst:

Ik ben 46 jaar, maar voel me 32 jaar.

Ik voel me jonger, omdat:
- ik nog heel fit en vitaal ben.
- ik heel vaak 10 jaar jonger geschat wordt.
- de tijd veel sneller gaat, dan voor mijn gevoel logisch is. Voor mijn gevoel is bijv. pas net een week of drie geleden de zomertijd ingegaan.

Wat is jouw gevoelsleeftijd?

Totaal aantal stemmen: 94

Ik voel me zo oud als ik daadwerkelijk ben. (10%)
Ik voel me iets jonger dan ik daadwerkelijk ben. (26%)
Ik voel me iets ouder dan ik daadwerkelijk ben. (10%)
Ik voel me veel jonger dan ik daadwerkelijk ben. (45%)
Ik voel me veel ouder dan ik daadwerkelijk ben. (11%)
Alle reacties Link kopieren
9.. lol
Internagelaktisch
IK heb geen idee. Hoe weet je nou hoe je je zou moeten voelen op de leeftijd die je hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al twee maanden aan het wennen aan het feit dat ik nu 26 ben. Als iemand naar mijn leeftijd vraagt is de eerste impuls altijd '21!'
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
20-05-2017 22:17
IK heb geen idee. Hoe weet je nou hoe je je zou moeten voelen op de leeftijd die je hebt?
Het gaat ook niet om weten, maar om voelen. :-)-) Als ik het getal 46 zie staan, komt dat bij mij gewoon bevreemdend over, alsof het niet klopt. Daarom voel ik me dus geen 46 jaar.

Blijkbaar ben ik dus een antwoord in de poll vergeten: geen idee.
Ik ben ergens onder de 20 blijven hangen. Niet zo leuk. Omdat het steeds raarder wordt gezien m'n kalenderleeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
20-05-2017 22:16
9.. lol
:-D Dan heb jij in verschillende situaties waarschijnlijk ook verschillende gevoelsleeftijden.
jubelientje schreef:
20-05-2017 22:23
Het gaat ook niet om weten, maar om voelen. :-)-) Als ik het getal 46 zie staan, komt dat bij mij gewoon bevreemdend over, alsof het niet klopt. Daarom voel ik me dus geen 46 jaar.

Blijkbaar ben ik dus een antwoord in de poll vergeten: geen idee.
Dus schijnbaar heb jij een beeld bij hoe je je moet voelen als je 46 bent.

Het ene moment 16, dan weer 29 en soms 2669.
Alle reacties Link kopieren
SpringDing schreef:
20-05-2017 22:24
Ik ben ergens onder de 20 blijven hangen. Niet zo leuk. Omdat het steeds raarder wordt gezien m'n kalenderleeftijd.
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig hoe oud je dan bent.
Lichamelijk af en toe 85, geestelijk af en toe net 21. Echt leeftijd ergens er tussenin.
Alle reacties Link kopieren
- 10
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
20-05-2017 22:25
Dus schijnbaar heb jij een beeld bij hoe je je moet voelen als je 46 bent.

Het ene moment 16, dan weer 29 en soms 2669.
Ik had inderdaad verwacht dat ik me minder fit/vitaal zou voelen op deze leeftijd. Een ook trouwens dat ik me anders zou kleden.
Alle reacties Link kopieren
Ben 40.
Voel me fysiek wel eens 50 of 60. Qua onzekerheden en twijfels 20. Qua piekeren ben ik 70. Uiterlijk wordt ik 35 geschat. Houdt van het speelgoed van een 10 jarige.
Laten we dan maar zeggen dat ik me gemiddeld precies 40 voel.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me altijd een jaar of 23. Soms word ik wakker en kijk ik om me heen, en verbaas ik me gewoon over het leven dat ik heb opgebouwd. Verwacht kennelijk als ik wakker word, echt nog op een studentenkamer te wonen zoals toen. :P

Ben trouwens 39 btw ( en ergens onderweg heb ik opeens een man en 3 kinderen opgeduikeld :-) )
hvm wijzigde dit bericht op 20-05-2017 22:36
17.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jubelientje schreef:
20-05-2017 22:29
Ik had inderdaad verwacht dat ik me minder fit/vitaal zou voelen op deze leeftijd. Een ook trouwens dat ik me anders zou kleden.
Dat kleden gaat heel geleidelijk, ineens kom je er achter dat je jezelf in bepaalde jurken , shirts niet meer prettig voelt (naar dat kan met 46nog wel even duren) net als vitaliteit, je denkt niet iedere dag o mu kan ik dat minder makkelijk dan gisteren. Wel enkele jaren geleden op de vakantie deed ik nog dit en dat, nu alleen nog dit.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
fluffybunny schreef:
20-05-2017 22:32
Ben 40.
Voel me fysiek wel eens 50 of 60. Qua onzekerheden en twijfels 20. Qua piekeren ben ik 70. Uiterlijk wordt ik 35 geschat. Houdt van het speelgoed van een 10 jarige.
Laten we dan maar zeggen dat ik me gemiddeld precies 40 voel.
Mooi omschreven.
jubelientje schreef:
20-05-2017 22:26
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig hoe oud je dan bent.
30. Nu die 2 weg is, voelt het alsof het niet klopt. :facepalm:

Heb trouwens een vriendin van 10 jaar jonger en één van 18 jaar ouder. Ook best maf. ;-D
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
20-05-2017 22:34
Dat kleden gaat heel geleidelijk, ineens kom je er achter dat je jezelf in bepaalde jurken , shirts niet meer prettig voelt (naar dat kan met 46nog wel even duren) net als vitaliteit, je denkt niet iedere dag o mu kan ik dat minder makkelijk dan gisteren. Wel enkele jaren geleden op de vakantie deed ik nog dit en dat, nu alleen nog dit.
Ik heb behalve dan dat mijn ogen achteruitgaan, nog helemaal niet het idee dat ik lichamelijk minder kan dan toen ik 20 was. Ik ben nu juist sportiever en fitter dan in mijn twintiger jaren en geniet er enorm van dat ik bijv. een zeer goede conditie heb en hierdoor qua sport me lekker kan uitleven. (En ik was in mijn twintiger jaren echt niet inactief.)
Alle reacties Link kopieren
SpringDing schreef:
20-05-2017 22:38
30. Nu die 2 weg is, voelt het alsof het niet klopt. :facepalm:

Heb trouwens een vriendin van 10 jaar jonger en één van 18 jaar ouder. Ook best maf. ;-D
Dat had ik ook heel erg bij 30 jaar worden. Alsof je ineens echt volwassen moest zijn of zo. Vond ik helemaal niet leuk ook. Terwijl ik 40 worden weer niet zo erg vond.
Alle reacties Link kopieren
jubelientje schreef:
20-05-2017 22:44
Dat had ik ook heel erg bij 30 jaar worden. Alsof je ineens echt volwassen moest zijn of zo. Vond ik helemaal niet leuk ook. Terwijl ik 40 worden weer niet zo erg vond.
Nou, daar zit ik nu dus heel erg tegen aan te hikken :|
Alle reacties Link kopieren
hvm schreef:
20-05-2017 22:48
Nou, daar zit ik nu dus heel erg tegen aan te hikken :|
:there: Komt goed.
29

En ik ben net een week 40....
Alle reacties Link kopieren
suusberg schreef:
20-05-2017 22:51
29

En ik ben net een week 40....
Nog gefeliciteerd!
(Het kan zijn trouwens dat ik jouw bericht per abuis gestaft heb......)
Alle reacties Link kopieren
Ook 32

Ik ben inmiddels 35.
Been there, done that, got the T-shirt.
jubelientje schreef:
20-05-2017 22:44
Dat had ik ook heel erg bij 30 jaar worden. Alsof je ineens echt volwassen moest zijn of zo. Vond ik helemaal niet leuk ook. Terwijl ik 40 worden weer niet zo erg vond.
Ja precies. Heel idioot want in de praktijk verandert er natuurlijk niets.
Ik dacht altijd 'er is nog tijd zat voor een man en kinderen', pas bij 30 gaat de tijd dringen.
En nu is het dan zover en heb ik absoluut geen partner- of kinderwens, maar toch voelt het als een keerpunt. Als ik ooit toch ineens wil, moet het ook direct.. (terwijl ik puur rationeel allang besloten heb dat er geen kinderen gaan komen, ook niet als die eierstokken ineens wel gaan rammelen).
30 worden is gewoon een mindfuck. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven