Alcoholvrij daten

07-04-2024 19:16 402 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee,

Vanwege een langdurige ziekte ben ik destijds gestopt met drinken. Intussen gaat het veel beter met me, maar alcohol verdraag ik slecht. Jammer, omdat ik heel erg kon genieten van een drankje bij lekker eten of in de zon op het terras. Ik heb het dus nog wel eens geprobeerd, maar ik word er zo ellendig en beroerd van, dat ik het maar laat staan. Ik kan het ook niet meer naar mezelf verantwoorden als ik zou drinken, puur omdat ik voor zover mogelijk mijn gezondheid zo goed als kan wil beschermen. Heb overigens geen probleem met drinkende personen of alcohol an sich.

Intussen sta ik ook wel weer open om op date te gaan. Ik heb op mijn datingprofiel ook aangegeven: ik drink niet, maar vind het helemaal oké als date wel drinkt. Opvallend is dat ik nog maar amper matches heb, terwijl ik die eerder (pre-ziekte tijdperk) haast voor het uitkiezen had. Ik dronk vroeger ook wel eens een maandje niet, gewoon om even een break te hebben. Heb me toen ook wel vaker moeten verantwoorden aan dates die dat maar heel vreemd en suf vonden.

En ik snap het ergens ook wel als je bijv hobbysommelier bent, of thuisbrouwer, of gewoon graag met je partner een flesje open trekt op de vrijdagavond. Maar toch - ik merk dat ik dit een lastige kwestie vind.

Hoe staan jullie in alcoholvrij daten? Zouden jullie het een no-go vinden? Of juist als iets positiefs zien? (Ik kan me voorstellen dat je beter merkt of je klikt als je beiden nuchter bent trouwens, ipv dat je alcohol als smeermiddel gebruikt)

Alcoholvrij een dealbreaker?

Totaal aantal stemmen: 223

Ja (11%)
Nee (89%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je dit in je profiel aangeven? Dat is toch helemaal niet interessant.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
07-04-2024 19:17
Waarom zou je dit in je profiel aangeven? Dat is toch helemaal niet interessant.
Heb ik gedaan na een korte discussie met vrienden hierover, zij waren van mening dat het een dealbreaker kan zijn voor veel mensen en dat ze het liever van tevoren zouden weten. Maar idd, misschien haal ik het wel weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het geen dealbreaker. Maar als ik iemand zou zien op een profiel die expliciet aangeeft niet te drinken zou ik denken dat diegene een herstellende alcoholist is als ik eerlijk ben. Ik drink ook nooit alcohol, omdat ik er niet tegen kan. Ik bestel altijd fris en er is nooit iemand die hier naar vraagt.. ik denk dus dat je het zelf te groot maakt.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me ook echt af waarom je dit op je profiel aangeeft.
Zelf drink ik nooit alcohol, maar het is nog nooit in me opgekomen dit ergens te vermelden, als ik met date of iemand een drankje ga doen bestel ik gewoon iets wat ik lekker vind. Ik heb me nog nooit hoeven verantwoorden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben van nature geen drinker, nooit gehad en ik kan ook niet zoveel hebben.
Dus laat ik het voor wat het is en dat vind ik helemaal prima.
Op een warme zomerdag kan ik nog wel eens een biertje pakken maar voor hetzelfde geld drink ik een halfjaar geen druppel.

Ik heb het ook niet nodig om het gezellig te hebben dus nee, voor mij zou het geen dealbreaker zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het juist een no-go vinden als je perse alcohol zou moeten drinken. Momenteel drink ik niet, maar ik vind het ook niet nodig om het te vermelden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap niet waarom je het benoemt in je datingprofiel. Dat je wel doet maakt misschien dat je minder in trek bent nu.


Zat mensen drinken niet, dus als niet om alcoholisme gaat en je niets hebt van dat een ander een biertje drinkt bij eten of op het terras, is helemaal niet belangrijk om dat te gaan vermelden op een datingprofiel lijkt me.

Nu komt gewoon over alsof je een drankprobleem had maar dat je date wel mag drinken hoor. Dat is een rood vlagje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het ook niet melden. Ik drink vrijwel niet, maar een ander moet dat helemaal zelf weten. En ik zou het heel raar vinden als het een dealbreker was eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik date altijd alcoholvrij want ik drink niet tot nauwelijks. Dit is echt nog nooit een probleem of dealbreaker geweest. Ik denk dat jij het zelf echt veel te groot maakt, ook door het in je profiel te zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb JA gestemd. Voor mij zou het een dealbreker zijn maar dat is niet omdat ik perse zoveel alcohol wil drinken of dat van een partner verwacht.

Maar wel omdat eten en drinken heel erg bij ‘mijn hobbies’ hoort. Ik ga graag uit eten in goede restaurants en daar hoort voor mij ook echt wijn bij. Ik vind het heel prettig om dat met mijn partner te kunnen delen. Als mijn partner dan niet zou drinken zou ik dat niet leuk vinden. Ik kan echt genieten van een combi wijn-spijs :flirting:

Los daarvan zou ik het niet vermelden in je profiel, dat klinkt inderdaad heel principieel of als ex alcoholist. Zou bij mij allerlei vragen oproepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je iets benoemen wat je niet doet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Krijg het idee, nu ik je OP nog eens lees, dat het niet drinken van jezelf nogal een ding is voor jezelf, je hebt er echt problemen mee?

Ook omdat je ook wel eens gestopt bent met drinken ervoor, blijkbaar dronk je dus echt redelijk wat en vaak voor het niet meer kon?
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met bovenstaande reacties. Door het al in je profiel te benoemen, maak je het heel groot, ook al schrijf je dat je het niet erg vindt als een date wel drinkt.
Gewoon niet benoemen en bestellen waar je zin in hebt.
Ik drink soms, maar met soms bedoel ik echt: misschien vijf glazen per jaar. Echt bijna nooit dus. Ik krijg nooit opmerkingen hierover, laat staan dat ik me hoeft te verantwoorden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het overwegen weg te halen uit je profiel en kijken of het dan echt zo'n drama wordt of dat het best meevalt.

Ik drink zelf niet en voor mij was het dan weer een dealbreaker dat mijn partner niet dronken wordt. Misschien dat mensen mij, ons daarom heel saai vinden. Dat mag best van mij. Maar iets anders was voor mij geen optie.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
07-04-2024 19:46
Ik zou het overwegen weg te halen uit je profiel en kijken of het dan echt zo'n drama wordt of dat het best meevalt.

Ik drink zelf niet en voor mij was het dan weer een dealbreaker dat mijn partner niet dronken wordt. Misschien dat mensen mij, ons daarom heel saai vinden. Dat mag best van mij. Maar iets anders was voor mij geen optie.
Niet dronken? De ander moet lam zijn elke keer? :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
07-04-2024 19:49
Niet dronken? De ander moet lam zijn elke keer? :lol:
Oh ja. Pff, ik moet ook niet van die hippe Engelse termen gebruiken als ik ze niet goed kan gebruiken :proud:
Ik doe het in mijn eigen taal: mijn partner mocht geen zoeplappe zijn.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
07-04-2024 19:42
Krijg het idee, nu ik je OP nog eens lees, dat het niet drinken van jezelf nogal een ding is voor jezelf, je hebt er echt problemen mee?

Ook omdat je ook wel eens gestopt bent met drinken ervoor, blijkbaar dronk je dus echt redelijk wat en vaak voor het niet meer kon?
Tja het is een beetje afscheid nemen van iets waar ik eerst heel erg van kon genieten. Ik was niet een enorme drinker, maar dronk wel regelmatig; 1 a 2x per week 1 of 2 drankjes met eten. Ging ook bijna elke maand wel weer ergens een restaurant uittesten. Dus het is voor mij ook een beetje zoeken naar mijn nieuwe levensstijl. Ik wil gewoon zo gezond mogelijk leven dus dat is voor mij echt de reden. Niet omdat ik het niet lekker vind of er niet van kon genieten.

en dank voor de rest van jullie antwoorden! Ik heb het er maar uit gehaald, nu lijkt het ineens zo'n ding inderdaad. Terwijl het dat eigenlijk niet hoeft te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
:-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag mij af of het wel ligt aan die opmerking. Natuurlijk zal er best wel een man zijn die zijn plan om jou dronken te voeren in de hoop op seks op de eerste date in duigen ziet vallen. Maar de meesten kijken plaatjes en lezen niet zo aandachtig heb ik zelf het idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iemand het expliciet benoemt, komt dat op me over alsof het een probleem is (geweest) of dat iemand hardcore blauwe knoop is. Beide vind ik niet aantrekkelijk. Als je het niet vermeldt, is er geen enkel probleem. Mijn vriend drinkt gemiddeld een alcoholisch drankje per jaar. Niet per se uit principe maar hij mist het niet en het is gezonder om niet te drinken. Het enige waar hij over zanikt is mijn rookgedrag, wat ik zeker niet zou accepteren van een verse date :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik drink heel weinig en dat is toen ik met mijn man date, helemaal geen issue geweest.
Hij kan genieten van een biertje en vindt het dan vooral handig als ik niets drink. Heeft hij zijn eigen 'BOB' bij zich als we ergens uit eten zijn.
Wel of geen alcohol maakt het voor mij zelf ook niet meer of minder leuk/gezellig.
Hij zou er wel iets op tegen hebben als ik zoveel zou drinken dat ik aangeschoten of dronken zou zijn. En ook roken zou een 'no go' geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iemand het een dealbreaker vind dat ik niet drink, is dat vaak de rode vlag dat hij juist te veel drinkt. Of er in ieder geval te veel waarde aan hecht.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het echt niet relevant. Als iemand het specifiek benoemt, ga ik me ook afvragen of er iets aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het net een dealbreaker wanneer iemand vaak en/of veel alcohol drinkt. Ik drink vaak geen alcohol op dates, uitjes, restaurant,... en dat is nog nooit een probleem geweest. Dat je weinig of geen matches krijgt zal daar niet aan liggen.
Heb je in je profiel gezet dat je gezondheidsproblemen hebt (gehad)?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven