Circle fit

24-03-2024 21:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kwam deze sportschool tegen. Hier volg je een circuit waarmee je je hele lichaam traint binnen 30 minuten. Tevens stelt alles zich vanzelf in door een polsband die je draagt.

Aangezien sporten niet mijn grootste hobby is, spreekt dit concept me wel aan.

Iemand die ervaring heeft met deze sportschool?
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn sportschool heet dat Egym en vroeger in een andere sportschool Milon cirkel.
Ik doe dat sinds afgelopen juni en wissel het af met cardio.
Het fijne vind ik dat je inderdaad niks hoeft in te stellen en onthouden en iedereen beweegt in dezelfde richting dus je hoeft ook niet op elkaar te wachten. Als tenminste iedereen het goed doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier adverteren ze met ‘slank en fit in 30 minuten.’ Dat sprak me wel aan, maar ze bedoelen dus drie keer per week 30 minuten en dat maandenlang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit een jaar gedaan, het heette bij mij milon. Ik heb opgezegd omdat er totaal geen variatie in de oefeningen zit. Je doet elke keer dezelfde apparaten in dezelfde volgorde. De begeleider stelt het wel periodiek wat zwaarder in en dan krijg je minder herhalingen bijvoorbeeld. Maar steeds datzelfde cirkeltje, ik vond het na een paar maanden al doodsaai en had helaas een jaarcontract...
Alle reacties Link kopieren Quote
MatchaTeaLatte schreef:
24-03-2024 23:34
Ik heb dit een jaar gedaan, het heette bij mij milon. Ik heb opgezegd omdat er totaal geen variatie in de oefeningen zit. Je doet elke keer dezelfde apparaten in dezelfde volgorde. De begeleider stelt het wel periodiek wat zwaarder in en dan krijg je minder herhalingen bijvoorbeeld. Maar steeds datzelfde cirkeltje, ik vond het na een paar maanden al doodsaai en had helaas een jaarcontract...
Je kunt normaal gesproken daarnaast toch ook andere dingen doen op die sportschool? Groepslessen of andere apparaten?
Ik vind apparaten sowieso saai, maar ik doe juist makkelijker een rondje Egym dan een 'gewoon' rondje omdat je er idd totaal niet hoeft bij na te denken en dus gewoon een luisterboek kan luisteren zonder dat je de tel kwijtraakt bij je herhalingen of moet nadenken over instellingen. Het duurt ook niet zo lang. Omdat je een balletje op het scherm moet volgen, doe je de oefeningen ook in het juiste tempo (ik heb zelf nog wel eens de neiging om te snel te gaan).

Overigens vraagt de Egym je om af en toe een krachttest te doen en dan worden de gewichten automatisch bijgesteld. En gewone krachttraining wordt afgewisseld met negatief trainen, dwz dat je gewicht moet tegenhouden bij de terug-beweging.
Op de Egym cardio-apparaten kun je ook testen doen om aangepaste programmas te krijgen. En je kunt er Netflix en YouTube op kijken of Spotify luisteren :)
impala wijzigde dit bericht op 25-03-2024 00:19
23.24% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
25-03-2024 00:11
Je kunt normaal gesproken daarnaast toch ook andere dingen doen op die sportschool? Groepslessen of andere apparaten?
Ik vind apparaten sowieso saai, maar ik doe juist makkelijker een rondje Egym dan een 'gewoon' rondje omdat je er idd totaal niet hoeft bij na te denken en dus gewoon een luisterboek kan luisteren zonder dat je de tel kwijtraakt bij je herhalingen of moet nadenken over instellingen. Het duurt ook niet zo lang.
Deze sportschool had nog een loopband en een roeiapparaat naast de milon cirkel, verder niks. Geen groepslessen ook. Wel een personal trainer maar die viel niet onder het abonnement.
Alle reacties Link kopieren Quote
MatchaTeaLatte schreef:
25-03-2024 00:16
Deze sportschool had nog een loopband en een roeiapparaat naast de milon cirkel, verder niks. Geen groepslessen ook. Wel een personal trainer maar die viel niet onder het abonnement.
Ja, dat is wel erg beperkt. Alleen de Egym doen is ook te eenzijdig volgens mij. Maar altijd beter dan niks natuurlijk.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
CreaMus schreef:
24-03-2024 21:54
Aangezien sporten niet mijn grootste hobby is, spreekt dit concept me wel aan.
Ik denk ook dat eGym juist geschikt is voor mensen die niet graag sporten. Het hangt natuurlijk ook van je karakter af, ik vind eGym fijn, lekker in mijn eentje een rondje doen, maar ik ken ook mensen die liever een opzwepende groepsles doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier heet het ook Egym.
Ik hou absoluut niet van sporten, maar doe dit nu 2 maanden. Eerst 2, nu 3 keer in de week.
2 rondjes in een half uur. Wel gesport, niet zeiknat van het zweet. Ik vind het wel wat.
Als je denkt: “ik heb geen zin meer”, is dat apparaat alweer klaar. :)

Programma verandert na 6 keer trainen. Na 24x kun je een programma kiezen in wat je doel is. Dus beetje afwisseling, maar niet veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook fijn, podcast op en hup in 2 rondjes met 35 minuten lekker bezig geweest.
Ik zit inmiddels in de Egym+ dus heb nu meer variatie, zit nu in een niet zo leuke :P
Maar goed dat is 6 keer en dan komt er weer wat anders.

Het voordeel vind ik dat je niet hoeft te kijken wel apparaat vrij is, en het is efficiënt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft Curves niet ook zo’n concept?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties!
Ik had er eigenlijk helemaal niet bij nagedacht dat het inderdaad wat eentonig kan worden.
Circle fit bied volgens mij alleen dat Egym aan. Wellicht dat het inderdaaf handiger is om naar een sportschool te kijken die ook nog andere dingen heeft
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe de Milon cirkel, zelfde concept. Op een gegeven moment wordt het wel wat saai, maar ik houd het toch intussen al bijna 2 jaar 2x per week vol. Kan gewoon verstand op 0 zetten en gaan en blijkbaar werkt dat goed voor mij.

Overigens zit het bij mij wel in een volledige sportschool, dus met andere apparaten en groepslessen en dergelijke. Als ik echt geen zin heb in de Milon maak ik daar gebruik van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kiwiiiiii schreef:
25-03-2024 07:59
Heeft Curves niet ook zo’n concept?
Komt inderdaad op hetzelfde neer.
Maar vlg. mij wordt de weerstand van de apparaten daar niet anders.
Bij Egym (of andere namen) moet je na 6 keer een krachttraining doen. Als het goed is, ben je sterker geworden. Dan wordt het gewicht ook weer verhoogd. En na 6 keer verandert ook de trainingsoefening. Bijv. de ene keer negatief of isokinetisch.

En de hoogte enz. wordt hier ook ingesteld op je lengte. Dat is bij Curves ook niet, dacht ik.
Ik volg dit topic voor mezelf en vraag me af of jullie er ook van zijn afgevallen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Curves en Milon gedaan en doe nu sinds een half jaar EGym.
Curves vond ik echt niks, dat deed ook niet zoveel bij mij. Veel te licht, veel te simpel. Milon had geen afwisseling en vond ik saai en ook te licht.

Egym ben ik fan van. Zowaar.
Ik laat me geregeld meten en stap dan ook vaak in overleg meteen over naar een ander programma (er is dus juist wel veel afwisseling mogelijk met Egym). Ik vind de krachttrainingen behoorlijk zwaar, hoewel dat natuurlijk ook aan jezelf en de instellingen ligt. Ik raak er van buiten adem en zweet dus wel. Mijn lichaam is behoorlijk veranderd het afgelopen half jaar en ik ben vooral flink sterker en gespierder geworden. Ik sta er echt van te kijken hoeveel extra gewicht ik nu 'druk en trek' in vergelijking met een half jaartje geleden en ook hoe mijn lijf is veranderd. Ik heb ineens zichtbare spieren.
Dat was ook mijn doel, afvallen was geen doel en dat ben ik ook niet. Het was ook niet nodig, ik ben eerder wat aangekomen (wel aan spiermassa).
Maar met Egym kun je diverse doelen stellen en de programma's worden daarop aangepast.

Cardio doe ik niet in een sportschool, ik loop hard. En was dus al goed in conditie voor ik begon met Egym. Maar niet erg sterk en gespierd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vivemaria schreef:
27-03-2024 09:31
Ik volg dit topic voor mezelf en vraag me af of jullie er ook van zijn afgevallen?
Niet door alleen egym te doen maar door minder te eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk inderdaad dat afvallen vooral gezond eten is en dat sporten erbij kan helpen.
Ik ben zelf ook bezig met afvallen, maar dat is niet de hoofdreden dat ik wil gaan sporten

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven