Wat is het leukste waddeneiland?

14-02-2011 09:29 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben aan t overwegen om in maart een paar dagen naar een van de waddeneilanden te gaan (samen met mn man), maar welke is t leukst/mooist? We zoeken een goede combi tussen rust en mooie natuur aan de ene kant, en gezellige dorpjes waar iets te doen is aan de andere kant.

Iemand ervaringen of tips? Ook wat betreft een leuke B&B?

Thanks!
Texel op 1 en Terschelling op 2!
Alle reacties Link kopieren
Vlieland op 1 (geen auto's van de wal op het eiland, klein/overzichtelijk, veel verschillende natuur, leuke camping, mooi strandhotel etc. etc.)



Ameland op 2 (groter, meer bebouwd, vier dorpen, geweldig voor paardenliefhebbers, veel te zien en te doen en je kunt er ook in de dorpen geweldige huizen huren)



Terschelling op 3 (ben er nog niet vaak genoeg geweest, wel een heel leuk eiland, vooral met Oerol)



Texel/Schiermonnikoog nog niet geweest.
Alle reacties Link kopieren
Schiermonnikoog!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Terschelling!!!



(zoveel mensen, zoveel meningen...)
Alle reacties Link kopieren
Terschelling!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet kiezen...allen zijn erg leuk. Al is Texel het drukste ne meest toeristisch. Er is ook meer te doen. Alle anderen ben je in twee dagen wel helemaal rondgeweest. Als je daar niet van houdt, dan is Texel dus de beste. Al ben je daar na na een week ook wel overal geweest.

Mij maakt het niet uit, want ik ga echt voor de natuur en de lekkere wandelingen die je kan maken. Dit voorjaar gaan we ook weer een midweek lekker naar Texel.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
quote:suikervrij schreef op 14 februari 2011 @ 09:31:

Texel op 1 en Terschelling op 2!



Eens!



En Ameland vind ik een ouwe lullen eiland. Heel veel grijze mensen (qua haarkleur)
Alle reacties Link kopieren
Echt een slechte keus kan ik niet maken volgens mij
Terschelling!
Alle reacties Link kopieren
Hangt gewoon heel erg af van wat je wilt. Als ik rust wil, natuur, weinig auto's, boeken... dan ga ik naar Vlieland of Schiermonnikoog. Als ik hele stukken wil fietsen, meer actieve dingen wil doen, ga ik naar Terschelling (Texel ben ik nooit geweest, maar dat lijkt me daar ook voor gelden). Kortom: het hangt er vanaf .



Edit: betekent niet dat ik op Terschelling geen rust, natuur en boeken kan hebben, maar dat is gewoon groter. Eigenlijk is het andersom: als je je op een vierkante meter gauw verveelt, zijn Vlie en Schier misschien te klein. Maar ik vind ze allemaal heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Barbabella_ schreef op 14 februari 2011 @ 09:47:

[...]





Eens!



En Ameland vind ik een ouwe lullen eiland. Heel veel grijze mensen (qua haarkleur)Dat willen we in elk geval niet; een ouwe lullen eiland, dus die streep ik af
Alle reacties Link kopieren
Vlieland zeker op nr 1! Leuk dorpje en een prachtige natuur!! En geen auto's dus echt rust... Daarna vind ik schier ook super leuk, maar wat meer platteland achtig!
LEEF!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was denk ik naar Terschelling gaan, maar naar Texel ben ik nog nooit geweest... dus misschien is dat ook leuk (maar misschien ook wel weer wat druk. Alhoewel, in maart...)
Alle reacties Link kopieren
Mocht je voor vlie gaan, zou ik zeker het posthuis bezoeken! Heerlijk na een lange wandel/fiets tocht..
LEEF!!!!
Alle reacties Link kopieren
Terschelling op 1, Vlieland op 2, Ameland op 3, Schiermonnikoog op 4 en Texel op 5.
Terschelling! Vooral het eerst weekend van september. Dan is er het rock & roll festival. Wij gaan dit jaar 3 weken. Lekker fietsen, winkelen, het strand etc etc etc.



Als we een weekend rust en natuur willen dan gaan we naar Schiermonnikoog. Heerlijk. Maar niet voor een uitgebreide zomervakantie. Schier heb je in een middag gezien.



Texel, wel aardig, net als Ameland, maar halen het niet bij Terschelling.



M.
Alle reacties Link kopieren
Texel (alles aanwezig, alleen het eilandgevoel mist een beetje)

Terschelling

Ameland

Vlieland

Schiermonnikoog
Alle reacties Link kopieren
Ook leuk op vlie: naar het reddingshuisje met de Vliehors - express (een soort rupsbandwagen over het strand en dan nog een stukje lopen naar het huisje) Vooral 's avonds, dan wordt er een kampvuur gestookt en onder het genot van warme choco zingt de gids zeemansliederen met zijn gitaar.



Met een rustige boot (dus niet die rottige speedbootjes) kijken bij de zeehonden



Er is veel goede muziek, vooral in de zomerperiode doen veel Nederlandse bands (raccoon, Blöf etc) het eiland aan



Je kan er heerlijk eten in de dorpsstraat en de burrito's bij het strandhotel zijn onovertroffen
Alle reacties Link kopieren
Absoluut Vlieland op nummer 1. Slechts één klein dorpje, klein eiland, geen auto's. Mooie natuur!



Nummer 2 Schiermonnikoog: overzichtelijk, prachtige natuurlijk, veel fietspaden, mooi strand!



Ameland en Texel is voor mij een dikke nee. Ameland vond ik niks aan, Texel te groot, je had niet het idee dat je op een eiland bent. Terschelling ben ik nog nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hummmm... ik ben er nog niet uit; klinkt allemaal wel goed.



Heeft iemand trouwens ook nog tips voor een leuke B&B of bijvoorbeeld een huisje met veel privacy (niet op een vakantiepark) in de duinen of zo?

Dat kan me misschien ook nog helpen in t maken van een keus....
Alle reacties Link kopieren
Eilandgevoel is wel belangrijk, dus misschien moet ik Texel dan afstrepen en Ameland had ik al afgestreept. Dus dan gaat t nog tussen Terschelling, Vlieland en Schiermonnikoog. Spannund
Alle reacties Link kopieren
En we zitten er toch een paar dagen en als Schiermonnikoog in een middag te zien is, is dat ook niet handig, dus dan houden we Terschelling en Vlieland nog over.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten in een fantastisch hotel op Terschelling, direct aan het strand. Alleen 2 nadelen; je zit iets verder af van een dorpje en je hebt geen eigen toilet en douche.

Wat wel top is; het strand als voortuin en heerlijk eten in het restaurant. Wij willen er graag weer naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Terschelling!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven