Geld & Recht alle pijlers

Drugsdealer in huis

12-04-2017 13:46 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand toevallig hoe zaken werken wanneer een drugsdealer in huis wordt opgepakt.

Ik woon met 8 mensen in een studentenhuis en niemand heeft er iets over te zeggen wie hier komt wonen, deze keer is het een drugsdealer geworden. Ik ben aangesproken (en nu bang gemaakt) door een vriend dat wanneer de politie een inval zou doen ons huis weken op slot gaat. Overigens is onze woning óók de toegang naar een bedrijf en naar 3 appartementen, zij moeten door ons huis heen met eigen gemeentelijk adres om op hun plek te komen met een gemeentelijk eigen adres (66, 68 en 70 moeten dus door de voordeur en keuken van 64, waar de drusgdealer woont.)



Ik kan me niet voorstellen dat de politie het kan maken om zomaar weken een woning op slot te gooien en mensen en bedrijven te benadelen die er totaal niks mee te maken hebben... maar ik wil daar eigenlijk wel graag duidelijkheid over. Als dit zo is zouden we namelijk mogelijk andere stappen kunnen ondernemen om dit te voorkomen. Ik denk aan een wijkagent benaderen met dit probleem maar nog niet direct mijn adres te geven, enkel info vragen en tegelijkertijd is hij/zij dan al op de hoogte van onze huissituatie wat mogelijk kan zorgen dat wanneer er een inval is niet de totale boel afgesloten wordt en enkel de kamer van de betreffende persoon? Ofzo? Iemand hier meer ervaring mee en tips?
quote:viva-amber schreef op 20 april 2017 @ 15:33:

[...]





Hoe weet de politie welk pand zij moeten checken als jij adres geheim hebt gehouden?Dat detail heeft hij/zij gefingeerd voor de privacy.
quote:viva-amber schreef op 20 april 2017 @ 15:33:

[...]





Hoe weet de politie welk pand zij moeten checken als jij adres geheim hebt gehouden?Dacht ik ook gelijk...
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 20 april 2017 @ 15:33:

[...]





Hoe weet de politie welk pand zij moeten checken als jij adres geheim hebt gehouden?



Dat adres is nu niet meer geheim. Ik ben binnengestapt met de vraag of het mogelijk was om eerst mijn verhaal te doen alvorens het adres/mijn naam (want adres) door te geven.

Na de garantie van de politie tijdens het gesprek dat het mogelijk is om de huiszoeking te doen in enkel deze specifieke kamer en de rest van bewoners/bedrijvigheden niet op slot hoeven/doorzocht/andere wijze gestoord/etc. heb ik het adres en de naam van betreffende persoon door gegeven en exact in welke kamer van al die deuren ze moeten zijn.



Ik weet echter niet wat ik had moeten doen als dit niet mogelijk was, of ik dan gewoon had kunnen weglopen. Ben ik ook vergeten te vragen in hoeverre ik dan schuldig was aan iets niet melden.

Maar jullie hadden me overtuigd dat hij hoe dan ook weg moet dus eigenlijk was dat voor mij al geen optie meer bij dit gesprek aangaan en dit enkel een kans op 'verzachtende omstandigheden' en de andere optie een totale huiszoeking met gevolgen van dien.
Goed dat je daarvoor gekozen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Handig.

Kan je als dubieuze Henkie mooi je troep in andermans kamer leggen want meneer de pliesie heeft beloofd dat ze daar toch niet gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuzu schreef op 21 april 2017 @ 23:11:

Handig.

Kan je als dubieuze Henkie mooi je troep in andermans kamer leggen want meneer de pliesie heeft beloofd dat ze daar toch niet gaan kijken.Vertel mij wat. Ik ben al door mijn rug gegaan door die hele kwekerij te moeten verplaatsen. Maar uiteindelijk heb je dan ook wat he! (nuja niet, geen strafblad etc.).
quote:Snoekbaars schreef op 21 april 2017 @ 23:24:

[...]





Vertel mij wat. Ik ben al door mijn rug gegaan door die hele kwekerij te moeten verplaatsen. Maar uiteindelijk heb je dan ook wat he! (nuja niet, geen strafblad etc.). Ik moet je één ding nageven: ik moet wel om je verhaaltje lachen.
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 14:30:

[...]





Ja? Ik wist eerlijk gezegd niet dat misdaad anoniem hier voor was. En als ik dat bel, komen ze dan niet alsnog het huis voor maanden afsluiten? :P



Andere vragen die mensen stelden:

- Geen plantages, drugs wordt niet gemaakt. Dagelijkse stroom aan klanten, harddrugs en wapens aanwezig. Hij woont hier eigenlijk ook niet; al 8 maanden geen meubels in zijn kamer; hij gebruikt deze kamer om te kunnen dealen zodat waar hij écht woont niet in gevaar komt. Overlast is er tot nu toe nooit geweest van hem.

- Ik denk dat de kans groter wordt dat de politie eens voor de deur staat binnenkort omdat hij elke week met ze in contact komt door domme dingen, de brieven en aanmaningen vanwege mensen in elkaar slaan/te hard rijden/afgepakt rijbewijs/etc. opent hij niet, de overburen beginnen het al bijzonder vervelend te vinden dat hier elke nacht schreeuwende drugsjunkies voor de deur staan en gaan waarschijnlijk eens klagen bij de politie.

- Alle kamers hebben een eigen slot, maar 4 kamers delen hetzelfde huisnummer. Volgens de gemeente delen wij geen huishouden (kwam aan het licht door uitkering). En die appartementen en bedrijf hebben dus een ander nummer.Bel gewoon de politie. Wat een gemuts.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je het gemeld hebt. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Alle reacties Link kopieren
Als het om hard drugs gaat dan kan het huis zelfs voor een jaar gesloten worden
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Ik heb niet alles gelezen. Maar een soortgelijke ervaring. Deelde het trappenhuis en de voordeur met andere bewoners. Alleen zijn privédeel is toen op slot gedaan. Ging alleen om vuurwapens ipv drugs.
Alle reacties Link kopieren
Update:

Wat een schijtplan.

Ze komen dus niet. Maar we zitten ons nu al weken ongemakkelijk te voelen en onze kamer extra op te ruimen ( niet écht erg, kei schone kamers nu) omdat ze elk moment kunnen binnenvallen.
Als ze gewoon komen zoals beloofd... zucht.
Alle reacties Link kopieren
Snoekbaars schreef:
14-05-2017 01:13
Update:

Wat een schijtplan.

Ze komen dus niet. Maar we zitten ons nu al weken ongemakkelijk te voelen en onze kamer extra op te ruimen ( niet écht erg, kei schone kamers nu) omdat ze elk moment kunnen binnenvallen.
Als ze gewoon komen zoals beloofd... zucht.
Dus die medebewoner is daar gewoon door de huisbaas weggezet om te zorgen dat jullie de boel schoon houden?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
14-05-2017 01:23
Dus die medebewoner is daar gewoon door de huisbaas weggezet om te zorgen dat jullie de boel schoon houden?
Oeh. Waarschijnlijk wel :O Ik pak meteen mijn aluhoedje er bij voor de zekerheid!
Snoekbaars schreef:
14-05-2017 02:13
Oeh. Waarschijnlijk wel :O Ik pak meteen mijn aluhoedje er bij voor de zekerheid!
Doe dat snoekbaars! Maar, even bij de les weer: ik lees net dat je maar liefst 7 hele stabiele ouders hebt; waarom ben je zo bang om in het ergste geval een paar weken bij één van hen te logeren dat het pand weer open mag. Mócht het gesloten worden.
Je doet een beetje alsof je niemand in je leven hebt maar met 7 hele stabiele ouders kan je toch altijd wel érgens terecht???
Alle reacties Link kopieren
Bestaardigopzich schreef:
14-05-2017 21:11
Doe dat snoekbaars! Maar, even bij de les weer: ik lees net dat je maar liefst 7 hele stabiele ouders hebt; waarom ben je zo bang om in het ergste geval een paar weken bij één van hen te logeren dat het pand weer open mag. Mócht het gesloten worden.
Je doet een beetje alsof je niemand in je leven hebt maar met 7 hele stabiele ouders kan je toch altijd wel érgens terecht???
Dat kan inderdaad.
Maar het is uiteraard niet iets wat je eerste keus is; ik ben dan weg uit de omgeving waar ik mijn werk, vrienden, spulletjes etc. heb.
Het zou fijner zijn als dat niet hoeft, maar als het moet kan het gelukkig wél.

Ik ben nu met name gewoon pissig omdat mij beloofd is door de politie dat men hier werk van gaat maken en dat dan vervolgens niet gebeurd.
Sla ik gisteren de lokale krant open... 'mensen in stad X geven té weinig aan wanneer er sprake is van drugsoverlast waardoor we niks aan drugsoverlast kunnen doen. Mensen moeten meer bellen'. JA KOMEN DAN!

Ze hadden ook gerust mogen zeggen dat ze er eigenlijk niet de mankracht of geld of tijd voor hebben... als je een inval beloofd verwachten mensen dat ook; nog extra omdat je een betrouwbaar iemand hoort te zijn als politieman.
Alle reacties Link kopieren
Snoekbaars schreef:
15-05-2017 13:27
Dat kan inderdaad.
Maar het is uiteraard niet iets wat je eerste keus is; ik ben dan weg uit de omgeving waar ik mijn werk, vrienden, spulletjes etc. heb.
Het zou fijner zijn als dat niet hoeft, maar als het moet kan het gelukkig wél.

Ik ben nu met name gewoon pissig omdat mij beloofd is door de politie dat men hier werk van gaat maken en dat dan vervolgens niet gebeurd.
Sla ik gisteren de lokale krant open... 'mensen in stad X geven té weinig aan wanneer er sprake is van drugsoverlast waardoor we niks aan drugsoverlast kunnen doen. Mensen moeten meer bellen'. JA KOMEN DAN!

Ze hadden ook gerust mogen zeggen dat ze er eigenlijk niet de mankracht of geld of tijd voor hebben... als je een inval beloofd verwachten mensen dat ook; nog extra omdat je een betrouwbaar iemand hoort te zijn als politieman.
Ik lees al een tijdje mee.. Waarom denk je dat een wijkagent op voorhand een inval kan beloven?
Ik blijf het een raar topic vinden.
Alle reacties Link kopieren
Snoekbaars schreef:
20-04-2017 14:59
quote:-Kia-Ora- schreef op 13 april 2017 @ 08:40:



Enfin;

Contact gehad met de wijkagent bij inloopuur.

Het verhaal uitgelegd, zonder te vertellen waar ik woon en wie ik ben, en de reden waarom ik dat niet direct wil vertellen.


Er zal een controle plaats gaan vinden en het is mij beloofd dat niet het hele pand sluit. Dat is dus kennelijk mogelijk. Een van de redenen waar de agent geheel gelijk in had; als ik dit niet had gemeld en er een inval was geweest naar aanleiding van klachten van buren dan zou dat waarschijnlijk wél gebeuren; en zouden we allen mee mogen komen voor interviews om te verduidelijken wat we wel of niet van elkaar zijn en in hoeverre we deelnamen aan deze activiteiten. Huisbaas en het bedrijf wat de verhuur regelt ook; die mogen gaan bewijzen hoe ze er geen weet van hadden dit in huis te halen; en daar gaat veel bureaucratische tijd overheen.

Nu weten ze voor de inval al hoe de vork in de steel zit.



*vingers gekruist* dat dit ook daadwerkelijk zo gaat. En óf ze komen. Wanneer ze zouden komen konden/mochten ze niet vertellen.




Dank je wel voor al jullie hulp.

+10 voor jullie

+10 voor de politie
Het is en blijft een vaag topic.
Snoekbaars schreef:
15-05-2017 13:27
Dat kan inderdaad.
Maar het is uiteraard niet iets wat je eerste keus is; ik ben dan weg uit de omgeving waar ik mijn werk, vrienden, spulletjes etc. heb.
Het zou fijner zijn als dat niet hoeft, maar als het moet kan het gelukkig wél.

Ik ben nu met name gewoon pissig omdat mij beloofd is door de politie dat men hier werk van gaat maken en dat dan vervolgens niet gebeurd.

Sla ik gisteren de lokale krant open... 'mensen in stad X geven té weinig aan wanneer er sprake is van drugsoverlast waardoor we niks aan drugsoverlast kunnen doen. Mensen moeten meer bellen'. JA KOMEN DAN!

Ze hadden ook gerust mogen zeggen dat ze er eigenlijk niet de mankracht of geld of tijd voor hebben... als je een inval beloofd verwachten mensen dat ook; nog extra omdat je een betrouwbaar iemand hoort te zijn als politieman.
Nu ben je pissig omdat de politie niet komt; eerder was je vooral bang dat deze met wapens zwaaiende drugsdealer de reden zou zijn om het pand te verzegelen en jij op straat kwam te staan en nergens terechtkon, dan stond je op straat en dan? Dat was ook de reden dat je als er 's nachts iemand in elkaar gemept werdt jij gewoon de luiken liet zakken en net deed of je niks zag.

Komt niet erg betrouwbaar op me over. En dan naar de wijkagent ipv gewoon 112 bellen als er gevochten wordt voor de deur... tsja, als ik vandaag tegen de wijkagent zeg dat mijn buurman volgens mij(!) drugsdealer is en met wapens zwaait gebeurd er ook niks. Logisch, ik kan wel ruzie met hem hebben en hem willen treiteren.
Als dit allemaal waar is had je aangifte moeten doen van bedreiging met een vuurwapen en wel meteen toen hij met wapens had staan zwaaien voor je neus. En de namen moeten geven van al je getuigen met de boodschap dat ze doodsbang voor hem zijn,

Kennelijk zien de buren ook niks bijzonders want bij tig meldingen van overlast had de politie allang op de stoep gestaan om 6 uur 's ochtends.
Als mensen op dit forum je verhaal al ongeloofwaardig en bizar vinden kan ik me voorstellen dat de wijkagent een notitie maakt en rustig afwacht of er werkelijk weleens vervelende dingen gebeuren en dan in actie komt.
Je verteld hier ook niet de waarheid; je kan dus gewoon even logeren bij een van je 7 ouders maar jammert dat je in de goot moet slapen als het pand gesloten wordt. Ook zeg je eerst dat er geen drugs gemaakt worden op het adres, even later babbel je weer wat over een wietplantage die je hebt helpen opruimen.
Waarom zou je dat doen? Serieus, waarom zou je? Leg eens uit waarom je geen politie belde op het moment dat die wietplantage opgeruimd werd dan had je niets uit hoeven leggen verder. Ik denk dat je dingen ziet of droomt die er niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bestaardigopzich schreef:
15-05-2017 15:11
Nu ben je pissig omdat de politie niet komt; eerder was je vooral bang dat deze met wapens zwaaiende drugsdealer de reden zou zijn om het pand te verzegelen en jij op straat kwam te staan en nergens terechtkon, dan stond je op straat en dan? Dat was ook de reden dat je als er 's nachts iemand in elkaar gemept werdt jij gewoon de luiken liet zakken en net deed of je niks zag.

Komt niet erg betrouwbaar op me over. En dan naar de wijkagent ipv gewoon 112 bellen als er gevochten wordt voor de deur... tsja, als ik vandaag tegen de wijkagent zeg dat mijn buurman volgens mij(!) drugsdealer is en met wapens zwaait gebeurd er ook niks. Logisch, ik kan wel ruzie met hem hebben en hem willen treiteren.
Als dit allemaal waar is had je aangifte moeten doen van bedreiging met een vuurwapen en wel meteen toen hij met wapens had staan zwaaien voor je neus. En de namen moeten geven van al je getuigen met de boodschap dat ze doodsbang voor hem zijn,

Kennelijk zien de buren ook niks bijzonders want bij tig meldingen van overlast had de politie allang op de stoep gestaan om 6 uur 's ochtends.
Als mensen op dit forum je verhaal al ongeloofwaardig en bizar vinden kan ik me voorstellen dat de wijkagent een notitie maakt en rustig afwacht of er werkelijk weleens vervelende dingen gebeuren en dan in actie komt.
Je verteld hier ook niet de waarheid; je kan dus gewoon even logeren bij een van je 7 ouders maar jammert dat je in de goot moet slapen als het pand gesloten wordt. Ook zeg je eerst dat er geen drugs gemaakt worden op het adres, even later babbel je weer wat over een wietplantage die je hebt helpen opruimen.
Waarom zou je dat doen? Serieus, waarom zou je? Leg eens uit waarom je geen politie belde op het moment dat die wietplantage opgeruimd werd dan had je niets uit hoeven leggen verder. Ik denk dat je dingen ziet of droomt die er niet zijn.
Waar heb jij het allemaal over.
Deze meneer heeft mij nooit bedreigt met een vuurwapen?
Er is een deze woning ook geen wietplantage ontruimt waarbij ik heb geholpen?
Ik heb ook geen vechtpartij meegemaakt voor de deur hier waarbij ik de rolluiken heb gesloten?
Snoekbaars schreef:
21-04-2017 23:24
quote:Kuzu schreef op 21 april 2017 @ 23:11:

Handig.

Kan je als dubieuze Henkie mooi je troep in andermans kamer leggen want meneer de pliesie heeft beloofd dat ze daar toch niet gaan kijken.Vertel mij wat. Ik ben al door mijn rug gegaan door die hele kwekerij te moeten verplaatsen. Maar uiteindelijk heb je dan ook wat he! (nuja niet, geen strafblad etc.).
De rest kan je ook gewoon vinden, heb nu geen tijd om het allemaal op te zoeken maar je vertelde dat die gast met een wapen had staan zwaaien waar ook andere huisgenoten bij waren. Als je je daardoor bedreigd voelt -ik zou het als (verkapte) dreiging voelen- is dat reden genoeg om aangifte te doen.
Het IS namelijk een enge situatie ook al doet hij poeslief. Hij wil wel dat je weet dat hij een wapen heeft, toch?

Een 'normaal' mens zou dat juist uit het zicht houden, bang verlinkt te worden. Handiger als de mensen om je heen een beetje bang voor je zijn, je weet maar nooit wat zo'n aardige dealer doet als hij boos wordt nietwaar?

Maar hoe is het nu, wordt er nog gedeald in het pand, al politie geweest of de huisbaas nog gesproken?
Ik hoop oprecht dat hij inmiddels vertrokken is, dat zou het beste zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bestaardigopzich schreef:
07-06-2017 01:04
De rest kan je ook gewoon vinden, heb nu geen tijd om het allemaal op te zoeken maar je vertelde dat die gast met een wapen had staan zwaaien waar ook andere huisgenoten bij waren. Als je je daardoor bedreigd voelt -ik zou het als (verkapte) dreiging voelen- is dat reden genoeg om aangifte te doen.
Het IS namelijk een enge situatie ook al doet hij poeslief. Hij wil wel dat je weet dat hij een wapen heeft, toch?

Een 'normaal' mens zou dat juist uit het zicht houden, bang verlinkt te worden. Handiger als de mensen om je heen een beetje bang voor je zijn, je weet maar nooit wat zo'n aardige dealer doet als hij boos wordt nietwaar?

Maar hoe is het nu, wordt er nog gedeald in het pand, al politie geweest of de huisbaas nog gesproken?
Ik hoop oprecht dat hij inmiddels vertrokken is, dat zou het beste zijn.
Dat schreef ik niet maar Kuzu... zie quote gedeelte bovenaan...
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam dit tegen en moest even denken aan mijn studententijd! Mijn eerste studentenhuis was ook een gajeshuis. In een jaar tijd twee drugsdealers in huis gehad - met meerdere politie invallen ten gevolge. De eerste keer herinner ik mij nog als de dag van gisteren. Ik lag al bijna op bed, pyjamaatje aan en licht uit. Er werd op de deur gebonkt en geschreeuwd - dat was niets nieuws meer, dus ik trok me er niets van aan. De eerste maanden had ik mij nog druk gemaakt over dit soort onrust, maar op een gegeven moment went alles. Een korte tijd later een bombastisch geluid, de deur werd open geforceerd en alle bewoners werden uit hun bed gelicht. Gelukkig was ons drugsdealend huisgenootje thuis, was zijn stash net bijgevuld en konden ze hem zo meenemen en konden wij weer naar bed. Nu ik dit zo lees besef ik mij dat het ook anders had kunnen aflopen! Jemie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven