Verliefd! (wederzijds) maar hij heeft (nog) een vriendin

24-09-2008 11:04 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ergens flink mee in mijn maag en ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken..



Ik ben onlangs op een feest van mijn werk een ontzettend leuke kerel tegen het lijf aan gelopen. (J) Hij is een vriend van een collega van mij. Na die avond hebben J en ik contact gehouden. Ik ben helemaal tot over mijn oren verliefd op die vent, en hij op mij! :love: Mooi toch zou je zeggen..?! Maar hij heeft al 6 jaar een relatie waarvan hij 3 jaar samen woont... Hij was happy met haar, totdat hij mij tegen kwam. Hij had al wel een tijdje lichte twijfels over zijn relatie, hij vroeg zich af of " dit" het nou echt was voor hem.



We hebben 1x samen afgesproken en de vonken spatten er van af toen we elkaar weer zagen. Het heeft me heel wat moeite gekost maar er is die avond niets voor gevallen. Geen zoen, niets.. dit had absoluut kunnen gebeuren overigens.. Maar mijn principe was altijd: " Van gebonden mannen blijf je af" En dat heb ik dus ook gedaan. Maar als er een vervolg komt weet ik niet of ik weer de verleiding kan weerstaan.. Hij houd wel van zijn vriendin maar kan mij niet uit zijn hoofd zetten, en twijfelt nu dus over zijn relatie.



Ik kan 2 dingen doen...



-Ik ga er volledig in mee, ik ben tenslotte vrijgezel en hoef aan niemand iets uit te leggen. Ik zie dan uiteindelijk vanzelf wel of de liefde sterk genoeg, is en of hij voor mij kiest.



-Of ik blijf netjes met mijn handen van hem af, en vertel hem dat hij welkom is op het moment dat hij weer alleen is.



Er zullen nu heel veel meiden gaan roepen; " je moet van gebonden mannen afblijven" Niet doen dus! Dames.. helemaal mee eens.. maar dit is zo moeilijk als je helemaal tot over je oren verliefd bent!! Ik wil liever ook niet 1 of andere slet zijn die een relatie kapot maakt. Echt niet!! Maar ik kan hem niet uit mijn hoofd zetten... What to do? :cry: Ik ben zo verliefd...
Alle reacties Link kopieren
liselore schreef op 24 september 2008 @ 15:05:

[...]





Oja? Hoe weet jij dit zo zeker te stellen? Ervaring? onderzoek?? Of heb je ook last van twijfel bij elke relatie, hoe die ook is onstaan... Tenslotte waren die als het goed is ook niet allemaal maagd meer en hadden ze misschien een of meerdere serieuze relatie al achter de rug....




Euh, hallo!!!!

Ik bedoel dat als je een relatie start met iemand die nog in een serieuze relatie zit.

En ik heb er geen last van nee...
Alle reacties Link kopieren
Hier een berichtje van de persoon in kwestie.. :-| Ik moet eerst even zeggen dat ik verbaasd ben over de vele reacties! Mijn dank hiervoor :worship: , altijd fijn om de mening van buitenstaanders te horen. Waar ik pas echt verbaasd over ben is dat ik vrienden uitnodigingen krijg met vragen zoals: " Heet hij zus of zo" En "woont hij daar en daar" Mijn hemel...! 8-P Dames.. vertrouwen geef je vooraf!!



Ik wil nogmaals benadrukken, dat ik niet 1 of andere sloerie ben. Ik heb absoluut normen en waarden, en ik denk wel degelijk aan de gevoelens van anderen die er bij betrokken zijn. Ik ben er niet op uit om iemands leven kapot te maken. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. En daarbij, ik wil ook niet nagewezen worden op straat onder het mom van " daar loopt die slet die.." Ik heb ook nog zoiets als een eigen waarde. Daarom heb ik helemaal niets met hem uitgespookt. Uit respect voor mezelf en zijn vriendin. Ik weet hoe dit voelt. Ik ben zelf bedrogen in een vorige relatie. Dit heeft mij heel veel pijn gedaan.



J en ik hebben in de eerste instantie gewoon gezellig zitten mailen, over koetjes kalfjes. Ik heb hem na dat feestje nog een paar keer gezien in het uitgaansleven. We hebben onze gevoelens naar elkaar uitgesproken, en hij weet niet wat hij hier mee aan moet. Hij is nog nooit eerder vreemd gegaan, en is ook nooit eerder verliefd geweest tijdens zijn relatie. Hij is er echt confused over. Dat we niets met elkaar hebben uitgespookt kwam van beiden kanten. We vinden het allebei niet fair tegenover zijn vriendin. Wat mij betreft heeft hij bewezen fatsoenlijk te zijn, en dat hij geen monofoob is. Waar er overigens genoeg van rondlopen.. ;-) Als wij samen verder gaan dan moet dat wel op een goede manier zijn. Want zijn vriendin is geen bitch, ze heeft hem niets misdaan, maar de gevoelens doe hij voor mij heeft zijn sterker dan die voor haar op dit moment. Sommige mensen roepen hier dat het maar een chemische reactie is, het verliefd zijn.. dat zal best zo zijn.. Maar je wordt niet zomaar verliefd op iemand lijkt mij.. Althans, als ik gelukkig ben in een relatie dan sta ik daar niet voor open. Hoe lang die relatie ook al duurt...



Maar goed, ik ben er over uit dat ik niets ga doen met hem voordat hij een vrij man is. Dit voelt het beste. Tuurlijk zou ik dit liever wel willen! Ik ben niet van steen! En ik kan me ook heel goed voorstellen dat er dames zijn die de verleiding niet kunnen weerstaan... het is ook heel moeilijk! En al die reacties over " zoiets heb je zelf in de hand" Ja klopt.. maar volgens mij wil ieder mens het beste en het leukste voor zichzelf. En wat is er nou moeilijker dan dat " aller leukste" af te slaan??? :'-(
Alle reacties Link kopieren
Goede reactie Lachebekje!
Lieve Lachebek, verliefd zijn is ontzettend verwarrend en hij is vast heel erg leuk. Niemand zal dat betwisten.



Geef het nou even tijd, kijk wat hij doet met al die vlinders. Of hij ze temt, of dat hij ze helemaal vrij gaat laten maar een man met nog een vrouw die van niks weet is een complicerende factor in je relatie en vroeg of laat komt er dan een patstelling, gaat hij weg, of kiest hij voor mij.



Dat is een lastiger traject dan nu, nu je nog niet met de man in bed hebt gelegen, nu jullie verliefd zijn maar feitelijk nog behoorlijk onbekenden zijn voor elkaar, nu je nog afstand zou kúnnen nemen.



Daarom zou ik je willen adviseren om het even zo te laten. Voor jouw gevoel en voor zijn gevoel voor jou. Kijken of dat een stootje kan hebben en zoals je ongetwijfeld weet is een break up een behoorlijke stoot en gaan vele prille relaties en wilde verliefdheden over omdat er nog een vorige relatie verwerkt moet worden. Vandaar.....



(f)
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een vriendin dus afblijven!
Alle reacties Link kopieren
En die gast moet zijn l*l niet zo achterna lopen :-]
Alle reacties Link kopieren
JohnnyCake schreef op 24 september 2008 @ 15:23:



[...]



Van gebonden mannen blijf je af ja. Lekker afspreken met gebonden mannen daarentegen daar is natuurlijk niiiiiks mis mee. Tease him, please him, but don't touch! Laat hem lekker naar je hunkeren zolang je maar niet zoent.



Yeah right. Guilty you are! Next.

:)






@ JohnnyCake:



Jij was er niet bij, zoals jij het brengt lijkt het alsof ik in een kort fladderend jurkje op een stil plekje met hem had afgesproken en vervolgens de boot heb afgehouden... :lmao: We zaten op een terras, met andere mensen om ons heen!!! Wat moet je dan doen? Al het gevoel negeren? Ik vind dat we er heel netjes en volwassen mee omgaan, en ik denk dat veel mensen daar een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.



Het is niet mijn intentie om vaker te gaan afspreken, sterker nog.. dit gesprek was 3 weken geleden en sindsdien hebben we elkaar niet meer gezien! Het heeft geen zin om vaker af te spreken want dat betekent de kat op het spek binden.. We hebben alleen nog via de mail contact. Maar goed, daar zal je ook wel een mening over hebben.. :-d ;-]
Alle reacties Link kopieren
stuudje schreef op 24 september 2008 @ 16:43:



En die gast moet zijn l*l niet zo achterna lopen :-]






Stuudje,



Lees alles eerst even door voordat je dingen gaat lopen roepen.. dit is namelijk echt totaal niet relevant!
Alle reacties Link kopieren
Blijf je nog met hem mailen?
Alle reacties Link kopieren
Wat dan, wat betreft totaal niet relevant? Is het een soort van speciaal iets wat jullie hebben ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Kan hij echt zeggen dat hij meer voor jou voelt dan voor zijn vriendin, na die paar keer dat jullie elkaar gesproken hebben?



Natuurlijk, als hij de verliefdheid echt te pakken heeft, natuurlijk zijn de gevoelens dan heel intens, intenser dan voor zijn vriendin.



Maar houdt hij echt meer van jou?
Alle reacties Link kopieren
Lachebekje26 schreef op 24 september 2008 @ 16:47:

[...]





@ JohnnyCake:



Jij was er niet bij, zoals jij het brengt lijkt het alsof ik in een kort fladderend jurkje op een stil plekje met hem had afgesproken en vervolgens de boot heb afgehouden... :lmao: We zaten op een terras, met andere mensen om ons heen!!! Wat moet je dan doen? Al het gevoel negeren? Ik vind dat we er heel netjes en volwassen mee omgaan, en ik denk dat veel mensen daar een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.



Het is niet mijn intentie om vaker te gaan afspreken, sterker nog.. dit gesprek was 3 weken geleden en sindsdien hebben we elkaar niet meer gezien! Het heeft geen zin om vaker af te spreken want dat betekent de kat op het spek binden.. We hebben alleen nog via de mail contact. Maar goed, daar zal je ook wel een mening over hebben.. :-d ;-]




Ach sorry, dit berichtje heb ik over het hoofd gezien toen ik mijn vorige reactie plaatste.



Het moment dat een gebonden man afspraakjes maakt met een meisje waarop hij verliefd is gaat het mis. Maakt niet uit wat er gebeurt, of er nou gezoend wordt of niet. Een gebonden man die zijn relatie lief heeft, keert de rug toe naar het meisje op wie hij toevallig verliefd is.



Het moment dat jij actief contact onderhoudt met een gebonden man die verliefd is op jou gaat het evengoed mis, of je er mee zoent, chat of theedrinkt, maakt niet uit: je werkt actief mee aan de ondermijning van zijn relatie.



Dit schrijf ik nu eens niet als waardeoordeel maar gewoon als een op zichzelfstaand feit.
anoniem_49704 wijzigde dit bericht op 24-09-2008 17:12
Reden: grammatica, spelling, etc.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lachebekje, ik zou zelf geen man willen die, als hij verliefd is op een andere vrouw, blijft mailen met het 'voorwerp' van zijn verliefdheid en die gevoelens daardoor nog aanwakkert.

Hij moet dringend met zijn vriendin praten en haar vertellen wat hij volgens hem in hun relatie mist, en kijken of dat alleen aan haar ligt, of ook aan hem. En vervolgens kijken of de relatie verbeterd kan worden. Als blijkt dat dat niet kan, en hij denkt dat hij een betere relatie kan hebben, moet hij het afsluiten met zijn vriendin en met jou contact opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal eens met de laatste post van JohnnyCake.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lachebekje,



Ik heb je posting gelezen en ik denk dat je het goed gedaan hebt zoals je het gedaan hebt.



Ook ik vind iemand (Z) leuk, die nog in een relatie zit, maar heb voor mezelf besloten om dat zo te laten. Ik weet dat hij gevoelens voor me heeft, dat heeft hij meerdere keren gezegd en hij laat het ook blijken in zijn gedrag maar hij blijft bij haar.

Dat zegt mij genoeg dat hij het thuis niet zo slecht heeft dan dat hij voor doet komen. Ik hou afstand, het gekke is dat hij juist steeds meer zijn best doet om mijn aandacht te trekken en gesprekken aan te knopen.

Wij handballen samen bij dezelfde club, nu is er iemand (Y) op handbal die mij erg leuk vindt en dat laat blijken. Y is sinds 4 maanden vrijgezel na een relatie van 10 jaar. Niet erg, maar hij zit nog steeds erg vol van deze breuk. Z weet/ziet dat Y aandacht aan mij besteedt en vindt dat totaal niet leuk en laat dat blijken. En ik? Ik doe met beide heren nu even niets. Zij moeten eerst voor zichzelf eruit komen, wat ze nu willen. Zijn ze vrijgezel en hebben ze eerst iets uitgezocht voor zichzelf, dan zie ik wel hoe de vlag er dan voorstaat. Tot die tijd hou ik afstand en dat geeft mij ook rust en de kans om me open te stellen voor een andere man.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het moeilijk is (ervaar het op het moment aan den lijve), maar ik zou ook niet meer mailen. Dat houdt de verwarring namelijk in stand en geeft hem niet de kans om echt goed over zijn relatie na te denken. Bovendien kan dat 'onschuldige' (niet helemaal onschuldig want hij doet het vast stiekem en jullie weten wat jullie voor elkaar voelen) mailcontact zomaar alsnog een glibberige glijbaan te zijn waarop je onderuit gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het contakt helemaal afkappen.

Als hij dan echt gek op je is onderneemt hij wel stappen.

Als je contakt houd vind hij het wel best.

Dus als hij echt je ware is raakt hij in paniek als hij geen contakt meer heeft met je



Des te eerder hakt hij de knoop door.
Alle reacties Link kopieren
Lachebekje26 schreef op 24 september 2008 @ 16:47:

[...]





@ JohnnyCake:



Het is niet mijn intentie om vaker te gaan afspreken, sterker nog.. dit gesprek was 3 weken geleden en sindsdien hebben we elkaar niet meer gezien! Het heeft geen zin om vaker af te spreken want dat betekent de kat op het spek binden.. We hebben alleen nog via de mail contact. Maar goed, daar zal je ook wel een mening over hebben.. :-d ;-]




Je bent eigenlijk nog steeds de kat op het spek aan het binden als je via mail contact houdt. Zo voedt je meer en meer zijn verlangen naar jou en jouw verlangen naar hem. Je doet op die manier helemaal geen afstand van hem. Ok, je ziet hem niet in levende lijve maar je creeert meer en meer een emotionele band met hem.



Als ik jou was zou ik al het contact met hem uit de weg gaan. Dan kan jij ook verder met je leven.



Hij zou overigens ook in plaats van mailcontact met jou te houden die tijd in zijn vriendin steken als hij nog van d'r houdt. Maar met een dame blijven mailen waarop je verliefd bent, maak je het alleen maar moeilijker. Die verliefdheid waait uiteindelijk wel weer over. Maar als je intussen een emotionele band aan het creeeren bent, tja... Dan wordt die verliefdheid alleen maar erger..
Alle reacties Link kopieren
Lachebekje26 schreef op 24 september 2008 @ 16:25:

Sommige mensen roepen hier dat het maar een chemische reactie is, het verliefd zijn.. dat zal best zo zijn.. Maar je wordt niet zomaar verliefd op iemand lijkt mij.. Althans, als ik gelukkig ben in een relatie dan sta ik daar niet voor open. Hoe lang die relatie ook al duurt...







Dat je verliefd op iemand wordt komt inderdaad omdat je op de één of andere manier behoefte hebt aan die stofjes. Dat kan inderdaad een teken zijn dat je dat mist. Maar dat hoeft niet perse aan je huidige relatie te liggen. Misschien heeft ie wel veel stress, ook een kans om sneller behoefte te hebben aan die stofjes. De Maar het kan ook een teken zijn dat ie te weinig bij zijn huidige vriendin vindt inderdaad. Daarom zou hij juist tijd in zijn huidige relatie moeten steken en het ook aangeven aan zijn huidige vriendin. Kunnen ze er samen voor zorgen dat de emotionele binding weer beter wordt dus weer meer kans op die stofjes tussen hun twee.



Toevallig kom jij langs, je ziet er leuk uit, hebt een leuke persoonlijkheid en door de sleur (of iets anders) ziet ie dat nu even meer in jou dan in zijn huidige vriendin. Omdat ie haar goed kent. Jij bent nieuw dus ziet ie jouw minpunten nog niet (roze bril). Die stofjes zijn verslavend en jij geeft hem ze. Omdat je nu nog op een voetstuk staat. En zijn vriendin al lang niet meer.



Die verliefdheid zou dus een teken voor hem moeten zijn om tijd te steken in zijn huidige relatie en vooral het object van verliefdheid, jij dus, uit de weg te gaan.



Als ie daarna tot de conclusie komt dat zijn huidige vriendin niet meer de moeite waard is (en niet de conclusie dat jij leuker bent want dat is unfair want hij kent je nog niet dus kan niet concluderen hoe leuk jij bent in real life) dan kan ie het uitmaken en openstaan voor een kennismaking met jou.



Maar goed, verder vind ik wel dat je het redelijk goed aanpakt hoor. Alleen zou ik echt kappen met dat mailen. Sterkte d'r mee want het is niet makkelijk om een verliefheid uit de weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lachebekje26 schreef op 24 september 2008 @ 11:04:

-Ik ga er volledig in mee, ik ben tenslotte vrijgezel en hoef aan niemand iets uit te leggen. Ik zie dan uiteindelijk vanzelf wel of de liefde sterk genoeg, is en of hij voor mij kiest.
Ben ik niet mee eens. Je denkt hier over na en als je voor optie 1 kiest, kies je daarmee er bewust voor een andere vrouw schade te berokkenen. Dat zegt wat over jou.

Daarnaast zegt het natuurlijk ook wat over hem. Dan weet je tenminste één ding heel zeker: hij is niet te vertrouwen.

Vreemdgaan doe je met zijn tweeën. Ik heb geen van beide partijen hoog zitten.



Van jouw twee opties is optie twee duidelijk de meest juiste. Ik persoonlijk zou iemand niet willen die van het ene bed overstapt in het andere bed. Volgens mij heeft een relatie veel meer kans als je tussen door een tijdje alleen bent geweest om weer helemaal helder te krijgen wie je bent en wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu het vervolg (was tot pagina twee gekomen... was wat snel met wat ik kwijt wilde), ben een beetje mosterd en TO heeft daar al op gereageerd. Mijn laatste alinea blijft wel staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk dat je helemaal niet schuldig bent. En ook geen slet. Hij is degene met een relatie en hij is degene die verantwoording dient af te leggen aan zijn vriendin.

Dat hij op deze manier bezig is, is niet netjes. Hij is verkeerd bezig. Daarbij probeert hij jou wijs te maken dat hij nu 'twijfelt' over zijn relatie. Als hij echt weg zou willen bij zijn vriendin, dan zou hij niet 'twijfelen' dan had hij gezegd 'ik zie nu dat mijn relatie niet meer is zoals die was ik wil verder met jou'. Twijfelen klinkt voor mij als, 'ik wil met mijn vriendin naar bed en ook met jou zoalng dat kan'.

Kijk uit voor hem. En laat je niet gebruiken voor de sex.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf zo'n beetje in dezelfde situatie gezeten, alleen ben ik in dit verhaaltje de persoon met de relatie van 7 jaar en 3 jaar samenwonend, en ben ik verliefd geworden op iemand die ik via internet (jaja...) heb leren kennen. Ook ik twijfelde erg over mn relatie, hield nog wel van mn vriend, maar t voelde meer als broer-zus dan als vriend-vriendin wat mij betreft. Heb lange tijd héél veel energie gestoken in de relatie met mijn vriend, maar kreeg er niks voor terug. Toen is er bij mij iets 'gebroken' en begon ik gevoelens te krijgen voor die jongen die ik (al langere tijd) kende via internet. Hij kreeg ook gevoelens voor mij, we hebben elkaar ontmoet (nadat ik uitvoerig met mn vriend gepraat had over mn twijfeld en ook voor de gevoelens voor die andere jongen). Heb gezoend, bijna verder gegaan, maar dat gelukkig tegen kunnen houden.

En hoe t nu is? Ik kon geen keuze maken, kon de stap om weg te gaan bij mn vriend en t verkopen van ons fijne huis niet zetten. De jongen 'van internet' verlangde van mij dat ik snel een beslissing maakte, maar ik kon dat gewoonweg niet zo snel. Toen heeft hij de keuze gemaakt, en hij heeft t contact met mij verbroken. Op zich een goede keuze, mn vriend en ik zijn nog bij elkaar, werken er hard aan om onze relatie toch weer 'op de rit' te krijgen. Maar aan de andere kant mis ik 'de jongen van t internet' verschrikkelijk! Het is een rotsituatie, maar heb t zelf veroorzaakt en zal t dus ook zelf moeten oplossen.



Maar wat ik dus even tegen TO wil zeggen: bedenk heel goed dat t onwijs moeilijk is om zomaar een relatie op te geven waarbij je samenwoont, dat is niet iets dat je zomaar eventjes doet voor een verliefdheid waarbij je niet weet hoe die verliefdheid gaat eindigen. Hou dus een beetje afstand, misschien moet je voorstellen om elkaar een tijdje niet te zien en spreken, zodat die jongen de rust en tijd krijgt om uit te zoeken wat hij echt wil, en zodat jij niet t gevoel hebt dat je 'aan t lijntje wordt gehouden'. Ik wou echt dat ik die kans gegrepen had, want werd echt helemaal gek van mezelf in die tijd, en heb gewoon niet rustig kunnen nadenken over wat ik écht zou willen doordat er aan allerlei kanten aan me getrokken werd.

Heel veel 'succes' met alles!! Pien.
Alle reacties Link kopieren
JWvB schreef op 25 september 2008 @ 10:17:

[...]



Van jouw twee opties is optie twee duidelijk de meest juiste. Ik persoonlijk zou iemand niet willen die van het ene bed overstapt in het andere bed. Volgens mij heeft een relatie veel meer kans als je tussen door een tijdje alleen bent geweest om weer helemaal helder te krijgen wie je bent en wat je wilt.




Eens. Volgens mij krijg je alles beter op een rijtje als je ook nog een tijdje allleen bent en erover nadenkt waarom het mis is gelopen met je ex. En wat je in de toekomst dan wel en niet wilt.



Lijkt me overigens ook helemaal geen prettig idee voor TO dat de meneer waarop ze verliefd op is nog steeds met een andere vrouw intiem is, namelijk zijn eigen vriendin...
Alle reacties Link kopieren
Ik stem op optie 2! ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven