Gezondheid alle pijlers

Vooral 's nachts erge buikpijn

10-12-2009 19:38 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden,



Ik heb nu bijna een week last van erge buikpijn, die vooral 's avonds laat en 's nachts opspeelt. De buikpijn zit vooral boven m'n navel, een constante zeurende pijn.



Als de pijn op z'n ergst is, is het bijna ondraagelijk. Overdag is deze pijn weg of goed draagelijk. Het verschilt een beetje per dag.



Ik ben zondagnacht zelfs naar de huisartsenpost geweest, omdat ik het niet vertrouwde. De pijn was gewoon ondraagelijk. Die hebben gekeken en wat pijnstillers meegegeven. Ze dacht aan buikgriep, omdat dit nu veel heerst. Maar ik heb geen koorst, en heb daarnaast ook geen last van diaree of misselijkheid.



Nu heb ik in het verleden al veel last van mijn buik gehad. Ik heb zelf een spastische darm, en ik weet hoe vervelend het kan zijn als je hiervan last hebt. Gelukkig heb ik een goede manier gevonden om hiermee te leven. Deze pijn is heel anders, vandaar m'n bezorgdheid.



Ik ben vandaag weer langs m'n dokter geweest, en die heeft wat bloed afgenomen. Morgen kan ik bellen voor de uitslag. Ik maak me toch wat zorgen, omdat ik het zelf niet vertrouw.



Wellicht dat jullie deze pijn herkennen, en me wellicht kunnen vertellen wat het kan zijn. De bezorgdheid knaagt gewoon, het liefst zou ik gewoon gelijk willen weten wat het is.



Ik zou het heel fijn vinden als jullie op m'n berichtje zouden willen reageren, en jullie gedachtes hierover willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Naar voor je dat je zo'n pijn hebt. Ik snap dat je graag reacties wilt, maar volgens mij helpt het je niet om inhoudelijke reacties te krijgen, want de enige die er iets verstandigs over kan zeggen, is je huisarts. Ik hoop dat je morgen duidelijkheid krijgt als je de uitslag krijgt
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Had ik in mei ook.Eerst dachten ze eierstok onstoken,toen blinde darm,toen spastische darm,en toen ik zei dat mijn moeder aan darmkanker overleden is,werden ze heel bleek om de neus.Alles onderzocht,in elk gat een apparaat gehad zeg maar,en wat kwam eruit???? NIETS... dus..het zal wel stress zijn zeiden ze.Heel vervelend,maar na een paar weken"rustig aan doen"en letten op mijn voeding,was het wel over.Sterkte,en blijf doorvragen!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik hier ook last van. Beetje googelen en ik kwam uit op een mogelijke zweer in de 12-vingerige darm. Ik slik veel pijnstillers en prednison, zou dus zomaar kunnen. Krijg nu maagbeschermers en drink veel melk, dat helpt een beetje. Afwachten dus. Maar goed, ik zou gewoon nog es naar je eigen huisarts gaan als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Allicht galblaasontsteking / galstenen?



Ik had hierbij vooral s'nachts gigantische pijn.. wist niet meer waar ik het zoeken moest. Bleek ook eerst niks uit onderzoeken, maar echo + te hoge bloedwaarden (want geelzucht erbij gekregen) uiteindelijk wezen hierop en leverden een operatie op. Van de pijn af sindsdien, maar heel lang niet serieus genomen en dus bijna elke week 'n paar x s'nachts janken van de pijn, overdag nog niet goed kunnen lopen bijv. van de pijn.. Dus allicht kan je dit in gedachten houden? Dr klinken wel wat overeenkomsten tussen jou klachten en de mijne toendertijd.
Alle reacties Link kopieren
De pijn zit boven je navel? Is het dan niet gewoon je maag? Die kan ook echt heel erg pijn doen en die kan ook heel erg zeurent gevoel geven.

omdat je vooral 's avonds en 's nachts pijn hebt zou het goed kunnen komen door je avondeten. Brood is minder moeilijk te verteren dan avondeten.

Succes morgen, hoop dat ze iets vinden waar je makkelijk iets aan kunt doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Berlin87 schreef op 10 december 2009 @ 20:27:

Allicht galblaasontsteking / galstenen?



Ik had hierbij vooral s'nachts gigantische pijn.. wist niet meer waar ik het zoeken moest. Bleek ook eerst niks uit onderzoeken, maar echo + te hoge bloedwaarden (want geelzucht erbij gekregen) uiteindelijk wezen hierop en leverden een operatie op. Van de pijn af sindsdien, maar heel lang niet serieus genomen en dus bijna elke week 'n paar x s'nachts janken van de pijn, overdag nog niet goed kunnen lopen bijv. van de pijn.. Dus allicht kan je dit in gedachten houden? Dr klinken wel wat overeenkomsten tussen jou klachten en de mijne toendertijd.Die pijn zit meer onder/achter je rechter rib ipv bij de navel... Ik zit helaas nu zelf in dat schuitje Ik ben in afwachting van een OK bezoekje, maar begin bijna te hopen dat dat dit jaar nog wordt....
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie reacties!! Fijn en lief dat jullie zo meedenken.



Galstenen zullen het waarschijnlijk niet zijn, omdat ik zelf geen last hebt bij het plassen.



Ik heb zelf al een aantal jaar een onregelmatige baan, eet en slaap daarom op rare tijden. Over het algemeen heeft m'n lichaam zich daaraan goed aangepast. Ook heb ik zelf geen last van stress, dus ik denk niet dat dat een reden zou kunnen zijn.



Ik probeer ook al alle mogelijkheden af te gaan. Heb al aardig wat afgegoogled, en wordt er niet bepaald blijer van. Ik hoop natuurlijk dat het niets ernstig is, maar ik wil het wel verder laten uitzoeken.



Ik heb in m'n leven al heel wat buikpijn doorstaan, maar dit is anders dan de andere 'pijnen' die ik ooit heb gevoeld. Het voelt aan alsof je net je menstruatie is begonnen, en je constant krampen hebt.



Probeer er zo weinig aan te denken. Op dit moment voel ik me aardig goed, maar ja.. de nacht is nog niet begonnen. Hopelijk lukt het me nu wel om wat slaap te vatten.



Morgenmiddag kan ik bellen voor de uitslag. Mochten ze het niet vertrouwen, kan er meteen een echoscopie (ik dacht dat dit het woord was) worden gemaakt. Dat stelt me dan toch wel gerust.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yena schreef op 10 december 2009 @ 21:43:



Galstenen zullen het waarschijnlijk niet zijn, omdat ik zelf geen last hebt bij het plassen.









Ik denk dat je in de war bent met nierstenen.



Verder denk ik dat het best eens je maag zou kunnen zijn. Waar boven je navel zit het precies? Je maag zit tussen je navel en ribbenkast.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht dat ik wat door de war hebt gehaald. Gal en nier-stenen zijn natuurlijk 2 verschillende dingen.



Het zit boven m'n navel, en de pijn straalt (voor mij) naar links uit. Onder m'n borst stopt het.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb galstenen gehad en eerst werd ook gedacht dat het mijn maag was. Een zeurderige pijn niet steeds op dezelfde plek (vooral 's nachts) die uitstraalt naar links, rechts, boven, onder en rug.



Ik werd 's nachts wakker van de pijn en kon dan niet meer slapen. Pas tegen de ochtend trok het dan weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ben je er uiteindelijk achter gekomen dat het galstenen waren? Kunnen ze dat in je bloed zien, of op een bepaalde foto?



Ik ben helemaal niet zo bekend in de medische wereld, omdat ik eigenlijk bijna nergens last van heb. Wellicht dat sommige vragen wat 'knullerig' over komen.



Ik heb trouwens net naar m'n dokter gebeld, en hij vertelde me dat m'n bloed goed was! Dat is in iedergeval een zorg minder.



Ik mag eventueel een echografie doen, maar hij ziet niet direct een noodzaak in. Daarvoor moet je ook nuchter zijn, en tja.. m'n ontbijt zit er alweer in.



Hij raad me aan om toch nog eventjes af te wachten. Mocht het aanhouden, worden er weer verdere stappen ondernomen.



Vanacht heb ik trouwens heerlijk geslapen. Het gevoel was er nog steeds, maar gelukkig veel minder heftig.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als een maagzweer of zweer in je twaalfvingerige darm. Mijn vriend heeft zo'n drie jaar die klachten gehad, alleen 's nachts erge buikpijn waar hij soms niet van kon slapen. Op het laatst had hij het haast iedere nacht. Bij hem is het geëscaleerd in een flinke bloeding...omdat hij er te lang mee had doorgelopen was de zweer erg diep geworden. Maar ik wil je niet bang maken hoor, als je nog maar net klachten heb kan dit niet zo gauw gebeuren. Maar een kenmerk van een zweer is dat je last krijgt 's nachts omdat de maag en twaalfvingerige darm dan leeg zijn. Het maagzuur brandt dan goed in op de zweer en dat voel je! Melk kan dan inderdaad helpen en niet te vet eten overdag (stimuleert productie maagzuur). Hoop dat je klachten afnemen en zo niet kijken of ze je maagbeschermers kunnen voorschrijven, dan kan de zweer genezen als het niet te erg is. Ze kunnen het zien met een maagonderzoek maar dat zou ik alleen laten doen bij pure noodzaak, is geen pretje! Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:Xaloy schreef op 10 december 2009 @ 20:01:

Toevallig heb ik hier ook last van. Beetje googelen en ik kwam uit op een mogelijke zweer in de 12-vingerige darm.



Ik heb precies dezelfde klachten gehad als TO, en dit bleek idd een zweertje aan het einde van de maag/begin van de 12vingerige darm te zijn. En een pijn dat het deed! Echt niet normaal, ik wist niet waar ik het moest zoeken. Het kwam inderdaad 's avonds laat en 's nachts op. Natuurlijk de huisarts bezocht en die zei dat het dit was. Het komt dan ongeveer 3-4 uur na het eten (en dan 's avonds omdat je dan meestal zwaarder eet dan gedurende de dag) en houdt een aantal uren aan.



Bij mij was het simpel op te lossen; kuurtje en maagbeschermers en op dag 2 was het al zoveel beter.

Eigenlijk hoop ik voor je dat dit het is want dan ben je er snel van af. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichtjes!



Kunnen jullie me misschien ook vertellen hoe je er achter komt dat je een maagzweer hebt?



M'n dokter zat ook al in de richting van m'n maag te denken. Dat wellicht een gastroscopie wat meer oplichting zou kunnen geven. Maar hij blijft ook constant doordraven over mijn spastische darm. Dat is het echt niet, ik herken die pijn meteen.



Mocht het een maagzweer zijn, en medicijnen het probleem oplossen, wil ik hier natuurlijk zo snel mogelijk achterkomen. Het punt is, hoe weet je dit zeker?



Alvast heel erg bedankt, ik waardeer jullie reacties heel erg!
Alle reacties Link kopieren
Yena, voor de galstenen heb ik een echo gehad waar ze op te zien waren.



Daarvoor dachten ze dus dat het een maagzweer of iets dergelijks was. Maagtabletjes gehad, die gek genoeg wel leken te helpen, maar omdat de klachten niet echt regelmatig waren kon dat ook toeval zijn. Het is uiteindelijk onderzocht met een gastroscopie. Daarbij gaan ze met een cameraatje door je slokdarm naar je maag. Ik vond dat een heel vervelend onderzoek. Mocht dit nodig zijn, vraag om een roesje!



Ik heb ongeveer 3 jaar met steeds heftiger wordende klachten gelopen. Had verder ook nooit wat, dus al die ziekenhuisonderzoeken waren ook nieuw voor me (en best wel spannend). Begin november ben ik geopereerd en is mijn galblaas verwijderd en sindsdien heb ik geen klachten meer!
Alle reacties Link kopieren
He Yena

Ik heb ook een periode pijn gehad, ' nachts, overdag meestal niets aan de hand. Toen ik je eerste bericht las, dacht ik da's opvallend...ook alleen ' nachts. Maar lees nu al dat er veel meer mensen zijn die dat hebben met uiteenlopende ziektes en aandoeningen.

Dacht eerst dus, ach ik schrijf 'mijn verhaal' er maar niet bij. Maar toen las ik in je latere bericht dat je pijn lijkt op menstruatiepijn.....Toch maar even schrijven dan. (of was dat bij de dames met galstenen, maagzweren ed. ook zo?) Niet dat ik zeg dat ik daarmee weet wat het is hoor! Echo lijkt me een goed idee.



Maar goed, nu even kort wat er bij mij uit kwam: endometriose. En waar ik op dat moment last van had (die nachten) was waarsch. de cyste die veroorzaakt was door de endo. (had daarbij ook veel last van mijn darmen overigens). Cyste is via operatie eruit gehaald.



Wat het ook mogen zijn: Even een afspraak maken voor de echo hoor. Hoe dan ook moet er verder onderzocht worden wat het is. Het lijkt me erg duidelijk dat er iets aan de hand is als je nachten wakker ligt van de pijn. En ik weet er dus alles van...dat sloopt je op een gegeven moment. Liever vroeger dan later erachter komen wat het is, toch!?
Alle reacties Link kopieren
quote:loek2 schreef op 13 december 2009 @ 22:30:

Dacht eerst dus, ach ik schrijf 'mijn verhaal' er maar niet bij. Maar toen las ik in je latere bericht dat je pijn lijkt op menstruatiepijn.....Toch maar even schrijven dan. (of was dat bij de dames met galstenen, maagzweren ed. ook zo?) Niet dat ik zeg dat ik daarmee weet wat het is hoor! Echo lijkt me een goed idee. Mijn gal- c.q. maagpijn leek zeker niet op menstruatiepijn, maar zat hoger en voelde meer branderig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden een tijd echt ernstige krampen gehad, s'avonds en s'nachts. Bleek achteraf, schrik niet, een lintworm te zijn. Nu moet ik zeggen dat ik echt pijn in mijn buik had, dus niet de locatie die jij beschrijft. Maar goed, je zou gezegend zijn met zoiets, 1 tablet en het is over. Ze reageren vooral zo spatisch na het eten van uien, hutspot en cocos.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor je lieve berichtjes!



Ik heb het weekend goed overleefd, omdat ik zo goed als geen last meer heb van m'n buik! Het lijkt mysterieus te zijn verdwenen!



Loek2, het eerste waar ik zelf bang voor was was endometriose. Het was ook het eerste wat er uit kwam als je zelf even googled. Hoe ben jij er precies achter gekomen dat je dit had? Konden ze dit met een echo ook zien?



Ik ben vorige week gestopt met m'n pil, vanwege m'n buipijn. Ik wilde even niets van medicatie meer in m'n lijf hebben. Nu ben ik zaterdag ook ongesteld geworden. Zou dat er iets mee te maken hebben waarom de pijn weg is?



Nu ben ik een beetje in dubio of ik nogmaals naar m'n dokter moet gaan. Zij gaan er steeds van uit dat het een buikgriepje is of m'n spastische darmen. En nu de pijn zo goed als niet meer voelbaar is, vraag ik me af wat wijsheid is. Zij zullen me waarschijnlijk afviseren om pas terug te komen als de pijn ook weer terug komt.



Herkennen jullie dit, dat de pijn ineens weg is? En wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wel dat de pijn ineens weg is. Bij mij begon het met af en toe een nacht in een paar maanden, daarna steeds frequenter tot het eigenlijk dagelijks raak was.



Als bij mij de pijn 's morgens weer was weggetrokken voelde ik me ook gewoon weer goed (op het slaaptekort na dan) en had ik ook zoiets van 'Nou, ik ga nog maar niet naar de dokter, misschien was dit de laatste keer.' Heb ik echt vaak gezegd, stom genoeg.



Ik zou het toch nog verder laten onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar wat Capricorn schrijft. Bijna bizar! Zo was het bij mij ook!...alleen uiteindelijk andere diagnose En jammer genoeg toen ik eindelijk naar de huisarts ging nam deze me niet serieus. Juist ook omdat het overdag steeds wegtrok.

Om meteen maar hierop door te gaan in antwoord op jouw vraag Yena. Ik ben uiteindelijk een aantal keer bij huisarts geweest, die me wegstuurde met pijnstillers..nog wat sterkere pijnstillers, spastische darm (zonder onderzoek....heb ik dus ook niet!) nou ja ik zou bijna zeggen etc.



Ik ben een vrij nuchter persoon (vind ik zelf ) maar uiteindelijk brak ik emotioneel ook een beetje. Ik twijfelde ook aan alles, twijfelde zelfs of mijn psyche dit kon veroorzaken. Aan de andere kant denk je: 'nee dat kan niet' (en zo ja dan ben ik goed gek! ) Maar ja als zo'n huisarts steeds zegt dat het 'niets' is, niet de moeite neemt om ook maar een bloedonderzoekje te doen of wat dan ook.....dan voelt dat als een duidelijke zaak: ' :die huisarts denkt iniedergeval dat ik 'gek' ben'. Heb trouwens ook gegoogled..en vond endo wel erg opvallend passen. Ik had nooit nagedacht over de menstruatiepijn die ik altijd al had (nu dus iedere nacht in ernstige mate..zonder ongesteld te zijn) maar toen ik dat las als symptoom vielen er wel een aantal puzzelstukjes in elkaar. Dat tegen huisarts gezegd. En die durfde dat gewoon uit te sluiten!!!



Ik ben naar een andere huisarts gegaan op het punt dat ik er echt doorheen zat. Zat dus ook enorm te janken bij die huisarts. En dacht dus ook: Oh nee, nu wordt het zeker op overspannenheid ofzo gegooid' Maar niets was minder waar, deze huisarts nam me direct serieus. Kon niet geloven dat ik al maanden met pijn wakker lag en dat er niets onderzocht was. En had ook precies door dat die tranen JUIST kwamen door die nachten wakker liggen. Wat een opluchting, ik houd nog steeds heimelijk van die man haha.



Oke (ik ben naast nuchter ook lang van stof haha) even kort proberen te houden.



Vanaf dat moment is het heel snel gegaan. Nieuwe huisarts belde naar ziekenhuis, echo laten maken, cyste op te zien, naar gynaecoloog. Inwendige echo laten maken. Gyn zegt: het is hoogstwaarschijnlijk endometriose! (ik denk: ##%^^%##%$ dus toch!) De reden waarom dit te zien was op een echo was omdat het een cyste (endometriose cyste) betrof. Als je die niet hebt zien ze helaas weinig op de echo, maar dat betekend niet dat je geen endo hebt.

6 weken later operatie, cyste eruit, nachtelijke pijn weg!



(toen kwam ik er achter dat ik met een chronische ziekte te maken had....Maar die nachtelijke pijnen, zolang achter elkaar heb ik nooit meer gehad, gelukkig!)



Het zou natuurlijk opzich kunnen dat het bij jou toch iets in je darmen was/ iets verkeerd gegeten/ toch die spastische darm/ buikgriep of wat dan ook. Ik kan vanuit hiet niet beoordelen wat je hebt, hoe het voelt etc.



Als het nu weg is...dan is het weg...Ik zou persoonlijk pas weer gaan als het weer zou beginnen. Maar als dat het geval is: ga dan ook echt! En laat je hoe dan ook niet afschepen.



succes
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie antwoorden capricorn en loek2!



Omdat het nu spontaan weg is, heb ik nu niet zo'n behoefte om meer langs m'n huisarts te gaan. Die zal er waarschijnlijk ook niet zo veel aandacht meer aan schenken, omdat de pijn nu immers weg is.



Mocht het terugkomen dat ga ik zeker weer terug naar m'n dokter, en laat ik een echo maken. Ik hoop dat ik geen van de kwaaltjes heb die jullie beschrijven, want ik kan me heel goed voorstellen dat dat geen pretje is geweest.



Ik weet niet wat het is geweest of is, maar als de pijn weg blijft, ben ik er wat meer gerust op. Ik blijf het wel goed in de gaten houden. M'n huisarts nam me gelukkig wel serieus, en heeft zelfs meteen een bloedtest afgenomen. Ik kon eventueel vorige week al een echo laten maken, maar omdat ik niet nuchter was (en de pijn was weggetrokken) heb ik dan toen niet meer gedaan.



Bedankt voor jullie berichtjes!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Yena,

Helaas kan ik je niet echt helpen,Maar ik heb in tijden van spanning meer last van nachtelijke buikkrampen,loze aandrang,Ik wil zo graag goed slapen mijn nachtrust wordt er steeds door onderbroken,En ik krijg kringen onder mijn ogen ,en ben de hele dag slaperig.Ik krijg van de dokter buscopan maar dat helpt niet veel.Ik blijf dan maar drukken op de wc,Maar er komt niks maar het voelt wel alsof ik hoge nood heb.Ik neem dan maar weer een klisma en dan komt er slijm en harde ontlasting,later dunne door de klisma, pas daarna kan ik weer slapen.De dokter zegt je moet meer drinken!Kan dat bij jouw ook het geval zijn? Ik hoor het van je groetjes Harriet
Alle reacties Link kopieren
Heb je gekeken naar de datum van dit topic..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven