Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Alle reacties Link kopieren
MBO+

1 Jaar ervaring toen ik begonnen was (8 maanden geleden)

Logistieke sector

2100 bruto/1610 netto voor 38u

Daarnaast komt er nog bij:

13e maand

8% vakantiegeld

Reiskostenvergoeding



Gemiddeld dus. Maar binnenkort krijg ik wel salarisverhoging.

Ik vind dat hier wel mensen tussen zitten die wel erg goed verdienen. Sjees, ik ga verhuizen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
WO, 3,5 jr relevante werkervaring. Functie: Financiele Accounting Manager. Bruto 6900, netto 4100. Vakantiegeld 12%, bonus max 1 mnd salaris. Leeftijd 30. Vakantiedagen 25 met 5 extra omdat ik geen overtijd uitbetaald krijg. Fulltime maar werk meestal wel meer. Op zn gekst ooit 90 uur in een week gewerkt. Dat doe ik nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ruim betaald Pinkelot, hier is dat ruim 2000 minder en 10 jaar ouder. En 20 jaar werkervaring.

Waar werk je ?
Alle reacties Link kopieren
hahah zusenzoo, dat wil ik ook wel weten,....mss moet ik me toch maar om laten scholen...hoewel ik zoveel overwerk ook niet zie zitten...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkelot schreef op 08 september 2013 @ 14:07:

WO, 3,5 jr relevante werkervaring. Functie: Financiele Accounting Manager. Bruto 6900, netto 4100. Vakantiegeld 12%, bonus max 1 mnd salaris. Leeftijd 30. Vakantiedagen 25 met 5 extra omdat ik geen overtijd uitbetaald krijg. Fulltime maar werk meestal wel meer. Op zn gekst ooit 90 uur in een week gewerkt. Dat doe ik nooit meer.Heerlijk zo jong zoveel geld!
Alle reacties Link kopieren
quote:Karen24 schreef op 17 juli 2013 @ 08:37:

[...]





je hebt gelijk; maar ik heb veel oudere vrienden en vrienden die bij Bain etc werken; dan is mijn salaris een lachertje; maar een realitycheck is wel even goed.@ Karen24, als jij met 26 jaar als zo'n salaris gaat verdienen zal het je nog wel gaan tegenvallen als je nog een keer moet gaan solliciteren. Die oudere vrienden bij Bain etc zullen vast wel een behoorlijk stukje ouder zijn en een hogere functie bekleden, niet te vergeten 24/7 werken. Ik verdien bruto nog niet eens de helft en ben 24.
Alle reacties Link kopieren
Nee, hoor Kim die bij Bain en McKinsey zijn gewoon 25 of 26, een enkeling 29 maar die zit dan op het dubbele!



Tsja als ik moet gaan solliciteren zijn we weer twee jaar verder en nog een opleiding, ik zit een vakgebied wat relatief goed betaald.



In welke sector zit jij dan?
Alle reacties Link kopieren
Opleiding: MBO bank & verzekeringswezen niveau 4

Leeftijd: 22

Werk: Accountantskantoor

Werkervaring: 0 (begon zonder ervaring werk er nu 2,5 jaar)

Salaris: 1600 bruto excl. vakantiegeld

Vakantiedagen: 28



Extra's:

13e maand

premie vrij pensioen

Kerstgratificatie

Winstdeling
Alle reacties Link kopieren
Opleiding: mbo

Leeftijd: 24.. bijna 25

Werk: comm. binnendienst 40 uur

Werkervaring: 4 jaar

Salaris: 1800 euro bruto

Vakantiedagen: 25

Extra: 13e maand & 100 euro netto reiskostenvergoeding



Wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Claressa,



lijkt me wel netjes voor een functie op MBO niveau voor dat werk.

Een vriendin van mij doet iets soortgelijks op HBO niveau, is 8jr ouder en verdient een paar honderd euro bruto meer.



dus dat lijkt me in verhouding.

Overigens begreep ik van haar dat de salarissen voor deze functies door de crisis ook gedaald zijn vanwege het feti dat op elke functie heel veel mensen solliciteren en ze dus degene kunnen aannemen die voor minder salaris wil werken. Als je hogere eisen stelt, zijn er altijd mensen die wel voor dat bedrag het werk willen uitvoeren (helaas).
Alle reacties Link kopieren
@Karen, ben als office manager werkzaam bij een Werving & Selectiebureau.
Receptioniste

midden-20

¤1100 netto

32 u/pw
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Bainee geweest na mijn studie. Ik ga er verder niet over uitwijden want walgelijke onmenselijke organisatie, maar zelfs na 17 jaar maakt mijn hart weer een sprongetje van blijdschap als ik denk aan het feit dat ik er nooit meer heen hoef en dat ik weg ben gegaan. Staar je niet blind op hun salaris. Het is het echt niet waard.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, dit is nieuw voor mij (forum) maar doordat jullie hier zo eerlijk en openhartig zijn wil ik ook naar jullie mening vragen.



Ik zit namelijk met het feit dat ik nooit eerlijk ben over mijn salaris omdat ik bang ben dat anderen een verkeerd beeld van me krijgen.



Opleiding: HBO

Leeftijd: 27

Werk: ZZP in ICT

Ik maak website en verdien via advertenties.

Salaris: variabel van 7500 tot 15.000 per maand (seizoensgebonden)

Netto hou ik 3600 - 7000 over.



Als ik eerlijk ben over mijn salaris word ik niet serieus genomen. Alsof ik een andere vriendin word. Ik wil alleen normaal gevonden worden.. Tips??
Girls rule the world
Alle reacties Link kopieren
27 jaar

10,30 bruto per uur

Nu 7,75 uur per week. Geen idee wat ik over hou, eerste salaris komt nog.

Hulp in huishouding bij mensen met een WMO indicatie
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
@keeb

Waarom zou je eerlijk moeten zijn over je salaris/omzet? Als je op een gegeven moment wat meer verdient, vind ik het verstandiger om gewoon je mond te houden. Het gaat toch niemand iets aan? En bovendien moet je als ondernemer ook zelf je pensioen en verzekeringen regelen, waardoor de opbrengsten veel lijken, maar er uiteindelijk onder de streep minder overblijft.
Alle reacties Link kopieren
@Nummerzoveel

Precies mijn gedachte, maar sommige mensen in mijn omgeving zijn daar gevoelig voor. Die willen alles weten.

Zo heb ik ondanks een nieuwe auto gekocht en kwam bij een verjaardag aanrijden. Allemaal leuke reactie, maar wel scheve gezichten. Daarnaast kreeg ik nog te horen ' kan het eraf' toen bleek dat ik 10 euro als cadeau had gegeven (wat ik al 5 jaar doen). Daar kan ik zo slecht tegen.
Girls rule the world
Alle reacties Link kopieren
quote:keeb schreef op 17 september 2013 @ 13:26:

@Nummerzoveel

Precies mijn gedachte, maar sommige mensen in mijn omgeving zijn daar gevoelig voor. Die willen alles weten.

Zo heb ik ondanks een nieuwe auto gekocht en kwam bij een verjaardag aanrijden. Allemaal leuke reactie, maar wel scheve gezichten. Daarnaast kreeg ik nog te horen ' kan het eraf' toen bleek dat ik 10 euro als cadeau had gegeven (wat ik al 5 jaar doen). Daar kan ik zo slecht tegen.Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor auto heb je gekocht
Alle reacties Link kopieren
quote:Reine schreef op 17 september 2013 @ 14:27:

[...]





Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor auto heb je gekocht Mijn droom auto! Een Mini Cooper.
Girls rule the world
Alle reacties Link kopieren
quote:keeb schreef op 17 september 2013 @ 19:17:

[...]





Mijn droom auto! Een Mini Cooper.Idd, Erg leuke auto!
Tja keeb ik vind dat van die verjaardag eerlijk gezegd ook knieperig.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 18 september 2013 @ 07:31:

Tja keeb ik vind dat van die verjaardag eerlijk gezegd ook knieperig.



Wat is hier knieperig aan? Ik geef al 5 jaar hetzelfde bedrag, toen ik 3 jaar geleden nog student was stond ik altijd in de min op de bank en zelfs toen gaf ik 10 euro.



Doe ik het dan echt fout?
Girls rule the world
Alle reacties Link kopieren
Met een goed salaris hoef je toch niet ineens meer geld te geven voor een verjaardag? Wij geven ook al jaren hetzelfde terwijl de inkomsten sterk zijn gestegen.



Brrr! Mini cooper. Ben blij er vanaf te zijn. Leuke snelle autootjes, maar zó irritant als je vlak voor een verkeerslicht staat en moet bukken om het licht te kunnen zien!
Alle reacties Link kopieren
quote:Grrrlstar schreef op 18 september 2013 @ 19:33:

Met een goed salaris hoef je toch niet ineens meer geld te geven voor een verjaardag? Wij geven ook al jaren hetzelfde terwijl de inkomsten sterk zijn gestegen.



Brrr! Mini cooper. Ben blij er vanaf te zijn. Leuke snelle autootjes, maar zó irritant als je vlak voor een verkeerslicht staat en moet bukken om het licht te kunnen zien!Dat probleem kun je voorkomen door wat verder af te stoppen voor het stoplicht. De zware koppeling is pas irritant. Heb nu een dsg automaat, Wat een verademing.
Ik heb per 1 oktober een nieuw salaris gekregen op mijn werk:



24 jaar

Werkervaring: 2 jaar bij dit bedrijf (tevens ook 2 jaar in deze sector)

¤ 1937,50 o.b.v. 40 uur + vakantiegeld 8%

HBO functie in vastgoedsector

Bijna afgeronde HBO opleiding (alleen nog scriptie)



Vinden jullie dit een redelijk salaris?

Naar verwachting zal ik na het behalen van mijn diploma ook dit salaris blijven verdienen, is het dan ook nog redelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven