hoe vies is de bek van een hond

30-04-2012 11:50 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een glas cola op mijn tafeltje staan en zag dat mijn pup hier Uit dronk, heb natuurlijk het glas schoon gemaakt en nieuwe cola gepakt. Maar vroeg me eigenlijk af hoe vies is zo'n bek?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Behoorlijk vies. Maar ik heb wel eens ergens gelezen dat een gemiddeld vaatdoekje nog veel meer bacterien bevat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet vies van mijn hond.
Alle reacties Link kopieren
Als je je hond regelmatig ontwormt, helemaal niet zo vies.
Net zo vies als de bek van een kat of een mens of welk ander dier dan ook.



Je gaat er niet dood aan, je krijgt er niet snel iets van. Het enige wat zóu kunnen (maar dat kan bij kinderen ook), is als de hond/het kind aan zijn achterste heeft gelikt/gekrabt. I.v.m. kans op wormen. Maar ik ben niet vies van mijn honden in ieder geval.



Likken ze op mijn gezicht, dan veeg ik dat niet af. Likken ze per ongeluk op mijn mond, dan doe ik het wel af (met mijn handen).
Alle reacties Link kopieren
Een mensen mond is viezer.
Alle reacties Link kopieren
Minder vies dan een vaatdoekje
Alle reacties Link kopieren
Heel vies.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm dus mijn glas schoonmaken met het vaatdoekje had geen zin?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Hondetong is schoner dan een mensentong. Qua bacterien overbrengen kan je beter met een hond tongen dan met een mens....

Ik had de cola gewoon opgedronken. Maar ja, ik ben van weinig dingen vies.
Alle reacties Link kopieren
Haha grapje hoor.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:norma_jeane schreef op 30 april 2012 @ 11:59:

Hmmm dus mijn glas schoonmaken met het vaatdoekje had geen zin?Nee, niet helemaal.... Voortaan gewoon afwassen en een theedoek gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:norma_jeane schreef op 30 april 2012 @ 11:59:

Hmmm dus mijn glas schoonmaken met het vaatdoekje had geen zin?Zolang je je hond maar niet schoon maakt met een vaatdoekje... Je zou niet willen dat je hond ziek wordt.
Honden likken aan hun eigen reet en aan die van andere honden en steken hun neus ook gerust in 'n stronthoop. Zou daar dus wel vies van zijn ja...
quote:norma_jeane schreef op 30 april 2012 @ 11:59:

Hmmm dus mijn glas schoonmaken met het vaatdoekje had geen zin?lotus vochtvangers gebruiken, dat gaat na gebruik de vuilbak in en is hygienischer dan 'n doekje wat je meermaals gebruikt
Je had de cola prima op kunnen drinken. Ik ben geen fan van likkende honden, maar het is mij ook wel eens gebeurd dat ik een natte hondentong over mn gezicht+mond niet tegen kon houden . Ik leef nog .
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 april 2012 @ 12:03:

Honden likken aan hun eigen reet en aan die van andere honden en steken hun neus ook gerust in 'n stronthoop. Zou daar dus wel vies van zijn ja...Hahaha! Alleen dat eerste is waar. Wat betreft het tweede... als je dat als norm aanhoudt, denk ik dat je ook maar beter de meeste mannen niet kunt zoenen...
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 april 2012 @ 12:03:

Honden likken aan hun eigen reet en aan die van andere honden en steken hun neus ook gerust in 'n stronthoop. Zou daar dus wel vies van zijn ja...Duidelijke taal En dat is ook exact de reden waarom ik het goor vind om in m'n gezicht gelikt te worden door een hond. Overigens was ik ook mijn handen als een hond mijn handen heeft gelikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehoord dat mensen vroeger honden rond hadden lopen tijdens het eten. En dan hun handen schoon lieten likken door die honden (ze aten nog zonder bestek )



En dat dit schoner schijnt te zijn dan het gemiddelde vaatdoekje die mensen nu gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:blobs schreef op 30 april 2012 @ 12:17:

Ik heb wel eens gehoord dat mensen vroeger honden rond hadden lopen tijdens het eten. En dan hun handen schoon lieten likken door die honden (ze aten nog zonder bestek )



En dat dit schoner schijnt te zijn dan het gemiddelde vaatdoekje die mensen nu gebruiken.Vaatdoekje??? Hier gewoon water , zeep en een schone handdoek.
Alle reacties Link kopieren
...Dit komt doordat een hond bacteriedodende middel in zijn bek heeft: histatin (....) In een hond zijn mond zitten sowieso een stuk minder bacteriën dan iedereen denkt. In die van een mens zitten veel meer bacteriën, dus ik zou er ook maar eens goed over nadenken als je met iemand een lekkere tongzoen deelt…haha



Grootmoeders middeltje helpt: speeksel zit vol met genezende eigenschappen. Dat blijkt uit een Engels onderzoek. In het menselijk speeksel zit Histatin, een soort proteïne met helende kenmerken. Bij het onderzoek werden twee wonden behandeld, één met de stof uit het speeksel en een zonder de stof. Na zestien uur bleek dat de wond met Histatin, veel sneller heelde dan vergelijkbare wonden op de huid zonder die stof.



De onderzoekers zijn opgetogen met het resultaat en vinden het hoopgevend voor chronische wonden door diabetes, traumatische wonden of brandwonden. De resultaten geven meteen weer waarom dieren zo vaak hun wonden likken of wondjes in de mond sneller genezen.





Bron:

http://whiteladywrites.wo ... 6/hondenmond-en-histatin/
Alle reacties Link kopieren
Je bent zwanger toch? Dan zou ik het risico niet nemen, en even je glas afwassen en nieuwe cola pakken.

Bij niet zwanger zou ik er even keukenpapier langs halen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Vaatdoekjes. Die gebruik ik sowieso niet.



Zag ooit iemand eerst zo'n doekje over het aanrecht halen, daarna zag ze dat haar kleuter een vies gezicht had en trok het doekje toen langs het gezicht van het kind en daarna lag er ook nog iets op de grond waar ze het doekje voor gebruikte om het mee schoon te maken. Daarna legde ze 'm weer op het aanrecht...
Alle reacties Link kopieren
Brrr. Ik vind het altijd zo goor, die honden en katten die 'een kus' geven. Brrrrr. Wat Nien al zegt, ze likken aan hun aars of geslacht, stoppen hun neus in allerhande troep buiten. Brrr.



Had ik al Brrrr gezegd?



Ik heb van die wegwerp-vaatdoekjes (Action, op een rol, iets van 80 cent). Die gaan na eenmalig gebruik weg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven