Kiest hij voor ex of mij?

22-05-2017 00:30 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een klein jaar ben ik enorm gelukkig. Na veel mislukte relaties lijk ik de ware man te hebben gevonden. Hij heeft uit zijn huwelijk 2 prachtige kinderen waarvoor hij als co-ouder zorgt. De relatie met de kinderen is goed evenals met zijn ouders en vrienden. Vanwege het co-ouderschap heeft hij veel contact met zijn ex. De afgelopen maanden werd duidelijk dat zij moeite had met het veranderende contact tussen hen en was er sprake van ruzie. Gelukkig lijkt de rust wedergekeerd en heb ik haar onlangs ook op een prettige manier gesproken. Zijn ex heeft de relatie die tijdens hun huwelijk is ontstaan nog steeds maar lijkt daarin niet altijd gelukkig te zijn. Ze zijn inmiddels 3 jaar gescheiden.
Omdat we toekomst met elkaar zien fantaseren we over samenwonen. We hebben beide een goede baan en ook allebei een mooie koopwoning. Omdat de reistijd 25 minuten kost is dat niet handig voor de kinderen. Aangezien ik geen kinderen heb wordt er verwacht dat ik zijn kant op verhuis. In het begin vond ik die gedachte vreselijk maar wordt steeds minder omdat ik echt heel veel van hem hou. Hiermee wordt mijn reistijd naar het werk ong. 2 uur per dag langer (filegevoelige route) dus zal ik waarschijnlijk ook op zoek gaan naar ander werk omdat ik niet vrolijk word van autorijden. Uiteraard zal ik m'n vrienden minder vaak zien maar dat vind ik ook acceptabel voor de liefde van m'n leven. Wat houdt mij dan wel bezig? Ik twijfel aan zijn inzet. Hij zegt dat hij enorm veel van mij houdt (misschien wel vaker dan dat ik dat doe) maar ik moet bekennen dat ik twijfel of hij wel beseft wat ik allemaal achter moet laten en of wij wel gelijkwaardig in de relatie staan. Als ik een leuke foto van een uitje wil delen op Facebook vraagt hij mij om dit niet te doen. Hij zegt dan dat het niet handig is vanwege zijn ex. Als wij met de kids naar Disney willen kan dit niet omdat zijn ex dit misschien niet wil. Ik mag geen dure cadeaus geven aan de kinderen want anders wordt de ex misschien boos.

Gezien de titel lijkt het of de ex mij dwarszit maar dit is niet het geval. Ik vraag me af of ik ooit een eigen gezinsleven kan leiden, met respect voor de moeder van zijn kinderen, waarin er ook naar mijn gevoel gekeken kan worden. Nu heb ik het gevoel dat zijn relatie met zijn ex belangrijker voor hem is dan mijn gevoelens. Heeft iemand ervaring of tips? Over een half jaar willen we namelijk onze huizen te koop zetten en samen op zoek gaan. Aangezien ik mijn leven hier achter me moet laten wil ik graag van anderen horen hoe zij hier tegenaan kijken.
anoniem_347102 wijzigde dit bericht op 22-05-2017 09:29
0.02% gewijzigd
Wees de verandering die je wilt zien in de wereld
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je wel veel opgeeft.
Ik snap dat je, als je verliefd bent, graag wil samenwonen, maar er komt wel heel veel meer van jou kant dan van die van hem.
Wacht er nog wat langer mee, zou ik zeggen.
Het kan best zijn dat er nog geen ideale balans wbt de ex gevonden is, en dat kan heus nog wel komen.
Zelf zou ik meer zitten met de andere bezwaren van die verhuizing.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Hij bouwt nu een leven op met jou en vraagt veel van je. Jammer dat er zoveel in het teken staat van zijn ex. Wat maakt het uit dat je een leuke foto op Facebook post, naar Disney wilt en cadeautjes wilt geven? Is alleen maar erg lief dat je dit wilt doen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het hem! Ik snap dat niet. Waarom zo moeilijk doen. Vraag het hem en dat fb gedoe.. het is je eigen fb. Ja, je kunt er rekening mee houden maar waarom vraag je het niet aan de ex? Jij wil antwoorden.. zorg dat je ze krijgt VOORDAT je gaat samenwonen. En een gesprek met hem is ook niet verkeerd. Geef je gevoelens bloot en wees eerlijk naar hem. Hij moet je nemen maet je bijbehorende gevoelens waar hij rekening mee kan houden.
Bam!!!!
En de kinderen moeten schipperen tussen pa, ma, vriend van ma en vriendin van pa.
Denk dat hij niet zozeer met zijn ex bezig is maar doodsbang is dat de band verslechterd i.v.m. de kinderen. Je bent zijn nieuwe vriendin en hij wil ws -wat ik heel verstandig vind- rustig aan doen.
Zou jij ook moeten doen: blijf gewoon nog een poos latten, waarom moet je zo snel samen gaan wonen? En meteen alle schepen achter je verbranden door je huis te verkopen.. ik zou zeggen rustig aan, als jullie echt voor elkaar bestemd zijn komt het allemaal wel goed, hij gunt zijn ex én de kinderen de tijd om te wennen aan jouw aanwezigheid.
Ik denk dat jullie iets te hard van stapel lopen met dat samenwonen zo snel al.
Je zegt het zelf al: je hebt het gevoel dat er te weinig rekening met jouw gevoelens wordt gehouden: zou voor mij een reden zijn om nog helemaal niets op te geven vóór je 1000% zeker bent dat je er goed aan doet om je huis te verkopen, andere baan enz.
Sterkte!

ps: bij twijfel niet doen vind ik altijd wel een goeie!
Ik ben het eens met mijn voorgangers, ik zou het ook nog even de tijd geven. Ga verder het gesprek met hem aan, al zal hij inderdaad bang zijn dat het contact verslechterd en dat dat invloed gaat hebben op de omgang met de kinderen. Het is een lastige situatie.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de reacties hierboven.
En verder: praten, praten, praten. Met hem, met zijn ex. Zolang je de kinderen er maar niet bij betrekt (maar dat spreekt voor zich hoop ik).
Geef niet alles in een keer op als je het gevoel hebt dat zijn inzet minder is dan die van jou. Ik snap hem trouwens wel, rustig aan doen is altijd de beste optie als er kinderen in het spel zijn.
Waarom moet je nou na krap een jaar meteen al samen een huis gaan kopen?
Ik snap je aanmerkingen wel hoor, maar ik begrijp die enorme haast dan weer echt niet.
Die ex is het punt niet.
Je vriend is je probleem.
Hij is degene die zich óf erg sterk door zijn ex laat beïnvloeden of zelf nog niet klaar is om helemaal los te laten.

Beiden niet onoverkomelijk maar samenwonen is misschien nog een stap te snel.
Jezus zeg, je doet net of je naar de andere kant van de wereld moet verhuizen, 20 minuten rijden is toch niets?
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt me een verstandige vrouw, afgaand op wat je schrijft.

Ik denk alleen wel dat je wat te hard van stapel loopt door zo snel al zulke grote beslissingen te willen nemen terwijl je twijfelt aan zijn inzet.

Wat me opvalt is dat zijn ex blijkbaar moeite heeft met 'het veranderende contact' met haar exman, jouw vriend dus, terwijl ze zelf wel tijdens hun huwelijk een relatie met een ander is begonnen.

Alsof hij maar voor haar klaar moet blijven staan ondanks dat ze er zelf met een ander vandoor is gegaan (dat laatste concludeer ik uit je tekst, aangezien je schrijft dat haar huidige relatie tijdens hun huwelijk is ontstaan) maar daar wellicht soms spijt van heeft.

Denk je dat ze je vriend nog als 'optie' wil houden voor het geval dat de relatie die ze nu heeft en waarin ze niet altijd gelukkig lijkt, stukloopt?

Je vriend lijkt een beetje afhankelijk van haar 'grillen', aangezien hij zich zo laat beïnvloeden door haar eventuele mening.

Ik snap best dat hij het contact goed wil houden vanwege de kinderen, maar hij mag wel wat duidelijker voor jullie relatie 'staan', vind ik.

Ik zou zeker eens goed met hem gaan praten.

Je twijfels op tafel leggen, zoals je hier ook doet.

En zeker nog geen concrete stappen nemen qua verkoop van je huis, opzeggen van je baan, een nieuw huis kopen etc.

Het is nogal wat, wat je allemaal op wilt geven.

Dan wil je toch wel het gevoel hebben dat hij minstens hetzelfde in de relatie staat als jij.
Alle reacties Link kopieren
Na een klein jaar zou je het zelf allemaal al niet moeten willen....
Alle reacties Link kopieren
avada schreef:
22-05-2017 02:49
Je lijkt me een verstandige vrouw, afgaand op wat je schrijft.

Ik denk alleen wel dat je wat te hard van stapel loopt door zo snel al zulke grote beslissingen te willen nemen terwijl je twijfelt aan zijn inzet.

Wat me opvalt is dat zijn ex blijkbaar moeite heeft met 'het veranderende contact' met haar exman, jouw vriend dus, terwijl ze zelf wel tijdens hun huwelijk een relatie met een ander is begonnen.

Alsof hij maar voor haar klaar moet blijven staan ondanks dat ze er zelf met een ander vandoor is gegaan (dat laatste concludeer ik uit je tekst, aangezien je schrijft dat haar huidige relatie tijdens hun huwelijk is ontstaan) maar daar wellicht soms spijt van heeft.

Denk je dat ze je vriend nog als 'optie' wil houden voor het geval dat de relatie die ze nu heeft en waarin ze niet altijd gelukkig lijkt, stukloopt?

Je vriend lijkt een beetje afhankelijk van haar 'grillen', aangezien hij zich zo laat beïnvloeden door haar eventuele mening.

Ik snap best dat hij het contact goed wil houden vanwege de kinderen, maar hij mag wel wat duidelijker voor jullie relatie 'staan', vind ik.

Ik zou zeker eens goed met hem gaan praten.

Je twijfels op tafel leggen, zoals je hier ook doet.

En zeker nog geen concrete stappen nemen qua verkoop van je huis, opzeggen van je baan, een nieuw huis kopen etc.

Het is nogal wat, wat je allemaal op wilt geven.

Dan wil je toch wel het gevoel hebben dat hij minstens hetzelfde in de relatie staat als jij.
Eindelijk een vent die zijn kinderen en dus de band met hun moeder op de eerste plaats zet en dan is het weer niet goed.

Het is simpel: je hebt een relatie met een man die een heel verleden heeft. Dat zal je moeten accepteren als je die relatie wil houden. Je staat gewoon met 1-0 achter en als het een hele leuke vent is blijft dat ook zo. Jij lijkt dat niet te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Wat hierboven al word aangegeven, zodra je iemand met kinderen krijgt zullen de kids altijd op 1 staan. En als zijn band met zijn ex goed is zul je moeten leren leven met het feit dat hij ook voor haar moeite blijft doen.
Zij is en blijft per slot van rekening de moeder van zijn kinderen.

Leg hem voor hoe jij het voelt, het lijkt mij namelijk niet erg dat jij dingen online deelt, al schijnt hij daar nog mee te zitten, maar als je er over praat komt de aap wellicht uit de mouw.
Valt me toch altijd weer op dat bij een "goed" co-ouderschap 1 van beide partijen over zich heen moet laten lopen om het te laten slagen.
In dit geval je vriend.
Je bent een klein jaar samen en ik neem aan dat ex nog korter dan dat op de hoogte is van jullie relatie. Dat betekent dat de dynamiek in de relatie tussen jouw vriend en zijn ex verandert. Allemaal heel logisch, maar ook moeilijk en iets waar iedereen aan moet wennen en een nieuwe weg in moet vinden. Geef iedereen, inclusief jezelf, de tijd om dat te doen. Facebook posts als stiefmama, daar is het gewoon nog wat te vroeg voor, maar dat komt vanzelf wel goed. Dit heeft niets te maken met zijn ex, maar alles met zijn verantwoordelijkheid als vader en mede-ouder, en dat hoort nu eenmaal bij hem en zijn positie als vader. Wees blij dat hij er zo verantwoordelijk in staat, zo'n man wil je uiteindelijk als de vader voor jouw kinderen.
Jane Doe schreef:
22-05-2017 06:46
Valt me toch altijd weer op dat bij een "goed" co-ouderschap 1 van beide partijen over zich heen moet laten lopen om het te laten slagen.
In dit geval je vriend.
Rekening houden met een ander, en met je eigen kinderen in het bijzonder, heeft helemaal niets met over je heen laten lopen te maken. Mensen die dat wel zo zien, zijn zelf emotioneel nog niet in balans en niet volwassen genoeg om genuanceerd naar de wereld te kijken.
-NummerZoveel- schreef:
22-05-2017 06:53
Rekening houden met een ander, en met je eigen kinderen in het bijzonder, heeft helemaal niets met over je heen laten lopen te maken. Mensen die dat wel zo zien, zijn zelf emotioneel nog niet in balans en niet volwassen genoeg om genuanceerd naar de wereld te kijken.
Slecht geslapen?
Waarom is hij bang voor z'n ex? Is ze inderdaad een heks en zijn er in het verleden zaken voorgevallen waardoor hij weet dat hij net moet doen alsof jij onbelangrijk bent (drie jaar! na de scheiding)? Dan zou ik niets opgeven voor hem voordat hij deze donkere wolk boven jullie relatie heeft bezworen. Uit je verhaal begrijp ik trouwens dat ze al drie jaar gescheiden zijn en dat zij al langer dan dan dat een nieuwe relatie heeft, dus ik zou hem voorstellen dat-ie een paar ballen kweekt en zich niets meer aantrekt van wat z'n ex al of niet zou zou vinden van wat jullie samen met de kinderen ondernemen.
Ik vind de titel raar. Het is niet dat hij nog iets met zijn ex wil of haar boven jou verkiest. Hij houdt er alleen rekening mee dat zijn ex het niet leuk vindt dat jij een soort van gezellige familiefoto's foto's van jullie met zijn kinderen post op social media terwijl je nrt krap een jaar aan een relatie hebt.
Kun jij van vinden wat je wilt, maar het is nou toch ook weer niet zo'n opgave om die foto's niet te plaatsen en 'normale' cadeau's te geven?
-Suze- schreef:
22-05-2017 05:44
Eindelijk een vent die zijn kinderen en dus de band met hun moeder op de eerste plaats zet en dan is het weer niet goed.

Het is simpel: je hebt een relatie met een man die een heel verleden heeft. Dat zal je moeten accepteren als je die relatie wil houden. Je staat gewoon met 1-0 achter en als het een hele leuke vent is blijft dat ook zo. Jij lijkt dat niet te trekken.
Dit, en wat Suze eerder ook al schreef, na een klein jaar moet je dat gewoon nog niet willen.

JIj bent bereid om je hele leven om te gooien voor deze man, maar je wilt daar van hem wel erkenning voor. Dat snap ik niet. Dat is jouw keuze, niet de zijne, ook al is het voor zijn gezin handiger. Wat wil je dan van hem?

Ik zou nog op z'n minst 2 jaar latten. En 25 minuten reistijd niet handig? Die 2 uur naar je werk wel dan? Ik snap echt niet waarom je dat zou willen, binnen een jaar al.
Wat is nu 25 minuten reistijd?!
Als deze man daar nu al moeilijk over doet is dat een slecht teken.
En jij moet alles achterlaten. Jij gaat er alleen maar op achteruit.
Waarom ga je überhaupt al samenwonen? Zeker, omdat er kinderen in het spel zijn.
Ik vind het heel onverstandig die plannen van jullie. Het is vragen om problemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook lekker nog niet gaan samenwonen. Juist fijn toch, nog even LATten, lekker naar je eigen plekje kunnen als het daar te druk is etc.
Hij kiest niet voor zijn ex, hij kiest er voor om in het belang van de kinderen een goede verstandhouding met hun moeder te hebben, en dat lijkt mij heel verstandig.

Wie is er begonnen over samenwonen?
Alle reacties Link kopieren
Eleonora-1 schreef:
22-05-2017 01:52
Die ex is het punt niet.
Je vriend is je probleem.
Hij is degene die zich óf erg sterk door zijn ex laat beïnvloeden of zelf nog niet klaar is om helemaal los te laten.

Beiden niet onoverkomelijk maar samenwonen is misschien nog een stap te snel.
Eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven