Gezondheid alle pijlers

Crohn/ Colitis en andere darmzaken

11-02-2011 19:16 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic voor iedereen die wil meeschrijven over Crohn/ Colitis, pds en andere darmproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker een hele opluchting .
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen?



Hier gaat het goed sinds ik de vezels gebruik. Ik hoef ze zelfs niet meer iedere dag te gebruiken.
quote:gizzmo-returns schreef op 06 oktober 2016 @ 17:47:

Pekoe, lief dat je er naar vraagt! Gaat redelijk, ben erg moe en heb opeens een enorme opstopping in de darmen.

Al weken ren ik om het uur naar het toilet en nu kan ik opeens niet meer...... Is dit herkenbaar?



Verder geen rare bijwerkingen tot nu toe.



Mijn darmen zijn snel van slag en als dat gebeurt heb ik ook periodes van dagen dat ik niet naar de wc kan (normaal gesproken netjes 1x per dag). Een week geleden heb ik iets gegeten waar mijn darmen erg veel moeite mee hadden en ze zijn nog steeds van slag.



Ik gebruik trouwens wel Humira en bij mij werkt het goed. Geen noemenswaardige bijwerkingen.



Fijn dat het geen CU is, Story.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik meld me ook even hier. Binnenkort krijg ik een coloscopie om te kijken of ik crohn of colitis heb.



Iemand tips om de moviprep weg te krijgen? Vorige keer toen ik dat moest heb ik het via een sonde gekregen omdat ik het niet binnen hield :( gelukkig ben ik nu niet zo ziek als toen, maar ik zie er toch tegenop.



Ben ook vroeg aan de beurt, dus moet ik om 5.00 wekker zetten voor sochtends nog een liter moviprep..



Alvast bedankt voor jullie reacties
quote:pink632 schreef op 21 oktober 2016 @ 12:12:

Hoi allemaal,



Ik meld me ook even hier. Binnenkort krijg ik een coloscopie om te kijken of ik crohn of colitis heb.



Iemand tips om de moviprep weg te krijgen? Vorige keer toen ik dat moest heb ik het via een sonde gekregen omdat ik het niet binnen hield :( gelukkig ben ik nu niet zo ziek als toen, maar ik zie er toch tegenop.



Ben ook vroeg aan de beurt, dus moet ik om 5.00 wekker zetten voor sochtends nog een liter moviprep..



Alvast bedankt voor jullie reacties Het enige wat bij mij werkt is zo snel mogelijk alles opdrinken, met de neus dichtgeknepen, tot de laatste slok weg is en dan heel snel een slok water erachter aan.
Alle reacties Link kopieren
Nou daar bereid ik me dan maar op voor haha.
quote:pink632 schreef op 21 oktober 2016 @ 12:12:

Hoi allemaal,



Ik meld me ook even hier. Binnenkort krijg ik een coloscopie om te kijken of ik crohn of colitis heb.



Iemand tips om de moviprep weg te krijgen? Vorige keer toen ik dat moest heb ik het via een sonde gekregen omdat ik het niet binnen hield :( gelukkig ben ik nu niet zo ziek als toen, maar ik zie er toch tegenop.



Ben ook vroeg aan de beurt, dus moet ik om 5.00 wekker zetten voor sochtends nog een liter moviprep..



Alvast bedankt voor jullie reacties Picoprep vragen.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben weer goedgekeurd voor de komende maand. Ontstekingswaarden in het bloed zitten onder de 5. Erg blij mee! Ergens in december/januari darmonderzoek en hopelijk kan het daarna allemaal een beetje omlaag geschroefd qua controles...



Hoe is het met jullie?



Pink heb je je darmonderzoek al gehad?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je waardes zo goed zijn! Wel een darmonderzoek? Ik dacht dat ze dat niet zo vaak deden.



Ik mag volgende maand weer rondje bloedprikken en arts doen. We zullen zien wat eruit komt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben eerder dit jaar heel erg ziek geweest en naar aanleiding daarvan op stevige medicijnen gezet. Arts wil niet blind varen op bloeduitslagen dus idd een darmonderzoek om te kijken of de ontsteking idd weg is.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Logisch, wel fijn dat de arts zo doortastend is. Jammer dat het altijd zo'n gedoe is dat onderzoek. Je voelt je verder goed op deze medicijnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 06 oktober 2016 @ 21:01:

Ik krijg thiosix erbij.Ik hoorde hier vanmiddag voor het eerst over, wat is dat ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij sinds een paar weken beter. De Infliximab begon halverwege september aan te slaan (de arts had gezegd dat het 3 tot 4 maanden zou duren voordat ik resultaat zou merken). Ik ben eind augustus weer begonnen met sporten en wandel iedere dag een flink stuk om mijn conditie te verbeteren, daarvoor lag ik alleen op de bank en sliep veel.



Donderdag word ik geopereerd. Het zieke stuk darm wordt verwijderd, de abcessen en fistels worden verwijderd. Mijn stoma wordt gereviseerd. En mijn baarmoeder en eileider gaan eruit (zitten ook abcessen op). Eindelijk word ik geholpen, ik moest lang op deze operatie wachten, ze moesten het juiste operatieteam formeren, en kan ik gaan uitzien naar minder ongemak, naar een betere kwaliteit van het leven, voor zolang het duurt dan, want dat weet je natuurlijk nooit met Chrohn. Ik kan niet wachten tot het allemaal achter de rug is.



Ik heb nog wel een kater van de ernstige bijwerkingen van de Infliximab, die ik een paar keer na de gift heb gehad, steeds na zo'n infuus, dat was de laatste gift gelukkig stukken minder. Nog nooit heb ik zoveel pijn gehad, echt traumatisch, helemaal niks meer kunnen doen, en volledig afhankelijk zijn van anderen, en de darmarts wil het niet herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Gisselle wat een heftige operatie staat je te wachten. Ik ben er even stil van.

Wat is crohn toch ook een rotziekte.



Mijn arts zei, het wordt zo onderschat door de maatschappij. Het is dan wel geen kanker, maar ondertussen zet het je leven volledig op zijn kop en je kan er niks mee, je moet er maar een draai aan zien te geven. Bij kanker kan iedereen zich wel voorstellen dat het zwaar is met al die chemo, bestraling en weet ik veel wat. Bij ibd hebben de mensen geen idee... Terwijl het ook zo'n impact heeft.

Ik kon me daar wel in vinden ja...
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:Gisselle schreef op 01 november 2016 @ 21:30:

[...]



Ik hoorde hier vanmiddag voor het eerst over, wat is dat ongeveer?Het is schijnbaar een middel wat in hogere dosis bij leukemie wordt gebruikt als chemokuur. In lagere dosis werkt het blijkbaar tegen ontstekingen in de darm als onderhoudsmedicatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Giselle! Heel veel succes/sterkte morgen!



Ik heb het darmonderzoek gehad, niets van meegekregen dus dat viel mee de voorbereiding vond ik vreselijk, vooral het laxeermiddel drinken om 4.30.. ze hebben biopten genomen en ik krijg volgende week de uitslag, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Wow Gisselle, wat heftig! Ik hoop dat het je veel gaat opleveren en die ellende eindelijk eens een stuk minder gaat worden. Veel sterkte.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Giselle heel veel sterkte en een snel herstel gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames, en pointdexter, die arts van jou heeft helemaal gelijk, darmziekten worden enorm onderschat, je kan er zo vreselijk ziek van zijn, echt gruwelijke als je darmen niet goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Giselle,

Ik gebruik al een paar jaar Thiosix voor mijn colitis. Het is inderdaad een middel,dat geregistreerd stond voor de behandeling van leukemie, maar sinds nog niet zo lang ook voor de behandeling van ontstekingen in de darmen. Voor mij werkt het goed en ik slik ook maar 20 Mg per dag.

In het begin moest ik er wel aan wennen en ben ik er best beroerd van geweest, maar nu gaat het goed. Ik slik ook Sulfasalazine, maar dat ik voor de reumatische klachten die ik ook heb.

Momenteel zijn mijn ontstekingswaarden weer wat verhoogd, dus even afwachten of dat vanzelf weer afneemt of dat de medicatie moet worden bijgesteld.

Het blijven vervelende aandoeningen en je blijft er ook mee bezig.

Het went wel, maar toch baal ik er af en toe flink van dat het me beperkt in mijn doen en laten als het opvlamt.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte met je operatie

Ik hoop dat je daarna snel opknapt!
Alle reacties Link kopieren
Zet m op vandaag en de komende tijd!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag! Ik hoop dat je snel opknapt!
Alle reacties Link kopieren
Beste Giselle ik hoop dat de operatie goed is verlopen en dat je je snel beter gaat met je.



Met mij gaat het goed. De vezels hebben me goed geholpen en ik ben inmiddels alweer 2 weken van de vezels af en slik alleen mijn onderhoudsmedicatie.
Alle reacties Link kopieren
Denk aan je Gisselle! Hoop dat het goed is gegaan.



Goed nieuws Fem!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven