Welke roddel heb je weleens over jezelf gehoord?

09-03-2024 08:46 94 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel verraadt het al, er gaat nu een roddel over mij rond.

Korte versie: mijn buurvrouw (en goede vriendin) hoorde van andere buurvrouwen dat ik met allerlei (veel jongere) buurmannen probeer aan te pappen.

Iets langere versie:
Ik woon al heel lang met mijn (puber)kinderen in een volksbuurtje wat de laatste jaren behoorlijk verjongd en veryupt is. Veel hippe stellen van begin 30 met kleine kindjes. Om een beetje buurtgevoel te houden, is er af en toe een buurtborrel op het pleintje. Die was onlangs weer en achteraf kreeg ik dit verhaal te horen. Mijn buuf stond met een paar andere vrouwen te praten en zij vroegen haar waar ze precies woonde en met wie. Ze wees toen naar haar man, die op dat moment onder andere met mij stond te praten. Toen die vrouwen dat zagen, werden er blikken uitgewisseld en zei een van hen "nou, let maar een beetje op hem". Toen buuf vroeg wat ze bedoelde, zei die andere vrouw dat ze gehoord had dat ik nogal bezig was met "allerlei buurmannen". Buuf dacht dat het een grapje was, maar dat was niet zo. Ze heeft me nog verdedigd, omdat ze weet dat ik al jaren een fijne relatie heb en totaal geen flirt ben, maar ze waren niet te overtuigen. De bron bleek uiteindelijk weer een andere buurvrouw te zijn. Volgens haar had ik het op haar man voorzien.. En die andere mannen zijn daar bij bedacht (?).
De hele grap is dat die betreffende man (snappen jullie het nog?) mij een paar keer geappt heeft over allerlei nonsens, maar daar ben ik totaal niet op in gegaan.
Nou ja, zo ben ik dus op middelbare leeftijd dus blijkbaar opeens de buurtsloerie. O_O
Geen idee wat ik hier mee aan moet, maar goed.

Iemand anders weleens iets dergelijks meegemaakt? Of een andere gekke roddel over zichzelf gehoord?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werkte op woensdag, donderdag, vrijdag. De week ervoor was er een personeelsfeestje.

Woensdag kom ik op mijn werk, komt mijn collega aanlopen.

"Wist jij dat wij een stiekeme relatie hebben?" Eh, nee, want vindt je vrouw ervan? "Die vind het best". Oh, dan zal mijn man het ook wel prima vinden.

Thuis vertel ik de roddel aan mijn man. "Jij met Pietje? Een vent met zúlke knieën? In geen honderd jaar!"
:rofl:
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
09-03-2024 09:01
Ik werkte op woensdag, donderdag, vrijdag. De week ervoor was er een personeelsfeestje.

Woensdag kom ik op mijn werk, komt mijn collega aanlopen.

"Wist jij dat wij een stiekeme relatie hebben?" Eh, nee, want vindt je vrouw ervan? "Die vind het best". Oh, dan zal mijn man het ook wel prima vinden.

Thuis vertel ik de roddel aan mijn man. "Jij met Pietje? Een vent met zúlke knieën? In geen honderd jaar!"
:rofl:

Haha hihi hoho. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
09-03-2024 09:01
Ik werkte op woensdag, donderdag, vrijdag. De week ervoor was er een personeelsfeestje.

Woensdag kom ik op mijn werk, komt mijn collega aanlopen.

"Wist jij dat wij een stiekeme relatie hebben?" Eh, nee, want vindt je vrouw ervan? "Die vind het best". Oh, dan zal mijn man het ook wel prima vinden.

Thuis vertel ik de roddel aan mijn man. "Jij met Pietje? Een vent met zúlke knieën? In geen honderd jaar!"
:rofl:
Waar komen dit soort dingen toch vandaan he?
Mijn vriend kon gelukkig ook lachen om dit verhaal. Hij vertrouwt me gelukkig volledig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaren terug ben ik eens gebeld door een familievriend. Of het waar was dat mijn man en ik in een vechtscheiding lagen??
Dat verhaal bleek dus te zijn rondgegaan op een verjaardag waar hij was geweest.
Uit de monden van mensen die ik amper van gezicht kende, kwamen blijkbaar de meest sappige verhalen over mijn huwelijk, die dus ten einde zou zijn.
Mijn man zou in een hotel zitten en we lagen zwaar overhoop met elkaar o.a over de voogdij, het huis etc.
Geen idee waar de bron van dit verhaal lag, of ik verward ben met iemand anders of iemand gewoon leugens wilde ophangen om me te kakke te zetten. Ik weet het tot op de dag van vandaag niet en ben ook nooit op onderzoek uitgegaan. Het was het me niet waard.
Maar ik kon er destijds beslist niet om lachen. Inmiddels wel😄
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk bij de gemeente en heb mijn invloed daar ingezet om problemen te maken voor iemand mbt haar huurtoeslag.

Ik heb nooit bij de gemeente gewerkt en ik ken haar nauwelijks.

Ook heb ik een soa opgelopen van een zwarte man. Geen idee waarom de roddel sappiger is als de man in kwestie zwart is. Ik was nooit met een zwarte man en een soa heb ik ook nog nooit gehad gelukkig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ging al vrij jong op mezelf wonen. Na een aantal weken werd er aan mij gevraagd of het nu beter ging tussen mij en mijn ouders nu ik niet meer met hen in hetzelfde huis woonde. Blijkbaar ging er door het dorp dat wij flinke ruzie hadden gehad en dat ik daardoor weg was gegaan thuis. Totaal niet waar, maar wie het verzonnen heeft en op basis waarvan? Geen idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou jaa, wat een roddels ook dit...
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom gaan die roddels toch zo vaak over seks, relaties en geld?

Alsof mensen dát het allerinteressantst en sappigst vinden aan het leven van ene ander.
Alle reacties Link kopieren Quote
Olea schreef:
09-03-2024 09:54
Waarom gaan die roddels toch zo vaak over seks, relaties en geld?

Alsof mensen dát het allerinteressantst en sappigst vinden aan het leven van ene ander.
Mijn vroegere collega zei weleens: “het gaat altijd om de duit en de fluit.” Daar lijkt dus wel wat in te zitten :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Olea schreef:
09-03-2024 09:54
Waarom gaan die roddels toch zo vaak over seks, relaties en geld?

Alsof mensen dát het allerinteressantst en sappigst vinden aan het leven van ene ander.
Tuurlijk vinden mensen die onderwerpen het interessants als roddel.

Welke anders?
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
Olea schreef:
09-03-2024 09:54
Waarom gaan die roddels toch zo vaak over seks, relaties en geld?

Alsof mensen dát het allerinteressantst en sappigst vinden aan het leven van ene ander.
De Story en de Privé verdienen er al eeuwen een goede boterham mee.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat man en ik in scheiding lagen. Kon wel begrijpen dat het een misverstand was overigens: onze pleegdochter (waarvan bij velen niet bekend is dat ze biologisch gezien niet onze dochter is en daardoor niet weten dat ze twee moeders heeft) had verteld tegen de moeder van haar vriendinnetje dat mama gescheiden is. En dat ze wel kon afspreken met haar vriendinnetje maar dat ze dan naar papa moest bellen want die was vandaag thuis (9 van de 10 keer regel ik dat soort dingen). Het misverstand was dus ook niet vreemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik alcohol en drugs op de werkvloer zou gebruiken. Roddel verspreid door iemand die ik, jawel je snapt t al, had betrapt op alcohol en drugs op de werkvloer. Naar herhaalde gesprekken met haar zonder resultaat heb ik dit bij manager gemeld. Want ik voelde me totaal niet veilig.

Resultaat is dat ze helft van t team met deze roddel tegen me op heeft gezet. Wat me nog het meeste tegenvalt is dat die collega’s haar ook klakkeloos geloven. Niemand die mijn kant van het verhaal ( al zou ik de details dus niet delen) wilde weten.

Heel pijnlijk en niet leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder werd ooit eens in de supermarkt door een dorpsgenoot gefeliciteerd met het feit dat ze oma werd, maar wel jammer dat de vader van de baby ervandoor was gegaan.

Ik ben enig kind, zelf bewust kindvrij, nooit zwanger geweest en de man is er nog steeds. Tot op heden nog nooit een idee gehad waar dit verhaal vandaan is gekomen en wie het de wereld in heeft geholpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een relatie hebben met een collega, wat uiteraard niet waar was. Heb daar nog best wel last van gehad, dat geroddel.

En toen ik een burn-out had en langzaamaan weer wat probeerde buitenshuis te ondernemen ging ik 2 ochtenden in de week een half uur baantjes zwemmen. Een collega had mij gezien en toen was de roddel dat ik helemaal niet ziek was en gewoon lekker ging sporten. Dat ik de rest van de dag op de bank lag met de gordijnen dicht zagen ze natuurlijk niet.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik zwanger was kwam er iemand naar me toe die ik verder ook helemaal niet zo goed kende en die had gehoord dat ik er niet blij mee was en abortus aan het overwegen was. Degene waar de roddel vandaan kwam heb ik opgebeld of ze wel helemaal goed bij d'r hoofd was. Haar verweer was dat ik al wat ouder was (33 :?: ) en dat ik nooit kinderen had gewild en dat het dus vast niet gewenst zou zijn. Ik was inderdaad 33 en wilde nooit kinderen, maar sinds wanneer mag een mens niet van mening veranderen. Wat een idioterie was dat zeg.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gizz1979 schreef:
09-03-2024 10:11
Dat ik alcohol en drugs op de werkvloer zou gebruiken. Roddel verspreid door iemand die ik, jawel je snapt t al, had betrapt op alcohol en drugs op de werkvloer. Naar herhaalde gesprekken met haar zonder resultaat heb ik dit bij manager gemeld. Want ik voelde me totaal niet veilig.

Resultaat is dat ze helft van t team met deze roddel tegen me op heeft gezet. Wat me nog het meeste tegenvalt is dat die collega’s haar ook klakkeloos geloven. Niemand die mijn kant van het verhaal ( al zou ik de details dus niet delen) wilde weten.

Heel pijnlijk en niet leuk.
Werk je er nog?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en ik werkten voor hetzelfde bedrijf maar op verschillende vestigingen.
Op een gegeven moment komt er een collega naar me toe en die zegt: "Joh niet om het een of ander hoor en je moet het zelf weten maar er wordt geroddeld dat jij iets zou hebben met die kerel van die afdeling" dus ik zeg " Oh zijn ze er toch achter gekomen" dus zij zegt ja dus uitkijken. Ik vraag en waarvoor dan, want waarschijnlijk ben jij de enige in het hele bedrijf die niet weet dat die kerel van die andere afdeling al 8 jaar mijn wettige echtgenoot is :lol:
theeleutje wijzigde dit bericht op 09-03-2024 10:45
1.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
.
september wijzigde dit bericht op 16-03-2024 15:06
98.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ons kind niet van mijn man was maar van een vriend van hem (tja, daar had ik wel eens bij achter op de fiets gezeten).

En dat we gescheiden waren, daar kwam mijn man achter toen iemand bij de voetbal hem vroeg of hij al een nieuwe vriendin had. Beetje jammer dat man het toen al afkapte, nu hebben we geen idee wie ze voor hem in gedachten hadden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlotte717 schreef:
09-03-2024 10:07
Tuurlijk vinden mensen die onderwerpen het interessants als roddel.

Welke anders?
Geen idee :mrgreen: Ik vroeg me alleen af waarom het zo is dat mensen dat (of iets nou waar is of niet) van een ander te weten. Wellicht omdat dit onderwerpen zijn die mensen doorgaans niet met iedereen delen waardoor het een zeker mysterie is hoe de waarheid in elkaar steekt.
Maar ik vind dat nou juist twee van de minst interessante dingen om over een ander te (willen) weten.

Maar nu ik er nog eens over nadenk zijn er wel meer van dat soort onderwerpen: alcohol, drugs, verslaving, psychische gesteldheid, criminaliteit, lichamelijk ongemak, luiheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Theeleutje schreef:
09-03-2024 10:40
Mijn man en ik werkten voor hetzelfde bedrijf maar op verschillende vestigingen.
Op een gegeven moment komt er een collega naar me toe en die zegt: "Joh niet om het een of ander hoor en je moet het zelf weten maar er wordt geroddeld dat jij iets zou hebben met die kerel van die afdeling" dus ik zeg " Oh zijn ze er toch achter gekomen" dus zij zegt ja dus uitkijken. Ik vraag en waarvoor dan, want waarschijnlijk ben jij de enige in het hele bedrijf die niet weet dat die kerel van die andere afdeling al 8 jaar mijn wettige echtgenoot is :lol:

Deze is grappig 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Verrast me bij sommige roddels ook wel dat mensen (die je soms niet eens goed kent) dan even komen uitzoeken of een roddel dan waar is. :O

Enige ‘roddel’ die ik ooit over mezelf heb gehoord (in m’n studietijd) was dat ik lesbisch zou zijn, omdat ik bij het stappen nooit met jongens danste. Juah, ik had een vriend (die niet mee kon), dus ik ging idd dansen met m’n vriendinnen. Maar goed, maakt verder ook niet uit wat (mensen denken dat) mijn geaardheid is, dus heb daar niks aan gedaan, gewoon lekker blijven dansen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man is, toen hij jonger was, tijdelijk ingetrokken bij zijn broer, omdat hij zijn huis kwijt raakte en op de wachtlijst stond voor een ander huis. Hij en zijn broer lijken totaal niet op elkaar. Toen ging in die wijk de roddel dat het 2 homo's waren. :rofl:
Stressed is just desserts spelled backwards

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven