Het wachtbankje ~ tussen ovulatie en menstruatie

20-06-2013 11:14 5029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je lekker kletsen terwijl je de twee lange weken door moet komen voordat je kan testen.



Iedereen is welkom, lekker even van je afschrijven of advies vragen aan andere dames. Ervaringen en symptomen delen. Alles kan en mag!
Haha, nou dan gooi ik direct een vraag in de groep (mocht er een groep komen dan)..: letten jullie op wat je eet en drinkt? Ik ben namelijk aan het geheelonthouden, vroeg me af of dat een beetje standaard was, of juist heel erg overdreven.



Daarnaast baal ik van mijn vriend die rond mijn ovulatie geen tijd/zin/te moe/te warm had om seks te hebben daarvoor wel, dus er is nog wel een kleine kans dat ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
Na een 2x een vmk, niet bewust actief zwanger proberen te worden, maar gewoon de natuur haar gang laten gaan.



Ik voelde echter afgelopen weekend mijn eisprong en nu heb ik stiekem toch hoop dat ik deze maand een positieve test in handen heb!



Alleen het wachten tot het moment dat ik kan testen is nog zo verschrikkelijk ver weg.
Alle reacties Link kopieren
@sonane, ik doe hetzelfde hoor. Ik denk dat meer dames dat hebben.

En 1x is genoeg... mijn nichtje is ongepland zwanger geraakt. Het is niet eerlijk!
Alle reacties Link kopieren
@sonane ja ik ben nu al bijna een jaar aan het geheelonthouden in die weken. Ik drink alleen als ik net ongesteld ben geworden. Eerst dronk ik de hele 2 weken tot eisprong nog, maar bij gebrek aan succes ben ik nog maar verder gaan minderen. En ik let op dat ik niet te veel koffie drink, het schijnt dat 2 kopjes per dag de kans al behoorlijk vermindert. Iets met het stilleggen van de beweging in de eileiders waardoor je het innestelen bemoeilijkt.

(over een week kan ik in dit topic aanschuiven )

Van mijn vriend mag ik in die 2 weken eigenlijk ook niet zonder handschoenen in de tuin werken ivm toxoplasmose maar dat doe ik soms stiekem toch
Alle reacties Link kopieren
Jaaa 2 weken kunnen zolang duren he! Wil het liefste nu al testen haha

Maargoed helaas kan dat niet! Ik probeer er niet zoveel mee bezig te zijn, maar ook dat is lastig.

Mijn vruchtbare periode is sinds gister voorbij!



We wachten af...

Hou vol meiden! Nog eventjes.....
Alle reacties Link kopieren
Ik kom me hier maar eens voorzichtig melden...

moet het ergens kwijt en behalve met vriend en beste vriendin hou ik het liever stil en anoniem :P

vriend en ik zijn niet actief bezig met zwanger worden, hoewel ik op medisch advies geen hormonen gebruiken. nu is afgelopen weekend het condoom gescheurd, nota bene op dag van ovulatie!

wel MAP gehaald maar gebruikte afgelopen week ook antibiotica voor iets anders, dus kan is aanwezig dat die minder/niets gedaan heeft...

hebben het er uitgebreid over gehad en mocht het zo zijn is het welkom, ook maar foliumzuur gekocht toen ik MAP haalde en meteen begonnen met slikken. alochol drink ik ook even niet en ik pas even op met wat ik eet tot ik ongesteld ben geworden...

ik ben ZO nieuwsgierig maar 29 juni is pas NOD... vriend is ook niewsgierig maar kan het vel beter van zich af zetten...
Alle reacties Link kopieren
En wat hoop je eigenlijk, lady? Ineens toch een kinderwens opgekomen of toch maar liever niet? De kans lijkt me trouwens enorm klein hoor met MAP. Het was laatst in het nieuws dat antibiotica op zich helemaal geen kwaad kan bij de pil. Alleen als je ervan gaat overgeven of diarree krijgt, en dat wil nog wel eens gebeuren. Maar als je dat niet hebt gehad dan is de kans verreweg het grootst dat de MAP heeft gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Ow die kinderwens was er al heel sterk, bij ons allebei Hadden ook al een 'datum' (maand) om te gaan beginnen in nabije toekomst

Maar ik studeer in december af en willen daarna nog een verre reis maken. Ook is het huis niet helemaal af, er staat nog een verbouwing (niet zo groot gelukkig) op de planning en de inrichting is nog niet helemaal af...

Maar wel een stabiele relatie, financieel goede situatie en een fijn huis. Dus mocht het nu al zo zijn dan zijn we er allebei heel blij mee

Ik weet dat de kans niet heel erg groot is maar merk dat het me toch wel erg bezig houdt nu...
Ok, ik ben dus niet de enige alcoholvrije en bijna koffievrije. Die laatste vind ik vooral niet leuk. Drink nu 1 tot max 2 of 3 kopjes per dag. W beginnen net dus ik moet daar nog een beetje aan wennen fijn om ervaringsverhalen te lezen!



Lady, spannend, hoewel de kans natuurlijk klein is, bestaat die toch wel..



zijn jullie mannen ook aan het minderen met cafeine en alcohol?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu al zo'n half jaar mee met het forum maar nu word het toch eens tijd me aan te melden.

Ook mijn vriend en ik zijn bezig met ons eerste kindje. Niemand weet het dus het fijn dat ik het hier kan opschrijven al voelt het wel alsof ik nu een 'geheim' verklap, haha.

De 1e zou ik weer ongesteld moeten worden maar dit hopen we natuurlijk niet! Poeh, het wachten is lastig. Ook denk ik soms symptomen te voelen van een zwangerschap. Ben me ervan bewust dat wij heel graag een kindje willen en dat je dan elk kwaaltje dat je voelt linkt aan een zwangerschap. Dus zo nuchter mogelijk de week afwachten maar....



Ik drink ook bewust in deze 2 weken geen alchohol, al drink ik uberhaupt zelden. Probeer deze 2 weken wel op de gezonde tour te zijn. Daarnaast heb ik diabetes type 1 dus soms voelt het alsof extra mijn best moet doen!

Maar nu met ronde 2 bezig dus maak me nu nog niet al te druk
anoniem_181307 wijzigde dit bericht op 20-06-2013 12:28
Reden: Niet compleet!
% gewijzigd
Oh en ik ben echt jaloers op degene die voorheen ook nauwelijks alcohol dronken, wij zijn altijd wel van een wijntje bij het eten (en daarna nog één... Of twee). En koffie is voor mij best belangrijk s ochtends



Ik ben dus een aantal gewoonten aan het doorbreken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb waarschijnlijk gisteren,vandaag of morgen mijn eisprong. Weet het niet precies.



Vind get leuk om mee te lezen en schrijven!

Het wordt hopelijk ons tweede kindje



En het broeierige weer is niet heel prettig!! Maarja het mot:-P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan de foliuumzuur, drink geen alcohol meer en let ook op geen rauw vlees, kaasjes na mijn menstruatie



Overdreven misschien ja, maar voel mij er beter bij



Koffie en thee neem ik gewoon. Tijdens mijn vorige zwangerschap ook gedronken. Kreeg wwl eens opmerkingen van mensen, maar mijn vk zei dat het gewoon kan. Geen tien kopjes, maar 3,4 kopjes vond zij kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Koffie drink ik trouwens helemaal niet maar wel veel thee! Dus ik kan me zo goed voorstellen dat het lastig is dit te laten staan/te minderen. In thee zit in sommige gevallen ook caffeine.



Ik zelf wil niet eerder testen dan dat mijn menstruatie uitblijft. Anders word ik zo'n stresskip die in 3 dagen tijd wel 10 testen gaat doen. Wachten jullie ook netjes? En bij hoeveel dagen overtijd willen jullie testen? Ik denk zelf aan 3 dagen overtijd.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, ik ben ook aan het wachten, maar denk dat ik deze maand toch weer van het bankje ga vallen. Had deze week zo'n zeker gevoel dat het gelukt was, dus gistermiddag ook een test gedaan, maar hartstikke negatief.

Morgen is mijn NOD, dus nog even afwachten, maar vrees het ergste.

Ik probeer ook weinig tot geen alcohol te drinken, voor de zekerheid.



Succes allemaal!!!
Ik heb een cyclus van normaal 26-28 dagen, en als mijn menstruatie uitblijft wacht ik tot mijn verjaardag (dag 33). Maargoed, de kans lijkt me vrij klein

Anders drink ik een wijntje op mn verjaardag..!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een wachtbanker maar voel dat ik er dinsdag ook vanaf val.

Wij zitten al wen hele tijd in de vruchtbaarheidsbehandelingen en het went nooit die 2 wachtweken. Ik vind ze vreselijk! Ze duren veel te lang. Pfff
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk he, ik dacht het wachten tot beginnen lang was, maar de twee weken wachtkamer is veel erger. En ik kon er redelijk nuchter in blijven tot vandaag. Weer gehoord dat een vriendin zwanger is. En nu wil ik ook zo graag!
Alle reacties Link kopieren
quote:sonane schreef op 20 juni 2013 @ 11:22:

Haha, nou dan gooi ik direct een vraag in de groep (mocht er een groep komen dan)..: letten jullie op wat je eet en drinkt? Ik ben namelijk aan het geheelonthouden, vroeg me af of dat een beetje standaard was, of juist heel erg overdreven..

Goeie! Daar had ik het laatst over met iemand, maar we kwamen er niet uit



Oh, en verder heb ik hier niets te zoeken
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Ik kom gezellig met jullie mee zitten hier! Schrijf mee in het apriltopic en de komende weekjes ook even hier... Op 1 juli zou ik ongesteld moeten worden. Ik vind deze weken ook altijd het minst "leuk" van de hele cyclus. Geduld is nu eenmaal nooit mijn sterkste kant geweest.



@Dominoo: Heftig!! Dan ben je die wachtweken helemaal meer dan beu kan ik me voorstellen... Succes!! Laten we hopen dat je dit keer meer geluk hebt!



@Eten en drinken: Alcohol alleen tijdens mijn menstruatie en ook met eten let ik goed op (behalve tijdens mijn menstruatie). Koffie dronk ik de laatste tijd sowieso al stukken minder en nu helemaal niet meer. Mis het gelukkig ook niet!



@Testen: Ik denk niet dat ik het geduld heb om drie dagen te wachten (en tot nu toe heb ik dat helemaal nog niet gehoeven: werd of op de dag dat ik ongesteld moest worden ongesteld of de dag ervoor...).



Succes allemaal op het wachtbankje! Laten we hopen dat we daar (voorlopig) lange tijd niet meer hoeven plaats te nemen
Alle reacties Link kopieren
Hier een wachtbanker. Ben bezig zwanger te worden via KID als BAM-mam.

Morgen is het precies twee weken geleden dat de inseminatie heeft plaatsgevonden. Spannend nu dus.

Dinsdag en woensdag hele dag steken, nu vooral last van darmen en pijnlijke borsten. Ik ga er maar vanuit dat ik gewoon ongesteld word, maar zo niet dan ga ik zondag testen.



Ik ben overigens sind 19 september jl. geheelonthouder. Drink sindsdien geen druppel.

In de wachtweken let ik ook op rauwe kaas en vis uit pak.
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Het wordt hier gezellig druk.

@Houston, ja ik let ook op rauwe kaas en vis uit pak. Drink ook geen drankjes waar kinnine in zit.



Ik had ook steken en pijnlijke borsten en toen een positieve test. Je bent er bijna! Nog een paar dagen en dan heb je duidelijkheid.



@liesje, ik ben ook ongeduldig. Daarom ook deze topic zodat we elkaar kunnen helpen de tijd door te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk af en toe dat mijn borsten gevoelig zijn, tis geen pijn.. Kort maar, uurtje ofzo. Ook af en toe wat druk op mn buik maar duurt niet lang. Ik lijk ook wat last van mn hormonen te hebben maar goed dat kan van alles zijn ipv zwangerschap.



De eerste ronde was mijn cyclus 31 dagen en een week na mijn eisprong al ongesteld. Eisprong was dus vrij laat in mijn cyclus. Vrij snel maar zal vast zijn omdat ik net gestopt ben met de pil. Nu heb ik vorige week mijn eisprong gehad en zou ongeveer de 30e ongesteld moeten worden (14 dagen na eisprong) en dat zou een cyclus van 28 dagen moeten zijn...

Het liefst doe ik de 1e een test maar wacht eerst de 31 dagen af. Op dag 32 een test mocht ik nog niet ongesteld zijn. Spannend!!!!
Alle reacties Link kopieren
Sorry van de typfouten, berichten via de tel gaat toch minder makkelijk



Herkennen jullie de symptomen? Kwaaltjes die maar kort duren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven